سندرم تونل کارپ یکی از بیماری های نسبتا شایع است. این بیماری در افرادی که از دست خود بسیار استفاده میکنند، دیده می شود. سندرم تونل کارپال با احساس گزگز و یا مور مور در انگشتان خود را نشان میدهد. در این مقاله دکتر علی کوشان فوق تخصص جراحی شانه و دست درباره این بیماری، روش درمان و علائم آن برایتان خواهند گفت. تا پایان ایم مقاله با ما همراه باشید.

سندرم تونل کارپ و جراحی دست

سندرم تونل کارپ چیست؟

این بیماری به صورت غیر پزشکی از آن با عنوان چسبندگی عصب نام برده می­شود. زمانی که روی عصب مدیان در مچ دست فشار به وجود می آید، این سندرم فعال میشود و به شکل بی حسی و ضعف در دست خود را نشان می دهد. عصب مدیان و چندین تاندون از ساعد وارد دست می شوند و حین عبور از مچ، از یک تونل تنگ به نام کارپ عبور می کنند. این عصب کنترل حرکت و حس انگشت شست، اشاره و انگشت بزرگ را به عهده دارد. فشار روی این عصب باعث به وجود آمدن سندرم تونل کارپ می شود. هر عاملی که باعث تنگی این تونل شود، می تواند باعث این بیماری نیز گردد. سندرم تونل کارپ در موارد خفیف و اولیه با درمان های غیرجراحی و درموارد شدید با جراحی دست درمان می شود.

چه کسانی در معرض سندرم تونل کارپ هستند؟

همانطور که میدانید بعضی از بیماریها میتوانند عامل این سندرم باشند. در واقع امکان ابتلا به سندرم تونل کارپ در افرادی که دچار بیماری های مشخصی هستند، بیشتر میشود. طبق آمار بیماری هایی همچون دیابت، کم کاری غده تیروئید و بیماریهای روماتیسمی نیز می توانند عامل این بیماری باشند. خانم های باردار نیز ممکن است به این بیماری دچار شوند. افرادی که حرکات مکرر مچ دست بخصوص در حالت خمیده انجام میدهند، امکان ابتلا به این بیماری در آنها بالا می رود. همچنین افراد میانسال که سن آنها بین 40 الی 60 سال می باشد بیشتر دچار این بیمای می شوند. به طور کلی می توان علل ایجاد این بیماری را بطور خلاصه به صورت زیر بیان کرد:

  • حرکات مکرر مچ دست
  • بارداری
  • کم کاری تیروئید
  • بیماریهای رماتیسمی
  • دیابت
  • قرص های ضد بارداری
  • شکستگی قبلی استخوان های مچ دست
  • سیگار
  • فعالیتهایی که نیاز به حرکات مکرر مچ و انگشتان دست دارند.

بیماری دوپوئیترن (Dupuytren)

علائم سندرم تونل کارپال چیست؟

این بیماری با علائمی مانند درد و بی حسی در انگشتان شست، اشاره و یا نیمی از انگشت حلقه آغاز میشود. با گسترش بیماری بیمار در شب و زمان خواب نیز دچار درد و بی حسی می شود که با حرکت دست بهبود میابد.

درمان تونل کارپ

برای درمان این بیماری دو مرحله وجود دارد که با توجه به شدت بیماری انجام میشود. در مرحله اول اگر علائم خفیف باشد، با روش های زیر میتوان این مشکل را برطرف کرد. توجه داشته باشید، هرچه درمان سریعتر آغاز شود احتمال بهبودی بیشتر است.

  • کاهش فعالیتهای روزمره با مچ دست
  • گذاشتن یخ روی مچ دست برای ده دقیقه هر دوساعت
  • مصرف داروهای ضد التهاب
  • پوشیدن مچ بند
  • تزریق در مچ دست

اما اگر درجه شدید از گیرافتادگی در نوار عصب وجود داشته باشد نیاز به درمان به روش جراحی خواهد بود.

درمان به روش جراحی دست

  • زمانی که بیماری در دوره درمان غیر جراحی بهبود نیابد، باید جراحی دست انجام شود.
  • زمانی که علائم بیمار شدید باشد و دردهای شبانه داشته باشد این بیماری با جراحی دست درمان می شود.
  • زمانی که در نوار عصب، درگیری به صورت شدید گزارش شود.
  • کاهش قدرت شست دست و یا کاهش حس دائمی انگشتان به وجود بیاید.
  • درمان جراحی دست شامل باز کردن تونل کارپ به صورت باز یا اندوکلوپیک است.

درمان به روش جراحی دست به چه صورت انجام میشود؟

جراحی دست و اندام فوقانی دایره وسیعی از بیماری ها و درمان ها را شامل میشود. آناتومی و ساختار پیچیده انگشتان و دست، باعث ایجاد تعداد مختلفی از بیماری ها، عوارض، اختلال عملکرد و همچنین درمان های متنوع شده است. هرگونه اختلال حرکتی در انگشتان و دست میتواند باعث مشکلات عدیده در فعالیت های روزمره شود. جراحی دست شامل طیف وسیعی از اعمال جراحی میشود.

بعضی از این جراحی ها عبارتند از:

  • پیوند دست
  • پیوند و ترمیم میکروسکوپی اعصاب و عروق
  • ترمیم انواع شکستگی های اندام فوقانی
  • ترمیم و جابجایی تاندونها
  • انتقال بعضی از عضلات و تاندون ها جهت ایجاد حرکات مختلف دست
  • روش های جدیدتر مانند روش های بسته شامل آرتروسکوپی، مشاهده و درمان مشکلات مفاصل با دوربین های ظریف و تعویض مفاصل انگشتان، مچ و آرنج می باشد. خوشبختانه تجربه جراحان حاذق دست در ایران زیاد است و امکان انجام تقریبا کلیه ی اعمال پیچیده در ایران فراهم می باشد.

در نهایت پیشنهاد میکنیم با توجه به تنوع بیماری دست و ساختار پیچیده آن، جهت تشخیص و درمان بیماری، به جراح دست مراجعه کنید.

عوارض جراحی تونل کارپال

بعد از جراحی چه مواردی را تجربه خواهید کرد؟ در این بخش میخواهیم درباره عوارض بعد از جراحی برایتان بگوییم.

ورم دست بعد از جراحی

یکی از عوارض جراحی احتمال ورم دست است. ورم دست بعد از جراحی کاملا طبیعی است. این تورم ممکن است تا سه هفته طول بکشد. اما اگر بیشتر از سه هفته دچار تورم بودید حتما موضوع را به جراح خود اطلاع دهید.

بی حسی دست بعد از جراحی

بعد از این عمل جراحی انتظار داریم بعد از سه ماه مشکل حل بشود. در واقع تا سه ماه ممکن است علائمی مانند درد، بی حسی یا احساس گزگز را تجربه کنید. اما اگر بی حسی بعد از سه ماه ادامه پیدا کرد نیاز به بررسی دوباره دارد. در چنین حالتی دو علت می تواند مطرح باشد:

  • به طور کامل عصب آزاد نشده باشد و یا چسبندگی ایجاد شده
  • ممکن است مشکلات دیگری نیز وجود داشته باشد مثل مشکلات دیسک گردنی.

توصیه دکتر کوشان این است که بعد از سه ماه اگر علائم از بین نرفت، حتما نوار عصب و ام ار ای گردنی انجام بشود تا ارزیابی دقیقی توسط پزشک انجام شود.

اگر امکان ویزیت حضوری را ندارید، میتوانید در بخش دیدگاه ها، مشکل خود را بنویسید تا به صورت آنلاین ویزیت شوید.

652 دیدگاه. Leave new

  • حسيني
    2023-08-29 05:55

    سلام وخسته نباشيد،ممنون ميشم بفرماييد اقاي دكتر بيمارستان دولتي هم عمل كارپال تانل رو انجام ميدهند يا خير و
    اينكه با بيمه نيروهاي مسلح هم جناب آقاي دكتر تو مركزي جراحي ميكنن؟

    پاسخ
  • Mansoureh
    2023-08-28 09:45

    سلام خسته نباشید آقای دکتر مادرم آرتروز شدید در شانه و گردن داشت جراحی انجام داد (تعویض مفصل )پروتز شانه براش گذاشتن که درد کمتر بشه اما حتی بعد از رفتن فیزیوتراپی و کار درمانی دست حرکتی نداره با انجام دادن نوار عصب گفتن از بازو و کتف چسبندگی هست و باید از نو جراحی بشه و خیلی زود باید جراحی بشه چون ممکن دیگه حرکت نکنه و حتی ی فاصله بین پروتزی که گذاشتن تو عکسی که گرفته هست ممنون میشم برای جراحی نوبت بدین و راهنمایی کنید

    پاسخ
  • پویا
    2023-08-28 00:12

    سلام آقای دکتر من هفت ماه پیش دعوا کردم زدن وسط انگشتام شش تاندون وچهار عصب پاره شد والان انگشتام حسشون کامل اومده فقط اگه دوساعت یا یک ساعت تکونش ندم خشک میشه
    وقشنگ انگشتم خم نمیشه چکار کنم آقای دکتر لطفاً یه راه حل نشونم بده

    پاسخ
    • با سلام. پارگی های تاندون وقتی درمان میشن درجاتی از خشکی و محدودیت برای بیمار باقی می مونه. البته چون اسیب عصبی هم هم زمان داشتید میتونم بگم این حالت طبیعی است. هر چقدر میتونین از دستتون کار بکشید و حرکتش بدید. توقع داریم بعد از یک سال دامنه حرکتیتون به طور کامل برگرده. اگر بعد از یک سال برنگشت امکان برگشتنش دیگه تقریبا وجود نداره.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید. من 14 ساله پیش به علت افتادن روی شیشه تاندون و چند تا رگ اصلی دیگه بریده شد و عمل پیوند تاندون روی ساعد دستم انجام دادن تو این چند سال درد های جزئی گاهی اوقات می‌گرفت که طبیعی بود ولی الان یه مدته که خیلی درد میگیره و تقریبا کاری نمیتونم انجام بدم می‌شه علتش رو بگید

    پاسخ
    • با سلام. اگر یه مدت درد نداشتید و الان درد دارید شاید اسیب جدیدی پیدا کردید و دلیلش غیر از اسیب اولیه است که دچارش شدید یعنی التهابات تاندونی و چسبندگی های عصبی هم میتونه باعث این مشکل باشه. من توصیه ام اینکه حتما به پزشک مراجعه کنید معاینه بشید و نوار عصب جدید ازتون گرفته بشه تا مشخص بشه بیماری جدیدی براتون اتفاق افتاده یا نه.

      پاسخ
  • مهدی
    2023-08-03 16:21

    سلام خسته نباشین
    بنده در حدود ۶ماه میشه دوتا از انگشتای دستم (کوچیک و حلقه)بریده شدن و تاندونهای فلکسورهای عمقی و سطحی هر دو انگست بعلاوه عصب بیرونی انگشت کوچک اسیب دیدن که بعد دو روز جراحی شد و پیوند زدن مشکل اصلی الان ابنکه فلکسورهای سطحی خوب انگشتامو خوب تا میکنن ولی عمقی در حدود۴۰درجه بسته میشن و دستمو نمیتونم مشت بکنم و اگه ۵دیقه کار نگیرم خشک میشن و عصب انگشتم یه ذره سردی و گرمیرو حس میکنه و اینکه انگشتام فعلا متورم هستن میشه گفت ۵۰درصد تورمش برطرف شده و موقع بستن انگشتام زور زیاد میخواد و از داخل انگشتم صدای خرچ خرچ میاد که از دکترم پرسیدم گفت با نخ بخبه پلاستیکی پیوند زدیم وعیرقابل حذب هست میخواستم بدون ایا امیدی به باز شدن انگشتام هست و تورمش چی میشه عملش و zپلاس کرده ۶۰جلسه فیزوتراپی رفتم همراه با لیزر پرتوان خود دکتر گفت چسبندگی نداری ولی هر چقدر کار میگیرم نوک انگشتام از ۴۰درجه بیشتر تا نمیشن لطفا راهنمایی بکنین با تشکر

    پاسخ
    • با سلام. این نوع پارگی که میفرمایید خوب قطعا درجاتی از محدودیت حرکتی رو برای بیماران باقی خواهد موند. البته میزان ای محدودیت حرکتی بستگی به نوع جراحی و همچنین میزان اسیب اولیه تون داره اگر پزشکتون معاینه کردن و خشکی براتون تشخیص ندادنو الان 6 ماه از زمان جراحی گذشته یه مقداری بعید هست که دامنه حرکتی بیشتر بشه. تو مواردی که چسبندگی هست با عمل مجدد میشه که اون چسبندگی رو ازاد کرد و دامنه حرکتی بهتری رو برای بیماران به دست اورد.

      پاسخ
  • مجید
    2023-07-25 05:01

    سلام دکتر من اعتیاد داشتم وتزریق هرویین میکردم الان دستم قدرت برداشتن اجسامواز دست داده سه تااز انگشتام باز نمیشن وحس لامسه دستم از بین رفته سوزش شدید احساس یخ زدگی شدید توی دستم حس‌میکنم انگشتام خودکارو نمیتونن بگیرن آیا درمانی هست

    پاسخ
    • با سلام. این حالتی که میفرمایید احتمالا اسیب عصب در اثر تزریق براتون ایجاد شده. و خوب اسیب هایی که در اثر تزریق ایجاد میشه معمولا غیرقابل درمان هستند. البته تو بعضی موارد فقط چسبندگی وجود داره و اسیب اسیب دائمی نیست با بعضی از نوارهای عصب خاص میشه که مشخص بشه که این حالت هست یا نه در حالتی که چسبندگی وجود داره شاید بشه به درجاتی به بیمار کمک کرد. اگر تخریب عصب باشه کمک خاصی نمیشه کرد. توصیه ام این است که به پزشک مراجعه کنید نوار عصب گرفته بشه تا روش درمانتون معلوم بشه.

      پاسخ
      • نسرین
        2023-10-29 14:23

        سلام چند وقته دستم از ارنج قسمت داخل درد میکرد فک میکردم چون موقع خوابیدن دستمو تا میکنم دچار این حالت میشم ولی بعد چند وقت که توی خشک شویی کار کردم شبا هم از ارنج درد داشتم هم انگشتای دستم خشک میشد ر فتم دکتر گفتن چسپندگی عصب پیدا کردم ،ممنون میشم راهنمایی کنین

        پاسخ
        • با سلام بله گیر افتادگی‌های عصب آرنج در ناحیه داخلی آرنج باعث درد می‌شود. همچنین باعث بی‌حسی انگشتان کوچک و بغلی خواهد شد. همچنین دردهایی در ساعد ایجاد خواهد کرد معمولا چیز نگران کننده‌ای نیست، اما همیشه باید نوار عصب گرفته شود و میزان گیر افتادگی مشخص شود. اگر خفیف باشد با تزریق موضعی و درست نگه داشتن دستتان درست خواهد شد. اما اگر درجه‌اش شدید باشد نیاز به جراحی خواهد بود.

          پاسخ
  • راضیه
    2023-06-14 22:01

    بعد از زایمان دچار سری وبیحسی دستانم ودرد شدم با گرفتن نوار عصب دکتر گفت درگیری عصب مچ دست ودیسک گردن در مهر های 6و7 می‌باشم. از این مشکل 4 سال میگذره وخوب نشدم. حالا با عمل مچ دست، باوجود دیسک گردن مشکل سری وبی حسی ودرد دستانم حل میشه؟
    لطفا راهنمایی ام کنید ممنون میشم

    پاسخ
  • نفیسه
    2023-06-07 20:03

    سلام وقت بخیر.
    من سالهاست دچار کیست گانگلیون مچ دست هستم و هر از گاهی دچار درد شدیدی در این ناحیه میشم که با بستن بریس موقتا دردش کم میشه و متاسفانه دوباره درد برمیگرده. میخواستم بپرسم تنها راه باقی مونده عمل جراحی هست؟

    پاسخ
  • آرامه
    2023-06-04 06:55

    سلام آقای دکتر.من در انگشت شصتم تومور گلوموس داشتم که رفتم و جراحی کردم و از کنار ناخن اونو خارج کردند الان یک هفته از عمل میگذره وقتی دکتر دستمو باز کرد دیدم انگشتم به شکل خیلی ناجوری شده بین ناخن و مفل انگشتم خیلی تو رفتگی داره و بدجور زشت شده یعنی ممکنه انگشتم به حالت اولش دربیاد

    پاسخ
  • زهرا
    2023-05-04 18:59

    سلام آقای دکتر ،
    من چند وقته شب ها انگشت های شصتم و انگشت اشاره دستام که بیشتر دست چپم هست دم صبح بی حس میشه که وقتی دستمو تکون میدم خوب میشه و اگه بلند بشم از حالت خوابیده مشکل کلا بر طرف‌میشه من کم خونی شدید هم دارم نمیدونم مشکل کم خونی هست یا سند م تونل میشه راهنماییم کنید من کار هم میکنم و سر کار خیلی از دستم کار میکشن ایا باید کارمو ول کنم و این خطرناک هست برام یا نه میشه راهنمائیم کنید ؟ ممنو میشم

    پاسخ
    • با سلام مشکلی که میفرمایید احتمالا همون سندرم تونل کارپ هستش پیشنهاد میکنم که حتما نوار عصب انجام بدید بیماری نگران کننده ای نیست در نهایت اگر خیلی شدید باشه سندرمتون با یه جراحی هایی که سبک هم هست مشکل رو برطرف میکنیم

      پاسخ
  • محمد
    2023-04-07 15:16

    سلام من ی دو سالی هست دای کلیک توی مچ و ارنج دارم وقتی دستم رو با سرعت حرکت می دم و این ب دلیل فشار کمی ب وجود امد. در زمان وقوع این مشکل دستم زیر چونه بود برای چند دقیقه و دفعتا احساس کردم ارنجم به سمت بالا حرکت کرد. حالا بعد از دو سال بدتر نشده ولی بهتر هم نشده نمی دونم به درمان نیاز داره یا نه؟

    پاسخ
    • حالتی که میفرمایید به علت یه ساختار خاصی توی مفاصل مچ دست و آرنج هست. اون کپسول مفصلی توی بعضی افراد از یه حدی بزرگتر هست و گاها بین مفصل و استخوان گیر میکنه و احساس صدا و کلیک ایجاد می‌کند. اگر دردناک نیست اگر محدودیت حرکتی ندارید نیاز به اقدامی نیست ولی این حالت باقی خواهد ماند. مگر اینکه اون صدایی که ایجاد میشه دردناک باشه و اگر که یه درجاتی از محدودیت حرکتی براتون ایجاد کرده توصیه ام اینکه ام آر آی انجام بدین.

      پاسخ
  • محمدرضا
    2023-02-14 10:12

    سلام وقت بخیر آقای دکتر من دختر 10 ساله دارم که تو این دو ماه 3 یا 4 بار انگشتان دستش جمع میشه (چنگ میشه ) اما وقتی یکم ماساژ میدم درست میشه دکتر هم بردیم گفته از کمبود کلسیم و هنوز آزمایش نداده خیلی نگرانم خواستم بدونم که امکان داره بیماری گرفتگی تونل کارپ باشه ؟

    پاسخ
  • سلام من ۱۸ سالمه دو تا از تاندون های انگشت اشارم پاره شده و سه هفته پیش جراحی کردم خواستم بدونم موقع ورزش یا فعالیت دیگه احتمال پاره شدن دوباره هست و باید همیشه از مراقب خاصی بشه ؟

    پاسخ
  • امید
    2023-01-30 20:23

    سلام آقای دکتر وقت تون بخیر .من در افغانستان در یک رویداد باعث قطع شدن رگ های عصب بالاتر از آرنج دستم شده الان اومدم ایران اونجا عمل کردم خوب نشده و نمیتوانم دستمو درست تکون بدم نظر شما چیه ؟

    پاسخ
    • با سلام. پیوند عصب به نه ماه تا یک سال زمان نیازه داره تا نتیجه پیوند خودشو نشون بده. اگر این زمان نگذشته فرصت بدید به دستتون تا نتیجه مشخص بشه. اگر این زمان رو طی کردید باید معاینه بشید تا نظر بتونم بدم.

      پاسخ
      • خالد جت
        2023-05-05 10:54

        با سلام دکتر بنده حالا یک سال و ده روز میشه که برخورد کاشی به ساعد و پایین تر از آرنج بریدگی ایجاد شد و تاندون دستم وعصب آن ویک ترک کوچک به استخوان دست ایجاد شد وعمل دست انجام دادم ولی متاسفانه بعد از عمل حالا وقتی میخوام انگشتم تکان بدم جای که جراحی شده به داخل فرو می‌ره
        ولی تمام انگشتان دستم کار میکند و انگشت سوم خم میشه ولی به تنهایی بالا نمیاد ولی به همراه دیگر انگشتان بالا میاد همینطور یک کمی نوک انگشتان شست و اشاره کمی بی حس هستند و مور مور میشن بیشتر انگشت شست ولی گرما و سردی را حس میکنه ایا نیاز به عمل دوباره هست یا نه ممنون میشم جواب بدید

        پاسخ
        • با سلام. در رابطه با بی حسی تون فکر نمیکنم بشه کار خاصی انجام داد. در رابطه با حرکت انگشت تون شاید بشه یه پیوند تاندون براتون انجام داد که حرکت دستتون بهتر بشه. توصیه ام این است که حتما به پزشک مراجعه کنید تا اگر امکان انجام اون عمل وجود داره، جراحیتون رو انجام بدن.

          پاسخ
  • سلام جناب دکتر شاد و سلامت باشید.
    ۲۸ساله هستم یک فرزند دوسالونیم دارم و در بارداری دوم و ۴ماهه هستم قبل از بارداری اول شغل سنگین که از دستهایم بیشتر کار میکشیدم داشتم و بعد هم کار خانه بسیار زیاد از قبل بارداری اول مچ دست راستم شروع به درد کرد و در حین بارداری بشدت زیاد شد درحدی که شبها تا صبح از درد بیدار بودم و ماساژ میدادم الان چند وقته مچ دست چپم هم به همون شکل درد شدید از مچ تا انگشت بزرگ تیر میکشه دست هام بی حس میشه گز گز میکنه گاهی با دندون گاز میگیرم از دستم از شدت درد و گاهی تا شانه درد احساس میکنم. ممنونم اگر راهنمایی کنید و درحال حاضر که باردارم آیا اقدامی برای این درد میتونم داشته باشم یا بعد از زایمان

    پاسخ
  • مریم گلی
    2023-01-09 18:31

    سلام خسته نباشید ببخشید مامانم رگ های دستش چسبندگی داره راه درمانیش چیه ؟؟ اگه جراحی کنن امکان لرزش دست داره یا ن ؟؟؟؟

    پاسخ
  • نجمه علی بخشی
    2022-12-24 19:52

    سلام آقای دکتر وقت بخیر .مادرم ۵۰ روزه که عمل سندرم تونل کارپ عمل کرده ولی هنوز دستش ورم داره و بعضی اوقات تیر میکشه درد داره و اینکه مادرم دیابت داره نظر شما چیه ؟

    پاسخ
  • مهسا سعیدی
    2022-12-19 19:40

    سلام شبتون خوش اقای دکتر من از هر دودست نوار عصب گرفتم وبه دوتا دکتر هم نشون دادن هردوشون گفتن باید هر دودست عمل بشه البته دست چپم خیلی بدتر بود ولی دست راست فعلا اذیتم نمیکنه ولی گفتن باید هر دو دست باید عمل بشه البته دست چپ رو 4 ماهه پیش عمل کردم الانم دارم میرم فیزیو تراپی واسه دست چپم میخوام بدونم اگه دست راست رو عمل نکنم به مشگل برخورد میکنم یا نه بعدم اگه النگو دستم باشه مشگل داره یا نه چون میگن نباید موقع عمل جراحی طلا داشته باشی لطفا راهنماییم کنین اقای دکتر ممنونم

    پاسخ
  • حسین به آبادی
    2022-11-20 12:04

    سلام وقت بخیر
    من عمل کانال دست انجام دادم به علت بی حسی انگشتان حدود ۲ماه ونیم است ولی هنوز کف دستم بی حس است .
    ضمنا روماتیسم هم دارم .
    نظرتان چیست؟؟

    پاسخ
    • سلام و وقت بخیر. بی حسی انگشتان تا 3 ماه بعد از جراحی ظبیعی است و جای نگرانی ندارد.

      پاسخ
    • سلام وقت بخیر ،من ۲ سال پیش تاندون انگشت اشاره خم کننده ام پاره
      شد و من نرفتم عملش کنم ..الان که رفتم عمل کنم پیش یک دکتر رفتم گفت که احتمال دارد که بعد از عمل ۷۰ درصد کار نکند و انگشتت خم بماند و۳۰ درصد احتمال دارد کار کند الان من نمیدونم چیکار کنم
      میشه راهنماییم کنید؟

      پاسخ
      • با سلام. ببینید پارگی های تاندون وقتی 40 تا 45 روز از اسیبش میگذره دیگه درمانش دشوار میشه. اگر مشکل زیادی ایجاد کرده و اختلال عملکردی زیادی دارید خوب بهتره درمان کنید. ولی برگشتن دامنه حرکتی بعد از این مدت قطعا کامل نخواهد بود.

        پاسخ
  • زهرا
    2022-10-30 15:09

    باسلام و وقت بخیر خدمت جناب آقای دکتر کوشان
    بنده دقیقا یکساله عمل cts(تونل کارپال) انجام دادم،هنوز مقداری انگشتان دستم بی حسه،خیلی کم بی حسه،به نظر شما چه مقدار زمان میبره تا بی حسیش کاملا از بین بره؟و اینکه بعضی وقتها کار سنگینی انجام میدم بی حسیش یکم زیاد میشه بعد از ساعتی کمتر میشه،و اینکه هرازگاهی انگشتان دستم میسوزه دلیلش چیه؟

    پاسخ
  • فاطمه
    2022-10-21 00:33

    سلام وقت بخیر ، آقای دکتر من۳۵ سالمه تقریبا یه سال میشه که نوک انگشتای اشاره و شستم گاهی بی حس میشدن ولی من جدی نمیگرفتم الان دو بار که بی حسشون زیاد شد و احساس درد نوک انگشتام هنگام دس زدن زیاد شد و مچ دستم درد میکنه نمیتونم چیزی رو بگیرم دستم و روی دستم وقتی درد و بی حسیه انگشتام و مچ دستم که شروع میشه به حالت گرد کبود و قرمز میشه و بعد درس شدن درد این کبودی و قرمزی از رو دستم ناپدید میشه ولی این کبودی نسبت به دفعه ی قبل کمی بزرگتر شدن میشه بدونم چی شد دستم چرا اینطوری میشه ؟ دست راستم هستش

    پاسخ
    • با سلام. حالتی که میفرمایید احتمالا گرفتگی عصب دسته. معمولا این گرفتگی تو مچ دست اتفاق می افته و گاهی به خاطر فشار استخوانی در گردن. توصیه ام اینکه حتما نوار عصب بگیرین از دستتون. نگران کننده نیست ولی نیاز به درمان داره

      پاسخ
  • roghaye nikar
    2022-10-20 19:34

    سلام اقا دکتر من دستمو جراحی سندرم تونل کارپال کردم خیلی ورم داره میخواستم بدونم مشگلی نداره یا باید به پزشک مراجع کنم؟!

    پاسخ
    • تورم بعد از این جراحی طبیعیه اما اگر بیشتر از سه هفته طول کشید به جراحتون مراجعه کنید.

      پاسخ
    • یزدان
      2023-07-24 03:01

      سلام و خدا قوت خدمت اقای دکتر . بعد از گذشت 4 هفته از عمل سندرم تونل کارپ، سه انگشت دستم بی حس و سرد و حالت گزگز و … داره، نوار عصب گرفتم بعد از گذشت 25 روز از عمل جراحی ، چسبندگی شدید گزارش شده ، بنظر شما علت چیست ؟ آیا نیاز به جراحی مجدد هست ؟ و احتمال دارد که مشکل برطرف شود با گذشت زمان؟

      پاسخ
      • با سلام. با معمولا تو بازه بیست تا ۲۵ روز بعد از جراحی اصلا نوار عصب از بیمار نمیگیریم. معمولا اگر بخوایم نتیجه عمل رو ارزیابی بکنیم باید ۳ تا ۴ ماه از جراحی گذشته باشه. اگر پزشکتون درخواست نوار عصب داده احتمالا عصب تحت فشار بوده که میخوان بررسی کنن. اگر پزشک درخواست نداده و خودتون انجام دادید فعلا زوده که بخواید نتیجه رو ببینید. باید ۳ ماه صبر کنید. البته ما انتظار داریم علاپم کاهش بی حسی و کاهش علایم منفی رو ببینیم.

        پاسخ
  • Mohnamad a
    2022-10-09 19:03

    سلام
    اقای دکتر دست من از مچ قدرت خودشو از دست داده
    دکتر عمومی داروی ضد التهاب نوشت بعد سه چهار روز خوب شد
    چندشب پیش محل کارم خوابم بردارنجم بغل یه جسم تیز چسبیده بود بیدار که شدم احساس بی حسی و قدرت دستم رو مجدد از دست دادم زیاد برای بلند کردن بطری اب فشار میارم مچ دستم یه سمت شصت کج میشه ضمنا دست راسم هست و ساز هم میزنم البته شیرینی جات هم زیاد میخورم
    ممنون میشم کمک کنید تا بهتر بیماریم رو بشناسم
    به دکتری مثل شما که رایگان مریض راهنمایی میکنه باید افتخار کرد تشکر

    پاسخ
  • سعید خدادادی
    2022-10-07 04:49

    سلام وقت بخیر ببخشید آقای دکتر دختر من ۱۲ سالش هست که دستش راستش قسمت ساعد به علت شیشه بریده شده و تاندون هاش و رگ عروق جراحی شده الان ۲۰ روز هست که دستش عمل کرده خدا را شکر انگشتانش تکون میده ولی بعد از ۲۰ روز انگشت های ۳ و ۴ سرد شده این سردی دو عدد انگشتش نشانه چیست خیلی ممنون

    پاسخ
    • با سلام. این حالت به خاطر اسیب عصب دسته. در بازه زمانی 20 روزه نگران کننده نیست. معمولا تا 45 روز به مرور مشکل برطرف میشه. ولی بهبودی کامل شاید تا سه ماه زمان لازم داشته باشه. اما اگر بعد از یک ماه و نیم مشکل ادامه داشت حتما به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ
  • ارش احمدی
    2022-10-06 03:06

    سلام اقایی دکتر وقتتون بخیر باشه من ۲۱سالمه حدود ۱۵روزی هست ک یه عمل جراحی یا همون ترمیم دست راست ساق داشتم وتاجایی که من متوجه شده بودم رگ دستم بر اثر. شیشه پاره شده بود الان شستم و انگشت اشاره و مچ دستم دقیقا بعد بخیه ها بی حس مور مور و اتیش میده ولی قبل بخیه یعنی ساق دستم نور مال عادیه
    این نیاز به عمل دوباره داره ایا
    ما اتباع هستیم بدون دفترچه بیمه عمل اولمم ۳۰ملیون هزینه برداشت اگ کمکم کنید ممنون میشم

    پاسخ
    • با سلام. نگران نباشید گاها وقتی عصب اسیب دیده باشه و ترمیم شده باشه این حالتهایی که میگین وجود خواهد داشت. تا 45 روز طبیعیه اما اگر بیشت طول کشید به پزشکتون مراجعه کنید.

      پاسخ
      • الیاس. نیکنام
        2023-08-29 15:28

        سلام وقتتون بخیر
        من چند وقتی میشد که در کف دستم احساس سوزش میکردم و کف دستمم شبیه یه نخود بالا اومده بود اول فکر کردم شیشه‌ رفته وقتی عمل کردم دکتر گفتش. شیشه نبود دور عصب چرک گرفته و اینا.من اونارو برداشتم.
        ولی الان ۲۰ روزه انگشت میانی.و حلقه بی حسه دستم خشک شده و زیر ناخونام خودبخود دارن خالی میشن.
        باید چیکار کنم؟

        پاسخ
        • با سلام. معمولا این حالتی که میفرمایید نشانه اسیب به عصب هستش که اگه چرک هم شده باشه اون چرک میتونه اسیب به عصب برسونه. معمولا ما توقع داریم بعد از سه ماه همه این اسیب هایی که میگید برطرف شده باشه در هر صورت اگر بعد از سه ماه اسیبتون باقی موند باید به پزشکتون مراجعه کنید.

          پاسخ
  • بنفشه
    2022-10-05 10:36

    باسلام.دکتر جان ضمن تشکر ۱۵ساله سندروم تونل کارپال هردو دست هستم شبها هردو دستم کاملا خواب میره و بیحس میشه و با ضربات بسیار آرام لمسی روی مچ دست انگشتام بی حس میشه .سه تا پزشک مراجعه کردم اتفاق نظر برای عمل وجود نداره و هر کسی نظر خودشو میده.لطفا راهنمایی کنید . ممنون ک وقت میگذارید

    پاسخ
    • با سلام. ذکر نکردید درجه گیرافتادگی توی عصب چه میزانیه دقیق نمیتونم راهنمایی کنم. اما بدونین که اگر درجه شدید توی نوار عصب ذکر شده باشه حتما نیاز به جراحی داره. اگر درجه خفیف یا متوسط ذکر شده در مرحله اول از تزریقهای داخل مچ دست استفاده میشه و در صورت عدم بهبودی جراحی انجام میشه.

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر، استخوان برجسته کف دست چپم سمت راستش یعنی پایین ترین استخوان در راستای انگشت کوچک، که نزدیک مچ میشه درد میکنه، با لمس دردش شدیده و وقتی چیزی بلند میکنم که کمی سنگین باشه و دستم کشیده بشه خیلی درد میگیره، علت و درمانش چیه، ممنون میشم پاسخ بدید دکتر.

    پاسخ
    • با سلام .دو تا تشخیص مطرحه که التهاب استخوان و گیر افتادگی عصبه.بایستی که معاینه بشین ولی به طور کل قدم اول درمان تزریق موضعی

      پاسخ
      • سلام ببخشید اقای دکتر دختر من مادر زادی دست راستش۴تا انگشت دارع میخاستم ببینم شما میتونید پیوند بزنید از انگشتان پاش به دستش و اگه در حوزه تخصصی شما نیست لطفا اگه دکتری رامیسناسید معرفی کنید

        پاسخ
  • پریسا
    2022-09-18 21:23

    سلام اقای دکتر
    من ۳۵ ساله حدود ۴ سال پیش دستمو با شیشه از ارنج بریدم و عصب ایلنور و تاندون دستم از ارنج قطع شد که تحت عمل جراحی قرار گرفتم ولی حس دوانگشت حلقه و کوچک برنگشت یعنی دراصل از کف دست من حس ندارم میخواستم ببینم اگه دوباره تحت عمل قرار بگیرم حس دستم بهتر میشه؟
    در ضمن اگه اون دوتا انگشت دچار سوختگی بشن ترمیم میشن؟

    پاسخ
  • امیر
    2022-08-20 02:56

    با سلام
    اقای دکتر تقریبا دو سال هست بین انگشث اشاره و میانی،پشت دست و مچ احساس سوزش و درد دارم که در طول زمان بدتر هم شده،درد که شروع میشه بالا اوردن مچ به شدت دردناک میشه و بعد از بالا اودن مچ با درد شدید درد قطع میشه،هیچ حالتی نیست که در اون حالت دستم شروع به درد نکنه،جالب تر اونکه هم مسیر عصب رادیال موقع شروع درد،با فشار تا ارنج دردناک هست و هم مسیر عصب اولنار و مدین از مچ تا کتف با فشار دردناک هست و در عضله زیر ارنج با فشار سوزش شدید موقع درد احساس میشه،سه بار نوار عصب دادم،اول cts گزارش شد،دفعه بعد مشکل مزمن در عصب مدین که با مصرف دارو و آتل و فیزیوتراپی مشکل حل نشد،بار سوم نوار عصب سندروم تونل رادیال گزارش کرد که تحت عمل قرار گرفتم و بعد از یک ماه مشکل با شدت کمتر هنوز پابرجاست،ام ار ای گردنی مشکل جزیی در مهره c5 و c6 گزارش کرد که پزشکان بالاتفاق معتقدند مشکل از مهره گردن نیست هیچ نقطه از دست نیست که با فشار درد شروع بشه ولی وقتی شروع شد همونطور که توضیح دادم محل درد بین انگشتان اشاره و میانی و مچ و با فشار طول عصب رادیال از انگشت تا ارنج و اولنار هست تا کتف. موقع درد حرکت مچ و مشت کردن دستم هم دچار لرزش میشه سنم چهل سال و شغلم هم تدریس هست و استفاده مکرر از دست ندارم،سابقه بیماری هم ندارم و قند و چربی هم نرمال است
    کلافه شدم جناب دکتر لطفاً راهنمایی بفرمایید
    ممنون

    پاسخ
    • با سلام. علائمی که میفرمایید یه مقدار پیچیده است. شاید نیاز باشه که دقیق معاینه بشید و آب شدن عضلات رو ببینم. و تو معاینه بفهمیم که مشکل مال عصبه یا تاندون. علائمتون به سندرم تونل رادیال میخورد ولی طبیعتا باید بعد از عمل مشکلتون برطرف میشد. اگر مشکل ادامه داره دو تا حالت متصوره. اوین حالت که بیشتر به نظرم امکان داره باشه، دنده گردنی است و گاها گیر افتادگی عصب سطحی دست. در صورت امکان اگر تونستید مراجعه کنید بهتر میتونم راهنماییتون کنم.

      پاسخ
  • کوثر
    2022-08-16 12:20

    سلام
    اقای دکتر من دو هفته پیش رفته بودم ازمایش خون دادم برای چکاپ . بعد خانومه تا سوزنو زد ب دستم حالت برقگرفتگی تو رگم ایجاد شد و بعدش درد شدیدی داشت تا شب . فرداش ک میخاستم فعالیت کنم با دستم سر و بی حس بود از همونجایی ک خون گرفت تا مچ دستم دستمو ک باز میکردم یهو سر میشد احساس سفتی و سردی و سوزش و داغی تو دستم ایجاد میشد . بعد دست چپم هم بعد یکی دو روز حالت بی حسی گاهی ایجاد میشد همینطور پاهام بی حس میشدن سر میشدن . ب نظر شما چیکار باید کنم تا الان همین حالتو دارم بازومم هم عضلش میگیره و دستم همچنان سر و بی حس میشه . گاهی تا ته حلقمم سر و بی حسی روی زبونم حس میکنم امروزم یهو ماهان بی حس شد احساسی ضعف داشتم تو پاهام نتونستم سرپام وایسم ب نظر شما چه دکتری باید برم مشکل چیه

    پاسخ
  • رحیمی
    2022-08-16 08:09

    سلام شصت دست چپ من درد میکرد در مراجعه حضوری دارو تحویز شد اما بعد از مصرف یک ماهه تغییری حاصل نشد الان دست چپ و دست راست در ناحیه مچ و شصت درد دارم و گاهی احساس سوزن سوزن شدن
    اگر بخوام حضوری دوباره ویزیت بشم در صورت نیاز به عکس و نوار عصب و آزمایش و بررسی همه جانبه آرتروز و رماتیسم …. میشه لطعا بگید چکار باید بکنم که با اطلاعت کامل بیایم. یعنی چه عکس و نوار عصب و آزمایشی باید داشته باشم برای مراجعه حضوری؟؟؟

    پاسخ
  • مهدی عزتی
    2022-07-30 19:58

    سلام وقت بخیر اقای دکتر عزیز خسته نباشید من از ناحیه مچ دست دچار یه عارضه بصورت یه زائده در حد یه نخود. شده ام خواستم ببینم راه حل ش چیه ممنون میشم . قبلا هم بخاطر درد شانه سالهای پیش خدمت رسیدم که خدا رو شکر به لطف تدبیر شما خوب شدم

    پاسخ
    • با سلام. این حالتی که میفرمایید احتمالا کیست مچ دسته. کیست مچ دست نگران کننده و خطرناک نیست. البته گاها درد داره و اندازه اش کوچیک و بزرگ میشه ولی نگران کننده نیست. درمان قطعی اش جراحی است برای دراوردن اون کیست. اما اگر اذیت نمیکنه میتونین صبر کنید یا نهایتا از تزریق های موضعی استفاده کنید.

      پاسخ
  • زیدانلو
    2022-07-21 23:20

    سلام عرض ادب احترام آقای دکتر همسرم انگشت دستش کاملا جمع نمیشه همه آزمایش ها را انجام داده دکتر روماتولوژی هم رفته جواب آزمایش نرمال بوده دکتر گفته روماتیسم نداری ولی آمپولی دادند هفته ای یک بار بزنند آمپول تر کسو ما ۱۵(متوترکسات)دادند ممنون میشم بنده را راهنمایی کنید

    پاسخ
    • با سلام. ابن حالتی که میفرمایید بیشتر مشکلات مربوط به چسبندگی تاندون در ناحیه کف دسته. اگر فقط یکی از انگشتانه و اگر اینکه گفتن رماتیسم نیست معمولا نیاز به تزریقات موضعی و گاها جراحی های سرپایی داره. اگر گفتن رماتیسم نیست من این امپول رو خیلی توصیه نمیکنم.

      پاسخ
  • حسین
    2022-07-14 11:36

    سلام آقای دکتر
    من حدود ۳ هفته پیش به زمین خوردم و دستم روی لیوان شیشه ای برخورد کرد و کف دستم زخمی شد . الان مطمئن نیستم که خرده شیشه در داخل دستم باقیمانده یا نه . گز گز در ناحیه جراحت دارم و گاهی درد آن به کتف می زند ولی البته می تواتم انگشتان خود را خم کنم . آیا نیاز به جراحی دارم یا اینکه به مرور زمان بهبود پیدا می کنم ؟ص

    پاسخ
    • سلام. اگر دستتون بی حسی کامل نداره و دامنه حرکتی تون کامله، چیز نگران کننده ای نیست. اما برای اینکه مشخص بشه شیشه خورده وجود داره یا نه، لازمه عکس و گاها سی تی اسکن گرفته بشه تا معلوم شه مشکل وجود داره یا نه.

      پاسخ
      • سلام آقای دکتر وقت شما بخیر من دو تا انگشت آخرین از دست راستم کج شده و ضربه هم ندیده از دو سال بیشتره و دست ر
        چپمم کم کم داره شبیه همون میشه ممکنه چی باشه مشکلم؟

        پاسخ
  • آرش آقابیگی
    2022-06-25 09:14

    سلام . بنده بیرون زدگی کتف داشم یه مدت ورزش کردم . برای درمان به طب چینی Chiropractic رو آوردم بنده شونه هام هم به سمت جلو بود بعد از اینکه دو بار مراجعه کردم بویژه بعد از دفعه دوم درد شدید در ناحیه پشتم (کتفم ) و دستم احساس می کنم . چه کار باید بکنم ؟

    پاسخ
    • سلام. بیرون زدگی کتف معمول چند تا علت داره. اگر دو طرفه باشه بیشتر بخاطر شکل ظاهری بدن و اختلالات ستون فقرات ایجاد میشه و معمولا نیاز به درمان نیست. اما اگر یکطرفه بیرون زدگی داره مهمه و حتما باید درمان بشید و اعصاب کتف بررسی بشه تا راه درمان مشخص بشه.

      پاسخ
  • قربانی
    2022-06-21 16:15

    سلام وقت بخیر من دوسال پیش انگشت میانیم ازوسط نصف شد وانگشت اشاره ام ازمفصل اول شکست بعدازدوروز جراحی شد متأسفانه دکترش اصلا سابقه ی خوبی درجراحی نداشت الان کل انگشتان دست چپم خم نمیشه وانگشت میانیم هم همونجورخم وکج مونده ومشت نمیتونم بکنم حتما بایدجراحی بشن؟چطورمیتونم دستم روبه حالت قبلش تغییربدم ایاراهی هست که درست بشه چون من گیتارمیزنم لطفا اگه درست میشه هزینه ش چقدرمیشه دکتر

    پاسخ
    • سلام. ببینید حالتی که میفرمایید واقعا پاسخ دهی بهش دشواره. حتما نیاز به معاینه و بررسی مشکل هست. اما به طور کلی بعد از این مدت زمانی که میفرمایید احتمال برگشتن حرکت کامل به انگشت ضعیفه. اما در صورت امکان اگر بتونین بیاید و من ببینمتون بهتر میتونم راهنمایی کنم.

      پاسخ
  • زارعی
    2022-06-17 14:59

    سلام آقای دکتر دخترم ۱۷ سالشه انگشت ۴ دست راستش دچار شکستگی و خرد شدگی مفصلی شد و بیشتر دکترها گفتن باید عمل بشه و ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ عمل باز انجام شد و بخیه خورد یک ماه تو آتل موند و دکترش بعد از یکماه پین هایی که داخل انگشتش قرار داده بودن رو در اوردن و گفتن بعد دوهفته فیزیوتراپی رو شروع کردیم الان ۲۰رجلسه هم فیزیوتراپی رو انجام دادیم ولی انگشتش متورم و خمیده باقی مانده و انگشتش حتی صاف هم نشده و مفصلش سفت شده و هرروز هم کلی ماساژ میدیم الان باید چکار کنیم؟

    پاسخ
    • سلام. از عوارض این شکستگی ادامه محدودیت حرکتی و باقیماندن تورم است. البته تا شش ماه احتمال بهبودی وجود داره. ادامه فیزیوتراپی رو حتما توصیه میکنم. البته در این موارد گاهی از تزریق موضعی در محل آسیب هم استفاده میشه که به بهبودی هم کمک میکنه. فعلا توصیه ام اینکه فیزیوتراپی رو ادامه بدن.

      پاسخ
  • سلام دکتر جان خسته نباشید حدود 45 روز پیش دستم با شیشه برید تحت عمل جراحی قرار گرفتم تاندون های فلکسور و عصب دستم قطع شده بود که ترمیم شد الان انگشت اشاره و شصت رو نمیتونم بیارم رو پایین و هر سه انگشت میانی و اشاره و شستم بی حسه خواستم بدون چقد طول میکشه که عصب دستم برگرده بعد چی خوبه واسه برگشت عصب مصرف کنم ممنونم

    پاسخ
  • سلام و وقت بخیر
    آقای دکتر مچ دست راست من یدونه استخوانش برجسته شده نمیدونم دقیقا از کی این اتفاق افتاده و چجوری اینجوری شده اصلا یادم نمیاد که زمین خورده باشم یا آسیبی بهش وارد شده باشه
    یه چند ماهیه که این رو فهمیدم راستش زیادم اذیتم نکرده برای همین به پزشک مراجعه نکردم . اما الان دو روزه نوشتن برام سخت شده چرخوندن مچ دستم خیلی سخته و واقعا درد داره به نظر شما چی میتونه باشه؟آیا درمانش سخت و طولانیه؟
    راستش بخاطر اینکه درس دارم و زیاد ازش استفاده میکنم میترسم دوره ی درمان طولانی باشه و از خیلی چیزا عقب بیفتم
    ممنون میشم یکم راهنماییم کنین

    پاسخ
    • با سلام. اولین حالتی که بیشتر به نظر هست کیست های مچ دست است. کیست های مچ دست یک حالت برامدگی رو در دست ایجاد میکنه. علت های نادرتری هم هست که خیلی مهم نیست. نیاز هست که معاینه و ارزیابی بشید تا ببینیم این تشخیص درست هست یا نه. اگر همین تشخیص باشه نیازی به کار خاصی نیست. اگر خیلی اذیت بشه تزریق میشه در محل آسیب و مشکل تا حدودی برطرف میشه.

      پاسخ
  • زهرا قلی پور
    2022-03-27 10:28

    با سلام خدمت دکتر عزیز
    من مدتی است که در دست راست شاهد تغییر حالت انگشت اشارع و انگشت میانی می باشم که بند وسط این انگشتان به مراتب زخیمتر شده است و در هر دست گزگز شدید و احساس خواب رفنگی خصوصا در زمان خواب و رانندگی برایم اتفاق می افتد .
    نوار عصبی هم گرفتم دکتر تشخیص نمره 2 از 6 را داده و ایشان تزریق گاز اوزون رو پیشنهاد داده اند.و در صورت عدم نتیجه جراحی دست.
    لطفاً من رو راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

    پاسخ
  • مائده
    2022-03-05 12:51

    سلام وقتتون بخیر من ۲۱ سالمه و الان دو روزه قرص لگزاتال ۲۰ مصرف میکنم نصف میخورم هر روز صبح حالمو خیلی خوب کرده اما دست راست و گاها دست چپم قدرتشو از دست میده و الان یک روزه که کاملا نمیتونم با دست راستم چیزی بنویسم. ممکنه از قرصه باشه یا از چیزه دیگه ای هست ممکنه ام اس باشه؟

    پاسخ
    • با سلام. بله به احتمال زیاد از عوارض داروست. معمولا بعد از یه مدت و چند هفته ای مشکل برطرف میشه. اگر اینکه میبینید شرایط دارد اذیت کننده میشه براتون توصیه ام این است که هر دوزتون رو نصف کنید به اندازه یکی دو هفته و بعد به روال قبل برگردید.

      پاسخ
  • نیما
    2022-02-25 17:50

    سلام خسته نباشید من۵سال پیش مچ دست راستم خورد شد بعد ۳بار عمل با پلاتین وکمی استخوان کم اورده بودن از بدنم استخون ورداشتن اضافه کردن عمل شدم دکترم گف نمیخواد پلاتینو در بیاری اگ اذیت کرد در بیار ولی مچه من خیلی کم به پایین خم میشه و به بالاخیلی کم وزن سنگین ورمیدارم درد میگیره توسرما درد میگیره بی حس میشه دستم مخصوصا زمستون زخم میشه دست راستم خیلی دیر طول میکشه درست بشه بنظرتون از پلاتینمه در بیارم پلاتینو یا بمونه چیکاکنم !؟

    پاسخ
    • با سلام. حتما باید دستتون رو ببینم تا بتونم نظر بدم اما این حالتی که میفرمایید که چند بار عمل شدید و پیوند استخوانی هم برداشتند نشون میده که آسیب تون شدید بوده. توی آسیب های شدید این حالت مشکلات و محدودیت حرکتی و درد وجود داره. یعنی الزاما بخاطر وجود پلاتین نیست که بگم اگه پلاتین رو دربیارید خوب میشه. ولی خوب اگه عکستون رو ببینم بهتر میتونم راهنمایی کنم.

      پاسخ
  • مهدی
    2022-01-04 00:10

    سلام دکتر عزیز،خسته نباشید
    من یکسال قبل دست چپم از ناحیه مچ با شیشه برید و عمل شد چند وقت بعد عمل متوجه شدم پوست دستم (همون محلی که جراحی شده و بخیه خورده)چسبیده و انگار خیال کنده شدن نداره و هر چی فشار میدم و ماساژ میدم کنده نمیشه،سه هفته قبل مجدد رفتم عمل کردم و به پزشک گفتم چسبندگی دارا و پوست اون ناحیه عمل حرکت نمیکنه و پزشک از همون محل قبلی مجدد باز کردن و بخیه زدن و گفتن چسبندگی رفع شده و من بعد ۲ هفته که بخیه ها رو کشیدم متوجه شدم هنوز هم پوست دستم به سطح زیرینش چسبیده هست و خیلی ناامید شدم که وقتمو هدر دادم و عمل کردم.به نظر شما باید چه طور این چسبندگی رو رفع کنم چون دقیقا از همون محلی که بافت چسبیده دستم مقداری بی حس هست و وقتی شست دستمو حرکت میدم حس میکنم پوستم کش میاد و حرکت نمیکنه از همون محل جراحی و حسش متفاوته به نسبت بقیه دستم که سالمه
    ممنون میشم منو از سردرگمی نجات بدین و راه حلی به من بگید تا بتونم این چسبندگی رو رفع کنم

    پاسخ
  • سعید
    2022-01-03 13:37

    باسلام خدمت جناب دکتر
    بنده 43 ساله مدت 9 ماه پیش زیر مچ دستم با سنگ فرض برید و عصب / تاندون / شریان قطع شد و جراحی کردم. الان انگشت کوچک و حلقه به داخل خم شده و صاف نمیشه و همچنین مشت کامل بسته نمیشه . 30 جلسه فیزیوتراپی رفتم . آیا میشه کاری کرد؟

    پاسخ
    • سلام. این حالت بخاطر اسیب به عصب دست است. اگر عصب ترمیم شده احتمال برگشت این حالت و درمان بعد از 14 ماه وجود دارد. اما اگر بعد از این مدت برنگردد نیاز به جراحی های دیگر نیز وجود دارد.

      پاسخ
      • فرید تیموری
        2022-04-12 15:37

        سلام دکتر جان خسته نباشید، من دست راستم از ارنج ۵ سانت بالاتر چاقو خورده والعان انگشت کوچیکم و انگشت حلقه بی حس هست تکوم میخوره ولی کامل نه و دست کامل از ارنج نمیچرخع نمیدونم منظورم رسودم یا نه. بهم گفتم رگ عصبت بریده باید عمل بشه خواستم ببینم امکانش هست رگ بریده بشه ولی انگشت حرحت بکنه.
        ممنون خسته نباشید

        پاسخ
        • با سلام. حالتی که میفرمایید پارگی عصب دست است. تکان خوردن انگشت ها به این خاطر است که از جای دیگری هم کنارش عصب میگیرند. عصبی که نظر پارگی دارد، عصب بسیار مهمی در دست است. و بعد از یک مدت حرکات ظریف دستتون دچار اختلال خواهد شد. در اسرع وقت توصیه میکنم جراحی انجام بدید.

          پاسخ
  • محراب فردحال
    2022-01-01 03:26

    سلام دکتر وقتتون بخیر من ۱ ماه پیش دستم به اندازه ی دو بند انگشت در اثر بی احتیاطی در کارم با چاقوی قصابی به ماهیچه ی ساعد دست چپم انداختم و بریدم در اثر یک روز دست چپم کلا عفونت شدیدی کرد ۸ بار عمل شدم تا عفونتو از بین بردن دکترم گفت عصب دستت له شده و تاندون و کل رگ های دستت اسیب دیده الان من کلا تو دستم یعنی از مچ به بعد اصلا حسی ندارم و انگشتامم به زور خیلی کم میتونم حرکت بدم الان دکترم ۱۵ جلسه فیزیوتراپی برام نوشته امکانش هست دستم دوباره مثل اول کار کنه ؟!

    پاسخ
    • سلام. من در جریان نیستم که پزشک شما جراحی ترمیم عصب هم برایتان انجام داده اند یا نه. اگر ترمیم عصب را انجام داده اند برگشت حس دست نیاز به زمان دارد. گاه تا چندین ماه طول میکشد تا حس دست برگردد. این خشکی هم به خاطر عفونت و تخریب عضلات است و هم اینکه الان نمیشود نظر قطعی داد. تنها کاری که میتوانید بکنید، اگر جراحی ترمیم عصب انجام شده، فیزیوتراپی مکرر و صبر است.

      پاسخ
  • فخریه
    2021-12-29 12:02

    سلام و عرض ادب
    آقای دکتر مادر بنده ۵۲ساله است و سالهای خیلی دور آرتروز ودیسک کمر داشت و به مرور خوب شد ،دوسال قبل دراثر افتادن ساده رو دو انگشت کوچکش درد شدیدی در ناحیه دوانگشت کوچک دست چپش دارد،هرپزشکی به شهرستان رفتیم از روماتولوژی تا ارتوپد متوجه نشدن متاسفانه از درد زیادی که دارد ما ناراحتیم
    نمیدونم مربوط به اعصاب دستشه یا مفصله یا تاندونه فقط خوب نمیشه😒

    پاسخ
  • فاطمه منتظری
    2021-12-19 12:37

    سلام آقای دکتر ، من ۴ماهه زایمان کردم و مدت ۳ماه هست که مچ دستهام درد میکنه و داخلش میسوزه مخصوصا شبها . طوریکه احساس میکنم انگشتام ورم کرده و نمیتونم خم کنم . (میگن بخاطره بغل کردن و شیردهی به بچه است ). ولی هروز داره شدیدتر میشه . ازمایش کلسیم و د۳ هم اوکی بود روماتیسم هم منفی بوده ولی crp پروتیین مثبت شده بود .
    میخواستم ببینم علت چیه ؟ ممنون

    پاسخ
    • سلام. این حالت در بعد از بارداری شایع است. معمولا به علت گیرافتادگی عصب دست است. اما چون سه ماه طول کشیده از نظر ما زیاد تلقی میشه. بهترین روش درمان گرفتن نوار عصب است. اگر گیرافتادگی جزیی باشد با تزریق موضعی در محل گیرافتادن عصب خوب خواهید شد.

      پاسخ
  • عباس شاهرودی
    2021-12-19 03:43

    باسلام
    جناب دکتربنده آتش نشان هستم و یکبار سال ۹۶ عمل جراحی اسکافوئید دست انجام دادم وعمل خیلی موفقیت آمیز نبود و استخوان اسکافویید دستم سیاه شده امسال دوباره در حادثه ای مچ همان دستم شکسته و درد خیلی زیادی هم دارم به دکتر که مراجعه کردم گفتن نیازی به عمل نیست یک دکتر هم گفتن برای اینکه دردت کم بشه میتونی عمل کنی اما یا دامنه حرکتی دستت کم میشه و یا قدرت دستت کم میشه وخیلی کارآیی نداره دستت دکتری هم که عمل اسکافویید رو انجام داد ویزیت کرد گفت عمل نمیکنم
    شکستگی دستت خوب میشه خودش باتوجه به شغلی که دارم و خواستم ببینم اگر عمل کنم دستم بهتر میشه؟ ضمن اینکه در طول این چندسال هم خیلی درد تحمل کردم یک دکتر هم گفتن اگر عمل نکنم بعدها آرتروز خواهد شد

    پاسخ
    • سلام. نمیدونم که شکستگی مجددی که اتفاق افتاده در همون ناحیه است یا خیر. اگر استخوان سیاه شده حتما مقداری ارتروز ایجاد شده و خواهد شد و شکستگی اش اگر جابه جایی داشته باشه حتما عمل لازم دارد. طبیعتا عمل جراحی باعث کاهش درد خواهد شد. ولی درجاتی از محدودیت حرکتی را خواهید داشت.

      پاسخ
      • سلام دکتر مادر بنده ۵۸ سالشه، عمل جراحی CTS رو دو هفته پیش برای هردو دست انجام دادن، هنوز بخیه هارو باز نکردن. سوال بنده اینه انگشتان دست هاشو نمیتونه خم کنه (خیلی کم خم میشن), آیا طبیعیه یا نه؟ چقدر زمان میبره تا بتونه راحت انگشت هارو کامل خم کنه؟ با تشکر

        پاسخ
        • سلام. من پیشنهاد میدم بلافاصله بعد از عمل دستشون رو تکون بدن تا دچار خشکی مفاصل نشن. مشکلی نیست با بخیه هم حتی سعی کنن دستشون رو تکون بدن. اگرچه درد خواهد داشت اما باید این دوره رو بگذرونن تا دست دچار مشکلات بعدی نشه.

          پاسخ
  • بهاره
    2021-12-18 00:30

    سلام آقای دکتر وقت شما بخیر، تقریبا۳ماه هست که از پله ها افتادم و به پهلوی راست افتادم و تمام وزنم روی مچ دست راست افتاد همان روز عکس گرفتم اما شکستگی نداشت بازهم جهت بی حرکت بودن مدت ۷روز آتل گچی برام بستن بعداز باز کردن کمی تورم و کبودی در قسمت مچ دستم بود از آن روز ۳ماه گذشته اما هنوز درد دارم و نمیتونم چیزی با دستم بلندکنم این به نظر تخصصی شما دردی که داره طبیعی هست و به مرور زمان خوب میشه؟؟
    یا نیاز به درمان داره؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.باتشکر

    پاسخ
    • سلام. با توجه به شرایطی که میفرمایید احتمال آسیب تاندون های دست وجود دارد. حتما توصیه میکنم ام ار ای انجام دهید.

      پاسخ
      • غلامحسین خراسانی
        2022-05-14 22:11

        عرض سلام بنده در سال 65 بر اثر اصابت ترکش از چند ناحیه مجروح شدم از جمله ترکش به ارنج دست راست مدتهای مدیدی است که از انواع داروها و فیزیوتراپی و تزریق مواد کورتزون استفاده کردم ولی اثری نداشت هنوز دو ترکش در قسمت آرنج دارم . دردهایی که دارم انگشت اول و دوم گزگز و خواب رفتگی دارد ،درد شدید در ساعد دارم و بعضی مواقع شصت قفل می شود و بارها اشیا از دستم افتاده بخاطر پیس میکر که دارم نمی توانم نوار عصب و عضله بگیرم ولی علائم نشان از گیر افتادن عصب دست است آقای دکتر باید چکار کنم تا این دردها از بین برود ، بعضی پزشکان می گویند ترکش در آوردنش ضررش بیشتر است ،ناگفته نمایند سر استخوان رادیوس ضربه خورده است . ممنون میشم راهنمایی فرمائید .

        پاسخ
        • سلام. با توجه به شرح حالی که میفرمایید دو تا تشخیص وجود داره: احتمال داره عصب تون توی ناحیه آرنج یا مچ دست گیرافتادگی داشته باشه. معمولا آرتروز آرنج باعث بی حسی یا گزگز انگشتان نمیشه. اگر عکس هاتون رو میدیدم بهتر میتونستم راهنمایی کنم. ولی در حال حاضر توصیه ام این است که تزریق موضعی رو محل عصب انجام بشه و برحسب بهبودی اون موقع تصمیم میگیریم چیکار کنیم

          پاسخ
  • یاشار احمدی
    2021-12-08 12:13

    سلام آقای دکتر
    مادرم 50 ساله هست، 2 ماه پیش در بازوی چپش تومور بوجود آمد و روزبه روز بزرگتر شد، بردیمش پیش دکتر متخصص عروق و تروما گفتند مادرم مبتلا به سارکوم بافت نرم شده و باید توده رو با جراحی دربیارند؛ خداروشکر عمل جراحی موفقیت آمیز بود و توده رو با حفظ تمام دست بیرون کشیدند. اما پس از عمل جراحی مادرم مچ دست چپش سرد هست و اونجا رو احساس نمی کنه و شب ها درد شدیدی رو از اون ناحیه احساس می کنه. دکتر گفته باید یک مقدار صبر کنیم تا ببینیم شریانها خوب میشند. نظر شما چیه دکتر؟ آیا مادرم خوب میشه؟

    پاسخ
  • محمد خدادادی
    2021-11-18 19:16

    سلام آقای دکتر وقت بخیر.
    بنده ۴ماه پیش تصادف کردم و دست چپم از ناحیه ی بازو و ساعد دچار شکستگی شدو توسط پیچ و پلاک فیکساتور شد و عصب رادیال از ناحیه ی بازو دچار له شدگی شدید شد طبق دستوری که پزشک جراحم دادن گفتن باید فرصت بهش بدم ولی الان بعد از ۴ ماه بهبودی حاصل نشد میشه راهنماییم کنید چیکار کنم؟آیا بازم فرصت بدم یا باید عمل کنم
    ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
  • حسین
    2021-11-18 00:55

    عرض سلام بنده در سال 65 بخاطر اصابت ترکش به آرنج دست راست و زانوی پای راست مجروح شدم 54سالم از 20سالگی تا کنون چند بار دکتر رفتم و فیزیوتراپی انجام دادم اکنون انگشتان 5، 4 و شصت گز گز و بین آرنج تا مچ از درون بسیاردردناک است بارها لیوان آب ، ظروف و هرچه دست میگیرم یک هویی از دستم می افتند . چندبار نوار عصب گرفتم تزریق بی حسی انجام دادند باز تاثیری نداشته لطفا راهنمایی فرمائید .ممنون خراسانی

    پاسخ
    • سلام. مشکلی که میفرمایید احتمال زیاد گیرافتادگی عصب های دست در ناحیه آرنج است. اگر با تزریق بهتر نشده احتمالا نیاز به جراحی وجود دارد. اما توصیه میکنم نوار عصب جدید داشته باشید.

      پاسخ
      • غلامحسین خراسانی
        2022-03-10 02:05

        سلام ،ممنون دکتر ، من از جانبازان دوران دفاع مقدس هستم بخاطر ترکش چند ناحیه آسیب و حتی ناتوان شده حال اگه اجازه فرمائید من 4قطعه عکس رادیولوژی از نواحی مربوطه خدمتتان بفرستم شما زحمت کشید یه توضیحاتی عنایت فرمائید که اکنون در چه حالت و اوضاعی هستم که این همه مشکل و درد و ناراحتی دارم چه راه حلهایی وجود دارد من 54سالمه در 19سالگی مجروح شدم و تا کنون هم درد می کشم زیر 25درصد هستم و دنبال امتیاز با این همه سال نبوده و نیستم فقط می خوام از دردها راحت شوم. بسیار ممنون

        پاسخ
        • سلام و وقت بخیر. برای ارسال عکس لطفا از طریق اینستاگرام با دکتر کوشان در تماس باشید.

          پاسخ
          • سلام من الان یکساله که عمل جراحی مچ دست کانال کارپال را انجام دادم ولی نوک انگشتانم هنوز بی‌حسه و کرخه چکار کنم ؟ ممنون

          • سلام. بعد از این عمل جراحی بعد از سه ماه انتظار داریم که مشکل حل بشه. اگر بی حسی همچنان وجود داره دو تا علت میتونه مطرح باشه، یکی اینکه به طور کامل شاید عصب آزاد نشده یا چسبندگی ایجاد شده و یا اینکه مشکل دیگری هم وجود داره مثل مشکلات دیسک گردنی. توصیه ام این است که حتما نوار عصب و ام ار ای گردنی انجام بشه تا بشه ارزیابی دقیقی رو پزشکتون انجام بده.

  • سلام آقای دکتر چند ساله دست راستم تو بیشتر مواقع که استراحت میکنم ضعف خیلی شدیدی داره یعنی بعضی وقتا موبایل از دستم میفته فک کنم بخاطر اینکه بوکس کار می‌کردم بخاطر اونه و تو ساعد احساس درد رگ میکنم دلیلش چی میتونه باشه ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
  • خاوری
    2021-11-11 02:58

    سلام مادر من 64 سالش دکتر گفته که باید عصب
    دستش جراحی بشه نظر دکتر این هست که بهتر
    خودروهاست با هم عمل شه میخواستم ببینم نظر
    شما چیه مشکلی پیش نمی یاد اگه ممکنه همین حالا
    جواب بدید چون فردا باید کارهای عمل را انجام بدم

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  • نگار فرامین
    2021-11-01 00:09

    سلام وخسته نباشید ،حقیقت امر اینک اقای دکتر من تو دوران کرونا دچار دست دردهای شدیدی شدم هرچند که قبلا درد درشانه وبازو زیاد داشتم ودارومصرف میکردم وفیزیو تراپی انجام میدادم ،ولی بعد این دوران رفتم پیش متخصص گفتن که چون نوار عصب شما چسبندگی متوسط رونشون میده وسن شما ۳۸سال بایستی عمل کنید وداروهاژ ی کورتون دار بی فایده ست میخواستم بپرسم ایا درست که باید عمل کنم وراهی ودرمانی دیگه وجود ندارد ؟
    وازطرفی عکس کتفم هم گفتن که تمام تاندون ها ریش ریش شدن وباید۹تا امپول تزریق کنم ،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • سلام. در رابطه با تاندون ها که ریش ریش شدن و چسبندگی عصب دارید، خوب حتما باید ام ار ای و نوار عصبتون رو ببینم. اگر چسبندگی عصب درجه بالایی داشته باشد، درمان جراحی است. تاندون ها اگر پارگی و ریش ریش شده باشند نیاز به ارتروسکوپی وجود خواهد داشت. گاها با تزریق بهتر میشه ولی در صورت امکان نوارتون رو بفرستید تا من ببینم

      پاسخ
  • زهره
    2021-10-28 18:46

    سلام من ۲۶ سالمه بعضی وقتا موقع ورزش فوتسال تو دستام احساس سنگینی میکنم و بیشتر این حس از مچ دستام به پایینه و انگشت کوچیکه دستم و کناریش حس گز گز پیدا میکنه و علائم بعد چند دیقه از بین میره بیشتر دست راستم.مشکلم چیه و چیکار‌ کنم ؟

    پاسخ
  • محمد شعبانی
    2021-10-13 13:44

    سلام خسته نباشید اقای دکتر من حدود ۱۲ سال پیش تصادف کردم رگ های عصبی دستم آسیب دیده ولی توی تصادف ضربه به سرم خوردش نه دستم یک بار هم جراحی انجام دادم اما دستم حس کمی داره و یه سری حرکات کم همه دکترا گفتن که عصب دستم قطع شده بعضی هام گفتن عصب دستم خشک شده میخواستم ببینم شما میتونید قطعی یا خشک شدن عصبو درمان کنید

    پاسخ
  • یاسر
    2021-10-12 05:20

    سلام
    من دوهفته پیش عمل جراحی کار‌ال تانل روی دست راستم انجام
    دادم ولی سوزن سوزن و بی حسی دستم بهتر نشده که هیچ روی انگشت شصت دست چپم که همون مشکل کانال کارپال رو داره و هنوز عمل نشده هم جدیدا بی حس شده مربوط به عصب رادیکال (می خواستم چیزی از روی زمین بردارم حس کردم عصب پشت دستم روی انگشت شصت حالت کشیدگی دست داد و الان بعد چند روز کاملا
    بی حس شده البته قسمت بیرونی انگشت شصت نه کف دست) ممکنه مشکل من چیز دیگه ای باشه؟ من حس میکنم وقتی به پشت روی تخت نامناسب و سفت میخوابم این مشکلات تشدید میشه نظر شما چیست؟
    ممنون از لطف شما

    پاسخ
  • زهرا
    2021-10-10 22:52

    سلام عرض ادب/نزدیک یکماهی میشه دست راستم بین انگشت کوچک و دوم حالت برق گرفتگی داره طوری که احساس میکنم رگ داره پاره مسشه یا کوتاهه ی دردی مثل نیش زنبور یا برق گرفتگی تو رو خدا بهم بگین مشکل چیه ایمیلم گذاشتم جوابشو‌ممنون میشم تو ایمیلم بدین و ادرس تون رو

    پاسخ
  • رویا باقری
    2021-10-10 22:41

    سلام آقای دکتر من خانمی 45 ساله هستم 7ماه پیش دست سمت راستمو عمل cts انجام دادم تشخیص نوار عصب سندروم تونل کارپ بود1ماه بعد از عمل دستم درد خیلی شدید گرفت وپی در پی دکتر دوبار کورتون تزریق کرد که یخورده آرام شد ولی الان همون دردا سوزش گزگز بی حسی ودرد خیلی شدکه طوری لیوان نمیتونم بردارم بعد نوار عصب دوباره گرفتم دوبارگرفتگی خیلی شوید نشوم داده تشخیص شما چیه آقای دکتر چون گفن بعد ازعمل مجدد احتمال خوب شدن دوباره نداره ممکنه خوب نشه

    پاسخ
  • ایوب مرادیان
    2021-10-10 14:05

    با عرض سلام و خسته نباشید
    دکتر عزیز پسرم تازه چهار سالشو تموم کرده از بدو تولد پوست دو تا انگشت وست دست راستش بهم چسپیده حالا می خوایم عملش کنیم و از هم جداش کنیم.ختنه هم شده عکس رادیو گرافی هم از دستش گرفتم. حالا چه دستوری می فرماید.برای عمل دیر یا زود نیست؟

    پاسخ
  • مهدی موسوی
    2021-10-01 14:06

    سلام اقای دکتر. من ورزشکار هستم که مچ دست موقع کیسه بوکس زدن مچ دستم استیلوئید اولنا یه شکستگی جزئی داشت و چند ماه بعد درد دستم خوب شد ولی دستم موقع مشت زدن یه حالت تکان خوردن اولنا داره و رفتم بیمارستان ام ار ای گرفتم گفتش پارگی رباط TFCCو لیگمان دارم و‌جراحی ارتوسکوپی برام نوشت میخواستم بدونم بعد از عمل میتونم ورزشمو به صورت حرفه ای کار کنم و اینکه هیچگونه دردی در قسمت مچ دستم ندارم ولی دستم صدا میده.

    پاسخ
  • وحید
    2021-09-28 21:32

    با سلام. من در باشگاه مچ دستم آسیب دید و زمانی که مچ دستم را به داخل می چرخاندم دستم درد می گرفت گویا دو بخش یا دو استخوان به هم درگیر می شدند. به پزشک مراجعه کردم ایشان اعلام کرد که باید به مچ دستم تزریق متیل پردنیزولون انجام شود. پس از آن تا حدود 6 ماه دستم آرام بود و پس از آن مجددا درد در دستم شروع شده است. برای امور روزمره مشکل چندانی ندارم ولی برای ورزش کردن دچار درد می شوم

    پاسخ
  • مژگان جعفری
    2021-09-19 22:06

    سلام خسته نباشین من سالها کشیدگی تاندون شانه دارم الان درناحیه شانه دچار دردهای شدید شدم طوریکه با کمی چرخش دستم گردن و بازو هم دچار درد

    پاسخ
  • سلام پسرم ١٦ سالشه ٦ سال پيش شيشه شكست و از ارنج دستش وارد شد و از طرف ديگه در امد عمل كردن و شيشه راخارج كردن اسيب جدي وارد نشده بود و با فيزيوتراپي خوب شد الان ميگه رگ دستش مدام تير ميكشه ممكنه مشكلي دارن براش بوجود مياد خواهشا راهنمايي بفرماييد

    پاسخ
  • الهام
    2021-09-13 22:36

    سلام پسرم ١٦ سالشه ٦ سال پيش شيشه شكست و از ارنج دستش وارد شد و از طرف ديگه در امد عمل كردن و شيشه راخارج كردن اسيب جدي وارد نشده بود و با فيزيوتراپي خوب شد الان ميگه رگ دستش مدام تير ميكشه ممكنه مشكلي دارن براش بوجود مياد خواهشا راهنمايي بفرماييد

    پاسخ
  • سوگند
    2020-11-16 00:13

    سلام
    خسته نباشید
    اقای دکتر من مادرم 50 سالشونه. انگشتایه دستش گز گز میکنه و درد میکنه و بی حس میشه. طب فیزیکی گرفتن ازش اگه اشتباه نگم اسمشو. چجور میتونم جوابشو بفرسم . نظرشو شمارو بدونم.

    پاسخ
  • الهام دین محمدی
    2020-11-15 15:21

    سلام خسته نباشی من دستم چهارساله درد میکنه گزگزمیکنه خواب میره مورمورمیشه اول خیلی کم بود ردش ولی الان خیلی زیادشده قرص کلسیم وپرگابالین متادوک ویتامین هاخوردم هیچ اثری نداشته ممنون میشم پاسخ بدیدباعمل بهترمیشم یانه

    پاسخ
  • الههاحمدی
    2020-11-14 20:08

    سلام. آقای دکتر من تقریبا سه ماهه درد درمچ دست و انگشت هام دارم نوار عصب و عضله گرفتم گفتم مچ سالمه فقط دیسک گردن دارم ولی درد داره امانم و میبره. بچه ده ماهه ای دارم که شیر نمیدم. درضمن دردوران بارداری درد داشتم مخصوصا شب تانزدیک ظهر بی حسی ودرد در دست.ولی الان هم درد دارم وهم بی حس میشه و قدرتی نداره لطفا راهنماییم کنین چیکار کنم.باتوجه به داشتن بچه کوچیک امکان بیرون رفتن از منزل روهم ندارم.ممنون

    پاسخ
  • سلام اقای دکتر من دوسال پیش در قسمت نزدیک ارنجم نوار عصب ک رفتن گفتن نزدیک ارنجم عصب دستم گیر کرده و انگشن کوگیکه و بغلیش سوزن سوزن میشدن فقط دست راستم
    بهم دارو دادن حدود دوماه بعد بخاطر مشکل مالی دیگه نرفتم دکتر
    و بمرور یکم بهتر شده بود بعد از مدتی دست چپم هم مثل دست راستم شد و نرفتم دکتر بازهم بعد از یکسال تقریبا مچ دستام دوتا دستام دچار سندرم تونل کارپال شدن و الان همه انگشتام گزگز و احساس له شدگی و درد شبانه شدید دارم حتا تا شونه هام میرسه درد غیر از این پاهام هم دچار سندرم تونل کارساله فک کنم اسمش دچار اون شده و زانوهامم گاهی جوری درد میگیرن با حرکت کردن ک نمیتونم زانوهامو درست تکون بدم
    بنظرتون مشکل ایندهمه بیماری تو یه مدت از چی میتونه باشه ایا دقیقا همین سندرماس مشکلم یا بیماری دیگه ای دارم ک خبر ندارم و باعث اینهمه درد شده ممنون میشم پاسخ بدین

    پاسخ
  • ناصر زبرجدی
    2020-11-06 17:23

    سلام آقای دکتر من یک ماهی است که انگشت شصت دستم هنگام باز وبسته کردن قفل میشود علتش جیست خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید چه کار کنم ممنون می شوم .

    پاسخ
  • رويا
    2020-10-24 20:46

    با سلام من الان چهار ماهه عمل سي تي اس دست كردم منتها الان درد انگشت ، بي حسي و سنگيني دست دارم كه حتي نميتىنم انگشتانم را زياد باز و بسته كنم، وقتي دكترم اين مشكلات رو گفتم جواب داد موقع برش عصب ضربه خورده فيزيوتراپي برام نوشت كه متاسفانه از اونم جواب نگرفتم از شما خواهشمندم منو راهنمايي كنين خيلي اذيت ميشم، با سپاس

    پاسخ
  • سلام جناب دکتر با احترام عرض کنم من مدتی شده است درد شدید در ناحیه ی شانه و ماهیچه ی دست دارم بطوریکه دستام به عقب نمی رود وبعد از خواب نیز درد شدید دارم مشکلم چیست ممنون

    پاسخ
  • سلام اقای دکتر, من سه ماه پیش انگشت دستمو بخیه زدم 20 تیرماه بخیمو کشیدم تو این مدت بند انگشتم کاملا سرر بود ولی الان مفصلم انگار که باد کرده و موقع کار و بلند کردم حتی ظرف درد میکنه البته بگم چند روز پیش داشتم ماساژ میدادم کسی رو که یکدفعه انگار داخلش یچیز پاره شد از اون روز دردم بیشتر شده و حتی موقع شستن اب بهش میخوره دردم میاد خیلی نگرانم یعنی جوش نخورده

    پاسخ
  • علی اکبر کیانی
    2020-09-28 00:10

    سلام
    جناب دکتر من ۵۳ سالمه به تازگی عمل cts مچ دست بصورت عمل باز انحام داده ام و هنوز در دستم احساس گز گز و بی حسی دارم.
    آیا این وضعیت بهبود می یابد؟
    یا اینکه عمل ناموفق بوده؟
    چه زمانی طول می کشد تا انگشتانم حالت عادی پیدا کنند؟
    سپاس گذاری می کنم اگر پاسخ دهید.
    خیلی نگرانم.

    پاسخ
  • محمد صادق
    2020-09-21 11:41

    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    دکتر من دو سال پیش دو تا از تاندون های دستم از ناحیه مچ دست پاره شد عمل کردم ولی هنوز درد شدیدی در قسمت مچ دستم دارم و انگشتام خیلی درد دارن میشه لطف کنید راهنمایی کنین علت چیه و من باید چیکار کنم

    پاسخ
  • محمد صادق
    2020-09-21 11:35

    سلام دکتر وقتتون بخیر.
    من 2 سال پیش 2 تا از تاندون های دستم از ناحیه مچ دستم پاره شد و عمل کردم ولی الان هنگام تکون دادن مچ دستم درد شدیدی داره، انگشتام هم درد زیادی دارن
    میشه راهنمایی کنین علت چیه و باید چیکار کنم

    پاسخ
  • مهدی
    2020-09-20 11:35

    با سلام خدمت آقای دکتر
    من حدود ۳۶سال سن دارم و مدت ۷ماه هست که زانوها هر دو خیلی صدا میده جوری که حین راه رفتن هم بعضی مواقع این صدا وجود داره
    البته درد خدا رو شکر ندارم .
    به ارتوپد مراجعه کردم قرص غضروف ساز و امگا و ویتامین دی تجویز کردن
    سوال من این هست که آیا با مصرف این دارو ها مشکل حل میشه یا اقدام دیگه ای باید انجام بدم .
    با تشکر

    پاسخ
  • معصومه
    2020-09-08 01:03

    با سلام
    آقای دکتر انگشت حلقه من حدود ۲ ماه هستش که مشکل پیدا کرده و بعضی اوقات که خم میکنم قفل میشه و باز نمیشه. و در کل موقع جمع کردن و باز کردن انگشتهام، این انگشتم به سختی باز و بسته میشه و درد هم داره و صدای تق ماندی هم میده. به همین دلیل به متخصص ارتوپد مراجعه کردم که ایشون گفتن کانال انگشتم گرفته و باید جراحی بشه اما متاسفانه توضیح بیشتری ندادند. میخواستم بدونم که آیا امکان داره بدون عمل جراحی و با دارو این مشکل برطرف بشه؟ بنده ۳۲ دارم.

    پاسخ
  • الهام کمانگری
    2020-09-07 10:52

    با سلام و عرض ادب . پسرم نه سالشه سال پیش خرداد ماه توی باشگاه هر دو استخوان ساعد دستش شکست با گچ گرفتن و بدون عمل جراحی خوب شد. بعد از دو ماه که دستشو باز کردیم مجددا در باشگاه از همون نقطه دستش مجدد شکست( البته با تمرین ورزشی این اتفاق نیوفتاد بچه های بزرگتر حین تمرین متاسفانه افتادن روی دستش )و باز دکتر گچ گرفت و خوب شد. سوال اینه که الان بعد از نه ماه ده ماه میتونه تمرین کشتی رو انجام بده یا زوده ؟
    با تشکر

    پاسخ
  • مهدی
    2020-09-05 22:33

    با سلام خدمت آقای دکتر
    ببخشید من مادرم یک ماه هست از ناحیه مچ دست دچار درد و بی حسی انگشتان می‌باشند
    به دکتر ارتوپد مراجعه کردیم گفتن گرفتگی کانال کارپال میباشد و نیاز به جراحی هست
    باتوجه به این که کسانی که جراحی کردن گفتن که شرایط بهتر نشده بلکه بدتر هم شده است
    حال من از شما میپرسم آیا با جراحی مشکل بهتر میشه یا نه ؟
    ممنون

    پاسخ
  • مهدی
    2020-09-05 22:22

    باسلام خدمت آقای دکتر
    ببخشید من مادرم حدود یک ماه هست از ناحیه مچ دست دچار درد می‌باشند و گز گز و بی حسی انگشت نیز دارن
    به دکتر ارتوپد مراجعه کردیم گفتن نیاز به جراحی هست و مشکل گرفتگی کانال کارپال میباشن
    حال سوال من از شما این هست که باتوجه به این که برخی از کسانی که عمل رو انجام دادن از عمل جراحی راضی نبودن و گفتن شرایط بعد عمل بدتر شده و جراحی فایده نداشته
    حال شما چه می‌فرمایید آیا با جراحی مشکل برطرف میشود یا نه.؟
    ممنون میشم پاسخ فرمایید.

    پاسخ
  • مهدى 17
    2020-09-05 13:10

    سلام وقت بخيرآقاى دكتر
    من حدود ٢ماه پيش دچار جابجايى متاكارپ دوم دست راستم شدم
    گفتن بايد عمل شه و پين گذاشتن بعد از ١ ماه در اوردن ودكتر گف خوب شده ولى نميتونم مشت كنم و دستم خشكه. دكتر ١٠ جلسه فيزيوتراپى نوشت الان نصفشو رفتم ولى زياد اثر نداره و انگشت اشاره ام بعد از فيزيوتراپى صاف نميشه .
    آيا دوباره به عمل نياز داره؟

    پاسخ
  • علیرضا
    2020-08-25 14:35

    سلام دکتر من برج1 درخت افتاد روی شست دستم حدود 2ماه توی اتل بود بعد 1ماه هم گچ گرفتم ولی هنوز انگشتم درد میکنه mriانجام دادم ورفتم پیشه 2تادکتررفتم یه دکتر میگه پارگی ربات هست وباید عمل کنی و یکی دیگه میگه انگشتت بدلیل ضربه خشک شده باید فیزیو تراپی انجام بدی الان نمیدونم چیکار انم لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ
  • سعیده
    2020-08-23 19:09

    ممنون بابت جوابتون
    عکس رو باید به شماره تلگرام بفرستم براتون؟

    پاسخ
  • سعیده
    2020-08-14 10:06

    سلام دکتر من حدود ۵ماه که مچ دستمو وقتی هم میکنم شدید درد میگیره اول که رفتم دکتر گفتن تاندون دستت کش اومده و با حرکت ندادن خوب میشه ولی نشد دوباره که رفتم دکتر بعداز عکس برداری گفتن بیماری کین باخ مچ دسته الان دوماه دارو میخورم و مچ بند آتل دار می‌بندم امادردم شدیدتر شده.حتی گفتن احتمال عمل هم داره میخواستم با شما مشورت کنم تشخیصشون درسته و به عمل نیاز دارم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-08-23 05:59

      باید عکستون رو ببینم.ولی اگر این بیماری رو دارین جراحی لازمه

      پاسخ
  • سلام، من یه هفته هست عمل چسبندگی عصب دست راست انجام دادم تا سه روز اول درد نداشتم ولی از روز چهارم از ناحیه کتف و ارنج درد زیادی دارم بطوری که شب تا صبح خوابم نمیبره هر چی نرمش هم دادم و پملد زدم فایده ای نداشت ایل این درد بعد عمل طبیعی هست و چقد طول میکشه تا خوب بشه، ممنون

    پاسخ
  • علوى
    2020-08-09 15:55

    سلام جناب اقاى دكتر كوشان

    من ٣٣ ساله هستم ى ساكن المان .اپريل گذشته انگشت كوچك دست چپم شكست و كميسيون پزشكى و ١٠ متخصص دست گفتن بايد عمل بشه و من اعتماد كردم و رضايت به عمل دادم . عمل كردن و پلاتين گذاشتن و بعد از عمل هرروز فيزيوتراپى با اين حال جواب نداد و بعد از ٢ ماه گفتن بايد دوباره عمل بشه و پلاتين در بياد و بعد از اومدن بيرون از اتاق عمل به من گفتن به دليل stable نبودن مفصل مجبور شدن درو تا ميله در دستم بذارن و باز فيزيوتراپى و بعد از ٦ هفته ميله ها رو در اوردن ولى انگشت كارايى نداشت و خم مونده بود و گفتن باز بايد عمل بشه و چسبندگى تاندون برطرف بشه كه باز براى بار چهارم عمل كردن ولى انگشت من در حال حاضر در حال خميده مانده هم و راست نمى شه ( عين سنگ شده) و مشت هم نمى توانم بكنم و ورم هم باقى مانده .رييس بيمارستان اينجا بعد از معاينه دست من گفت كه بايد دوباره عمل بشه كه چسبندگى تاندون درست بشه و اينكه مى خوان به دستم fixator وصل كنن و من به مدت يك سال بايد تراپى انجام بدم اما براى عمل بايد سريع تصميم بگيرم مگرنه عمل ديگه جواب نخواهد داد. دكتر اينجا به من گفته من حداكثر يكى دوماه ديگه وقت براى عمل دارم( ايا اين حرف درسته؟؟؟)
    ازتون خواهش مى كنم جوابم رو بدين و كمكم كنيد

    اگر واقعا اينجورى باشه بايد الان با اين وضعيت كرونا بيام ايران

    چون به دكتر هاى المان ديگه اعتماد ندارم و مى خوام اگر مجبور به عمل پنجم هستم تو ايران عمل بشم

    باتشكر

    پاسخ
  • محسن
    2020-08-01 13:45

    سلام دکتر دستمازناحیه ساعد ومچ عمل جراحی کردم ۲تا عصب و ۷ تاندون دستم قطع شده بود الان بعد عمل دستم چسبندگی پیداکرده کف دستم حس نداره ودربازوبسته کردن انگشتان مشکل دارم فیزیوتراپی با برق مناسب هست برای دستم یا کاردرمانی؟؟

    پاسخ
  • تهرانی
    2020-07-26 18:13

    سلام اقای دکتر
    یکی از آشنایان دو ماه پیش بر اثر لیز خوردن دچار شکستگی انگشت کوچک دست شان شدند.از طریق لیزر عمل جراحی انجام دادند و به مدت یک ماه دست شان داخل آتل بود.بعد از باز کردن آتل به هیچ عنوان بندهای انگشت کوچک شان خم نمی شد.10 جلسه فیزیوتراپی رفتند.هیچ گونه بهبودی حاصل نشد.دکتر گفتند احتمالا دچار چسبندگی عصب دست شدند.دوباره انگشت کوچکشان را برای دو هفته آتل آلومینیومی کردند.
    ایا بعد از دوهفته نیاز به عمل مجدد جراحی است؟
    علت پدید امدن این مشکل چیست؟
    با سپاس از راهنمایی های شما
    لطفا راهنمایی ام نمایید
    ممنون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-08-10 09:09

      توضیحات خیلی کامل نیست.احتمال چسبندگی تاندون دارن.اگر بعد از فیزیوتراپی بهتر نشدن شاید نیاز به جراحی مجدد باشه

      پاسخ
  • علی مجیدی
    2020-07-16 03:28

    سلام آقای دکتر وقت بخیر
    من ۵۵ ساله میباشم شغلم فقط نوشتن است دو سال پیش در یک روز آنقدر نوشتم در آخر وقت احساس کردم دستم دچار مشگل شد آن شب اهمیتی نداده ولی کار تعطیل کردم آن روز خواستم کارم را شروع کنم دیگر نتوانستم مچ دستم درد کرده انگشتان بی حس بودم پیگیری کردم یک پزشک مچ دستم را عمل کردقبل از عمل چندتا گفتن که گرفتگی رگ در مچ دست دارم فقط یکی گفت در سه ناحیه مچ آرنج و گردن گرفتگی دارد پزشک هم گفت بعد از عمل یک هفته دستت خوب میشه ولی الان ۲ میگذردهیچ خوب نشده شایان ذکر است من با این دست قادر هستم هر کار سنگینی را انجام دهم به غیر از نگارش نا گفته نماند که پزشکان اول اصرار داشت گردنم عمل کند که قبول نکردم حالا از شما خواهش میکنممرا راهنمایی بفرمائید با سپاس

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-07-27 09:21

      لطفا ام ار ای گردن و نوار عصب رو ارسال کنین

      پاسخ
  • وحید
    2020-06-09 12:00

    با سلام.اقای دکتر در تاریخ 19 فروردین امسال تصادف کردم و حین واژگون شدن ماشین مچ دست راستم بدون وارد شدن بریدگی و جراحت، به مدت بیست دقیقه تحت فشار شدید لای در گیر کرد.بعد از پانسمان و سپری شدن 20روز به علت بی حس و کم شدن قدرت عضلات انگشتان شصت،اشاره، میانی نوار عصب گرفتم که پزشک گفت عصب مدین شدیدا درگیر میباشد درمانهای غیر جراحی جواب نمیده بایستی عمل بشی.در تاریخ 11 خرداد جراحی تونل کارپال انجام دام.جناب دکتر میخاستم بدونم زمان برگشت حس و قدرت به انگشتام(علی الخصوص انگشت میانی) بعد از جراحی حدودا چقدر میباشد و در حال حاضر صلاح میدونید چه کارایی تا بهبودی کامل انجام بدم.ممنون.تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-06-23 09:29

      معمولا بعد از یک ماه برمیگرده. باید با دستتون کاملا کار کنید.

      پاسخ
  • جهان
    2020-06-02 00:29

    سلام آقای دکتر
    حدود دو ماه پیش روی انگشت اشاره ام دچار بریدگی شد جراح عمومی گفت قسمتی از تاندون پاره شده و بخیش کرد اما حالا نه کامل صاف میشه و نه خم گوشت اضافه هم آورده به نظر شما قابل در مانه،موقع صاف کردنش درد داره واحساس میکنم به یه چیزی گیر کرده

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-06-14 11:07

      حتما فیزیوتراپی کنین.احتمال چسبندگی تاندون وجود داره

      پاسخ
  • زیبا
    2020-05-28 12:07

    سلام خسته نباشید آقای دکتر من دو سال پیش عمل گرفتگی رگ مچ دستم رو انجام دادم ولی باز هم در خواب سه انگشت دستهام بی حس میشه به طوری که نمیتونم دستمو حرکت بدم و انگشت اشاره دست راستم استخوانش درد میکنه علت چیست؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-06-06 19:01

      حتما نوار عصب مجدد و ام ار ای گردنی انجام بدین

      پاسخ
  • سعید
    2020-05-23 22:02

    سلام من چند وقت پیش چند تا کارتن بلند کردم الان چند وقتی میشه انگشت شصتم و اشاره یه حالت سر شدن داره بعضی وقتا هم از سر شانه احساس درد میکنم بالای مچ دستم هم که ماساژ میدم یه حس خواب رفتگی. و گز گز میکنه

    پاسخ
  • مونا
    2020-05-09 02:37

    سلام آقای دکتر .مادر من حدود یک سال و نیم پیش شیمی درمانی شد . پرستار سرم رو روی رگ دست چپش وصل کرد و سرم شیمی رفت زیر پوستش و باد کرد . همون دست عفونت کرد و به شدت درد و سوزش داشت که تا چندین ماه مادرم گریه و ناله میکرد و بعد از چند ماه متوجه شدیم دست از مچ به صورت نصفه خم میشه دو انگشتان هم نصفه خم میشه . ۱۰ جلسه فیزیوتراپی رفت ولی بی فایده بود . به نظرتون باید چیکار کنه . خیلی مشکل داره تو گرفتن اجسام و کار کردن .

    پاسخ
  • حمیدرضا
    2020-05-05 23:25

    سلام ۱۷سالمه اقای دکتر با مشت گذاشتم تو شیشه دستم رگ با تاندون هام رفته ۱۷بخیه بزرگ خورده الان ۲هفته میشه دکتر گفت بیا مطب دستتو ببینم دیگه هزینه نداشتم برم مچ دستم از کیه بی حس هست انگشتام کار نمیکنه باید چیکار کنم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-05-25 06:07

      این جراحی مهمه و دستورات و نحوه حرکت رو جراحتون مشخص میکنه.توصیه میکنم حتما مراجعه کنین

      پاسخ
  • مرضیه
    2020-04-21 14:01

    سلام
    من ۲۱ سالمه و از ۵ سال پیش درد در ناحیه دست راستم شروع شد و با رها شدن خودکار از دستم متوجه شدم دستم قادر به نوشتن نیست و به متخصص مراجعه کردم و بهم گفتن ک writers cramp دارم…کرامپ عضلانی دست….و نباید بنویسم…اما من الانم تو دانشگاه برای امتحانات واقعا اذیت میشم و بیشتر از یه صفحه نمیتونم بنویسم…و این درد از داختل دستم شروع میشه تو قسمت مچ بیشتره و تا کفتم ادامه داره… با مصرف دارو هم تاثیر نداشته در بهبودی…میخواستم بپرسم نیاز ب عمل داره؟چون عکس ام ار ای که گرفتم مشکلی نبود ….ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-27 16:39

      اگر بیماریتون همین مورده که گفتین، درمان جراحی نداره و کاهش فعالیت فقط توصیه میشه

      پاسخ
      • نوشین
        2021-11-19 16:20

        سلام
        مدتی است که دستام هردو مخصوصا راست درد شدید داره به جوری که جریان درد رو درتمام نسوج دستم احساس میکنم معمولا شب ها بیشتره این اتفاق میافتاد جوری که با خوردن مسکن دیکلوفناک یا گاباپنتین بعداز چند ساعتی درد وخواب رفتگی از خواب بیدارم میکرد
        حالا چند روزی هست در طول روز هم با خوردن همون مسکن ها درد تو دستان احساس میشه
        مثل حالا که باگزگز سر انگشتان و درد که توساعد دستم احساس میکنم برا شما وضع دستم رو گزارش دادم

        پاسخ
  • مرضیه موسوی
    2020-04-17 10:13

    سلام اقای دکتر من هردو دستما عمل کردم الان 3ماه میشه به خاطر گرفتگی رگ عصب ولی هنوز دورمچ دستام درد میکنن خیلی از استخوان چیزی نمیتونم بلند کنم یعنی یه پتو نمیتونم خودم بندازم روم گاهی هم باز انگ‌شتام گز گز میشن هرشبم قرص گاباتین 300 میخورم به خاطر ویروس کورنا هم مطب نمیتونم برم خواهش میکنم جواب بدین ممنون میشم خواهش میکنم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-27 16:39

      معمولا بعد از سه ماه علایم بایستی خوب بشن.احتمال خشکی مفصلی وجود داره.بهتره به پزشکتون مراجعه کنین

      پاسخ
  • parvanetilapizade
    2020-04-08 21:02

    سلام آقای دکتر مادرمن چسبندگی کانال مچ دست چپ داشت پنج ماه پیش عمل کرده الان دوتا استخوان ریز یکی زیر انگشت وسط ویکی زیر انگشت حلقه درآورده ودرد داره میخواستم ببینم از عوارض عمله؟ راه حلی برای خوب شدنش هست؟ مشکلی پیش نمیاد براش؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-16 10:54

      خیر،بیماریه دیگه ای هست.نیاز به تزریق موضعی و در صورت عدم بهبود جراحی هست

      پاسخ
  • عباس داوریان
    2020-04-07 20:10

    سلام.دکتر من ممنونم که وقت میزارین.آقای دکتر من سندروم تونل کارپال داشتم و چندسال با تزریق ازن گذروندم ولی بجایی رسیدم که آخرین تزریق دستم عفونت کرد و ورم زیاد ،به بیمارستان مراجعه کردم و ساکشن کردن تا عفونت کم شود. بعداز اومدن به منزل تاندون انگشت اشارم بخاطر خوردگی عفونت پاره شد،دوباره بیمارستان اختر بستری شدم و دست چپم یک بار و دست راستم بعد از ۳ بار که عمل شدم و عفونت و تراشیدن دفعه ۴ عمل پیوند انجام شد.الحمدلله الان بعد از چندین جلسه کاردرمانی و ورزشایی که خودم انجام دادم تقریبا ۹۰ درصد حرکات دستم اوکی شد،ولی الان ۳ تا انگشت و مقداری از کف دستم حالت برق زدن دارد مخصوصا موقع لمس کردن،لازم به ذکر است که بعد از عمل چهرم حس این ۳تا انگشت از بین رفت و الان هم حس ندارد ولی حالت برق زدگی دارد،بعضی دکترا میگن عصب ها دارن ترمیم میشن.ولی سوال تا کی این حالت هست یا اصللا درست میشود..ممنون میشم جواب بدین.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-16 10:54

      بله احتمالاداره بهتر میشه ولی گاهی تا یکسال طول میکشه

      پاسخ
  • ناصر
    2020-03-15 21:54

    باسلام
    من سه ماه پيش بر اثر بريدن شيشه مچ دست تاندون و اعصب اولنارم قطع شد
    و مورد عمل جراحي توسط دكتر مهران فرزام قرار گرفتم الان بعد سه ماه انگشت كوچيك و انگشتري حالت خميده دارن
    و بين انگشت شصت و كف دست فرو رفتگي هست كه از عوارض قطع اعصب اولنار هست
    ميخواستم ببينم زمان هست براي بهبودي
    يا اينكه بايد عمل مجدد انجام بدم
    الان فيزيوتراپي اي دي سي انجام ميشه رو دستم
    كار ديگه اكه راهنمايي بفرماييد يك دنيا ممنون ميشم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-30 11:53

      با سلام.
      هنوز دوره درمان تموم نشده و بایستی تا ۹ ماه صبر کنین.

      پاسخ
  • سلام من خانم۴۸ ساله هستم مدت یکسال کارم خانه داری هتل بوده و بخاطر کار زیاد کانال دستم اسیب دیده نوار عصبم گرفتمولی هنوز به دکتر نشان ندادم سه انگشتم بیحسه شبها تا صبح داغ میشه و از خواب بیدار میشم و حالت گز گز و برق گرفتگی در انگشتانم دارم دکتری که نوار گرفت گفت وضعیت دستتون زیاد خوب نیست میخواستم نوار عصب رو براتون ارسال کنم نظرتونو بپرسم متشکر از محببتان

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-30 11:56

      سلام و وقت بخیر.
      بله حتما نوار دستتون رو ارسال کنین.

      پاسخ
  • شهاب
    2020-03-05 02:42

    سلام خسته نباشید دکتر جان. سوالی داشتم من حدود یک ماه پیش انگشت شستم عصب قطع شد با تاندم،دکتر تاندم پیوند زد ولی عصب گفت دو ماه دیگه جراحی می‌کنه الان انگشتم بی حس هستش آیا تا دوماه خودش درست نمیشه یا اینکه تا دوماه جراحی جواب میده تا حس انگشتم برگرده دوماه دیر نمیشه برای جراحی .ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-30 11:59

      سلام و وقت بخیر.

      باید عصب رو زودتر جراحی کنین.

      پاسخ
  • هستی.فاضل
    2020-03-01 03:04

    سلام جناب آقای دکتر.ممنون از اینکه صبورانه و دلسوزانه وقتتون در اختیارمون میگذارید. من حدود دوازده روز پیش در اثر برخوردباشیشه قسمت پایین و داخلی ساعدم دچار بریدگی شد و بخشی از عصب مدین پاره شد.همون روز جراح عمومی ترمیم کردن گفتن غلاف و مقداری از فیبرها پاره شدن ک ترمیم کردن.از همون روز بخش زیادی از انگشت میانی و نیمی از انگشت حلقه و عضله ای ک زیر انگشت شصتم هست دچار خواب رفتگی و بیحسی شدن ک برطرف نشده و مشکلی ک الان جدیدا ایجاد شده از بعد از کشیدن بخیه ها، اون دوانگشت سطح داخلیشون و قسمتهایی از کف دستم خصوصا بافت زیر انگشتهای وسطی بشدت دردناک هستن و حتی برای شستن دستهام اذیت میشم.میخواستم بدونم ایا طبیعی هستش؟ متخصص توانبخشی گفتن سه هفته بعد اسیب باید نوار عصب بدم.و ضمنا من ماما هستم و کارم با دست هستش بنظرشما چه مدت طول میکشه تا بهبود حاصل شه و کارم رو شروع کنم؟؟ سپاس

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-30 12:01

      با سلام اگر درد در عرض یکماه کم نشد حتما نوار عصب بگیرین و به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ
      • معصومه
        2022-05-25 16:40

        با سلام و احترام. آیا سفت شدن محل بخیه ها در عمل جراحی تونل کارپال در کف دست،طبیعیست؟آیا با فیزیوتراپی ناحیه سفت شده به حالت عادی بر میگردد؟و آیا این سفت شدن باعث چسبندگی عصب میشود یا خیر؟

        پاسخ
  • حسین
    2020-02-25 23:35

    عرض سلام واحترام وخسته نباشید اقای دکتر مادرم ۲۰ روزه که عمل تنگی کانال دست یا همون سی تی اس رو انجام داده درد و بی حسی مچ دستش برطرف شده فقط انگشت اشاره به شدت احساس درد میکنه و نوک همین انگشتش بی حسه اقای دکتر خیلی نگران شدیم راهنمایی میفرمایین

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-30 12:04

      سلام و وقت بخیر.
      نگران نباشین دوست عزیز، طبیعیه

      پاسخ
  • نیاز
    2020-02-13 21:15

    با سلام
    بنده با گز گز نوک انگشت اشاره و سپس سرد شدن نوک انگشت به دکتر مراجعه کردم
    نوار عصب و عضله ام نشانگر تنگی تونل کارپ بود اما درد دستم شروع شد و انگشتان و کف دست و مچ شروع به سردی و درد کرد به طوری که شب از درد بیدار میشدم
    پس از مراجعه به دکتری دیگر تشخیص دادند که عروق مشکل دارند و با مراجعه به دکتر عروق بلافاصله بستری شدم و هپارین تزریق شد و ..
    سی تی آنژیو تشخیص آمبولی و انسداد شریان ساب کلاوین را داد
    جراحی عروق انجام شد و نبض دست برگشت و گرم شد
    تشخیص دکتر دنده ی گردنی بود و عمل دوم گردنم جراحی شد ، دنده اول برداشته شد و دنده گردنی به اندازه سه سانتیمتر و نیم برداشته شد
    سوال : آیا امکان لخته شدن بازم وجود دارد ؟
    آیا ممکن بود لخته این عارضه به جای دست به عضوی دیگر برود ؟
    تجویز دکتر ریوارکسابان و آسپرین هست و الان بعد از چهل روز می‌خوام فیزیوتراپی را شروع کنم
    اما همش نگران لخته هستم
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-30 12:16

      با سلام،دارو را تا ۶ ماه ادامه بدین. احتمال لخته خیلی کمه.عارضه ایجاد نمیشه

      پاسخ
  • اسماعیل احمدپور
    2020-02-05 23:59

    باعرض سلام من دست و پاهام گزگز بی حس سر حتی از شدت زیاد خواب رفتگی دستم از خواب بیدار میشم گردنم درد میکردمیزد به دست و پشتم در ضمن دیسک گردنم مهره3_4_5_6 عمل کردم اما هیچ تاثیری نداشت هنوز دست و پاهام سر بی حس گزگز سوزن سوزن میشه خواب میره باید عمل کنم یا نه

    پاسخ
  • سلام دکتر،ببخشید من مچ دستم خیلی کوچیکه ۲۰ سالمه بنظرتون راهی برای بزرگ کردنش هست؟خود مچ دستم منظورمه ساعدم بزرگه(ماهیچه هاش)ولی استخوان مچ دستم خیلی کوچیکه همین باعث خجالتی بیش از حد بودنم میشه،ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
  • پریسا اصغری
    2020-01-31 21:31

    سلام اقای دکتر
    من حدود ۵ماه پیش با شیشه دستم رو بریدم که مورد عمل تاندوم و پیوند عصب قرار گرفتم ولی بهبودی چندانی در انگشتانم حس نمیکنم براتون شرح عمل و نوار عصب رو فرستادم
    ممنون میشم بفرمایین من باید عمل دوباره کنم؟
    امکان بهبودی دارم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-11 12:41

      سلام و وقت بخیر.
      تا نه ماه پس از جراحی صبر کنین.

      پاسخ
  • سید مجتبی
    2020-01-28 06:57

    با سلام خسته نباشید.من مدت یک سال هست که دچار خواب رفتگی دست چپ و راست هستم حتی شبها از گز گز کردن دستان از خواب بیدار میشم شغلم با دستگاه تراش هست فعالیت زیادی در روز دارم ورزش بدنسازی هم میرم. خیلی نگرانم که عمل کنم و بدتر بشه.

    پاسخ
  • علی اکبر صداقت
    2020-01-25 23:20

    سلام آقای دکتر
    من حدود سه ماه پیش به علت گرفتگی کانال عصب عمل مچ دست انجام دادم در ابتدا بعد از عمل تا حد زیادی از درد و بی حسی انگشتان دست راحت بودم ولی در حال حاضر دو هفته ای هست که انگشت شستم درد زیادی داره بطوریکه قادر به نوشتن و امضاء کردن نیستم راهنمایی بفرمائید .

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-11 12:50

      سلام و وقت بخیر.
      به نظرم مشکل تاندونی پیدا کردین و فکر نمیکنم به عمل ربط داشته باشه ولی بهتره معاینه بشین

      پاسخ
  • زینب
    2020-01-23 21:56

    سلام اقای دکتر دست های مادرم در ناحیه ی مچ چسبندگی داشتن و دکتر امپول زد براش همون روز سِر بود و روز بعد درد گرفت دستاش الان یک روز از زدن امپول میگذره و دستش درد میکنه از مچ تا انگشت هاش باید چکار کنه؟

    پاسخ
  • نیوشا
    2020-01-13 09:57

    سلام من دوروز بیمارستان بستری شدم بعد از ان دچار موچ درد شدم که وقتی موچم بی حرکته به شدت درد میگیره مانند وقتی خوابم و با حرکت خوب میشه. علتش چیه.

    پاسخ
  • پریسا احمد ابادی
    2019-12-28 13:27

    .سلام اقای دکتر در اثر تصادف ارنج دستم شکسته و پلاتین به حالت ال گذاستن الان ۲ ماه گذاشته ولی هنوز دستم تا نمی شه حالت ۱۲۰ درجه هم بیشتر باز نمی شه عکس که گرفتم دستم دار ه جوش می خوره به نظرتون الان می تونم پلاتین رو بعد در بیارم تخه دستمو نمی تونم حرکت بدم

    پاسخ
  • حسین
    2019-12-24 16:35

    سلام
    هزینه عمل cts تو بیمارستان دولتی با بیمه سلامت چقدر میشه ؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-01-06 15:42

      متاسفانه من اطلاعات ندارم از بیمارستان استعلام کنید

      پاسخ
  • ارزوسبحانی
    2019-12-24 02:02

    سلام آقای دکتر توراخدا راهنماییم کنید دست شوهرم شکسته بود بعد ازسه سال من گفتم بیچ و بلاک دستش را در آورد الان 2ساله شبا تا صبح به خودش میبیچه و خیلی درد میکنه خیلی دکتر رفتیم نوارعضله ام آر آی همه چی گرفتیم میگن سالمه سالمه هیچ کس دردشا نمی‌فهمه شبا تا صبح درد میکنه فقط مسکن مسکن،، فقط چندتا دکتر گفتن نباید در می اوردی، زندگیمون به خاطر این دست داره ازبین میره، مگه میشه آخه دستی که همه چیزش سالمه انقدر2ساله درد بکنه آقای دکتر باید چیکارکنم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-01-13 14:35

      لطفا عکسا رو ارسال کنین
      تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • عارف خانی
    2019-12-18 22:16

    عرض سلام ادب احترام خسته نباشید خدمت جناب دکتر عزیز بزرگوار اینجانب
    عارف خانی هستم۲۳سالمه اهل زنجانم ۹۸/۹/۹ در شرکتی مشغول کاری بود که اتفاقی دستم افتاد تو دستگاه رگ نبض قط شد و عصاب های انگشت اشاره شست و انگشت بزرگ بی حس شدن عمل نبض ۹۸/۹/۱۰توسط دکتر محمدرضا طوبای در بیمارستان ولیعصر زنجان انجام شده ولی دستم بیحسه عصب بالا نماد و جای عمل که از بازو تا مچ باز شده بود خیلی سفت میشه سه جلسه هم فیزیو تراپی رفتم ایا امیدی هست عصب برگرده یا باید عمل کنم تو عمل بر میگرده یا نه درضمن انگشتا حرکت دارن انگشت اشاراه جمع نمیشه با انگشت شست ولی انگشت بزرگ جمع میشه الان فکم خیلی در کیره من چکار کنم ممنون میشم یه راهنمایی بکنین تشکر .

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-12-22 22:39

      با سلام.متوجه نشدم که ایا عصب هم پاره بوده و جراحی شده یا خیر.در هر صورت اگر جراحی شده باشه تا ۶ ماه زمان لازمه

      پاسخ
  • پروانه
    2019-11-30 22:45

    سلام وقت شما بخیر ، عوارض عدم جراحی مچ دست رو خواستم بدونم ، باسپاس

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-12-06 17:47

      در صورت ادامه گیر افتادگی عصب،حس دست به میزان زیاد از دست میره

      پاسخ
  • محمد صدر
    2019-11-29 11:09

    باسلام بنده حدود 2سال مچ دستم درد خفیف داره و شبها انگشتام درد کرده وبی حس میشه اوایل دکتر رفتم وبا دارو حدود یک سالی خوب بود ولی الان دوباره انگشتهایم درد شدید داره شبها موقع خ آب بی حس شده وگزگز میکنه دوباره دکتر رفتم ونوار عصب از دستم گرفتن وگفتن تنگی شدید کانال مچ دست دارید باید عمل بشه میخواستم نظر شما رو بدونه که بعد عمل کاملا دستم خوب میشه و میتونم دوباره مثل قبل کار کنم چون کار من با دستی وبا ابزار کار میکنم ممنون از لطفتون

    پاسخ
  • امیر حسین
    2019-11-25 07:57

    اقای دکتر سلام مجدد
    ایا در بیمارستان های محب کوثر و بهمن هم مطب دارید ؟برای ویزیت میتونم اونجا خدمت برسم؟

    پاسخ
  • فاطمه
    2019-11-24 15:32

    سلام دکتر جان خسته نباشید من تیر ماه در اثر افتادن از پله مچ دستم شکست بعد از عمل و گذاشتن پلاتین الان انگشتانم بیحسه وانگشت وسطی سنگینه مخصوصا بعد از بیدار شدن از خواب نوار عصب گرفتم دکتر بهم میگه بی‌حسی برات میزنم و عصب را باز میکنم اگر اینکار را انجام بدم دیگه حالت خواب و سوزن سوزن شدن دستم خوب میشه اگر انجام ندم چه اتفاقی میفتد یا اگر تابستان انجام بدم آیا دوباره باید تابستان نوار عصب بگیرم ‌‌‌‌(سنم 51)ساله. سوال 2 پدرم 89 سالشس میره مسافرت به محض بیرون اومدن از ماشین میفتد و سر رانش بطرف بالا وبرجستگیه میشکنه آیا اگر عمل کنه با توجه به سنش از پس عمل بر می‌آید یا نه و اگر عمل کنه بعدش امکان اینکه بتونه راه بره هس یا نه ممنون میشم اگر دکتر جان جواب سوالاتم را بدید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-12-06 17:45

      با سلام.بهتره زودتر مچتون رو عمل کنین.بهتر میشه.در رابطه با پدرتون اگر بیهوشی مشکل نداشته باشه،بعد عمل میتونن راه برن

      پاسخ
      • مصطفی
        2020-01-24 19:48

        سلام و عرض ادب آقای دکتر،من تومور مغزی عمل کردم که خوشبختانه ضایعه رو از جمجمه خارج کردند،اما بعداز عمل نصف بدنم سمت چپ بی حرکت شد که خداروشکر بافیزیوتراپی جواب گرفتم و خوب شدم،اما چیزی که آزارم میده راه نیوفتادن مچ و انگشتان دست چپم است به شکلی که انگشتانم رو میتونم به حالت مشت درارم ولی بخوام بازش کنم نمیتونم فقط انگشت اشاره بالاو پایین میشه بدون کمک ولی بقیه انگشتام باید بادست مخالف کمک به باز کردن بکنم،من مشهدم با آقای دکترعلی اجودی که فلوشیب جراحی دست هستند مشورت کردم که گفتن بعد از هشت ماه از عمل اگ حرکات دست به حالت عادی بازنگرده باید عمل شه تاندون ها تقویت شن یا شایدم ک بتونم انگشتامو باز بسه کنم الانم تقریبا یه سال از زمان عمل گذشته،اما با دکتر معالج خودم که جمجمم رو عمل کردن مشورت کردم گفتن ممکنه تا دوسال طول بکشه که حرکات به حالت قبل برگرده چون عصب در زمان برداشتن ضایعه آسیب دیده و نیاز به ترمیم خودش داره،اما پروسش طولانی شده کلافه شدم ،ممکنه شما منت بزارین نظر خودتونو ارائه بدید؟درصورت نیاز، جواب پاتالوژی و….رو هم میتونم براتون ایمیل کنم.

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2020-04-11 13:08

          نوار عصبتون رو بفرستین،اما به نظرم بعد از یک سال بایستی جراحی بشه.
          شماره برای ارسال عکس: 09034562274

          پاسخ
  • علیا
    2019-11-16 16:30

    سلام دکتر عصرتون به خیر من علیا هستم ده ساله که از آخرین بارداری پسر سومم دچار acts شدید هستم که دست راستم شدیدتره و چند بار نامه عمل گرفتم و تردید نسبت به نتیجه عمل باعث شد عمل نکنم الان دوباره نامه گرفتم بعضی ها عمل کردن و راضی هستن بعضی بدتر شدن و عده ای میگن تغییری نکرده دکتر میگه شانسی هست ولی من قبول ندارم حتما روشی هست که من بدونم چه نتیجه ای در انتظار منه
    واقعا نمیدونم که باید چه کار کنم من الان ۴۳ ساله هستم

    واقعا نمیدونم چه کار باید بکنم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-12-06 17:44

      با سلام.اگر تشخیص درست باشه و همچنین میزان تخریب عصب زیاد نباشه ،نتیجه خوبه

      پاسخ
  • امیرحسین
    2019-11-11 17:50

    سلام اقای دکتر
    شما با چه بیمارستان هایی همکاری دارید و جراحی انجام میدید؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-11-16 16:32

      با سلام
      بیمارستان های میلاد، بهمن و محب کوثر

      پاسخ
  • میلاد
    2019-11-07 02:21

    سلام.وقت بخیر.ایمیلتون رو از سایت برداشت کردم و سوالی داشتم.مادرم اردیبهشت ۹۷ عمل cts انجام داد روی مچ دست راست پیش یه پزشکی که حاذق نبود و بعد از یه ماه درد مداوم تزریق کرتن انجام دادن که تاثیر نداشت و بعد شهریور ماه ۹۷ به دکتر کامرانی مراجعه کردیم و متوجه شدیم به عصب مدین اسیب وارد شده و گفتن دچار گرفت عصب شدن و از عصب سورال برداشتن و پیوند زدن به عصب مدین.الان با گذشت نزدیک به ۱۴ ماه هنوز حس انگشتای شست و اشاره و کنار انگشت میانی سمت اشاره برنگشته، تیر میکشه و در کف دست و همچنین در ناحیه مچ روی خط جراحی احساس شدید مور مور شدن و قلقک مثل کف پا دارن.حتما باید قرصهای تجویزو بخورن وگرنه درد نمیذاره بخوابه.
    میخوام نظر شمارو بدونم راجب این علائم.آیا حس انگشتا برمیگرده؟آیا این درد و گزگز و مورمور شدن طبیعیه؟راهنمایی کنید ممنون میشم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-11-09 20:06

      با سلام،معمولا تا ۱۸ ماه بایستی بهبودی نسبی حاصل بشه

      پاسخ
  • با سلام و وقت به خیر ممنون از پاسخگوییتون. انگشت میانی مادرم در اثر برگشتن تاندونش پاره شده و در حالت خمیده باقی مونده با دست به حالت اولیه برمیگرده. الان چند روزه اتل بستن گفتن بدون حرکت بمونه درد داره و کمی هم متورمه دکتر اورژانس بهشون گفتن بسته بمونه جوش میخوره و ترمیم میشه. آیا امکان ترمیم تاندون هست؟و نیاز به جراحی نداره؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-11-08 17:08

      با سلام.پارگی تاندون جراحی میخواد در اکثر موارد

      پاسخ
  • محمد
    2019-10-28 18:37

    دکتر عزیز ممنونم از پاسختون
    الان بیشتر نگرانی من در مورد خمیدگی انگشتام هست که به هیچ وجه صاف نمیشن .میخواستم بدونم دلیلش کوتاه شدن تاندونام هست؟؟
    بازم ممنون از پاسختون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-11-08 17:05

      با سلام،خشکی و چسبندگی هم میتونه از علتها باشه

      پاسخ
  • ساناز
    2019-10-25 21:24

    سلام آقاي دكتر.
    من از هشت ماهگي دوران بارداري هر دو انگشت شستم شروع به درد زيادي كرد و الان يك ماهه از زايمانم ميگذره و ادامه داره و روز به روز بدتر ميشه. دكتر رفتم ميگن كه بايد جراحي كرد اما شنيدم با اين كار مشكل حل نميشه و ادامه داره…
    خواستم بدونم آيا اين جراحي فايده داره كه انجام بدم يا خير؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-11-08 16:57

      با سلام،جراحی باعث بهبودی میشه،نگران نباشین

      پاسخ
  • با سلام خدمت شما آقای دکتر
    دختر ۳۲ ساله ای هستم و حدود ۸ سال هم هست که کار حسابداری انجام می دهم
    از دو سال پیش بر اثر سند زدن زیاد و کار با کامپیوتر به یکباره مچ دست چپم ( با وجود اینکه راست دست هستم ) به طرز شدیدی درد گرفت و به حدی که حتی نتوانستم حتی یه لیوان را در دست بگیرم . دکتر رفتم کورتون زدم و یک ماه آتل بودو مرتب نرمش دادم به دستم تا اینکه بهتر شد. ولی از همان موقع تا کنون دیگر با این دست نمیتوانم زیاد کار کنم بار بلند کنم تایپ کنم و رانندگی کنم و … چون در صورت فشار کمی بیشتر دوباره به درد مب افتد
    رفتم و نوار عصب گرفتم و معلوم هم شد که تنگی خفیف کانال کارپال دارم .
    سوال من از شما این است آیا درمان دارم ؟ و آیا عمل احتیاج دارم ؟ و چرا به محض فشار مجدد ماهیچه شصت دستم و ادامه آن تا مچ دستم خیلی درد میگیرد ؟ خیلی زندگی مختل شده آن هم در اوج جوانی و از این بابت خیلی ناراحتم . لطفا کمکم کنید . ممنون از بزرگواریتان .

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-10-28 00:05

      با سلام.درصورت ادامه علایم جراحی کنین.مشکل برطرف میشه

      پاسخ
  • محمد
    2019-10-20 19:34

    سلام آقای دکتر
    بنده 40 روز پیش در اثر برخورد شیشه به مچ دستم تاندونهای فلکسور انگشتهای 2.3.4.5 بریده شد..هنچنین عصب اولنار و مدین و شریان اولنار و رادیال بریده شد..که همان روز مورد عمل جراحی قرار گرفتم که همگی ترمیم شدند.بعد از 26 روز آتل 45 درجه که روی دستم بود باز کردم و الان 10 جلسه فیزیوتراپی رفتم.الان حرکت انگشتام خیلی کمه و همه انگشتان دچار خمیدگی هستند و به جز قسمتی از روی دستم کلا بی حسه..جناب دکتر سوالم از شما اینه که دلیل خمیدگی انگشتام چیه و اینکه از کجا باید بدونم عملم رضایتبخش بوده یا نه ممنون از شما

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-10-28 00:03

      این حالتا در این آسیب طبیعیه و حداقال چهار ماه جهت بهبودی زمان میخواد

      پاسخ
  • Niloofar
    2019-10-17 07:28

    سلام جناب دکتر ببخشید مزاحمتون شدم بنده خارج از کشور هستم میخواستم مشکلم رو باهاتون درمیون بزارم که اگر نیاز هست برای درمان بیام ایران‌. بنده در نوجوانی یکبار دستم دررفته و جا انداختن و گچ گرفتنش خوب شد. پس از زایمان از وقتیکه دخترم وزن گرفت بخاطر کار کردن با دستم و بلند کردن بچه استخوان مچ دستم لغ میزنه . یعنی میره و برمیگرده سرجاش. تاوقتیکه خودم دستمو تکون ندم و استخوان سرجاش برنگرده خوب نمیشه. رفتم دکتر Emg و عکس گرفتن گفتن چیزی نیست تاندون مشکل داره سه هفته ببند خوب میشی ولی من حس میکنم استخوانم لغ میزنه امکان دررفتگی وجود داره؟
    خیلی هم درد میکنه مخصوصا شب ها استخوان از جاش درمیاد تا دستمو نچرخونم خوب نمیشه

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-10-20 02:00

      با سلام،احتمالا جراحی بخواهد،ولی بهتره ام ار ای کنین

      پاسخ
      • امیر حسین
        2019-10-20 08:22

        با عرض سلام مجدد اقای دکتر یخواستم بدون برای چه بیمارنی عمل Endoscopic برای برداشتن فشار از روی عصب اولنار در آرنج امکان پذیر است؟
        ممنون

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2019-10-28 00:03

          در افرادی که نیاز به جابجا کردن عصب نیست

          پاسخ
  • امیر حسین
    2019-10-15 15:16

    با سلام
    آقای دکتر در سایت یوتیوب چند مورد ویدیو در مورد جراحی آزاد سازی عصب اولنار و برداشتن فشار از روی عصب دیدم که به روش Endoscopic این جراحی رو انجام میدادن و برش خیلی کوچکی روی آرنج میزدن
    میخواستم بدونم آیا این متد جراحی در ایران هم انجام میگیره؟
    ممنون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-10-18 21:13

      با سلام،بله انجام میدیم،ولی فقط در بعضی بیماران قابل انجامه

      پاسخ
  • یونس
    2019-10-12 20:58

    سلام آقای دکتر خسته نباشین بنده چند سال مداوم با موس و کیبورد کار میکردم و همچنین نوشتن با دست راست … یه مدت گاهی دستم از حال میرفت و حتی نمیتونستم درست بنویسم … الان یکی دو هفتس که مچ دستم درد خفیف دارم و دستمم ضعف داره نمیتونم بنویسم و حتی نمیتونم محکم مشتمو نگه دارم بنظرتون بیماری همین سندروم تونل کارپه یا علت چیز دیگس اخه من تو این دو سال کار استرسی شدیدی هم میکردم و درمانی به جز جراحی داره که مثل قبل بشه

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-10-14 00:11

      با سلام نیاز به نوار عصب و ام ار ای شانه دارین

      پاسخ
  • وحید رضا
    2019-09-12 17:19

    سلام
    من مچ دستمو بریدم با شیشه. عصب رادیان و تاندوم یکی از انگشتام اسیب دیده. عمل کردم . دکتر گفت که بعد از عمل انگشتاتو تکون بده. نمیدونم چقدر باید تکون بدم و اینکه حس انگشتام و وضعیت حرکتیشون کی به روز اول بر میگرده؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-09-21 16:49

      میزان حرکت رو فقط جراحتون مشخص میکنه،برگشت به حالت نرمال حدود ۴ تا۶ ماه طول میکشه

      پاسخ
      • فیروزه
        2019-10-01 07:53

        با سلام و خسته نباشید.
        با اعتذار،
        آقای دکتر، هزینه عمل CTS دو طرفه تقریبی چقدر است؟
        با تشکر

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2019-10-09 00:43

          با سلام،بسته به محل جراحی و پزشک که کجا انجام میشه،متفاوته

          پاسخ
          • حسین
            2023-07-27 01:21

            با سلام و خسته نباشید مچ دست چپ من بعد از افتادن دچار شکستگی از رادیوس شد و استخوانش بد جوش خورده و کج شده دستم به صورتی که دستم نمی‌چرخد رو به داخل دکترم گفت باید بعد از ۸ ماه برات عمل کنم تا استخوانت دوباره جوش بخورهآیا با این عمل مشکل من برطرف میشه

          • با سلام. بله با توجه به شرایطی که میفرمایید نیاز به جراحی مجدد دارید. معمولا بعد از شش ماه میشه جراحی رو انجام داد . اینکه چه میزان از دامنه حرکتیتون برگرده بسته به میزان اسیبی است که ایجاد شده و اون با دیدن عکس و ام ار ای مشخص خواهد شد. قطعا بهبودی حاصل خواهد شد اما اینکه بهبودی کامل باشه یا نه جای سوال هست و نیاز به دیدن عکس داره.

  • امیر حسین
    2019-08-31 06:28

    با درود خدمت پزشک مجترم
    اقای دکتر 9 ماهه که هر عصب اولنار هر دو دستم دچار پرفتگی در ناحیه آرنج شده تا بحال 4 بار به فواصل مختلف نوار عصبی از دستم گرفتم
    در نوار اول عصب چپ درگیر بود
    در نوار دوم، کمی دست چپ بهبود پیدا کرده بود ولی دست راست نیز درگیر شد
    در نوار سوم، عصب دست چپ به کلی سالم و دست راست کماکان درگیر بود
    در نوار اخر هر دوست کاملا طبیعی و سالم بودن ولی علایم ناشی از گرفتگی عصب شامل درد در ناحیه آرنج و درد و بی حسی انگشت کوچک به هنگام خم شدن آرنج کماکان وجود دارد
    آیا با وجود بهبود یافتن عصب در آزمایش، علایم کماکان باقی خواهند ماند؟
    ممنونم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-09-05 09:54

      با سلام.بله .امکان باقی موندن علائم هست

      پاسخ
      • امیر حسین
        2019-09-28 09:02

        اقای دکتر برای برطرف شدن علایم راهی وجود نداره؟

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2019-10-09 00:41

          با سلام،گاهی با وجود بهبود در نوار عصب،مشکل ادامه پیدا میکنه
          در صورت ادامه علایم جراحی پیشنهاد میکنم

          پاسخ
  • خرمیان
    2019-08-30 17:11

    سلام دکتر خسته نباشین
    ۴۰ روزه تونل کارپ دست راست رو عمل کردم وزیاد هم باز شد تا بالای مچ حدود ۷ ال ۸ سانت دکتر گفت خیلی عمیق بود
    الان دو روزه فیزیوتراپی رو شروع کردم
    ولی متاسفانه در ناحیه شست ومچ دستم درد وضعف دارم تا بازوم تیر میکشه هنوز نمیتونم هیچ کاری با دستم کنم ضعف دارم وگاها انگشتای وسط هم حالت برق گرفتگی داره
    در کل تو دستم تیر میکشه ومچ دست درد وضعف داره خواستم ببینم طبیعیه امکان داره عمل موفق نبوده؟!!
    درضمن ارتروز گردن هم دارم
    ممنونم از لطفتون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-09-05 09:53

      سلام.خیر .فعلا تا ۴ هفته صبر کنین مشکلی نیست

      پاسخ
  • اردلان
    2019-08-26 17:32

    سلام من مچ دستم اسیب دید تو باشگاه بدنسازی اتل گرفت دکتر بعد رفتم فیزیوتراپی بعدش درد دیگه ندارم میتونم برم باشگاه دوباره؟؟ وزنه مشکا نداره بزنم

    پاسخ
  • محمد امین
    2019-08-11 22:40

    سلام اقای دکتر من موقع زایمان دستم کشیدن والان دستم کامل باز نمیشه و مچ دستم حرکت به عقب جلو نمیشه برای من راه درمانی هست نوار عصب عضله همه رو انجام دادم الان ۲۰ سالم

    پاسخ
  • سلام وعرض ادب.دکتر مادرم شهرستان دو مرتبه عمل چسپندگی دست انجام داده اما متاسفانه باز دستش درد داره البته مادرم دیابت نوع ۲ هم داره وانسولین مصرف میکنه چه راهکاری دارید برا درمان قطعی دستش مچکرم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-13 00:27

      با سلام.فک کنم مشکل مربوط به چسبندگی باشه.بهتره ام ار ای گردن کنین

      پاسخ
  • امیرحسین
    2019-08-06 15:11

    درود بر شما
    اقای دکتر
    ایا جنابعالی در بیمارستان میلاد عمل جراحی ازاد سازی عصب اولنار در ارنج را انجام میدید؟
    ممنون

    پاسخ
  • شادی
    2019-08-02 14:10

    مادرم عمل ctsانجام داده قبل از عمل داغی دست داشت بعد از عملم همون درد و داره الان یک ماه از عملش گذشته چه راه درمانی داره؟

    پاسخ
  • سلام خوبین
    دکتر یکی از دوستام قبلا رگ دستشو زده و الان دستش بی حس میشه و گاهی درد دستش خیلی زیاد میشه یا اینقدر بی حس میشه که اصلا نمیتونه تکونش بده میشه راهنمایی کنید لطفا

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-05 08:44

      با سلام.باید نوار عصب بگیرن.چون شاید نیاز ترمیم داشته باشین

      پاسخ
  • ارسوک
    2019-07-23 15:04

    سلام اقای دکتر رگ اعصب سه انگشت دست چپم وقتی که بچه بودم با شیشه بریده شده الانم که بیست سالم شده انگشتامم از اون انگشتای دیگه ام هم کوچیک تر شده و خم شده و بسته هم نمیشن
    آقای دکتر میشه کاریش کرد؟؟؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-01 15:41

      با سلام.متاسفانه فکر نمیکنم بشه کاری کرد.ولی بهتره معاینه بشین

      پاسخ
    • سید مجتبی
      2020-01-28 17:37

      با سلام من مدت یک سال هست که دست چپ و راستم دچار خواب رفتگی و گزگز شده شبها از خواب بیدارم میکنه پیشه دکتر خدایار رفتم گفت باید عمل کنی من نمیخوام عمل کنم خیلی سعی میکنم باهاش کنار بیام ولی نمیشه خیلی اذیتم میکنه کارم تراشکار هستم

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2020-04-11 12:44

        سلام و وقت بخیر.
        با توجه به مواردی که میگین نظر منم جراحیه

        پاسخ
  • مرتضی
    2019-07-14 16:10

    سلام مامانم انگشت کوجک دست چپش خم شده ۱۴ سال میشه ایا با عمل میتونه صاف بشه انگشتش و چیقدر هزیته خواهد داشت؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-20 19:29

      با سلام.عکسشونو ارسال کنین
      ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • امیرعلی
    2019-07-11 15:28

    سلام دکتر. بنده یه مقدار از تاندون ساعد دستم (تنیس البو) دچار پارگی شده .آیا شما با بیمارستانی که تحت قرارداد بیمه تامین اجتماعی باشه قرارداد دارین ؟اگه دارین راهنماییم کنین که بتونم پیش شما عمل کنم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-20 19:27

      با سلام.متاسفانه جهت عمل آرنج با بیمارستان، طرف قرداد نیستم

      پاسخ
  • امیر حسین
    2019-07-10 06:19

    درود بر شما اقای دکتر
    بنده مدتی است به گرفتگی خفیف عصب اولنار در آرنج مبتلا هستم..راههای زیاد درمانی رو رفتم ولی به نتیجه ای نرسیدم اخیرا به یک پزشک جراح اعصاب محیطی دست مراجعه کردم که در مورد عمل دستهام مشورت کنم ایشون فرمودن با توجه به خفیف بودن مشکل من نیازی به جابجایی عصب و آوردنش به جلوی آرنج نیست بلکه فقط با برداشتن مقداری از بافت دور عصب فضاش رو بیشتر میکنیم و آزادش مینیک..میخواستم نظر شما رو در این مورد بدونم ویانکه شما چنین عملی رو تایید میفرمایید؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-21 08:20

      با سلام.بله.این عمل میتونه کمک کننده باشه

      پاسخ
  • علی زینالی
    2019-07-10 05:44

    سلام آقای دکتر
    من در حرکات چرخشی مچ دست راستم به شدت احساس درد دارم
    به پزشک های مختلف که مراجعه کردم یکی التهاب تاندون اکستانسور و یکی پارگی tfcc رو تشخیص دادن و برای درمانش تزریق PRP رو تجویز کردن .
    سوالم اینه که آیا با این تزریق مشکل من درمان میشه و اینکه بعد از درمان امکان ورزش برای من وجود داره چون من بدنسازی کار میکنم ، با تشکر از شما

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-21 08:19

      با سلام.اگر پارگی کامل باشه فقط جراحی کمک کننده است.در غیر این صورت تزریق شاید کمک کننده باشه.ولی باید ام ار ای رو ببینم

      پاسخ
      • علی زینالی
        2019-07-25 17:14

        چگونه میتونم ام آر آی رو به شما ارسال کنم !؟

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2019-07-28 17:33

          لطفا همراه با متن سوالتون به شماره تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ ارسال بفرمایید

          پاسخ
  • مجتبی
    2019-07-08 19:00

    سلام بابام خورده زمین1ماه پیش رفته دکتر نوارعصب گرفته گفته چسبندگی عصب داره باید عمل بشه نظرشما چیست ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-21 08:19

      سلام.توضیحاتتون کامل نیست.نوار عصبشون رو ارسال کنین
      09034562274

      پاسخ
  • محمدرضا
    2019-06-30 19:42

    سلام اقای دکترمادرم 45سالشه، قسمت چپ گردنش ودست چپش بی حس دردشدیدداره. میتونه سندروم تونل کارپ باشه چون قسمت چپ گردنش دردداره.

    پاسخ
  • مریم
    2019-06-29 14:56

    سلام وقتتون بخیر
    خانومی ۲۸ساله هستم ۸ماه پیش عمل کارپ انجام دادم روی دست چپم که شکرخدابعدازعمل دستم کاملاخوب شدواون علائم آزاردهنده ازبین رفت الان حدودا۳روزه که علائمم برگشته ودستم ازبازوبی حس هستش گزگزمیکنه وخیلی احساس آزاردهنده ای هست ودیشب تاصبح فقط دستموتکون میدادم وانگشتاموبازوبسته میکردم تابلکه بهتربشه الان باوجوداین علائم یعنی عملی که انجام دادم موفقیت آمیزنبوده؟باتوجه به نوارعصب وام آرآی انجام شده غیرازتنگی کانال دست دیسک گردن هم داشتم لطفاراهنماییم کنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-05 21:51

      با سلام.احتمالا علایم شما ناشی ازدیسک گردنیه

      پاسخ
  • سلام من 16 سالمه و وقتی خیلی عصبانی میشم دو تا دستام حالت گرفتگی پیدا میکنه و انگشتام بهم میچسبن در واقع دستام سر میشن
    میخواستم بدونم دلیلش چیه؟ و اینکه خطرناکه؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-05 21:50

      با سلام.اگر فقط موقع عصبانی شدن هست،مشکلی نیست.اسپاسم عضلانی

      پاسخ
      • زاهد
        2019-07-28 19:40

        سلام وقت بخیر …مادر بنده ماه گذشته هردو دست خود رو به دلیل تنگی تونل کارگاه جراحی کرد ولی در طول این مدت هیچ اثری از بهبودی نمی بینه و حتی درد و دماغی دست هاش بیشتر هم شده…ممنون میشم راهنمایی کنید

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2019-08-02 11:54

          با سلام.یکماه دیگه صبر کنین،در صورت ادامه علایم با پزشکتون مشورت کنین.حتما دست رو حرکت بدن

          پاسخ
  • محمد
    2019-06-13 20:15

    آقای دکتر سلام. دو سال پیش دستم لای دری که به سرعت باد آن را می بست، ماند و 2-3 ناخنم متعاقب آن سیاه شد و افتاد. پس از آن درد در مج و کف دست چپم احساس کردم. رفته رفته درد بیشتر شد. ام آر چیزی نشان نداد. ارتوپد تشخیص سی تی اس داد.اول تزریق انجام داد. خوب نشد. ایی ام جی، سی تی اس متوسط اعلام کرد.جراحی باز شدم. ده ماه پیش، دردم چندین برابر شده، به خصوص شب نمی توانم از شدت درد بخوابم. از اول فقط درد داشتم، نه گزگز، دیابت و مشکل تیرویید ندارم. دوباره مراجعه کردم ایی ام جی دو دست نرمال و مثل هم گزارش شد.اخیرا در آزمایش، ویتامین دی در حدود 10 و پایین است. فعلا چند روزی است که درمان کمبود ویتامین دی می گیرم. پزشک درد را به این کمبود فعلا ربط داده است. ام آر گردن و کمر و توراسیک هم مشکل خاصی گزارش نکرده است. همچنان درد شدید دارم که به صورت دستکش است و به صورت حاد شروع می شود. از روزی که عمل شدم، تاکنون باید مسکن بخورم، تا دردم ساکت شود. بدون مسکن دردم غیرقابل تحمل است.آقای دکتر چه بکنم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-06-23 12:58

      با احترام.مشکل شما تا حدودی پیچیده اس .نیاز به معاینه دارین

      پاسخ
    • منا شوکتی
      2019-11-16 01:49

      سلام آقای دکتر
      گفتن دو دست من احتیاج به جراحی داره با دیدن نوار عصبم ،اما بازم شک دارم، میخواستم شما نظرتان رو بفرمائید ممنون میشم

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2019-11-16 16:36

        با سلام لطفا عکس و شرح حال را در تلگرام ارسال بفرمایید
        ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

        پاسخ
  • مهرسا
    2019-06-04 13:47

    سلام خسته نباشید آقای دکتر.
    ۱۶ سالم هست.
    حدود ۹ ماه است که گیتار کار میکنم. چند روز مچ دستم درد میکنه انگشت وسطم گاهی گزگز میکنه.ممکنه این بیماریو داشته باشم؟!

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-06-10 10:00

      با سلام.احتمالا به اعصاب گردنی فشار اومده

      پاسخ
  • رجبی
    2019-06-01 02:33

    سلام جناب دکتر من حدود سه ماهه که دچار دست درد از آرنج وبازو به سمت مچ دست هستم وهم چنین مچ دستم و کف دستم تیر میکشه ووقتی انگشتام رو حرکت میدم دردم زیاد میشه در واقعه مثلا کار تایپ انجام میدم بازو هم خیلی درد میگره نوار اعصاب هم انجام دادم خفیف بود ووقتی سرما به دستم میخوره دردمیگره آیا من مشکل تنگی کانال مچ دست را دارم ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-06-06 14:59

      با سلام.خیر.به نظرم شما مشکل تاندون شانه و یا عصب دست در گردن دارین

      پاسخ
  • لیلا
    2019-05-31 12:47

    باسلام
    خانمی۳۷ساله هستم.دوماه پیش یک بارسنگین بلندکردم.الان حدوددوهفته است که همون دستم حالت بیحسی داره.کل دستم بازووساعدوانگشتان.گاهی هم شبادرد داره.به نظرتون درمان لازم داره؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-06-06 14:58

      با سلام.بله.لطفا ام ار ای گردن و شانه انجام بدین

      پاسخ
  • ثمین
    2019-05-26 23:40

    سلام دکتر جان
    بنده خانمی ۳۰ ساله هستم ۷ ۸ ماه هست دستم از ناحیه سه انگشت گزگز شدیدی احساس میکنم
    کارم حسابداری بود و تایپ زیاد میکرد
    اما یه ماهه دیگه سر کار نمیرم که شاید بهتر شم
    طول روز هیچ گونه گزگزی حس نمیکنم اما اواسط شب مثلا ۴ نصف شب انگشتام سفت میشه و شروع به گزگز میکنه
    از عمل جراحی بسیار میترسم ایا اگه تحمل کنم و زیاد کار نکنم امکان بهبودی خود به خودی هست؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-28 08:50

      با سلام.به نظرم جراحی بشین.نتیجه اش خوبه و عمل سنگینی نیست

      پاسخ
  • امیر حسین
    2019-05-25 07:47

    اقای دکتر آیا تزریق کورتون میتواند در درمان سندروم تونل کوبیتال موثر باشد؟

    پاسخ
  • امیر حسین
    2019-05-20 06:31

    آقای دکتر سوال دیگه ای داشتم از خدمتتون ایا درگیری ریشه های عصبی گردن میتوانند علایمی مشابه با سندروم تونل کارپال ایجاد کنند؟مانند درد مچ و درد سه انگشت اول و بعضا ذوق ذوق کردن نوک همان سه انگشت؟

    پاسخ
  • میثم
    2019-05-19 15:02

    سلام اگه امکانش هست لطفا بفرمایید برای جراحی حدوداً چه مبلغي باید درنظر گرفت

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-21 18:18

      با سلام
      با توجه به نوع جراحی هزینه متفاوت است و نیاز به معاینه میباشد برای اطلاعات بیشترلطفا به متن مرتبط در وب سایت مراجعه بفرمایید

      پاسخ
  • نصراله
    2019-05-17 15:15

    سلام علیکم
    بنده درسال۱۳۸۱زمانیکه۱۹سالم بود عمل جراحی چسبندگی دوتا دستم راانجام دادم ولی تاالان درد و ضعف دوتا دستم بنده را کلافه کرده ممنون میشوم مرا راهنمایی بفرمایید از اهواز

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-21 18:14

      با سلام.چسبندگی عصب یا تاندون؟مدارکتون رو ارسال کنین
      ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • امیر حسین
    2019-05-15 08:59

    سلام اقای دکتر
    میخواستم بدونم پس از جراعی آزاد سازی عصب اولنار در آرنج،باید آرنج آتل بندی بشه و تا چه مدت نمیشه از دست استفاده کرد؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-19 00:11

      با سلام.تا دو هفته اتل لازمه و. بعد شروع حرکات

      پاسخ
      • معصومه
        2022-05-25 16:33

        سلام.وقت بخیر. سه ماه پیش دست چپم بخاطر مشکل تنگی کانال کارپال جراحی شد.الان جای بخیه ها در کف دستم( از داخل) سفت شده،ولی از رو اصلا مشخص نیست.این قسمت سفت شده وقتی به جایی برخورد میکنه،درد میگیره و مثل یک گلوله حسش میکنم.الان پس از سه ماه فیزیوتراپی را شروع کردم و فیزیوتراپیست گفته اگر این برجستگی رفع نشود،دچار چسبندگی عصب می شوی! سوالم اینست که این قسمت سفت شدهبا فیزیوتراپی از بین خواهد رفت؟ و آیا باعث چسبندگی عصب و بازگشت بیماری خواهد شد؟با تشکر

        پاسخ
  • سعید قنبری
    2019-05-15 00:08

    سلام خسته نباشید
    کفه دسته راستم با چاقو بریده ب گفته خلاصه پرونده ۲۵رگ و تاندون بوده و عصبای دست بیشتر هم سه انگشت اخر بریده انگشت اشاره و شست بریدگی کمتر بوده
    چهار عدد پین داخل دستم بوده که کشیدم بعد از دوماه
    الان سه ماه و نیمه عمل شده با بیست جلسه فیزیوتراپی ولی حرکات دست هیچ تغییری نکرده انگشتا با کلی نرمش صاف میشه و حتی مفصلای روی انگشت که باعث خم شدنه انگشت میشن هم خیلی کم برجسته هستن و اصلا خم نمیشن
    مشکل از تاندوناست چه کاری باید انجام بدم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-19 00:10

      با سلام.فعلا جهت اظهار نظر زوده و بایستی دو ماه دیگه بگذره.فعلا حتما با شدت بیشتری فیزیو تراپی انجام بدین

      پاسخ
  • ghanbari meysam
    2019-05-14 17:44

    سلام ضمن تشکر بابت جواب هایی که به دوستان دادید،مزاحم شدم عرض کنم که من کارم پیک هستش و نزدیک به دوسال میشه که مشکل سندرم تونل کارپال دست چپ رو دارم سال اولی که پیش دکتر رفتم پیشنهاد جراحی بهم داد ولی بخاطر یه سری مشکلات قادر به جراحی نبودم و با همون روال قبلی به فعالیت های روزمره خودم ادامه دادم،تا اینکه کم کم احساس کردم دست راستم هم علائمی مثل درد،بی حسی انگشتها، و گزگز کردن رو داره بروز میده،منتها درد و بی حسی دست راست کمتر از دست چپ بود(ضمناً من دست چپ هم هستم) چند وقت بعد درد به سمت کتف چپ و راست و گردن هم رسید متاسفانه الان دستهام،هر دو کتف چپ و راست و گردنم شدیداً درگیر این موضوع شده و علاوه بر اینکه از کار افتاده شدم،حتی توان جابجایی یک لیوان آب رو هم ندارم لطفاً راهنمایی کنید و بفرمایید چه کارهای باید انجام بدم و برای نجات از این وضعیت چه اقدامی لازم هست تا انجام بدم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-19 00:10

      با سلام.با توجه به موارد فوق،نیاز به جراحی هست.اما اول بایستی ام ار ای گردن انجام بدین

      پاسخ
  • محمد
    2019-05-13 11:50

    سلام . سال 70 بر اثر حادثه برخورد مچ دست راستم تاندونای دستم پاره شد وبعد از پیوند قرار شد دوباره در بیمارستان 15 خرداد عمل پیوند میکروسکپی اعصاب دستم انجام بشه . مشکلی که وجود داره اینکه دست راستم نسبت به دست چپم ضعیقتر و زیر انگشت کوچ بی حس ولاغر هست و گوشت مابین شصت و انگشت اشاره به شدت لاغر شده .میخوام بدونم آیا امکان عمل ترمییی در محل ذکر شده وجود داره یا خیر ؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-19 00:09

      با سلام.بایستی نوار عصب جدید داشته باشین.ولی به طور کلی،در بعضی شرایط امکان جراحی جهت بهبود وجود داره

      پاسخ
  • عفت موسوی
    2019-05-12 21:31

    ببخشید بعد از انجام این عمل میشود روزه گرفت؟

    پاسخ
  • فاطمه
    2019-05-11 16:25

    با سلام
    آقای دکتر من حدود یک ساله مچ دست راستم درد میکنه و کم کم به کل دست کشیده شده و الان بیشتر درد نواحی مچ و شصت دستم هست و مچ دستم به مرور کوچیک شده البته کوچیک شدن دستم بعد از تزریق آمپول بود . بعد از تزریق آمپول حدود دوماه بعد به یک پزشک دیگه مراجعه کردم و باز تزریق انجام دادن و کمی بهتر شد ولی باز به حالت اول برگشت و شصت دستم دیگه خم نمیشه و شبا اصلا نمیتونم روی دست راستم بخوابم حتی نمیتونم هیچ چیز بادست راستم بردارم شصتم قدرت نگهداری یک ناخن گیر هم نداره و سریع درد میگیره فیزیوتراپی هم نتیجه نداده . دکتر گفتن باید عمل کنم میخواستم بدونم اگه عمل کنم به حالت قبل بر میگرده دستم؟ و مشکل اساسی چی هست ؟؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-15 21:52

      با سلام.بایستی معاینه بشین.پلی اگر کیر افتادن عصب یا تاندون باشه با جراحی خوب میشین

      پاسخ
  • سارا
    2019-05-07 21:46

    سلام و عرض خسته نباشید
    از حدود 20 سال پیش روی دستم درست محل تلاقی انگشت سبابه و وسطی یک برجستگی کوچک اندازه یک عدس به وجود آمد ارتوپد گفت روی آنرا با یک سکه محکم ببندم ولی چون با اینکار خیلی درد میگرفت اینکار را نکردم .الان کمی بزرگتر شده طوری که برجستگی روی دستم کمی پیداست.و البته موقعی که کار روی مچ میکنم کمی درد دارم .شنیدم با تزریق قابل درمانه.آیا همینطوره یابا عمل درمان میشه؟ممکنه بعد اود کنه و بزرگتر بشه؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-15 21:49

      با سلام.این توده نیاز به جراحی داره و با جراحی مناسب عود نمیکنه

      پاسخ
  • نسرین
    2019-05-01 01:47

    سلام. چند روزی هست که مچ هر دو دستم درد میکنه و احساس سنگینی هر دو دست از مچ به پایین میکنم .
    ممکنه به دلیل CTS دست باشه؟
    در ضمن من شغلم پرستاری هستش، ممکنه به دلیل نوشتن زیاد باشه؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-07 09:39

      با سلام.بله .احتمالش وجود داره.اگر بیش از دو‌هفته طول کشید بهتره ارزیابی کنین

      پاسخ
  • فرزانه
    2019-04-22 13:15

    سلام وقتتون بخیر
    عصب دست چپ من به دلیل خواب رفتن روی دستم ضعیف شده و توانایی نگه داشتن چیزی رو نداره و از مچ دستم صاف نمیشه .نوار عصب گرفتم گفتن ک زیاد روی دستم خوابیدم و عصبو درگیر کردم .نظر شمارو هم میخواستم بدونم و الان دو هفته از این موضوع گذشته و من هیچ بهبودی نداشتم.باید چکار کنم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-28 18:43

      با سلام.نوار دستتون رو بفرستین
      تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • زهره سلطانی
    2019-04-21 23:31

    سلام دکتر به نامزد من برا بسته شدن کانال دستاشون گفتن ژل تزریق کنن ایا با این کار بهبود پیدا میکنن؟؟؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-28 18:43

      با سلام.بهتره نوار عصبشون رو ارسال کنین
      تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • اقای دکتر سلام
    ببخشید توی پیج اینترنتی تون پیام دادم اما هنوز دیدگاهم ثبت نشده.
    خرداد ماه 97 بالای کف دستم بین شصت و انگشت اشاره ام شکستگی جزیی پیدا کرد 40 روز توی گچ بود و تقریبا بعد این مدت خوب شد تا اینکه آذر ماه کف دستم تقریبا بین انگشت اول و انگشت حلقه دچار کشیدگی تاندون شد و 30 روز تو گچ بود . ولی بعد از باز کردن گچ تا الان مچ دستم و همان ناحیه کشیده شده درد میکنه و خوب نشده. نوار عصب دادم گفتند سالمه. ام ار ای هم انجام دادم دکتر ارتوپد میگه التهابه تاندون داری بنظرتون چرا تا الان خوب نشده و تا کی ادامه داره؟ ؟
    یعنی ممکنه مشکل دیگه باشه؟؟؟
    درد مچ دستم زیاده یه مدت فیزیوتراپی هم رفتم با گرما برام انجام میدادن خیلی بدتر شده الان کمپرس یخ میذارم کمی درد رو تسکین میده

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-28 18:43

      با سلام.شما بهتره حتما معاینه بشین.اما اگر پزشک مشکل خاصی تشخیص نداده،معمولا تا ۶ ماه بهترمیشه

      پاسخ
  • نواب
    2019-04-21 11:51

    سلام روزتون بخیردکتر،،،من ازاسفند۹۷دچارورم انگشتان دستم شدم همراه بادرد،که ابتدافکرکردم دچارروماتیسم مفصلی شدم،ولی باانجام آزمایش مشخص شدمنفیه،،نزدپزشک عمومی رفتم،ایشان گفتن احتمال زیادکانال دستم دچارآسیب شده،باید۱۰روزباپارچه ای ببندم تاحرکتی نداشته باشه،بعداگرخوب نشد،برم نزدارتوپد،،آقای دکترالان چندروزیه درددستم بیشترشده،طوریکه دردش سمت ساعدوکتفم رفته،هردودستم درگیره،راستم بیشتر،انگشتای شصت،سبابه،وسط،وحلقه م خیلی دردداره،،خواهش میکنم کمکم کنیدوممنون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-28 18:42

      با سلام.بهتره از گردن ام ار‌ ای کنین

      پاسخ
    • ایوب
      2019-09-03 12:42

      سلام خسته نباشین ببخشید من یماه پیش دستمو زدم تو اینه مچ دستم عصبش پاره شد عمل کردم بعد اینکه بخیه هارو باز کردم رتم فیزیوتراپی بعد چند جلسه کم کم انگشتام فعالیت پیدا کردن ولی مچ دستم اصلا کار نمیکنه چکار کنم لطفا عمل کنم‌چه کاری کنم فقط‌میخام خب شه

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2019-09-05 13:21

        با سلام.نیاز به صبر و چندین ماه فیزیوتراپی هست

        پاسخ
  • بهنام محسن آبادی
    2019-04-20 20:28

    با سلام .من در هر دو دستم سندروم تونل دست دارم ولی دست راست شدید تر وقدیمیترم هس به هر دو پزشک تزریق انجام داده میخواستم بدونم چه مدت طول میکشه بهبود پیدا کنه؟ ایا دو باره کار سنگین انجام بدم برگشت میکنه؟جراحی کنم عوارض داره تا چند وقت نمیتونم کار سنگین انجام دهم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-28 18:42

      با سلام.در موارد شدید بهتره جراحی بشه.بعد از یکماه میشه تمام فعالیت ها رو انجام داد

      پاسخ
  • با سلام مادم دو ماه قبل کارپال تونل متوسط دو طرفه رو جراحی کرده بعدش فیزیوتراپی کرده البته قبل عملش کورتون تزریق کرده. الان کف دست اطراف بخیه سفته وموقعی که کف دست رو زمین میذاره. درد داره ولی مشکل اصلیش سفتی تاندون دست چپ در ناحیه ی ساعد. و موقع خم کردن مچ دست چپ درد در مچ چپ داره که بعد از عمل ایجاد شده ایا سفت وطنابی شدن تاندون ساعد در سطح قدام میتونهی از عوارض کورتون باشه. یا موقع عمل اسیب دیده. البته الان دو. هفته هست که کارهای منزل رو شروع به انجام کرده . ایا بهتر میشه چقدر زمان میخواد ممنون ازشما

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-28 18:40

      با سلام.در خال حاضر نگران نباشین.معملا بعد از دو ماه بهتر میشن

      پاسخ
  • قاسمی
    2019-04-18 20:55

    سلام
    مدتی درد در قسمت انتهای ناخن شست دست دارم که به سرما خیلی حساسه ودرد بیشتر میشود بعداز معاینه تشخیص تومور گلوموس دادند و باید جراحی شود
    لطفا راهنمایی کنید در مورد عمل و اینکه ناخن باید برداشته شود
    باتشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-28 18:40

      با سلام.با جراحی ناخن برداشته میشه ‌دوباره در محل خودش قرار داده میشه

      پاسخ
  • مریم ربیعی
    2019-04-16 20:14

    با عرض سلام و وقت بخیر
    اقای دکتر پدر من حدود ۱۵ سال پیش تصادف کرده. گویا از زمان تصادف اعصاب دست چپ درگیر شده ولی هیچ وقت دکتر نرفته بود. دستش خواب میرف و مچش درد میکرد ولی درمان جدی انجام نداده بود. از چند ماه پیش دستش از ناحیه مچ شروع به لاغر شدن کرد. پشت دستش لاغر شد. دکتر بهش گفت اعصاب دست بستس باید عمل کنی. پشت بازو جلو مچ و کفت دستش همزمان جراحی شد. چند وقت خوب بود و دستش در حال چاق شدن بود ولی الان یک ماهه دوباره دست لاغر شده. حتی لاغرتر از قبل. ازتون خواهش میکنم مارو راهنمایی کنید. به کجا باید مراجعه کنیم.خواهش میکنم جواب بدید.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-28 18:39

      با سلام.با توجه به شرایط حتما بایستی توسط یک فوق تخصص دست مجددا معاینه بشن

      پاسخ
  • نازنین صیادی
    2019-04-16 10:37

    سلام خسته نباشید مادرم مشکل کانال کارپ دارند و می‌خواهند عمل کنند آیا این عمل ازطریق بی حسی و غیر بیهوشی امکان پذیراست. باتشکر

    پاسخ
  • آلاله اصغرزاده
    2019-04-15 14:55

    سلام من حدود دو سه سالی گز گز دست داشتم ولی الان چند ماهی هست بیشتر شده نوار عصب گرفتم گفتن باید عمل شی ولی من نمیخوام عمل کنم حدود ۳۰ جلسه طب سوزنی رفتم فقط حالتاش کم میشه و چند روز نرم برمیگرده حالا شنیدم لیزر درمانی جواب میده آیا واقعیت داره ممنون میشم پاسخ بدین

    پاسخ
  • امیر حسین
    2019-04-14 06:32

    سلام اقای دکتر
    من مشکل سندروم تونل کوبیتال در هر دو دست دارم و برخی متخصصین پیشنهاد جراحی دادند برخی هم بلاک عصبی (RF).
    بیشترین ترسی که از جراحی دارم جای عمل روی دسته..چون یک کشتی گیر تیم ملی رو از نزدیک میشناختم که در تمرین هر دو دستش فلج شده بود و هر دو دست رو عمل کرد پس از عمل از نظر قدرت دستاش دچار مشکل نشدنولی جای عمل بصورت ناهنجاری باقی مونده بود بصورت 20 ساینت روی هر دو دست..ایا همه جراحی های عصب اولنار ارنج چنین شکاف بزرگی روی دست ایجاد میکنند؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-28 18:34

      با سلام.بله.اکثرا نیاز به یه برش نسبتا بزرگ داره

      پاسخ
  • حمید
    2019-04-13 02:03

    عرض سلام و وقتبخیر خدمت شما دکتر گرامی. بنده حدود 2سال و3ماه پیش دچار مشکل کلیوی شدم و بهمون علت طرف راست بدنم باد کرد بشدت مخصوصا دست و شانه بعداز رفع مشکل کلیه و خوابیدن باد دستم دستم از شانه به پایین نه حس داشت نه حرکت.با گرفتن ام ار ای شبکه براکیال مشخص شد مشکل از شبکه براکیاله. الان بعد از گذشت 2سال و خورده ای حس دستم حدود 70درصد برگشته ولی حرکت در شانه و ارنج حدود50درصد .مچم شل و روبه پایینه انگشتامم حالت تا برداشته البته انگشتارو روبه داخل میتونم یکم حرکت بدم ولی روبه بالا نه.مچم هم که هیچی رو به پایین میوفته با مچ بند صاف نگهش میدارم/ بنظر شما میشه کاری براش کرد جناب دکتر. بنده مرد و33ساله هستم. باتشکر فراوان

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-28 18:34

      با سلام.احتمال اینکه بشه با یه جراحی بهتون کمک کرد وجود داره.ولی بایستی یه نوار عصب خاص بگیرین

      پاسخ
  • زینب فتحی پور
    2019-04-12 18:29

    باسلام جناب دکتر همسربنده دوسالی میشه مچ دستش درد میکنه بطوریک یه روز نمیتونست کلیدم برداره رفتیم رادیولوژی انجام دادن گفتتن مشکلی نیس کشیدگی رگ بوده بعده چندماه دردهاش بهترشد ولی مچ دستش و نمیتونست بشمت بالاتکون بده رفتیم ام آر آی انجام دادن گفتن کینباخ هستش و استخونش سیاه شده باید عمل کنن دردش فقط با ضربه خوردن مشخص میشه نظرتون عمل کنه بهتر میشه اون یکی دستشم دردهاش شروع شده ممنون میشم جواب بنده رو بدید یا اگه امکان داره mriشون بفرستم به ایمیلتون و تشخصیش جنابعالیم بدونیم هزینشم برامون خیلی مهمه چون بهمون گفتن پلاتین میخاد مرسی ازشما

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-24 20:36

      با سلام.لطفا ام ار ای رو ارسال کنین
      تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • طیبه
    2019-04-09 17:12

    سلام من پریروز از خواب بیدار شدم و احساس خواب رفتگی در انگشت اشارم داشتم فکر کردم موقع خواب بد افتاده و اینجوری شده اما این حالت دو روزه نداوم هست البته تو حرکت مشکلی ندارم فقط حالت سنگینی و خواب رفتگی داره دو بند بالایی انگشت اشاره دست چپ

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-24 20:34

      سلام.تا سه هفته،نگران کننده نیست

      پاسخ
      • مریم
        2022-06-15 11:07

        سلام اقای دکتر مادر من با پنجاه سال سن اسفند 1400 عمل دست داشتن الان بعدد چهار ماه همه انگشت هاش حسش برگشته ولی انگشت وسطش خشک شده
        با فیزیو تراپی حل میشه ایا؟

        پاسخ
  • دکتر سلام
    بنده خرداد 97 بالای کف دستم یعنی بین شصت و انگشت اشاره ترک برداشت 40 روز تو گچ بود بعد آذر ماه به دلیل ضربه تاندون کف همون دستم کشیده شد . قسمت پایین وبین انگشت اول وانگشت حلقه، بعد از 30 روز تو گچ بودن و فیزیوتراپی با پک های گرم درد دستم خیلی زیاده و خوب نشده بیشترین درد در مچ دستم هست . جسم سنگین اصلا نمیتونم بلند کنم
    نوار عصبم گفتند سالمه و ام ار ای هم که چند روز پیش انجام دادم دکتر ارتوپد گفت فقط التهابه
    الان تقریبا پنج ماه میگذره.
    یه ماهی هست که فیزیوتراپ گفته کمپرس یخ بذارم اما فایده نداره.
    بنظر شما هم التهابه؟؟؟؟
    تا کی طول میکشه؟؟؟؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-24 20:34

      با سلام.التهاب نهایتا تا ۶ ماه بایستی بهبود پیدا کنه.در صورت عدم بهبود،بایستی علل دیگه ارزیابی بشه

      پاسخ
  • مهلاروزبهانی
    2019-04-09 15:32

    سلام دکتر،من چندساله که مچ دست چپم دردمیکنه چپ دستم هستم مطبتون هم اومدم گفتین مادلانگ دفورمیتیه و بهتره عمل نکنم ومسکن هایی هم که بهم دادین اصلا دردمو کم نکرد
    ولی دردمن داره بیشتر میشه مفصل های انگشتام بشدت دردمیکنن
    هیچ راهی ندارم که بتونم خلاص شم ازاین درد؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-24 20:33

      با سلام.درد انگشتان مربوط به بیماری شما نیست معمولا.بهتره آزمایش روماتیسم و نوار عصب بدین و به پزشک مراجعه کنین

      پاسخ
  • اكبر
    2019-03-30 14:46

    سلام مادرم نه ماه پيش عمل سندرم مچ دست را انجام داد ولي پس از اين مدت نميتونه جسمي را با دستش بگيره احساس خواب رفتگي ودرد را داره ب نظرتون بايد چكار كنيم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-06 00:15

      بهتره نوار عصب مجدد و ام ار اي انجام بدن

      پاسخ
  • سلام.مادرم با 54سال سن سال ها دچار تنگی کانال کارپ بودن الان مدت 4هفته ست که عمل کردن اما دردهای شبانه کم شده اما خواب رفتگی انگشت شصت و دو انگشت کنارش رو دارن بعلاوه اینکه بعد از عمل احساس خشکی و سنگینی دست هاشون رو دارن و توان دست هاشون برای انجام کارهای روزمره کم شده.پیشنهاد شما چیست؟آیا بهبودی کامل حاصل میشود؟چقدر زمان میبره؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-03-28 08:18

      با سلام.بله.بهتر ميشن.حتما فيزيو تراپي كنن

      پاسخ
  • اسکندری
    2019-03-26 01:58

    سلام.مادرم با 54سال سن سال ها دچار تنگی کانال کارپ بودن الان مدت 4هفته ست که عمل کردن اما دردهای شبانه کم شده اما خواب رفتگی انگشت شصت و دو انگشت کنارش رو دارن بعلاوه اینکه بعد از عمل احساس خشکی و سنگینی دست هاشون رو دارن و توان دست هاشون برای انجام کارهای روزمره کم شده.پیشنهاد شما چیست؟آیا بهبودی کامل حاصل میشود؟چقدر زمان میبره؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-03-28 08:18

      با سلام.بله.بهتر ميشن.حتما فيزيو تراپي كنن

      پاسخ
  • سید داود خلیلی
    2019-03-23 14:43

    با سلام آقای دکتر
    من گاهی دست چپم و گاهی دست راستم گز گز خفیف داره ولی چپ بیشتره بعضی وقتها هم بین کتفهایم به صورت یک در میان تیر میکشید رفتم دکتر مغز و اعصاب نوار عصب نوشت جوابش این بود که گفت دست چپت سندروم شدیده ولی دست راستت متوسط و باید عمل کنی. بعد از اون به یه ارتوپد مراجعه کردم و شرایطو گفتم و برام ام ار ای از گردن نوشت جوابش دیسک خفیف گردن بود میخاستم بدونم ایا دیسک گردنم ربطی به سندروم داره یا نه چون از زمانی که سردرد می گرفتم و داغی تو ناحیه گردن این حالت بهم دست میداد .اگر ربط داره با فیزیو تراپی برا گردنم که دکتر نوشته رفع میشه یا نه . با تشکر از شما

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-03-24 20:04

      با سلام .به نظر من مشكل شما ٥٠ درصد از گردنه.توصيه به فيزيو تراپي ميكنم

      پاسخ
  • الهام
    2019-03-18 13:04

    با سلام من خانمی ۴۶ ساله یک ماه پیش جراحی دو طرفه cts انجام دادم الان گزگز در ساعد چپ وخواب رفتگی دارم و با حرکات مچ حالت بر ق گرفتگی. در انگشتان اشاره وشست ووسط پیدا می کنم که این حالت برق گرفتگی رو قبل از عمل نداشتم. ضمنا من درد در آرنج چپ دارم گه تشخیص تنیس البو داده اند خیلی نگران عود کارپال تونل هستم ونگرانم که نکند علایم مربوط به مشکل دیگری باشد ضمنا فیزیو تراپی هم بعد از عمل انجام دادهام ام ار ای گردن ومغز هم انجام داده ام که نرمال بوده محبت کنید من رو راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-03-19 18:43

      با سلام.خير.در حال حاضر مشكلي نيستوعود تلقي نميشه

      پاسخ
  • الهام
    2019-03-16 08:44

    با سلام من یک ماه پیش جراحی cts دوطرفه انجام دادم. الان موقع حرکات مچ حالت برق گرفتگی لحظه ای در انگشتان اشاره و وسط دارم قبل از عمل این حالت رو نداشتم نگرانم .ایا ممکن هست جراحی موفقیت آمیز نبوده یا عود کرده یا چسبندگی ایجاد شده باشه؟ از وقتی که صرف می کنید سپاس گزارم

    پاسخ
  • فاطمه
    2019-03-15 14:28

    سلام آقای دکتر ممنون از پاسخ های خوبی که به سوالات دادید.منم مشکل تنگی کانال مچ تو هر دو دستم دارم دست راست متوسط و چپ کم ولی هر دو خیلی درد دارن و فیزیوتراپی و طب سوزنی و ماساژ انجام دادم نتیجه نداشته من 32 سالمه بهم میگن تو این سن عمل کنم برمیگرده دوباره اگه بهش فشار بیاد خیلی نگرانم نمیدونم چیکار کنم از طرفی هم میخوام قبل از بارداری مشکل دستم حل بشه ممنون میشم کمکم کنید.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-03-19 18:41

      با سلام.جراحي عود مجدد نداره و ميتونين به فعاليتهاي معمول برگردين

      پاسخ
  • میشه لطفا جواب منو بدید من دستم خیلی زیر بدنم میمونو و فشار اومده الان خیلی درد میکنه میترسم اگه عمل بخواد این عمل خطرناکه؟؟؟ازکجا متوجه شم این عمل احتیاج یا نه لطفا جوابمو بدید مچکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-03-07 09:59

      با سلام.توضيحاتتون كافي نيست.ولي براي مشخص شدن اسيب شانه،ام ار اي بهترين روش هست

      پاسخ
  • مژگان
    2019-03-02 21:37

    سلام آقای دکتر ببخشید من ۳۷ روزه که جراحی cts دست چپ انجام دادم. جای بخیه ام هم از درون و هم از بیرون سفت شده. امروز می خواستم از بلندی بیفتم دست راستمو به دیوار گرفتم و همین طوری که می خواستم بیفتم و رو به پایین خم بودم جای بخیه ام محکم از درون جمع شد و سفت تر شد. شرمنده خواستم بدونم این طوری به عصب مدیانم آسیب وارد نشده؟ آخه فکر میکنم چون جای بخیه سفته باعث میشه یا عصبم پاره بشه یا آسیب دیگه ای بهش وارد بشه.

    پاسخ
  • مینا
    2019-03-02 21:35

    سلام آقای دکتر ببخشید من ۳۷ روزه که جراحی cts دست چپ انجام دادم. جای بخیه ام هم از درون و هم از بیرون سفت شده. امروز می خواستم از بلندی بیفتم دست راستمو به دیوار گرفتم و همین طوری که می خواستم بیفتم و رو به پایین خم بودم جای بخیه ام محکم از درون جمع شد و سفت تر شد. شرمنده خواستم بدونم این طوری به عصب مدیانم آسیب وارد نشده؟ آخه فکر میکنم چون جای بخیه سفته باعث میشه یا عصبم پاره بشه یا آسیب دیگه ای بهش وارد بشه.

    پاسخ
  • محمد نجفی
    2019-02-15 19:57

    سلام خدمت اقای دکتر.خسته نباسید.من شغلم مکانیک هست و مدت چند سالی هست که درگیر تنگی کانال دست هستم در دو دست ولی دست راستم خیلی زیادتره.بحدی که تا صبح حداقل پنج مرتبه از خواب بیدار میشم و تکونش میدم تا اروم بشه ولی نتیجه ای نداره.کلافه شدم.میخاستم بپرسم از خدمتتون که هزینه عمل چقدره .چون تحت پوشش بیمه نیستم و چند مدت باید استراحت بعد عمل داشته باشم که بتونم برگردم سرکارم.ممنون از شما

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-02-18 21:28

      سلام و وقت بخیر
      لطفاً جهت اطلاع از هزینه های عمل به مطلب مرتبط در سایت مراجعه فرمایید

      پاسخ
  • وحید
    2019-02-12 13:14

    سلام من دستم را بریدم دوتا nerves را بریدم از قسمت مچ دست به طرف شستم عمل انجام دادم چقدر بعد از عمل می‌توانم دوباره کار را شروع کنم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-02-23 10:23

      با سلام.توضیحات ،جهت پاسخ دقیق کافی نیست.نوع عصب میزان پارگی و نوع جراحی مهمه.بهتره با پزشک خودتون مشورت کنین

      پاسخ
  • احمد
    2019-02-09 18:47

    سلام آقای دکتر،من کشاورزم،وقتی از دستم زیاد کار میکشم،هنگام شب 3انگشت اول دوم و سوم خواب میره یا همون گز گز میکنه،بعد از مچ دست تا کتف دستم درد خیلی شدیدی داره،لطفا راهنمایی کنید که باید عمل بشه یا نه،خیلی ممنون.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-02-23 10:20

      با سلام.بایستی نوار عصب وام ار ای گردن بگیرین تا نظر قطعی بدم

      پاسخ
  • امیر حسین
    2019-02-06 15:53

    اقای دکتر نوار عصب و عضله رو تقدیم میکنم ظاهرا عصب اولنارم در ناحیه آرنج تحت فشار است میشه بفرمایید میزان فشار چه میزان هست با توجه به پارامترهای موجود؟ممنون
    http://uupload.ir/files/e7u_emg-2.jpg

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-02-09 17:40

      سلام لطفاً علایم ،سن،جنس و برگه دوم نوار عصب را بهمراه عکس و متن سوال به شماره ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ ارسال کنید

      پاسخ
  • امیر حسین
    2019-02-06 03:36

    سلام و خسته نباشید خدمت شما و خیلی خیلی متشکر از سایت خوبتون .چند ماه پیش در اثر زدن ضربه مشت دست راستم در ناحیه اتصال متاکارپال به فالنکس انگشت اشاره (سیکن) عمل جراحی انجام شد و پلاک هم گذاشته شد.
    بعد حدودا نزدیک یک ماه به دکترم مراجعه کردم وبعد معاینه گفت دستتو حرکت ندادی و خشک شده و چسبندگی شدید داره 10 جلسه هم فیزیو تراپی رفتم ولی تغییری انجام نشد تورم باقی ماند وهنگام مشت کردن همه انگشتان مشت میشوند به جز انگشت اشاره که تا نیمه خم میشود و در اثر فشار هنگام مشت کردن درد دارد. ببخشید دکتر میخواستم بدونم آیا چسبندگی بر طرف میشه و دستم ب حالت اول بر میگرده ؟ و راه درمانش چیه؟ ممنون باتشکر.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-02-09 17:39

      با سلام.بهتره عکستون و زمان دقیق جراحی رو بببینم و بدونم
      عکس را بهمراه متن سوال به شماره ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ارسال کنید

      پاسخ
  • مهدی
    2019-02-03 21:03

    سلام اقای دکتر مادر من چند روزی هست که در نواحی بازو دچار خون مردگی و در بعضی مواقع دچار سنگین شدن دست میشوند.مادر من یک دفعه هم دست چپش شکست از ناحیه مچ که با عمل جراحی که پین(pin) گذاشتند.آیا ممکن است چسبندگی رگ عصب داشته باشند؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-02-09 10:52

      با سلام.خیر.احتمالا پارگی عضلات یا تاندونهای بازو داشته باشن

      پاسخ
  • عادل اسدی
    2019-02-03 10:13

    سلام دکتر جان من در تاریخ 97/8/12 بند اخر انگشت کوچکم دررفته بعد ازجا انداختن بند اخر انگشت کوچکم بند میانی انگشتم یا به اصطلاح پزشکی مفصل انیتر فالانزیال پزگزیمال ورم کرده پیش 5 دکترمتخصص رفتم ونتیجه نگرفتم در گره که در بندمیانی بوجود آمده مرا سخت نگران نموده است لطفا راهنمائی فرماید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-02-09 10:51

      با سلام.به نظرم،این دوتا مشکل، ربطی بهم نداره.بایستی عکس انگشت چهارم رو ببینم

      پاسخ
  • مینا فروزنده
    2019-02-01 14:42

    با سلام من حدود ۱۰ سال بی حسی در دستان بخصوص دست چپ دارم و شبها سنگین و بی حس میشه و روزها درد و سنگینی و تیک داره و ماهیچه کف دست و آرنج هم جدیدا دچار درد شده که نمی دونم مربوط به همان گرفتگی عصب هست یا نه ؟ به نظر شما راه درمان چیست؟ دو بار تزریق در مچ دست داشتم و فیزیوتراپی که چندان افاقه نکرده است ممنون میشم نظرتون رو در درمان بفرمایید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-02-09 10:46

      با سلام.باید نوار عصب بگیرین.اگردر نوار،درگیری شدید باشه بایستی جراحی بشه

      پاسخ
  • سلام یه سوالی داشتم ،الان سه روز عمل عصب دست راست کردیم هنوز درد شدید داره دردش نخوابیده با تکان دادن انگشتا درد شدید میشه و همینطوریم بدون تکون دادن درد موجوده، انتی بیوتیک ها هم به صورت منظم مصرف میشه،لطفا راهنمایی کنید دردش طبیعیه اقای دکتر؟

    پاسخ
  • با سلام
    ضمن عرض درود به خدمت آقای دکتر ، حدوداً سه ماه پیش دست چپ همسر بند ه از ناحیه کناری آرنج درد زیادی داشت که هر از گاهی موجب آزار بود تا اینکه به پزشک ارتوپد آقای دکتر معصومی(اسلامشهر) مراجعه کردیم که ایشان بعد از عکس گفتند که رگ دست کشیده شده است و آمپول و قرص و کش دست تجویز نمودند که متاسفانه جوابی نگرفتیم و درد همچنان ادامه داشت و بعد از مراجعه به پزشک مغز و اعصاب و گرفتن نوار عصب از دست ایشان نیز اظهار کردند که نوار عصب نرمال است اما همچنان درد در دست همسرم موجب آزار ایشان است لذا با وجود این پروسه خواهشمند است در صورت امکان راهنمایی فرمائید. ارادتمند شما علی فرامرزی

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-02-09 10:39

      با سلام.این آسیب کشیدگی یکی از تاندونهای دست هست.ابتدا نیاز به تزریق پی ار پی و در صورت عدم پاسخ،جراحی لازمه

      پاسخ
  • حسین
    2019-01-28 23:15

    سلام وقتتون بخیر مادرم یک ماه پیش تصادف کرد و کتفش شکست کتفش رو عمل کردند ولی از آرنج تا نوک انگشتان دستش کاملا بی حسه و اصلا نمیتونه تکونش بده فقط گرما و سرما روحس میکنه و انگشتان دستش مور مور و گز گز میکنه و درد شدیدی از کتف تا نوک انگشتان دستش داره به طوری که اصلا شبها نمیتونه بخوابه ده جلسه فیزیوتراپی رفته هیچ تاثیری نداشته آیا با عمل جراحی عصب دستش برمیگرده؟ممنون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-02-04 00:21

      با سلام.حتما باید جواب نوار عصبشون رو واسه اظهار نظر ببینم
      لطفاً به شماره تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ارسال بفرمایید

      پاسخ
  • Sanaz azizinia
    2019-01-27 23:39

    سلام امروز دکتر به پدرم گفته مچ دستاش باید جراحی شن چون عصباش آسیب دیدن تست عصب داده دستش گز گز و سوزن سوزن میشه شبا اما چیزی از دستش نیفتاده میخوام بدونم باید جراحی بشه و هزینش چقدره

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-02-04 00:20

      با سلام.بایستی جواب نوار عصبشون رو ببینم
      تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • مینا
    2019-01-27 17:58

    سلام ببخشید من ۴ روزه که تونل کارپال رو جراحی کردم‌. امروز عصبانی شده بودم و به دستم فشار اومد و دوباره جاهایی که قبل از عمل گزگز میکرد شروع کرده به گزگز کردن. مثلا مچ دستم داره شدیدا گزگز میکنه. خواستم ببینم دلیلش چیه که دوباره داره گزگز میکنه. با تشکر

    پاسخ
  • میلاد بحرینی
    2019-01-27 16:18

    سلام آقای دکتر وقت بخیر پدر بنده مدت چند ماهه از ناحیه بالای آرنج دست چپ دچار درد شدیده طوری که نمیتونه دستشو کامل خم و راست کنه و کشیدگی یا پارگی تاندون تشخیص دادن. خواستم بدونم با فیزیوتراپی درمان میشه یا نیاز به جراحی داره. MRI یا عکس با چه مشخصاتی باید بگیره؟ متشکرم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-02-04 00:19

      با سلام.توصیه به ام ار ای جهت تصمیم قطعی میکنم

      پاسخ
  • ساناز
    2019-01-26 02:29

    با احترام ممنون از مطالب آموزندتون . من بیماری خود ایمنی (رماتیسم مفصلی )دارم و مچ دست راستم کامل خشک شده و حرکت نداره 10 سال این بیماری رو دارم با آمپول مپترا کاهش پیدا کرده در حال حاضر 27 سالمه میخواستم بدون با جراحی بهبود پیدا میکنم و تغییری در ظاهر دستام پیدا نمیشه.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-02-04 00:18

      با سلام.در صورت خشک شدگی کامل،معمولا اقدام خاصی انجام نمیدیم،البته روش جدید تعویض مفصل مچ وجود داره که واسه شما توصیه نمیشه

      پاسخ
  • رفعت اختراعی طوسی
    2019-01-25 10:50

    باسلا آقای دکتر من آرتریت روماتویید دارم تقریبا چند ماهی هست که دو دستم بخصوص دست راست دچار تورم شده و درد شبانه بابیدار شدن از خواب درد هم کمتر میشه ولی واقعا در موقع خواب آزار دهنده است و روزها هم گز گز داره نوار عصب هم گرفتم که دکتر گفت شدید نیست ولی عصب های درگیر هستن بنظرتون چیکار کنم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-02-04 00:17

      با سلام.علایم شما به نظرم بایستی گیر افتادگی شدید باشه.در مرحله اول تزریق و در صورت عدم بهبودی،جراحی توصیه میکنم

      پاسخ
  • باران
    2019-01-23 20:33

    سلام و خسته نباشید ببخشید این بیماری تو رده فرد 17 ساله هم میتونه دیده بشه؟ البته تا حالا این اعصاب آسیبی ندیده یعنی فقط به صورت ناگهانی قسمت بر آمده پایین دست چپ درد گرفته و ادامه داشته دو سه روز و یا علتش میتونه چیز دیگه ای باشه؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-24 09:00

      سلام.سوالتون ناکامل بود.ولی درد قسمت ذکر شده بیش از دو هفته نیاز به بررسی بیشتر با نوار عصب و ام ار ای داره

      پاسخ
  • هادی
    2019-01-16 22:35

    سلام خسته نباشین اقای دکتر
    شیش ماه قبل پسرخالم بادوتا دستش به کتفم ضربه وارد کرد ام آر آی گرفتم و نوار عصب هردوتای اینا جوابش نرمال بودن و قرص پرگابالین ۵۰برام تجویز کردن منتهی هنوز دستم درد داره و کمی بی حس میشن انگشتای دستم…درد گاهی میزنه توی کتفتم و گاهی میزنه توی ساعدم نظر شما چی هست اقای دکتر نیاز به جراحی نداره عصب دستم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-22 13:11

      با سلام.به نظرم نیاز به جراحی نداره و به مرور بهتر میشه.در صورت ادامه علایم تا سه ماه دیگه بایستی یه نوار عصب در مرکز معتبر انجام بدین

      پاسخ
  • محمد
    2019-01-12 11:27

    با سلام و خدا قوت . آقای دکترمن به تازگی حدود یک ماهه مچ دستم درد گرفته
    به دکتر مراجعه کردم گفتن یکم چسبندگی داره و باید مچبند آتل دار استفاده کنم و به دستم استراحت بدم و ام ار ای نوشتن .من به دلیل کارم نمیتوانم به دستم استراحت بدم در تایم کاری.میخواستم ببینم بهبود با دارو امکان پذیر هست.میخواستم ببینم اگر کارم به جراحی برسه بهبودش چقدر زمان میخواد و بعد آن میتوان مثل قدیم با دست کار کرد ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید .
    و

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-15 14:42

      با سلام.سوال خیلی کلی بود.محل درد،وجود بی حسی،سن ،عکس و نوار عصب ،به تشخیص کمک میکنه
      لطفا عکس و سوال را برای تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ ارسال بفرمایید

      پاسخ
  • آرمان مندمی
    2019-01-11 20:33

    سلام آقای دکترخسته نباشین .بنده ورزش بدنسازی کارمیکنم سال ۹۲دچارکشیدگی تاندون شدم مچ چپ دستم رفتم دکترکچ گرفتگی بعدازمدتی خوب شدولی مدت یکسالی میشه اذیت میشم و ورزش نمیکنم.ومچم یه کم ورم داره بنظرتون چکارکنم ؟

    پاسخ
  • مرتضی
    2019-01-07 23:57

    سلام
    در قسمت داخل مچ دست وقتی دست رو به عنوان تکیه گاه برای برخاستن از زمین قرار میدهم احساس درد دارم
    البته مچ دستم هیچ نوع محدودیت حرکتی نداردوبا حرکت دادن دردی نداری
    آقا دکتر ممکنه این مشکل مربوط با آسیب رباط های مچ باشه
    لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-15 14:49

      با سلام.بله.احتمالا مشکل در یکی از رباط‌های مچ دست دارین

      پاسخ
  • امیر حسین
    2019-01-06 10:06

    سلام اقای دکتر
    بنده به دلیل کار زیاد با لپ تاپ در حالت خوابیده (لپ تاپ رو روی سینه میمزاشتم و هر دو ارنج را تا انتها خم مکیردم) دچار مشکل در دست چپم شدم بطوریکه ارنج رو اگر خم کنم دچار بی حسی و احساس گرفتگی در عضلات بازو میکنم..در مورد سندروم کانال کوبیتال که تحقیق کردم نشانه هاش احساس بی حسی در دو انگشت انتهایی است اما من انگشتانم مشکلی ندارن وبیشتر پشت بازوم دچار تیر کشیدن و بی حسی میشود البته تا زمانی که دستم صاف است مشکلی احساس نمیکنم ممنون میشم بفرمایید نیازی هست به پزشک مراجعه کنم یا با با مدتی خم نکردن آرنج مشکل برطرف خواهد شد؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-15 14:50

      با سلام.به نظرم حتما مراجعه به پزشک داشته باشین.در مراحل اولیه میتونه که مشکل انگشت وجود نداشته باشه

      پاسخ
  • جواد
    2019-01-05 16:47

    سلام مجدد اقای دکتر یه سوال دیگه هم داشتم که کسی تشخیص نداده و از شما کمک میخوام من حدود چند سال سردرد میگرن داشتم که حدود سه ماه پیش این سردرد به مدت چهل روز قطع نشد وپشت کتف سمت چپ تا ریر سینه حالت سوزن سوزن شدید پیدا کردم دردش خیلی زیاد بود یک ماه گذشت از همون قسمت تا انگشت پا بی حسی پیدا کردم بعد چند روز پای چپم بی جون توان قبلو ندارم و بی حسی شکم تا پشتم اصلا خوب نشده ام ار ای مغز گردن پشت و کمر هم انجام دادم هیچی نشون نداده من نمیدونم دیگه چیکار کنم اقای دکتر ممنون میشم راهنماییم کنید من به کمکتون نیاز دارم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-15 15:15

      با سلام.شرایط شما به نظرم پیچیده اس.بایستی توسط پزشک معاینه بشین.ولی از لحاظ من در شرایط فعلی بایستی نوار عصب در یه مرکز خاص بگیرین

      پاسخ
  • جواد
    2019-01-05 11:06

    سلام اقای دکتر من الان دو ساله دست راستم درد میکرد الان به دلیل سختی کار دو ماه انگشت شست اشاره وبزرک نک انگشتام بی حسی دارم و ورم کرده نوار عصب هم دادم سندرم متوسط و تاخیر در انجام کار ج بوده حالا میتونید راهنماییم کنید ممنون میشم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-15 15:16

      با سلام.در صورت عدم بهبودی با دارو و مچ بند،بایستی جراحی بشه

      پاسخ
  • جلال
    2018-12-30 15:01

    با عرض سلام خدمت دکتر محترم.
    آقای دکتر دست خانم بنده دچار چسبندگی تاندون شده بود مردادماه امسال.در اولین مراجعه به پزشک در قم جراحی شدن و انگشت حلقه شون به صورت چسبیده به کف دست موند و بعد پیش دکتر ترمیم عمل شدن سه ماه پیش در ابتدا خوب بود اما باز انگشتشان از بند دوم به بالا به سمت پایین مانده،۲۵جلسه فیزیوتراپی رفتیم و از انگشت دانه و آتل استفاده کردیم خوب نشدن.،دیشب آوردمش تهران بعداز کلی جستجو مطب دکتر کامرانی و ۴ساعت معطلی ایشون با بدرفتاری کامل گفتن من نمیتونم، ۵۰-۵۰هست خوب شدنش و شاید اصلا خوب نشود.خانمم از غصه این انگشت خیلی ناراحت هست،از تهران تا قم اشک ریختن،باید چیکار بکنیم؟ببخشید طولانی صحبت کردم.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-05 09:30

      با سلام.عکس دستشون را به همراه متن همین سوال به شماره ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ بفرستید

      پاسخ
  • احسان اسماعیلی
    2018-12-30 11:50

    سلام من نوازنده هستم
    به علت تمرین زیاد مچ دست چپم درد میکنه
    ولی خیلی زیاد نیست.
    توانایی دستم اصلا کم نشده نوار عصب ۲‌بار گرفتم
    پیش دکتر بردم میگن دستت سالمه.
    ولی انگشت کوچک و کناریش و مچ دستم هر وقت ساز میزنم درد میگیره.
    سوالم اینه که دستم خوب میشه؟
    باید جراحی کنم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-05 09:30

      با سلام.به نظر م یکی از عصبها مشکل داره.بایستی معاینه بشین

      پاسخ
  • محمد
    2018-12-29 15:17

    سلام آقای دکتر اگر ناخن انگشت شست پهن و کوتاه باشه با عمل درست میشه؟ ممنون

    پاسخ
  • سید حسین معزی
    2018-12-23 23:25

    جناب دکتر سلام
    من در اوایل فروردین 97 تصادف کردم.2تا از استخوان های کف دست راستم شکست.انگشت اشاره و انگشت وسط.در بیمارستان با 2 تا پین ثابتش کردند.بعد از 1 ماه پین ها را درآوردم و فیزیوتراپی را شروع کردم.الان بعد از گذشت نزدیک به 9 ماه همچنان تورم و درد در ناحیه کف دست(در صورت فشار دادن به کف دست) و محدودیت حرکت دو انگشت را دارم.یکی از پزشکان به من گفته استخوانی که انگشت کف دست را به انگشت اشاره وصل می کند بد جوش خورده و انگشت کج شده.استخوان دوم هم نیاز به پلاتین داشته که انجام نشده و گفته که دیگه کاری نمیشه کرد. نظر شما در این زمینه چیست؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-12-28 13:04

      با سلام.لطفا عکساتونو بهمراه متن سوال به شماره ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ بفرستین

      پاسخ
  • رضا عباس زاده
    2018-12-23 18:26

    سلام دکتر وقت بخیر من بیمار سابقتون هستم آرتروسکوپی شانه راست برام انجام دادین الان چند وقته عضله بالای آرنج دست چپم خیلی زیاد درد میکنه حتی لمس دردناک درد اینقدر زیاده که دچار محدودیت حرکتی شدم و حتی موقع عوض کردن لباس دچار مشکل میشم لطفا راهنمایی می کنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-12-28 13:03

      با سلام.احتمالا مشکل از شانه باشه.ولی نیاز به ارزیابی و معاینه هست.لطفا ام ار ای شانه و گردن انجام بدین

      پاسخ
  • ایمان
    2018-12-22 21:48

    سلام آقای دکتر من مچ دست راستم خیلی درد می‌کنه ام ار ای دادم میگن بیماری کین باخ هست میخواستم بدونم حتما باید عمل بشه؟ومن چون از شهرستان میام اگه عمل لازم باشه شما وقت دارید؟یا یه مدت طول می‌کشه که وقت عمل بزارید؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-12-28 13:03

      با سلام.باید عکسها و ام ار ای رو ببینم تا نظر بدم.معمولا یکهفته تا دو هفته زمان میخواد نا نوبت عملتون بشه
      لطفاً عکس و ام ار ای را با متن همین سوال و پاسخ به تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ ارسال بفرمایید

      پاسخ
  • سارا
    2018-12-19 19:54

    سلام خسته نباشید .مادرم دستش درد میکرد و ماهیچه کنار انگشست شصتش آب شده بردیمش دکتر گغتن باید نوار بگیره نوار گرفتیم الان میگن عصباش درگیرن و ضعیف شدم باید عملcps انجام بدن .میشه شمام راهنماییم کنید.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-12-28 13:00

      با سلام.با توجه به مسایلی که گفتین،حتما باید جراحی بشن

      پاسخ
  • مهدی
    2018-10-13 16:34

    با سلام
    46 ساله هستم، حدود سه ماه است که هنگام بازی تنیس، پس از حدود نیم ساعت بازی کردن و هنگام ضربه زدن به توپ ، مچ دست راستم درد میگیرد و مقداری متورم میشود. غیر از هنگام ضربه زدن درد ندارد و تورم آن هم پس از دو روز ( در صورت بازی نکردن) بهبود میابد.با نظر دکتر MRI انجام دادم که یک توده ی نرم به ابعاد حدود 2cmx2.5cm.2cm در مچ دست گزارش شده و استخوانها و تاندون ها سالم است. دکتر مجددا” درخواست MRI با تزریق و سی تی اسکن و اسکن هسته ای از بافت نرم استخوان مچ دستم داده است. می خواستم بدانم از نظر شما انجام هر سه مورد هم زمان برای تشخیص توده و وضعیت مچ دستم لازم است؟
    با تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-10-30 19:17

      با سلام.نمیتونم نظر قطعی بدم.چون باید ام ار ای رو ببینم.در صورت نرمال بودن استخوان‌ها،ام ار ای با تزریق کافیست

      پاسخ
  • مهران
    2018-08-26 08:04

    سلام. یک سال پیش آرنج دست چپم در رفت و رباطش پاره شد. الان آرنجم لق میزنه. راه درمانی هست؟؟؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-09-05 12:08

      سلام.باید ام ار ای بشه.اگر پارگی کامل باشه،عمل میخواد

      پاسخ
  • الهام
    2018-08-17 10:30

    سلام وخسته نباشیدخدمت دکترمیخواستم علت بی حسی وخواب رفتگی و دردمچ دستم رابدونم وپس ازمراجعه به متخصص ارتوپدی وانجام نوارعصب گفت تونل کارپال مچم تنگ خفیفه ایاراه جراحی داره یانه وداروهام گاباکس وکلسیم وویتامینDهست ممنون میشم پاسخ دهید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-08-19 08:43

      با سلام.معمولا اگر خفیف باشه با دارو و مچ بند در عرض یکماه بهتر میشه.در صورت ادامه علایم به پزشکتون مراجعه کنین

      پاسخ
  • فاطمه
    2018-08-15 18:29

    سلام اقای دکتر.خداقوت
    خانمی 31 ساله هستم که حدود 4 سال پیش وقتی باردار بودم گز گز و تورم دستهام شروع شد با نوارعصب مشخص شد که به سندرم تونل کارپال دچارهستم.به دلیل اینکه ماما هستم و خیلی از دستم کار کشیدم بدتر شده…توی این چندیال درمانهای مختلفی مثه مچ بند و فیزیوتراپی ودارو درمانی را انجام دادم اما تاثیرچندانی نداشت و درحال حاضر دچار دردشدیدشبانه ودردو تورم و سنگینی صبحگاهی و ضعف انگشتان دست شدم.بطوریکه دیروزلیوان ازدستم افتادو شکست.اقای دکتر دردش واقعا اذیتم میکنه.من کرمان هستم ودکترهای اینجا بهم گفتن باید عمل کنم.هفته اینده میخوام مزاحم شما بشم و اگه نظر شما هم عمل هستش پیش خودتون عمل کنم.ایا نیازی هست من نوار عصب بگیرم و باخودم داشته باشم یا با علائمی که خدمتتون گفتم برای جراحی تصمیم میگیرید.ممنون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-08-18 20:14

      با سلام.علایم مشخصه ولی باید حتما نوار عصب در یکسال اخیر داشته باشم
      شماره تلگرام جهت ارسال فایل ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
      • هانیه قادری
        2021-12-11 21:53

        سلام آقای دکتر 5 روزه عمل کردم دستم رو مشکل گرفتگی عصب داشت حالا گز گز و بی حسی داره و گاهی درد داره اینا بعد از عمل طبيعيه يا نه باید به دکتر مراجعه کنم

        پاسخ
        • سلام. حالت هایی که میفرمایید طبیعی است تا سه هفته. اگر ادامه پیدا کرد به پزشک مراجعه کنید.

          پاسخ
          • سلام ، من حدود 6 سال پیش مچ دستم دچار بریدگی شد و با مراقبت خانگی بدون مراجعه به پزشک زخم خوب شد ولی انگشت حلقه و کوچک هنگام باز و بسته کردن یکم دچار مشکل هست و اینکه بسته راحت میشه ولی وقتی که میخوام بازشون کنم باز میشه ولی احساس سنگینی دارند و به راحتی باز نمیشه مخصوصا صبح ها که از خواب بلند میشم و همین طور اینکه انگشت حلقه هنگام بسته کردن انگشت یه صدای کمی هم داره
            ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که آیا امکان درمان وجود داره یا خیر و چگونه

          • با سلام. علائم تون شبیه به چسبندگی تاندونه. البته معاینه خیلی مهمه اما به طور کلی اگر این علائم وجود داشته باشه درمان مرحله اول تزریق در محل های گیرافتادگی است. در خیلی از موارد جواب میگیریم از همین روش. در صورت عدم پاسخ نیاز به جراحی است.

  • مسعود
    2018-08-11 10:47

    سلام و وقت بخیر اقای دکتر و ممنون از اینکه به صورت اینترنتی پاسخگو هستید.
    همسر بنده در هر دو دست خودشون احساس دارد دارند بخصوص دست سمت چپ.نوار عصب داده ایم و مشکلی نداشته و چند تا هم mr انجام دادیم و تو اونها هم مشکلی من جمله کین باخ و کیست و ms امثالهم نشون نداده البته به تشخیص پزشکان(البته این mr ها با فاصله زمانی بوده مثلا تو دو سال 3 بار انجام دادیم)متاسفانه دست همسر بنده به سرما واب سرد بسیار حساس شده،برخی شب ها از شدت درد بیدار میشه،الان نوع دردشون از سمت مچ به سمت شست هستش و قبلا بیشتر روی مچ درد داشته اند.یک بار هم ترزیق کورتون انجام دادند که تاثیر کمی داشته و دیگه هم نمیخواهیم کورتون تزریق بشه به توجه به مشکلات جانبی که داره
    متاسفانه حدود 10 پزشکی که مراجعه کردیم تا الان نتیجه نگرفتیم و حتی از تشخیص هم عاجز مانده اند هر چند خود بنده با بررسی های که تو مقالات مختلف کرده ام حدس هایی در خصوص گیرافتادگی تاندون یا گانگلیون میدم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید و در خصوص اینکه چون عکس ها و mr ها وازمایشاتی لازمه که انجام بشه تا ما بتونیم مطب خدمت شما برسیم.چون از شهرستان هستیم ممنون میشم در خصوص نوبت مطب هم لطفی داشته باشید.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-08-13 13:30

      با سلام.مشکل جانبیشون چیه؟ لطفا یک bone scan و یک سی تی انژیو دست چپ در حالت بالا برده شده انجام بدن

      پاسخ
      • پوریا معلم
        2020-04-22 11:39

        با سلام خدمت جناب دکتر ،ضمن تشکر. همسر من قریب یک ماه است که درعضله ی بازو دست چپ احساس درد دارند . شب گذشته هنگام ماساژ همین ناحیه حس کرده اند برجستگی های کوچکی زیر دستشان وقت ماساژ می اید . امروز ناحیه عضله ی بازو و عضله ی ساق دستشان (البته بازو و ساق هر دو در ناحیه ی نزدیک به ارنج فقط ) ورم کرده است . می خواستم منت بگذارید راهنمایی فرمایید اولا این درد از چه مشکل یا عارضه یی می تواند باشد ثانیا لازم است حضورا مراجعه به متخصص داشته باشیم (با توجه به شرایط کرونا ) و نهایتا اگر نیاز به مراجعه به متخصص هست ایا از خود حضرتعالی می توانیم وقت بگیریم و خدمت برسیم.سپاسگزارم از راهنمایی حضرتتان پیشاپیش

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2020-05-11 09:39

          سلام. بایستی معاینه بشین حتما.اگر مایل باشین میتونین تشریف بیارین

          پاسخ
  • سارا
    2018-08-09 14:41

    سلام و خسته نباشين مادر من خدود چند ماه عست كه انگشتاي دو دستش خواب ميره و دكتر نوار عَصّب نوشت و گفتن احتياج به عمل داره. سوال من اينه كه عمل دو دست بايد همزمان باشه؟؟ طول درمان چقدره ؟ و اينكه بعد عمل دست كاملا سالم ميشه و ميتونه كارهاي فيزيكي رو انجام بده؟. ممنونم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-08-13 13:29

      با سلام.میشه دو دست رو همزمان عمل کرد.اگر عصب زیاد آسیب ندیده باشه،عملکرد نرمال میشه.معمولا طول درمان حدود یکماهه

      پاسخ
      • غلامحسین خراسانی
        2021-11-23 02:46

        عرض سلام بنده در سال 65 بخاطر اصابت ترکش از نواحی سر ، آرنج دست راست ، زانو پای راست و قوزک پای چپ ( از یک طرف خورد و از قوزک پا بیرون رفت) مجروح شده اکنون 35ساله انگشت شصت و سبابه گز گز و درد هم داره بعضی مواقع لیوان ،قاشق و … از دستم رها میشه ، پای چپم کلا کف پا حساس و دردناک است پشت پاشنه خیلی درد داره ،راه رفتن برام سخته بیش از 50متر نمی توانم راه بروم بیش از 50جلسه فیزیوتراپی انجام دادم و آمپول هایی برام تزریق کردند اثری نداشته حالا خواهش دارم یه راه حلی ، درمانی بفرمائید تا از شر این همه درد رها شوم . ممنون

        پاسخ
        • سلام. در رابطه با مشکل دستتون به نظر می اید که شما یک گیرافتادگی در ناحیه آرنج پیدا کرده اید. با توجه به اینکه ترکش دارید امکان ام ار ای وجود ندارد. اما حتما نوار عصب بگیرید تا با توجه به میزان گیرافتادگی درمان مناسب پیشنهاد شود. گاها با عمل آزادسازی عصب مشکل کاملا برطرف می شود. در رابطه با مشکل پا به نظر تنگی کانال نخاعی دارید و به جراح مغز و اعصاب مراجعه کنید.

          پاسخ
  • سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    میشه لطف کنید بگید شما در چه بیمارستان هایی عمل دست انجام میدید؟
    و اگر امکان داره بگید هزینه حدودی عمل هر دست چقدر است؟
    منظور از عمل دست ، جراحی تونل کارپ میباشد.
    با تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-08-07 12:22

      با سلام من در بیمارستان های میلاد و بهمن جراحی انجام میدهم
      در مورد هزینه باید بگم که به فاکتور های زیادی مرتبط هست و نیاز به معاینه اولیه هست

      پاسخ
  • محمد رضا الهی
    2018-07-29 07:59

    سلام از توضیحات خوبتون متشکرم

    پاسخ
  • مهدی منصوری
    2018-07-14 01:09

    سلام وقت بخیر اقای دکتر .من دختری دارم ۱۴ ماه ه، که از دست راست هرچهار انگشت چسبیدن به هم مادرزادی ویک عمل جراحی روی دستش انجام دادیم انگشت کوچکش و جدا کردیم توسط یک دکتر فلوشیپ ارتوپدی کودکان ولی الان ۲ماه بعد از جراحی انگشت کوچک خیلی کج شده و تکان هم نمیخورد ولی قبل از جراحی کاملا باز و بسته و اجسام و هم میگرفت درضما چسبیدگی انگشتان از طریق پوست بوده .ایا مشکل خاصی هست ؟ایا به مرور زمان حرکتش خواهد داد ؟ایا ارتوپد کودکان خوب بوده که من بردم پیشش یا باید میبردم جایی دیگه؟ممنون میشم راهنماییم کنید ساکن خوزستان هستم . تشکر از شما. درصورت نیاز عکس بفرسستم براتون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-07-18 09:13

      با سلام.لطفا عکس دست رو واسم بفرستین

      پاسخ
  • وحید
    2018-07-08 21:38

    سلام
    مدت 3 ساله که در ناحیه دست راست دچار درد شدم طی مراجعه به پزشک تنگی کانال کارپاتونل تشخیص داده شده درد از شصت دست راست شروع میشه .خواب رفتگی ودرد به خصوص هنگام شب
    به نظر شما اقای دکتر تزریق کورتون جوابگو هست یا باید عمل کنم با تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-07-13 18:09

      با سلام.تزریق کورتون مناسب نیست.بهتره جراحی بشه

      پاسخ
    • ارین
      2020-05-09 01:19

      سلام دکتر عزیز
      من نوازنده گیتار هستم و در اجرای بعضی تکنیکها صدای تقه کردن از بند اخر انگشت میانی من احساس میشه که خفیف هستش انگار مثلا دوتا غضروف روی هم میرن و میان یک صدای زیر پوستیه که شنیده هم نمیشه اینجور احساسیه، و گاهی نوک انگشتم حالت خارش میگیره اما ازار دهنده نیست، رفتم دکتر دارو تقویتی و کرم ماساژ بدن واسم نوشته و گفته مشکلی نیست، ایا من مشکل خاصی دارم، چون خیلی میترسم و میگم زحمتام از بین نره و دستام خراب شه،
      متشکرم

      پاسخ
  • شادی
    2018-07-08 12:46

    سلام آقای دکتر
    من حدود هشت ماه پیش از روی صندلی و با آرنج به زمین افتادم که با درد زیاد به پزشک مراجعه کردم اما با معاینه گفتن که هیچ مشکلی نداری. الان من آرنج م رو نمیتونم
    تکیه گاه قرار بدم و همچنین چندین شب دستم از آرنج تا کف دست دچار سوزش و گزگز میشد. الان این حالت رو ندارم ولی نگران هستم که مشکلی باشه.فقط آرنج م درد میگیره وقتی تکیه گاه میشه.میخواستم راهنمایی م کنید باید چیکار کنم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-07-13 18:04

      به نظر نمیاد مشکل خاصی باشه.ولی جهت اطمینان بهتره ام ار ای کنین

      پاسخ
    • صدیقه
      2023-04-27 10:34

      سلام خسته نباشید اقای دکتر من ٩ بهمن چهار صدو یک عمل گیر افتادگی تاندون عمل کردم بعد از عمل دستمو حرکت ندادم بعد از دو ماه مچ دستم با انگشتام مخصوصا انگشت شصت با اشاره خشک شده بود ده جلسه رفتم فیزی وتراپی دکتر خیلی انگشتا با مچ دستمو کشید وبه زور خمشون کرد که خیلی هم درد داشت الان بعد از ده جلسه فیزی وتراپی مچ دستم میسوزه وانگشت شستم خم نمیشه ودرد داره به نضرتون عملم بد انجام شده چکار کنم خسته شدم ممنون میشم کمکم کنید

      پاسخ
      • با سلام. شما نفرمودین گیر افتادگی تاندون کجاست. معمولا اگر گیرافتادگی تاندون در مفاصل انگشتان داشته باشید باید بعد از چند هفته دامنه حرکتی تون برگرده. اگر توی شانه باشه شاید این قصه بیشتر طول بکشه. اگر توضیح بهتری بدید یا نوع عمل رو بگید بهتر راهنماییتون میکنم

        پاسخ
  • وحید
    2018-06-30 07:05

    سلام
    4 روز پیش در حین پاک کردن گوشت گوسفند، بند اول از انگشت بزرگ دستم را از داخل بریدم که بعد از یک روز شروع به درد و ورم کرد. پزشک اورژانس آنتی بیوتیک قوی داد الان سطح ورم رو به بالا پیشرفت ندارد ولی زیر چهار انگشت رو فرا گرفته. زخم هم جوش خورده
    دستیار ارتوپد هم دید گفت ناندون پاره شده

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-07-02 10:55

      با سلام.اطلاعات شما کامل نیست.ولی در صورت افزایش عفونت و یا پارگی تاندون نیاز به جراحی داره

      پاسخ
  • هادی خلیلی
    2018-06-29 03:45

    سلام
    سه سال است که دست راست من از ناحیه مچ به طرف شست درد شدیدی داره و برای مداوا دو بار تزریق کورتون و حدود سه ماه به صورت پیوسته از آتل شست بند و مچ بند استفاده کردم و حدود 20 جلسه فیزیو تراپی ولیزر و حتی سوزن درمانی انجام دادم ولی بهبودی حاصل نشدو حالا حدود دو هفته است که درد از مچ به شست رسیده و دیگر نمی توانم چیزی را بلند کنم به نظر شما چه راه دیگه ای هست؟
    ممنون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-07-01 11:30

      با سلام.به نظر گیر افتادگی تاندون دارین.در صورت عدم بهبود با تزریق توصیه به جراحی میکنم

      پاسخ
  • فاطمه اسدالهی اناری
    2018-06-25 16:49

    سلام آقای دکتر
    الهی که همیشه سلامت و دلخوش باشید
    خدمتتان عرض شود سال ۸۱ بعلت دردهای شدید و بی حسی انگشتان دست راستم به یک پزشک حاذق مراجعه کردم و ایشان ، کشیدگی تاندون انگشت شست و تنگی کانال مچ دست را تشخیص دادند و پس از بررسیهای لازم ، داخل مچ در راستای شست دستم که یک چیزی شبیه غده به اندازه نخود در آمده بود کورتون تزریق کردند و دو ماه با مچ بند استخوانی بستم. خدارو شکر بهتر شد ولی گاهی درد میکرد.
    الان حدود یکسال است که برای دست چپم همین مشکل ولی شدیدتر پیش آمده و دست راستم هم مجدداً همان علائم را دارد.
    مصدع اوقات شدم تا بدانم باید مجدداً کورتون تزریق کنم و یا اینکه با توجه به پیشرفت پزشکی راه حل دیگری وجود دارد.
    سپاسگزارم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-07-01 11:29

      با سلام.کورتون معمولا تا دو بار میشه نهایتا تزریق کرد.بهتره معاینه بشین.در حال حاضر میشه با تزریق خون و یا عمل جراحی درمان قطعی کرد

      پاسخ
  • با سلام خدمت آ قای دکترخانمی32ساله،هستم مدت 2،است که دستم مشکل دارد از قسمت مچ دست ورم درد وبی حسی داردانگشتانم حالت خمیدگی پیدا کرده اند سرما که بهشون بخوره بشدت درد میکنن انگشت شست دستم وکف دستم خیلی درد دارن پشت دستم ساق دستم تا شانه ام همش درد دارن اصلا نمی تونم با دستم چیزی رو نگه دارم قدرتش کم شده شبا تا صبح درد داره الان سرشانه هام که به گردن وصل هستن درگیر شدن نوار عصب گرفتم گفتن چسپندگی عصب مچ دست داری با دارو ومچ بند هم خوب نشدن همه منو از عمل منع میکنن میگن عمل 50درصد احتمال خوب شدن داره انگشتات بدتر فلج میشن ولی الان دارم می بینم حالت انگشتام داره خمیده میشه وسفت به بیرون باز نمیشن مثل قبل انگاری داره خشک میشه خواهش میکنم آ قای دکتر بهم بگین آ یا با عمل خوب میشم یانه دیگه تحمل درد ندارم دست راستم هم هست من میخوام عمل دستم با دستگاه باشه نه باز چون فورا باید برگردم سر کار بهم استعلاجی نمیدن وعمل باز خیلی مراقبت میخواد ومن کار بر کامپیوتر هستم خواهش میکنم راهنماییم کنیداگه بشه به من یه نوبت عمل بدین من از استان سیستان و بلوچستان به شما ایمیل زدم اگه لطف کنیدوتوی تیر ماه به من نوبت بدین ممنون میشم بین 12تا15تیر ماه چون من دیگه مرخصی ندارم با تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-07-01 11:28

      با سلام.اگر مشکل واقعا از عصب باشه،با جراحی خوب میشه.جراحی عارضه خاصی نداره و میشه با روش تقریبا بسته انجام بشه.ولی واسه عمل،حتما بایستی ام ار ای از گردن بشین و معاینه بشین.تشریف بیارین ایشالله کارتون انجام میشه

      پاسخ
  • سلام-دست راستم خیلی درد داره -دردش به استخونم میزنه- از دردش شب و روز ندارم و به حدی درد میکنه که دل ضعفه و حالت توع میگیرم-دکتر ارتوپد رفتم و بعد نوار عصب گفت چسبندگی رگ خفیف دارم-واسم قرص کلسیم و ویتامین د +مچ بند نوشت-ولی دردش زیاد بهتر نشده-ورمهم داره دستم-راهی بجز عمل نیست؟28 سالمه-کمبود وزنم دارم دیگه تحمل درد و ندارم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-06-13 15:01

      با سلام.این میزان درد،به خاطر چسبندگی عصب نمیتونه باشه.باید علتهای دیگه هم بررسی بشه.توصیه میکنم یه عکس از دست و یک ام ار ای از گردنتان بکنید و مجددا به پزشک مراجعه کنید

      پاسخ
  • مازیار
    2018-06-10 14:05

    با سلام و عرض ادب خدمت شما جناب آقای دکتر کوشان …من به دلیل تنگی تونل در دست راست بالای 6.5 و دست چپ بالای 4.5 هر دو دست را در 97/2/6 عمل کردم تمام مراقبتهای لازمه بعد از عمل را هم انجام داده ام دست چپم خوب اما دست راستم در بخش زیرین شصت و عضله شصت و نیز در بخش داخلی انگشت سبابه احساس بی حسی و سردی دارم اما حرکت انگشتانم خوب است دو هفته ای هست که به دستور پزشک مربوطه فیزیوتراپی و لیزر تراپی را شروع کرده ام اما همچنان دو انگشت دست راست من سرد و بی حس است آیا با ادامه فیزیوتراپی و مرور زمان به حالت اولیه باز خواهد گشت ؟..لطفا رهنمود فرمایید متشکر و سپاسگزار خواهم بود

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-06-12 11:29

      با سلام.هنوز زوده که کامل بهبودی پیدا کنین.صبر کردن و ادامه فیزیوتراپی توصیه میشه

      پاسخ
  • سلام آقا دکتر سوال من این هس ممکن هس رگ بریدگی دست باعث شود انگشت ها از این یکی دست های انگشت کوچکتر بماند

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-06-12 11:29

      با سلام.دقیق متوجه سوال شما نشدم.ولی اگر عروق دست در کودکی آسیب ببینه،این. احتمال وجود داره

      پاسخ
  • مریم
    2018-06-04 08:03

    با سلام خدمت دکتر کوشان مدتیست که دستهایم گزگز می‌کند و در شب احساس خواب گرفتگی در دست ها دارم این بی حسی و گز گز در دست راستم و خصوصا در انگشت شست بیشتر است و اننهای انگشت شست دست راست هم با فشار درد می‌گیرد و گاهی تق تق میکنددکتر گفت نوار عصب دست متوسط است و یک هفته پیش تزریقی را در انتهای کف دستم انجام داد که از شدت درد کم شده ولی هنوز احساس گزگز را دارم و انگشت شستم هم هنوز تق تق میکند آیا نیاز به جراحی کارپال است؟ و تق تق شست دست هم مربوط به کانال کارپال میشود؟آیا بعد از جراحی دوباره قادر به انجام کارهای فیزیکی سخت بادست خواهم بود؟میشه لطفاً راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-06-12 11:28

      سلام.مجددا بایستی نوار بگیرین.اگر بهبودی ایجاد نشده باشه،بایستی عمل بشین.بعد از عمل میتونین به کارهای فیزیکی برگردین.صدای شست ارتباطی به تونل کارپ نداره

      پاسخ
  • حیات
    2018-05-30 07:26

    با سلام. من در تاریخ 8 اسفند 96 دست راستم را بعلت پارگی انگشت دوم یا انگشتر عمل کردم و 2 ماه آتل داشت بعد از دوماه بخیه ها را کشیدند انهم دکتر گفت بعلت گذاشتن پین باید کمی بیشتر بماند .حال بعد از دوماه انگشتاننم حرکت خود را از دست داده البته 25 جلسه فیزیو تراپی رفتم ولی دستم مشت نمیشود .فقط انگشتانم در حد تایپ کردن کار میکند.در فیزیو تراپی با دستگاه انگشتانم نرم میشود و حتی مشت هم میشودولی نیم ساعت بعد آن دوباره به حالت قبل برمیگردد.حال سوال من اینست که احتمال دارد دامنه حرکت انگشتانم از این بشتر نشود یا اینکه ادامه فیزیو تراپی باعث میشود به مروور بهبودی حاصل گردد.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-06-03 08:10

      با سلام.ادامه. فیزیوتراپی باعث بهبودی بیشتر می‌شود

      پاسخ
  • بهروز اقتداری
    2018-05-27 23:19

    ممنون ازجوابتون منتطر جواب ام اری و اسکن دستم هستم همین چند روزه خدمتتون میرسم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-05-28 14:38

      خواهش میکنم
      لطفا هنگام ارسال متن کامنت قبلی خود را نیز ارسال بفرمایید

      پاسخ
  • محمد صالحی پور
    2018-05-27 12:00

    درود بر شما
    صالحی پور هستم
    یکی از عروق انتهای انگشت میانی دست چپ همسرم ملتهب شده وانگار دریچه لانه کبوتری اون بسته شده باشه ، بعضی اوقات آنچنان متورم میشود که گویی در حال ترکیدن هست.چه راه حلی پیشنهاد میفرمایید؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-05-29 07:47

      با سلام.اگر ناگهانی و بدون ضربه خاصی اتفاق افتاده،بهتره به یک پزشک متخصص خون مراجعه کنیدو اگر به دنبال ضربه ایجاد شده به فوق تخصص دست مراجعه کنید

      پاسخ
  • نیک‌یار
    2018-05-20 21:31

    سلام آقای دکتر کوشان،

    نتایج MRI و X-Ray به نفع بیماری کین‌باک است، از اینکه در کدام مرحله قرار دارد اطلاعی ندارم و علی‌رغم درد کم، کارهای روزانه را می‌توان انجام بدم و فقط محدودیت خم کردن دست از مچ را دارم. راه درمان این بیماری چیست؟ آیا عمل جراحی کاملا موفقیت آمیز است؟
    با تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-05-22 09:21

      با سلام.درمان قطعی جهت این بیماری وجود نداره.درمانهای جراحی باعث تاخیر در پیشرفت میشه.توصیه میکنم جهت جلوگیری از پیشرفت،درمان رو شروع کنین

      پاسخ
  • سلام آیا می شود دو دست را با هم عمل کرد؟

    پاسخ
  • مهدی
    2018-05-11 19:05

    سلام آقای دکتر کوشان،انگشت شصت بنده یک سال قبل از ناحیه داخل دچار بریدگی شد که بعد از بخیه و ترمیم سطحی جراحت حس لامسه به طور کامل برنگشت با پیگیری و تحقیق بیشتر متوجه شدم که عصب مدیان در این ناحیه دچار بریدگی شده بوده که پزشک درمانگاه این نکته رو به من نگفته و خود عصب به صورت ناهماهنگ به هم متصل شده و الان بعد از یک سال احساس نا خوشایندی در این انگشت دارم،سوالم از شما این هست که بعد از گذشت یک سال امکان جراحی میکروسکوپی و امید به بهبود این عصب وجود داره یا خیر؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-05-16 09:48

      با سلام.بله.احتمالا با پیوند عصب بشه به شما کمک کرد

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم مادر من الان چند ساله که از دست درد و بی حسی رنج میبره و بیشتر اوقات دست هایش سرد هستند و انگار که خون رسانی نمیشوند وپیش هر دکتری که تا الان رفته است به هیچ نتیجه ای نرسیده است میشه راهنمایی بکنین
    وهمچنین کلی تست نوار عصب وعکس از گردن دارد

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-05-16 09:48

      با سلام.متاسفانه اطلاعات شما نا کامل و کلی هست.باید کلیه مدارک ارزیابی بشه.ولی احتمالا مشکل در عصب دست هست.مدارک رو برام بفرستین
      [email protected]

      پاسخ
  • بهروز اقتداری
    2018-05-02 18:43

    سلام اقای دکتر بنده حدود سال ۹۵عمل مچ دست انجام دادم عمل اسکافایلد اما الان مچم درست کار نمیکنه علتش چیه
    البته الان روی دستم بعل انگشت شصتم مشکل داره روی مچ دست چپم که براثر شکستن استخون اسکافایلد پیش دکتر مرادی عمل کردم فدراسیون پزشکی ورزشی امکانش هست با عمل دوباره درست بشه اقای دکتر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-05-12 00:11

      با سلام.این شکستگی معمولا عارضه داره.میتونه جوش نخوره،یا دچار ارتروز بشه.اگه استخوان تخریب نشده باشه و ارتروز نشده باشه،جراحی باعث بهبودی میشه

      پاسخ
  • محمدرضا
    2018-05-01 00:46

    سلام ببخشید من حدود ۸سال پیش در ورزش کشتی دستم کش اومد ازاون سال به بعد درحین انجام کار سنگین بازوی دست راستم دچار کرفتگی میشد و الان یه دوسالی هست که این اتفاق در ساعد مچ و انگشتان شصت اشاره وانگشت بزرگ میوفتد و دچار بی حسی درد شدید میشوم
    بعد ازجراحی چه مشکلاتی پیش میاد ایافقط دردازبین میره یا نه دوباره کارهای روزمره رامیشه انجام داد

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-05-12 00:11

      با سلام.به نظرم شما علاوه بر آسیب تاندون شانه،علایم آسیب دیسک گردنی هم دارین.جهت راهنمایی قطعی بایستی ام ار ای شانه و گردن تونو ببینم

      پاسخ
    • سلام آقای دکتر
      وقتتون بخیر باشه انشاالله
      سؤالی داشتم در خصوص درمان عرق کف دست ممنون میشم لطف کنید و پاسخ بدین
      من شنیدم که برای درمان این بیماری عمل جراحی انجام میدن و از طریق قفسه سینه وارد می شن و عصب مربوطه رو میسوزونن اما خب من به دلیل عوارضش که بیشتر تعریق جبرانی در نواحی دیگر بدن هست تردید دارم برای انجامش
      حالا از جایی شنیدم که جراحی دیگه ای هست که از طریق مچ دست عصب مربوطه رو میسوزونن
      ممنون میشم در باره ی این جراحی راهنماییم بفرمایین
      با تشکر

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2020-04-11 12:41

        سلام و وقت بخیر.
        جراحی اول که گفنین مطمین تر هست و اگر خوب انجام بشه نتیجه بسیار خوبی داره

        پاسخ
      • محمد
        2021-11-07 23:24

        با سلام خدمت شما
        پدر من ۶۸ ساله هست و چند وقتی هست که سر کتفش درد میگیره و کشیده میشه بازو و مچ دست ، اسکن گرفتیم گفتند مشکلی نیست و فیزیو تراپی هم رفتیم و دکتر قلب هم رفتیم اما خوب نشد حتی امپول هم تزریق کرد ، از نظر حرکت دست و کتف هم مشکلی نداره اما درد امانش رو بریده

        پاسخ
  • هادی
    2018-04-23 00:10

    سلام اقای دکتر خسته نباشید.من بر اثر ضربه ی مشت دچار شکستگی در مفصل متاکاریوکالانژیال شدم،و توسط بیهوشی عمل جراحی روی دستم انجام شد و حتی پین گذاری هم شده بود. طی جلسات مکرر فیزیوتراپی و مراجعه به پزشک دیگر و عکس برداری متوجه عمل نادرست پزشک و جوش خوردن نادرست مفصل شدم، ک واقعا جایی نیست ک باید باشه و کمی محدب تر و برجسته تر قرار داره..درد غیرعادی در هنگام فشار و کشیدگی ایجاد میشه.عکس رادیولوژی هم موجود هست.ایا امکان عمل مجدد و موفقیت در عمل وجود داره?لطفا زود جواب بدین

    پاسخ
  • محسن طریقتی
    2018-03-28 18:39

    با سلام وخسته نباشید
    من یک فرزند پسر پانزده ماهه دارم که زمان تولدش انگشتهای دست چپش کاملا شکل نگرفته و بجز انگشت شصت که تقریبا کامل هست چهار انگشت دیگه فقط ناخن دارند.آیا با عمل جراحی قابل ترمیم شدن هست؟ممنون از توجهتون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-04-11 08:54

      با سلام.باید عکس ساده هم وجود داشته باشه که بشه نظر داد.ولی با توجه به ظاهر دست،فقط میشه در حال حاضر،انگشت شصت و کوچک را اصلاح کرد

      پاسخ
  • سامان
    2018-03-23 18:31

    سلام اقای دکتر سال نو بر شما و خانواده محترمتان مبارک حقیقتش استخوان مچ و ساعد من نسبت به بقیه استخوان های بدن مثلا ساق خیلی لاغر تره احتمال داره که سندروم تونل کارپ داشته باشتم اگر هم که ندارم امکان عمل و بزرگ کردن مچ و ساعد وجود داره با تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-04-11 08:51

      با سلام.لاغر تر بودن مچ دست،دال بر تونل کارپ نیست.بلند کردن دست معمولا عوارض زیادی داره.اگه ویزیت بشین بهتره

      پاسخ
  • حبیب
    2018-03-16 13:34

    سلام دکتربعدازعمل عصب دست چندوقت طول میکشه دست خوب شه

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-04-06 22:29

      سلام.بستگی به محل آسیب عصب داره،بین سه تا گاها نه ماه

      پاسخ
  • ميترا
    2018-03-08 06:20

    با سلام خدمت شما دكتر كوشان. حدود ١٠ سال هست كه دستهاي من خواب ميره و تا دو سه سال پيش شبها از شدت خواب رفتگي و سنگيني دست از خواب ميپريدم و با حالت بسيار بد و سختي ميتونستم دستم رو به حالت نرمال برگردونم. الان ديگه كمتر توو خواب اين حالت به من دست ميده اما بخاطر بي توجهي خودم ماهيچه انگشت شصت كف دست سمت راستم رو نه كامل ولي تا حدود زيادي از دست دادم و درد زيادي دارم و خواب رفتگي فراوان. من در آمريكا زندگي ميكنم و دكتر گفته كه حتما بايد عمل كنم. سوْال من از شما اينه كه شما فكر ميكنيد من ميتونم به جاي عمل كردن فيزيوتراپي كنم؟ فكر ميكنيد فيزيوتراپي جواب ميده؟ با تشكر از شما . ميترا

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-03-10 18:16

      با سلام.شما حتما نیاز به جراحی دارین.بهتر شدن شما نشانه خوبی نیست،و نشانگر از بین رفتن عصب می‌باشد

      پاسخ
      • مريم صفايي
        2020-08-09 15:40

        سلام جناب اقاى دكتر كوشان

        من ٣٣ ساله هستم ى ساكن المان .اپريل گذشته انگشت كوچك دست چپم شكست و كميسيون پزشكى و ١٠ متخصص دست گفتن بايد عمل بشه و من اعتماد كردم و رضايت به عمل دادم . عمل كردن و پلاتين گذاشتن و بعد از عمل هرروز فيزيوتراپى با اين حال جواب نداد و بعد از ٢ ماه گفتن بايد دوباره عمل بشه و پلاتين در بياد و بعد از اومدن بيرون از اتاق عمل به من گفتن به دليل stable نبودن مفصل مجبور شدن درو تا ميله در دستم بذارن و باز فيزيوتراپى و بعد از ٦ هفته ميله ها رو در اوردن ولى انگشت كارايى نداشت و خم مونده بود و گفتن باز بايد عمل بشه و چسبندگى تاندون برطرف بشه كه باز براى بار چهارم عمل كردن ولى انگشت من در حال حاضر در حال خميده مانده هم و راست نمى شه ( عين سنگ شده) و مشت هم نمى توانم بكنم و ورم هم باقى مانده .رييس بيمارستان اينجا بعد از معاينه دست من گفت كه بايد دوباره عمل بشه كه چسبندگى تاندون درست بشه و اينكه مى خوان به دستم fixator وصل كنن و من به مدت يك سال بايد تراپى انجام بدم اما براى عمل بايد سريع تصميم بگيرم مگرنه عمل ديگه جواب نخواهد داد. دكتر اينجا به من گفته من حداكثر يكى دوماه ديگه وقت براى عمل دارم( ايا اين حرف درسته؟؟؟)
        ازتون خواهش مى كنم جوابم رو بدين و كمكم كنيد

        اگر واقعا اينجورى باشه بايد الان با اين وضعيت كرونا بيام ايران

        چون به دكتر هاى المان ديگه اعتماد ندارم و مى خوام اگر مجبور به عمل پنجم هستم تو ايران عمل بشم

        ممنونم ازتون

        باتشكر

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2020-08-23 06:03

          با سلام.البته لازمه عکساتون رو ببینم.ولی با توجه به شرح حالتون،احتمال برگشت حرکتی رو زیاد نمیبینم متاسفانه.ولی عمل زودتر انجام بشه بهتره

          پاسخ
  • مريم علوي
    2018-03-07 00:01

    با سلام و وقت بخير
    متاسفانه چهار ماهه كه مادر من درد شديدي در كف دست به شكل سوزش داره و مچ دست نيز ورم كرده و انگشتان گز گز مي كنه. به دكتر ارتوپد هم مراجعه كرده و مچ بند طبي دادن و قرص كه افاقه نكرده. اقاي دكتر نيازمند جراحي هستن؟ ايا اعصاب اسيب ديده؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-03-07 12:07

      با سلام.احتمالا مشکل عصب دست هست.باید نوار دست بگیرن تا بفهمیم نیاز به جراحی دارن یا نه

      پاسخ
  • فاطمه
    2018-03-06 00:15

    با سلام و خسته نباشید
    آقای دکتر من هشت ماه پیش در حین کار با دستگاه بسته بندی انگشتان 2,3,4 دستم دچار حادثه شد و سوختگی درجه سه و له شدگی شدید پیدا کرد بعد از انجام جراحی گرافت هم رو و هم پشت انگشتان و خروج پین،120 جلسه فیزیوتراپی انجام دادم،الان انگشت سبابه حدودا 45 درجه خم میشه و فیزیوتراپ میگه که تاندون سالم هست و چسبندگی داره،به نظر شما این چسبندگی خوب میشه و چه مدت دیگه باید فیزیوتراپی انجام بدم
    واقعا دیگه خسته شدم ممنون میشم پاسخ بدید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-03-06 09:12

      سلام.جهت پاسخ دقیق،نیاز به معاینه و عکس دستتون هست.اگر مفصل سالم باشه شاید عمل آزاد کردن تاندون کمک کننده باشه.در غیر این صورت حتی ادامه فیزیوتراپی کمک‌کننده نیست

      پاسخ
  • هستی صدیقیان
    2018-03-04 16:14

    سلام آقاد دکتر حدود سه ماه پیش دخترم دچار پیچ خوردگی آرنج دست شد و پس از گذشت 3 ماه با ام آر آی سیتی اسکن صفحه رشد دچار شکستگی شده چون در سن رشد هستند یعنی نزدیک به 12 سال لطفا راهنمایی بفرمایید و لازم به ذکر است دست دخترم یک حالت زاویه باز پیدا کرده و چندین با ر هم فیزیوتراپی رفته ولی فایده ای نکرده است.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-03-06 00:20

      با سلام.احتمال انحراف و زاویه دار شدن آرنج به دنبال شکستگی صفحه رشد وجود داره.اگه میتونین عکس آرنج رو بفرستین تا بهتر راهنمایی کنم
      [email protected]

      پاسخ
  • حسین آورزمانی
    2018-02-25 19:55

    با سلام
    اقای دکتر من یکبار دیگه مزاحم شما شدم و عرض کردم که دچار تنگی کانال کارپال هستم،دست چپ 5.3 و دست راست 4.9
    از شما سوال پرسیده بودم راهی بجز جراحی داره یا خیر ،که شما فرموده بودید نیاز به جراحی داره
    حالا با توجه به اینکه من کارم فیزیکی هست و سنگین این سوال برام پیش اومده که اگر عمل کنم ایا میتونم از دستهام مثل قبل استفاده کنم،ایا دوباره دچار این بیماری نمیشم و در نهایت اگر همین جوری باهاش کنار بیام و عمل نکنم چه اتفاقی برام میفته
    اگه راهنمایی کنید ممنون میشم
    با تشکر فراوان

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-02-27 22:50

      با سلام.خیر.انشالله میتونین به کار برگردین.دوباره عود نمیکنه.احتمال ضعیف شدن دست در صورت عمل نکردن هست

      پاسخ
    • معصومه
      2020-09-08 01:02

      با سلام
      آقای دکتر انگشت حلقه من حدود ۲ ماه هستش که مشکل پیدا کرده و بعضی اوقات که خم میکنم قفل میشه و باز نمیشه. و در کل موقع جمع کردن و باز کردن انگشتهام، این انگشتم به سختی باز و بسته میشه و درد هم داره و صدای تق ماندی هم میده. به همین دلیل به متخصص ارتوپد مراجعه کردم که ایشون گفتن کانال انگشتم گرفته و باید جراحی بشه اما متاسفانه توضیح بیشتری ندادند. میخواستم بدونم که آیا امکان داره بدون عمل جراحی و با دارو این مشکل برطرف بشه؟ بنده ۳۲ دارم.

      پاسخ
  • حسین حسین زاده
    2018-02-25 11:33

    عمل اول ترمیم عصب اولنار از طریق عمل میکروسکپی بوده ک برگشته حس داشته ولی در اثر بلند کردن بار به وزن دو کیلو ب عصب فشار اومده و حس قسمت داخلیه انگشتان ۴ و ۵ دوباره ضعیف شده و بعد از گرفتن نوار عصب متوجه شدیم که چند رشته عصب دوباره پاره شده ولی عصب رشد داشته و حس کف دست همچنان مونده و ضعیف نشده.و در عمل دوم که ماه پیش بوده ترمیم در همون ناحیه رشته عصبی پاره شده بود و ترمیم شده .در حال حاضر پشت انگشت کوچیک(انگشت ۵)احساس گزگز و مور مور و تیر کشیدن وجود دارد و قسمت داخلی انگشتان ۴و۵ احساس سوزن سوزن شدن دارد و تیر میکشد.هفته بعد فیزیوتراپی شرو ع میکنم.ایا این علایم خوب است؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-02-27 22:49

      با سلام.علایم به نظر امیدوار کننده هست

      پاسخ
  • مهدی
    2018-02-24 11:51

    با سلام. پسری هستم 21 ساله که استخوان زند زبرین دست من حدود 9 سال پیش شکست و بعد از بازکردن گچ حالت اولیه را ندارد. استخوان زند زیرین من پایین رفته و نوک استخوان حالت بر آمدگی را ندارد و موقعی که دست رو به سمت پایین فشار میدم استخوان زند زیرین به سمت پایین میرود انگار که به هیچ جایی متصل نیست . شکستگی کمی محدودیت حرکتی ایجاد کرده و بعضی اوقات موقع فشار آوردن به دست تاندون ها درون هم میروند. آقای دکتر من واقعا خسته شدم پیش پزشکان زیادی رفتم ولی نتیجه نگرفتم و همه آنها به دلیل سختی جراحی مچ دست من را از سرشان باز میکردند و کار های زیادی هم از جمله ورزش درمانی و فیزیوتراپی انجام دادم ولی تاثیری نداشت. لطفا راهنماییم کنید با تشکر.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-02-25 10:12

      با سلام.جهت اظهار نظر قطعی،نیاز به معاینه و عکس های شما هست. ولی به طور کلی و با این اطلاعات تنها درمان جراحی که برای شما مناسب است،جراحی جهت جوش دادن انتهای این دو استخوان هست

      پاسخ
  • حسین حسین زاده
    2018-02-17 11:30

    سلام اقای دکتر من دستم در اثر بریدگی با شیشه عصب اولنار دستم از مچ یا همان زیر ساعد پاره شده.و عضلات دستم ضیعیف شده ایا بعد از دو بار عمل میشود دوباره عمل شود و بهبود یابد؟علایم دستم بعد از عمل اول و دوم جواب داد برگشت حس پوستی و هم سطح داخلی انگشتان 4 و 5 حس برگشته بود ولی دوباره از بین رفت ایا امکان ترمیم بعد از 2سال وجود دارد؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-02-17 16:49

      سلام.بعید به نظر میرسه که اول علائم بهتر بشه و دوباره بدتر بشه.در ضمن مشخص نیست که در اعمال اول و دوم چکار انجام شده و آیا پیوند عصبی انجام شده یا نه.به هر حال با یک نوار عصب دقیق میشه اظهار نظر کرد

      پاسخ
      • حسین حسین زاده
        2018-02-18 13:39

        عمل اول ترمیم عصب اولنار از طریق عمل میکروسکپی بوده ک برگشته حس داشته ولی در اثر بلند کردن بار به وزن دو کیلو ب عصب فشار اومده و حس قسمت داخلیه انگشتان 4 و 5 دوباره ضعیف شده و بعد از گرفتن نوار عصب متوجه شدیم که چند رشته عصب دوباره پاره شده ولی عصب رشد داشته و حس کف دست همچنان مونده و ضعیف نشده.و در عمل دوم که ماه پیش بوده ترمیم در همون ناحیه رشته عصبی پاره شده بود و ترمیم شده .در حال حاضر پشت انگشت کوچیک(انگشت 5)احساس گزگز و مور مور و تیر کشیدن وجود دارد و قسمت داخلی انگشتان 4و5 احساس سوزن سوزن شدن دارد و تیر میکشد.هفته بعد فیزیوتراپی شرو ع میکنم.ایا این علایم خوب است؟

        پاسخ
        • حسین حسین زاده
          2018-02-18 13:43

          ببخشید ایا شماره ای دارید که از تلگرام براتون عکس نوار عصب و بفرستم؟ممنون میشم

          پاسخ
          • دکتر علی کوشان
            2018-02-27 22:21

            لطفا ایمیل کنید
            [email protected]

          • الهه احمدی
            2020-11-14 20:02

            8

          • نرگس اسیابان
            2021-10-09 21:24

            سلام اقای دکتر ببخشید بخوام عمل کنم. رگ عصب دستام هردوتاش هزینه چند میشه چندوقت نمیتونم از دستام کار کنم

          • اگر منظورتون عصب مچ دست هست، میتونین از فردای جراحی دستتون رو حرکت بدین و بعد از دو هفته کار کنین.در رابطه با هزینه باید نوار عصبتون رو ببینم و با توجه به نوع عمل بهتون بگم

      • حسین حسین زاده
        2018-02-18 14:09

        عمل اول ترمیم عصب اولنار از طریق عمل میکروسکپی بوده ک برگشته حس داشته ولی در اثر بلند کردن بار به وزن دو کیلو ب عصب فشار اومده و حس قسمت داخلیه انگشتان ۴ و ۵ دوباره ضعیف شده و بعد از گرفتن نوار عصب متوجه شدیم که چند رشته عصب دوباره پاره شده ولی عصب رشد داشته و حس کف دست همچنان مونده و ضعیف نشده.و در عمل دوم که ماه پیش بوده ترمیم در همون ناحیه رشته عصبی پاره شده بود و ترمیم شده .در حال حاضر پشت انگشت کوچیک(انگشت ۵)احساس گزگز و مور مور و تیر کشیدن وجود دارد و قسمت داخلی انگشتان ۴و۵ احساس سوزن سوزن شدن دارد و تیر میکشد.هفته بعد فیزیوتراپی شرو ع میکنم.ایا این علایم خوب است؟

        پاسخ

        پاسخ
        • maryamsohrabi
          2020-11-07 19:22

          باسلام و خسته نباشید .برادر من مهر ماه سال قبل تصادف کردند مفاصل ارنج وی کلا ازبین رفت و اسیب شدیدی در مچ دست و انگشتان داشتند حال بعد از یک سال مچ دستش به قسمت بالا حرکت نمیکنه به چند دکتر بردیم گفتن استخوان ها چسبیده به هم هستند به همین دلیل حرکت به بالا نمیشه میخواستم بدونم راه حلی براش هست یا نه که بتونیم مچ دست رو به سمت بالا حرکت بدیم

          پاسخ
      • سجادقهرمانی
        2020-06-12 11:18

        سلام پسرم مادرزاد ی یکی از انگشت وسطش فقط یه بند رشد کرده وبه انگشت حلقه چسبیده ایا میشه کاری براش کرد که رشد کنه یا با جراحی درست شه ممنون میشم جواب بدید

        پاسخ
      • سلام آقای دکتر خسته نباشید من ۱۵خردادماه یعنی ۴ماه پیش مچ دستم با شیشه برید فقط عصب مدین پاره شد رفتم عمل کردم ولی تاندون ها سالم هستند الان خدارو شکر میتونم انگشتامو بازو بسته کنم فقط مشکلی دارم اونم اینکه انگشت وسطی هنوز حسش برنگشته بعد از۴ماه ولی انگشته احساس سنگینی میکنم توش مور مور میشه میخام بدونم یعنی داره خوب میشه؟

        پاسخ
        • بله احتمالا خوب شدن بالاست.فعلا صبر کنین

          پاسخ
          • Mahdi alipour
            2023-01-28 00:47

            سلام آقای دکتر از قزوین این پیام رو براتون میزارم اینجا دوتا دکتر ارتوپد گفتن باید عمل شی برای مشکل cts منتها بنده ۴ماهه برام این مشکل پیش اومده ب واسطه ی فشار کاری منم دوستندارم عمل کنم میخواستم بدونم میشه از لیزر درمانی,تزریق استفاده کرد‌برای بهبودی بااینکه شما انجام میدین

          • با سلام. بله من انجام میدم. اما این موضوع مستلزم این هست که در نوار عصبتون گیرافتادگی عصب به صورت شدید گزارش نشده باشه. اگر به صورت شدید گزارش نشده باشه میتونیم از تزریق استفاده کنیم و بهبودی حاصل میشه.

  • ببخشید شیش سال پیش دستمو بریدم دوتاز انگشتام بیحسن نه میتونم چیزی بگیرم باهاشون نه کاری کنم باهاشون بعضی وقتا هم درد میکنن یکیشون که کلا ایستادس یکیشونم هم یه ذره خم میشه سوالم اینه باعمل جراحی درست میشه؟؟؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-02-14 10:05

      با سلام.اطلاعات شما کامل نیست.محل بریدگی،انگشتان مبتلا و دامنه حرکتی مشخص نیست.با این اطلاعات نمیتونم دقیق راهنمایی کنم.نباز به معاینه و عکس از دست شما دارم

      پاسخ
      • روزبه
        2022-01-03 02:49

        اقای دکتر سلام
        بنده شغلم نوازندگی و تدریس گیتار هست…
        پنج سال پیش دچار التهاب تاندون فلکسور انگشت اشاره شدم… وناحیه داخلی انگشت اشاره ام دچار گز گز میشد. بعد ازطی کردن روند درمان باجراحی بهبود پیدا کردم… الان بعد ازچند سال با ترس ولرز نوازندگی را اغاز کردم دردی درناحیه تاندون حس نمیکنم ولی گز گز شدن عصب انگشت اشاره شروع شده…
        سوال من اینه که ایا گزی انگشتم به تاندونیت مربوط میشه یا تونل کارپال؟
        ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

        پاسخ
  • هزینش چقدر؟

    پاسخ
    • فاطمه
      2019-11-24 15:30

      سلام دکتر جان خسته نباشید من تیر ماه در اثر افتادن از پله مچ دستم شکست بعد از عمل و گذاشتن پلاتین الان انگشتانم بیحسه وانگشت وسطی سنگینه مخصوصا بعد از بیدار شدن از خواب نوار عصب گرفتم دکتر بهم میگه بی‌حسی برات میزنم و عصب را باز میکنم اگر اینکار را انجام بدم دیگه حالت خواب و سوزن سوزن شدن دستم خوب میشه اگر انجام ندم چه اتفاقی میفتد یا اگر تابستان انجام بدم آیا دوباره باید تابستان نوار عصب بگیرم ‌‌‌‌(سنم 51)ساله. سوال 2 پدرم 89 سالشس میره مسافرت به محض بیرون اومدن از ماشین میفتد و سر رانش بطرف بالا وبرجستگیه میشکنه آیا اگر عمل کنه با توجه به سنش از پس عمل بر می‌آید یا نه و اگر عمل کنه بعدش امکان اینکه بتونه راه بره هس یا نه ممنون میشم اگر دکتر جان جواب سوالاتم را بدید

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2019-12-06 17:44

        با سلام.بهتره زودتر مچتون رو عمل کنین.بهتر میشه.در رابطه با پدرتون اگر بیهوشی مشکل نداشته باشه،بعد عمل میتونن راه برن

        پاسخ
        • معین
          2020-09-23 13:45

          سلام آقای دکتر من مچ دست دانشکده کوچکم برافراشتن با شیشه عمل کردم ب گفته پزشک ۵.۶تاندون و رگ پاره شده بوده میخواستم بدونم اتل گچی تخلیه رو کی بکشیم متاسفانه ویزیت بالا پزشک خودم نمیشه برم پیداشون 4هفتس ک عمل کردم

          پاسخ
        • محمدرضا انتظاری مقدم
          2021-10-14 08:26

          با سلام و عرض ادب بعضی مواقع انگشت شصت من خم و راست نمیشود و باید بادست دیگر اینکار را بکنم ابتدای شصت نیز اگر فشار وارد شود درد شدید دارد اگر فشاری وارد نشود خیر توصیه تان چیست

          پاسخ
        • سلام.وقت بخیر
          دست خواهرم قسمت بازو ۱سال ونیم‌پیش براثر تصادف شکست همون لحظه عمل جراحی انجام شد و پلاتین در دستش بکار رفت ولی هنوز استخوان بازو جوش نگرفت و دکترا میگن باید دوباره عمل پیوند انجام بشه و می خوایم شما عکس دست خواهرم ببینید و نظرتون چیه؟؟

          پاسخ
    • پانیذ
      2022-07-15 00:17

      سلام آقای دکتر،من تاندونیت دست مزمن دارم که دو سال طول کشیده،دارو درمانی فایده نداشته،کلی هم فلوشیپ دست رفتم و بیفایده بود،تمام کف دستم دردناکه

      پاسخ
      • سلام. من متوجه نشدم کجای دست شما دچار التهابه. چون تاندون های زیادی در قسمت دست و شانه وجود داره. به طور کلی التهاب التهاب مزمن تاندونی وجود داره درمان در مرحله اول تزریق موضعی است. البته توصیه ام این است که اول حتما به پزشک روماتولوژی یعنی پزشک رماتیسم مراجعه کنید. ارزیابی های کامل رماتیسم براتون انجام بشه در صورتی که رماتیسم وجود نداشت به صورت موضعی میشه درمان کرد.

        پاسخ
      • زهره
        2022-09-18 21:24

        سلام من خانم ۴۷ساله و‌کف پای صاف دارم ۸ساله درد کف پا دارم ۲بار دیسک کمر عمل کردم .هیچ دکتری بیماری منو تشخیص نمیده و با عذاب و‌درد زندگی میکنم تو را بخدا اگه مربوط به تخصص شماست که بیام‌مطب و الا یک دکتر خوب بهم معرفی کنین .خدا بهتون خیر بده

        پاسخ
      • شادی
        2023-01-03 22:29

        سلام من حدود ۸ ساله یعنی دقیقا بعد از زایمان دوم، دوتا دستام دچار مشکل شد و ورم و درد شدید و بی حسی و گزگز امانم رو بریده، با توجه به اینکه علائم عصبی دیگه ای هم دارم چندین دکتر مغز و اعصاب گفتن مشکوک به ام اس هستم و یکی از پزشکان هم گفتن احتمالا میوزیت دارم، و من بخاطر ترسی که دارم جرأت نکردم که پیگیر بیماری بشم، با آخرین نوار عصب عضله ای که دادم دکتر گفت عصب های دستم داره بسته میشه، کورتون تزریق کردم فایده نداشت، ۲ ماه کامل آتل بستم و کاری انجام ندادم ولی بازم فایده نکرد. الان یک ماهه که درد همراه با سوزش و کرختی شدید زندگی رو برام سخت کرده. قبلا فقط شبها اینجوری بودم اما حالا توی کل روز درد و سوزش دارم، میشه راهنمایی کنید که عمل برای من کارساز هست یا نه؟ و اینکه اجر واقعا بیماری زمینه ای داشته باشم اصلا باید عمل کنم یا نه؟؟؟
        با عرض شرمندگی اگه میشه در مورد ( هزینه حدودی ) عمل توی بیمارستان دولتی هم بهم بگید، ممنون میشم راهنماییم کنیم

        پاسخ
        • با سلام ببین مشکلی که می فرمایید چند تا تشخیص براش مطرحه. تشخیص اولیه اش گیر افتادگی عصب توی مچ دست هستش. االبته برای اینکه به صورت دقیق مشخص بشه نیاز هستش که معاینه بشید و نوار عصب با دستگاه توی یه مرکز معتبر انجام بدید. اگر گیر افتادگی عصب باشه خوب درمان راحته و با جراحی میشه درمان کرد و به صورت کامل مشکلتون برطرف میشه. البته اگر ام اس رو گفتن اون حتما نیاز به ام ار ای گردن و مغز داره. برای اینکه واقعا براتون چه کار میشه کرد با پاسخ کامنت دشوار هست. در صورت امکان تشریف بیارید که بتونم ببینمتون و ببینم چه کار میشه کرد.

          پاسخ
      • فاطمه
        2023-01-07 18:14

        سلام آقای دکتر من بار دارهستم بعضی وقتها شب که می‌خوابم فقط دست راستم سر انگشتانم خواب میره صبح که بیدار میشم انگشت دست راستم ورم می‌کنه وهمش خوابه سر انگشتم گوشی که تو دستم میگیرم دستم درد می‌کنه و همسرم هم شب که می‌خوابه میگه وقتی تو خواب خبرم میشه که دست راستم نیست هر کار میکنم دستم هیچ حسی نداره ممنون میشم اگه راهنمایی کنی

        پاسخ
        • باسلام حالتی که میفرماید معمولا به علت تورم دوران بارداری است. عصب توی مچ دست گیر میکنه و این حالتی که میفرمایید ایجاد میشه. معملوا ما انتظار داریم ۴۵ روز بعد از زایمان تون مشکل کامل برطرف بشه. اگر مشکل برطرف نشد باید نوار عصب بگیرید.

          پاسخ
          • محمد
            2023-02-21 07:25

            سلام و عرض ادب آقای دکتر مادر بنده چند مدتی هست مچ دست چپش خیلی درد میگیره موقع خواب و45سالشونه عکس گرفتیم دکتر گفتن عصب هاش گرفته باید عمل بشه 5سال قبل هم همینطوری شد رفتن یزد سوزن زدن خوب شدن ومشکل اعصاب دارن دیگه نمی‌دونم باید چیکار کنم آزبس درد داره آیا باید حتما جراحی بشه،ممنون بابت وقتی ک میزارید

          • سلام و وقت بخیر. میزان گرفتگی باید مشخص بشه و لازمه نوار عصب رو ببینم. اگر گیرافتادگی عصب زیاد باشه نیاز به جراحی است. اگر خفیف باشه با روش های غیرجراحی درمان میشه.

          • مینو
            2023-06-05 01:44

            سلام. وقت به خیر‌.
            من ۲۶ سال دارم و تقریبا یک سال و خورده ای پیش به خاطر فشار بیش از حدی که توی یک مقطع زمانی کوتاه به دستم آوردم دچار درد دست و گزگز و … شدم بعد از گرفتن نوار عصب، چسبندگی خفیف تشخیص داده شد و با مصرف دارو بهبود پیدا کردم. اما بعد مجدد درد شروع شد که در نوار عصب جدیدی که گرفته شد مشخص شد هیچ مشکلی وجود نداره و با پیش زمینه ای که من به پزشک دادم (وسواس فکری)مشخص شد درد ریشه در استرس و اضطراب داره که با مصرف دارو های سرترالین و کلومیپرامین بسیار بهبود پیدا کرد. در حال حاضر فقط کمی خشکی و انقباض در انگشت هام و مفاصلش حس می کنم و هر وقت که استرس و اضطراب داشته باشم دستم کمی درد می گیره می خواستم بدونم که این خشکی و انقباض خفیف هم حالت عصبی داره یا از عوارض چسبندگی هست ؟
            به طور کلی مدام نگران هستم که در آینده دوباره عود کنه. مخصوصا که مادرم درگیر این عارضه بودند و جراحی انجام دادند.

          • با سلام. مشکلی که میفرمایید به نظر من هم بیشتر مشکل استرس و اعصاب هستش. توی سن شما گیرافتادگی عصب نه خیلی شایعه و نه خیلی مشکل ساز و به نظرم چیز نگران کننده ای نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed