رسوب کلسیم در تاندون شانه با نام تاندونیت کلیسیفک نیز شناخته میشود. واقعیت این است که این بیماری علت ناشناخته ای دارد. در این بیماری املاح کلسیم در تاندون های اطراف شانه رسوب می کند و بیمار با درد زیادی به پزشک مراجعه می کند. اما درمان رسوب کلسیم در تاندون شانه چگونه اتفاق می افتد؟ چگونه باید با این بیماری روبه رو شویم و چه علائمی دارد؟ در ادامه این مقاله دکتر علی کوشان، فوق تخصص جراحی شانه درباره این بیماری و علائم و درمان آن برای شما خواهد گفت.

علت رسوب کلسیم در تاندون شانه 

باید بدانید که این بیماری هیچ ارتباطی با مصرف کلسیم ندارد. در رسوب کلسیم  ابتدا قسمتی از بافت تاندون شانه تغییر می کند و فضایی برای رسوب کلسیم می شود. با گذشت زمان کلسیم در آن منطقه رسوب می کند و سفت میشود. معمولا ابعاد این این بیماری حدود نیم تا یک و نیم سانتی متر است و حالتی شبیه به خمیر دندان دارد. در همین مرحله معمولا دردهای شدیدی رخ می دهد که از تحمل خارج است. آنقدر که بی حرکتی اندام نیز باعث کاهش درد نمیشود. معمولا بیماران در این مرحله متوجه بیماری می شوند و به متخصص مراجعه می کنند.

چه کسانی دچار رسوب کلسیم در تاندون شانه می شوند؟

اکثر بیماران، در سنین 30 تا 60 سال قرار دارند و آمارها نشان می دهد تعداد زیادی از این بیماران زن هستند. همچنین کسانی که دچار بیماری های دیابت و کم کاری تیروئید هستند، بیشتر در معرض این بیماری قرار می گیرند.

علائم رسوب کلسیم چیست؟

مراحل اولیه این بیماری معمولا بدون درد است اما با پیشرفت آن می تواند به شدت دردناک شود. در واقع این بیماری بیشتر به این دلیل رخ می دهد که تجمع کلسیم باعث ضخیم شدن موضعی تاندون می شود که دردناک است. در چنین وضعیتی بیمار نمیتواند راحت به کارهای خود برسد، نمی تواند ورزش کند و درد دارد. در واقع ممکن است رسوب کلسیم باعث محدودیت حرکتی و ایجاد صدا (به اصطلاح تق تق) در شانه شود. ضعف بعضی از عضلات شانه نیز در این بیماری شایع است.  اگر بیماری بیشتر پیشرفت کند، بیمار حتی در خواب هم دچار درد می شود.

تشخیص رسوب کلسیم چگونه انجام می شود؟

تشخیص این بیماری با پرسیدن از وضعیت و سابقه بیماری شروع می شود، سپس بیمار کاملا معاینه می شود. گرفتن عکس، CT  و یا MRI ممکن است لازم باشد. گاهی با گرفتن عکس همه جزییات مشخص می شود و نیازی به CT نیست.

من رسوب کلسیم دارم. آیا باید نگران باشم؟

اگر دچار رسوب کلسیم در تاندون شانه هستید، باید بدانید که این بیماری درمان پذیر است. دکتر کوشان فوق تخصص جراحی شانه و عضو جراحان شانه اروپا در این ویدیو درباره همه چیز رسوب کلسیم در تاندون شانه با شما بیمار عزیز صحبت میکند. خواهش میکنیم که این ویدیو را ببینید و اگر سوالی دارید میتوانید زیر همین مقاله کامنت بگذارید تا ویزییت رایگان شانه شوید.

رسوب کلسیم در تاندون شانه

درمان رسوب کلسیم در تاندون شانه

درمان رسوب کلسیم به دو روش انجام می شود. درمان جراحی و یا غیر جراحی. تشخیص روش درمان به پیشروی بیماری بستگی دارد. ممکن است تاندونیت در مرحله ای باشد که با روش های غیرجراحی درمان شود. تشخیص روش بر عهده متخصص جراحی شانه است.

درمان غیرجراحی تاندونیت کلیسیفیک

در مراحل اولیه بیماری از درمان غیر جراحی برای درمان رسوب کلسیم استفاده می شود. در این روش با آموزش حرکات ورزشی و عدم انجام بعضی حرکت ها برای درمان توضیح می شود. بعضی از حرکتهای ساده می تواند این بیماری را  بدتر کند. بنابراین ورزش های خاص برای تقویت عضله و جلوگیری از التهاب بیشتر شانه به بیمار آموزش داده می شود. در بعضی حالتهای بیماری ممکن است فیزیوتراپی توضیه شود. علاوه بر این معمولا از داروهای مسکن و تزریق های داخل شانه (مانند کورتون و یا تکنیک های دیگر) استفاده می شود.

درمان جراحی رسوب کلسیم تاندون شانه

رسوب کلسیم در صورتی که به درمانهای فوق جواب ندهد و یا آنقدر بزرگ بوده و یا چندتایی باشد، لازم است جراحی صورت انجام شود. معمولا وقتی درد ادامه پیدا می کند و یا بیمار توانایی انجام حرکت و کارهای روزانه اش را از دست می دهد نیاز به جراحی الزامی میشود تا بیمار بتواند به فعالیتهای روزانه خود ادامه دهد. جراحی خود شامل سه بخش مختلف است:

  1. تخلیه استخوان اضافه و تاندون آسیب دیده  یا آرتروسکوپی به صورت بسته
  2. جراحی باز
  3. تخلیه با سوزن زدن.

اطلاعات بیشتر درباره جراحی شانه

کدام روش برای درمان رسوب کلسیم در تاندون شانه بهتر است؟

نمیتوان به روشنی پاسخ این سوال را داد. در واقع تشخیص اینکه با توجه به سابقه بیمار و میزان پیشرفت بیماری چه روشی مناسب است، نیاز به معاینه و تشخیص پزشک است.

در رابطه با هزینه عمل جراحی شانه روی لینک کلیک کنید.

دوره نقاهت بعد از جراحی رسوب کلسیم تاندون شانه چقدر است؟

با توجه به میزان پیشرفت بیماری و وضعیت تاندون ها معمولا سه تا یک ماه ممکن است، لازم باشد که دست بی حرکت بماند و در واقع به گردن بیمار آویزان شود. بعد از تمام شدن این دوره برای بهبود عملکرد شانه تمرینهای ورزشی شروع می شود و گاهی لازم است برای گرفتن نتیجه بهتر از فیزیوتراپی هم کمک گرفت.

162 دیدگاه. Leave new

  • ریحانه
    2023-10-21 17:08

    سلام جناب آقای دکتر کوشان، بنده شش ماه درد شانه دارم دیروز اکو گرافی دادم و احتمال رسوب و چرخش تاندم رو ذکرشده. این امکان هست که بنده نتیجه اکوگرافی رو خدمتتون ارسال کنم ؟

    پاسخ
  • سلام مادر من ۴۵ سالشه صبح رفتیم بیمارستان شفا یحیی گفتن رسوب ولی الان خیلی درد داره چکار باید کنیم

    پاسخ
  • مجتبی رضایی
    2023-08-26 10:54

    سلام در شانه دست چپم روسوب کلسیم دارم مدتی است باز و بستن پنجه دستم نیز به سختی انجام میشود حس میکنم عضلات کف دستم سفت شداست به نظر شما میتواند از رسوب کلسیم در شانه ام باشد

    پاسخ
  • فرشاد
    2023-08-20 19:36

    سلام آقای دکتر
    بنده ۳۶ سالمه تقریبا یک سالی هست شانه سمت راستم درد می‌کرد که خیلی آزار دهنده نبود و بعضی وقتا با یه مسکن آروم می‌شد تا یک ماه پیش بعد از انجام بازی والیبال تو استخر چنان دردی در شانم ایجاد شد که از اون موقع تا حالا شب نتونستم بخوابم نزد پزشک ارتوپد رفتم ام ار ای دادم و عکس هم گرفتم تشخیص رسوب کلسیم بود و نظر پزشکم این بود که تزریق انجام نشه و از فیزیوتراپی شاک ویوو استفاده کنم خواستم نظر شما هم بدونم لطفا جواب بدید ممنون

    پاسخ
  • محمد
    2023-07-17 07:03

    با سلام واحترام
    21 سالمه و خیلی وقته که هنگامی که دست هام رو از جلو به عقب بالای سرم میچرخونم شونه هام صدای تق تق میده. ولی تو همون ناحیه شونه دردی نداره و مشکل حرکتی هم ندارم
    بیشتر حس میکم اون ماهیچه جلوی شونه و جلوی گردنم سمت شونه ها درد داره و گاهی این درد به شقیقه هام هم میزنه که اغلب با یک مسکن آروم میشه.
    رگ های گردن و شونه هام هم خیلی خشکه به طوری قشنگ توی دست میاد و وقتی میگیرمشون یه صدای قرج ریزی میدن.
    ماساژ ، حرکات کششی و استفاده از روغن و پماد هم مقطعی تاثیر دارند اما دایمی خیر .
    به نظر شما دلیلش چی میتونه باشه ؟
    با تشکر.

    پاسخ
    • با سلام. با توحه به اینکه جوان هستید احتمالا این حالت بخاطر شلی لیگومان ها و تاندونهای کلیه مفاصل در بدن هست. که تو ده درصد افراد وجود داره و دامنه حرکتی مفاصلشون بیش از حد معمول هست و این حالت هایی که میگید رو ایجاد میکنه. به خودی خودی چیز مشکل و نگران کننده ای نیست. تقویت عضلات و ورزش کردن و ماساژ باعث کاهش علامت هاتون خواهد شد.

      پاسخ
  • ناجی
    2023-05-16 12:56

    سلام آقای دکتر ،بنده 40سال سن دارم در 18سالگی تصادفی شدید داشتم و اکثر مفصل های سمت راست بدنم در رفته بودن و با توجه به کم برخورداری شهرمان که در نقطه صفر مرزی است و متخصص ارتوپدی در ان وجود نداشت والدینم من را پیش جراح سنتی بردن و مفصل ها رو جا انداخته بود ولی مفصل شانه راستم جا انداخته نشده بود و بعد از 3هفته با مراجعه به پزشک متوجه شدیم که گفتن خیلی دیر است و با عمل جراحی اقدام به جا انداختن کردن ولی نتیجه عمل رضایت بخش نبود و شانه ام درست جا انداخته نشده و ۴سانتی با جای اصلی خود فاصله دارد و فقط 20درصد کارایی رو داره ،به نظر شما ایا امیدی هست برای عمل دوباره و بهبودی . ممنون میشم اگه جواب بدید و شماره تماس مطب رو بدید

    پاسخ
    • با سلام در رابطه با اینکه میشه جراحی کرد یا نه ما نیاز به دو تا اقدام داریم. اول نوار عصب و دوم عکس. اگر عصبای دستتون سالم باشه و مواردی که من مدنظرم هست رو نبینم امکان عمل جراحی براتون مهیا هست اما جراحی که میفرمایید با توجه به شرح حالی که میدید احتمالا مفصل مصنوعی است یعنی نیازه که مفصلتون تعویض بشه. ادرس و شماره تماس در پایین وبسایت نوشته شده

      پاسخ
  • مهدی
    2023-05-04 21:12

    سلام شانه ام چند سال پیش در تمرین پهلوانی مصدوم شد بعدا تمرین رو رها کردم و چند وقت بعد رفتم بوکس وقتی مشت میزدم شانه ام میفتید
    رفتم بیمارستان عکس گرفت معلوم نشد اما وقتی تمرین شانه میفتد
    نمیفهمم چی مشکیل داره؟

    پاسخ
  • مریم
    2023-04-08 14:06

    سلام ،من مادرم یک سالی میشه که فهمیده دچار عارضه شده وشدیدا هم شانه اش درد می‌کند واز دستش نمیتواند استفاده کند وبیحرکت مانده ودرد ها با مصرف مسکن ها هم آرام نمیشود ،شما چه توصیه ای دارید؟

    پاسخ
  • دریا
    2023-04-01 21:04

    سلام وقت شما بخیر من شهرستان هستم. چند ماهه که درد شدید شانه دارم و هنگام حرکت شانه هام صدا می ده. تشخیص رسوب کلسیم بود. به شانه آمپول تزریق کردم، اما درد کمتر نشد. دکتر فیزیوتراپ برای من شاک ویو تشخیص داده. من ام آر آی انجام نداد تشخیص ایشون از روی عکس بود. آیا شاک ویو رو انجام بدم.؟ ممنون می شم راهنمایی کنین

    پاسخ
    • با سلام و وقت بخیر. باید عکستون رو ببینم. رسوب کلسیم میتونه برای درمان نیاز به جراحی داشته باشه و یا با تزریق درمان بشه.

      پاسخ
      • از پاسخگويي شما پزشك متعهد بسيار سپاسگزارم، از چه طريق مي توانم عكس را براي شما ارسال كنم. ممنون از شما

        پاسخ
        • با سلام. متاسفانه امکان ارسال عکس به صورت انلاین وجود نداره. باید حضوری مراجعه کنید.

          پاسخ
          • فاطمه
            2023-08-29 13:23

            سلام دکتر وقت خوش
            ۴۳ ساله هستم و دو سال درد شدید شانه راست و هر روزشدیدتر و محدودیت حرکتی دستم بیشتر میشه
            ام ار ای تاندونیت کلسیفیکه و پارگی مختصر تاندون و نشون داده و دو دنده ی اضافی در گردن
            دارو و فیزیو و پی ار پی انجام دادم ولی تاثیری نداره خشکی و درد بسیار شدید
            نظر شما رو می‌خوام بدونم برای جراحی .ممنون میشم

          • با سلام. جراحی برای رسوب کلسیم معمولا به اندازه رسوب بستگی داره اگر از یه حدی بزرگتر باشه لازمه جراحی انجام بدید. پارگی تاندون حتما نیاز به جراحی داره. پیشنهاد میکنم حتما قبل از مشکلات بعدی برای درمان جراحی اقدام کنید. در صورت امکان تشریف بیارید عکستون رو ببینم و بررسی دقیق انجام بدم.

  • پالیزیان
    2023-01-11 11:44

    وقت بخیر : من دخترم کانادا زندگی میکنه ۳۸ ساله و ۱۵ هفته باردار هست . دوهفته هست که دردهای شدید کتف ، شانه و دست داشته ازش با انجام اولتراسون تشخیص داده شده ۵۰ درصد تاندوندچار پارهگی شده وچون باردار هست فقط فیزیوتراپی توصیه شده براش واستفاده از قرص استامینوفن آیا هیچ کار دیگری نمیشه براش کرد

    پاسخ
    • سلام. اگر درد خیلی اذیتشون میکنه میتونن از درمانهای موضعی شونه استفاده کنند. معمولا توی این سن یک دوز کورتون تزریق میکنیم برای شونه. مشکل و عوارض خاصی نداره تا بعد از زایمان که درمان طبیعی براشون انجام بشه.

      پاسخ
  • حسین
    2022-10-31 23:39

    سلام
    خانم من حدود سه سال هست که درد شانه راست را دارد تا بحا هم پیش چند ارتوپد رفته و دو بار تزریق شانه کرده ومجموعا ۵۰ جلسه کایروپراکتیک و فیزیوتراپی انجام داده ولی درد همچنان ادامه دارد در سی تی اخری گزارش شده ۹ میلی متر رسوب کلسیم دارد
    آیا احتیاج به عمل دارد؟

    پاسخ
  • شهلا
    2022-08-24 23:30

    سلام اقای دکتر من مدت سه چهار سالی هست که در یک طرف لبه استخوان ترقوه ام در جلوی گردنم یه زایده استخوانی برجسته ظاهر شده که هیچ دردی نداره همین زایده ستخوانی نیز در پایین انگشت کوچک پام سالیان بدون درد هست خار پاشنه هم گاه گاهی میاد سراغم آرتروز زانو هم دارم برای جلوی گردنم دو بار که پزشک رفتم هردو گفتن ارتروز هست ام ار ای و اسکن هم برام ننوشتن خواستم مطمین بشم نظر شما را هم بدونم

    پاسخ
    • با سلام. این حالت طبیعی است و در خانومهایی که سنشون بالای 45 میره گاها ایجاد میشه و اصلا چیز نگران کننده ای نیست.

      پاسخ
      • شبنم
        2022-10-25 18:02

        سلام آقای دکتر
        من از سال ۹۴ دچار التهاب بورسیت شانه رسوب کلسیم آکرومیون ۲ شدم. همیشه شانه ام درد میکنه . نزد جراح شانه در شهر خودم اهواز رفتم گفتن بایستی عمل بشه چون ممکنه دچار آرتروز و شانه یخ زده هم شده باشی چون دچار محدودیت حرکتی شانه هم شدم. ام ار ای و عکس رادیولوژی گرفتم ولی متاسفانه بدلیل هزینه بالای عمل نتونستم عمل کنم. مدتی پیج شما رو دنبال کردم و رضایتها رو خوندم و توی پیج هم دیدم اکثریت رضایت کامل دارن. الان که وارد متوجه شدم بیمارستان بهمن و محب کوثر با بیمه من ک بازنشستگان نفت قرارداد داره.
        خواستم بدونم برای ویزیت اولیه عکس ام ار ای و رادیولوژی به چه شماره ای ارسال کنم یا دایرکت بفرستم
        ممنون میشم جواب بدید که ان شالله نوبت بگیرم با تشکر

        پاسخ
  • مجید
    2022-06-29 01:44

    سلام ببخشید من تفسیر سی تی اسکنم اومده ک درشانه راستم ضایعه اگزوفیتیک هست به ۲ونیم سانتی متر.ولی نوشته که مدول دیده نشده.باید جراحی بشم یانیازی نیس؟

    پاسخ
    • سلام. این حالتی که میفرمایید وجود استخوان اضافه در مفصل شانه است. در همه استخوان ها میتونه اتفاق بیفته. معمولا چیز نگران کننده ای نیست. اما اگر ایجاد درد و محدودیت حرکتی میکنه لازمه که برداشته بشه.

      پاسخ
      • مجید
        2022-07-17 13:01

        خیلی ممنونم آقای دکتر همیشه سلامت باشین ایشالله

        پاسخ
        • مهسا
          2022-07-20 23:28

          سلام دختر۵ساله ام لبه های ناخنهای دستش نامنظمه وبعضی جاهای ناخن فرورفتگی داره درصورتیکه بیشترناخن های پاهاش ضخیم ولوله ای شکله.طب سنتی میگن کلسیم توپاهاش رسوب کرده میخوام ببینم بایدچکارکنم
          ممنون میشم جواب بدین

          پاسخ
          • با سلام. این حالتی که میفرمایید معمولا دو تا علت شایع تر داره. بعضی از بیماری های خاص ناخن مثل عفونت های قارچی یا مشکلات ارثی. و کمبود یک سری مواد معدنی توی استخوان ها و ناخونها میتونه این حالت رو ایجاد کنه. واقعیت اینکه این حالت تخصص من نیست. شما بهتره به متخصصین پوست برای درمان و بررسی مراجعه کنید.

  • جوانمردی
    2022-06-28 01:09

    سلام آقای دکتر.من الان مدت ۴۵ روز ۵۰روز میشه از شانه راستن یه دایره کوچولو دراومده رفتم دکتر نوشت سی تی اسکن گفت جراحی میکنم ولی علتش رو نگف چیه میشه شما سی تی اسکن من رو تفسیرکنین من بدونم علت چیه؟

    پاسخ
  • سیدی
    2022-06-26 02:02

    سلام من 32 سالمه. دست راستم خیلی درد میکنه وقتایی که نشسته هستم. اما زمانی که خوابیده یا ایستاده هستم و مشغول کارهام هستم درد شو حس نمیکنم. زمانی که نشسته ام بعضی اوقات خوابرفتگی خفیف هم احساس میکنم. به نظرتون مشکلم چی میتونه باشه.؟

    پاسخ
  • باسلام.
    حدود سه سال پیش مبتلا به تاندنیت بازو و شانه یخ زده شدم براثر قلاب بافی های طولانی.فیزیوتراپی برام تجویز شد که تاثیری نداشت با کمک ماساژ دست با روغن های گیاهی وبانداژ بازو خیلی بهتر شدم اما امسال براثر بلندکردن بار سنگین وقلاب بافی درد هام شدیدتر برگشته. آیا این بیماری درمان قطعی نداره دیگه نمیتونم قلاب بافی کنم؟

    پاسخ
  • بهرام حمزه
    2022-06-11 14:27

    جناب آقای دکتر کوشان
    با عرض سلام وارادت و احترام
    از اینکه دلسوزانه و با درایت و حوصله فراوان به درخواست های ارسالی توجه نموده و راهنمایی بی دریغ مینمایید احساس غرور میگردد که هنوز پزشکانی دلسوزو مطلع در این مملکت هستند و بدون چشمداشت تلاش مینمایند و به درخواست کنندگان راهنمایی میکنند به نوبه خود به عنوان یک هموطن از جنابعالی تشکر و قدردانی مینمایم و از خداوند بزرگ برایتان سلامتی و اجر معنوی خواهانم

    پاسخ
  • ندا شجاعی
    2022-05-04 12:57

    سلام وقتتون بخیر.من مشکل تجمع کلسیم در تاندون شانه دارم،تزریق کورتن و فیزیوتراپی انجام دادم،به شما مراجعه کردم و دو مرحله prp انجام دادم،الان درد قابل تحمل تری دارم
    خواستم بدونم جراحی ضروری است یا خیر

    پاسخ
  • رضا کاملی
    2022-04-24 19:04

    سلام من ۴۴ سالمه و مدت یک هفته است در شانه سمت چپم
    درد شدید دارم به طوری که هیچ کار شخصی رو به تنهایی
    نمیتونم انجام بدم بعد از گرفتن عکس پزشک بهم گفتن که
    تجمع کلسیم دارم و فقط آستامینوفن و سلکو کسیب ۲۰۰
    دادن ، دکتر جان یه نظر هم بده ،🙏

    پاسخ
    • با سلام. تشخیص درمان رسوب کلسیم با عکس امکان پذیره. چرا که بسته به اندازه و سایز رسوب داره. ولی به طور کلی وقتی رسوب کلسیم اتفاق می افته و اندازه اش از یه حدی بزرگتره نیاز به جراحی و درمان داره. البته درد بعد از یه مدتی کاهش پیدا میکنه و شاید به طور کامل از بین بره ولی این کلسیم همیشه هست و اون باید درمان بشه.

      پاسخ
  • امل حویزاوی ۴۲ساله از اهولز
    2022-04-12 05:22

    سلام وقت بخیر اقای دکترمن کتف راستم پس از تزریق دز سوم واکسن کروناچندماهی است که دردمیکنه وبالابردن ویاعقب بردن دستم بسیار دشوارست دکتر علوی دراهواز که مراجعه کردم پس از این که عکسم دید گفتن التهاب بالشتک شانه است وباید ازخون خودت ۱۰تزریق به شانه وگردن انجام بشه ایا این درمان صحیح است وهزینه بسیار بالایی دارد لطفامرا راهنمایی کنید واقعا نامیدشدم

    پاسخ
  • محسن رحمانی
    2022-03-07 20:36

    با سلام
    من ۵۲سال سن دارم مدتها زیاد با وزنه کار کردم حدود چند سال درناحیه شانه چپ مشکل دارم که الان یک سال درد شدید شد حتی بعضی موقع از خواب بیدار میشم دستم رو نمیتونم بالا سر ببرم یا حتی نمیتونم لباس تنم رو در بیارم به دکتر مراجعه کردم گفت باید جراحی بشه حتی یک قسمت از پشتم به اندازه یک سکه درد شدید دارم بیشر موقع پشت دادن به مبل درحال حاضر رفتم نزد یک فیزیوتراپ برام سوزن خالی چند بار تو دستم فرو کرد ولی درد همونه آقای دکتر نظر شما چیه دوم خواستم بدونم هزینه جراهی حدودا چقدر است سپاس

    پاسخ
    • با سلام. سوالتون خیلی کلی است اما به طور کلی میتونم بگم که شونه شما مشکل داره. این مشکل میتونه ناشی از پارگی تاندون یا آرتروز مفصل شانه باشه. اینکه چه نوع جراحی میخواد و هزینه چطوره باید عکستون رو ببینم و بعد به سوالات تون پاسخ بدم.

      پاسخ
  • فريبا
    2022-03-01 11:25

    سلام دكتر عزيز
    من 51سالمه از اروپا هستم. مدتي چند سالي هستي درد شانه
    شانه دارم طوري كه بعضي وقتها احساس كمي درد در
    انگشتام هم ميكنم. دكتر گفته كه رسوب كلسيم دارم.
    و پيشنهاد دادن اول با شُك امتحان كنن براي از بين
    بردن.
    . ولي ميخواستم بگم درد شانه ام هنوز قابل
    تحمل هست. ايا به نظر شما الان اين كاررا انحام بدم
    يا هنوز صبر كنم؟

    پاسخ
    • با سلام. رسوب کلسیم بسیار دردناک هست و محدودیت حرکتی هم ایجاد میکنه. اگر اندازه کوچکی داشته باشه شاید با شاک درمان بشه ولی اکثرا نیازه که با جراحی رسوب کلسیم تخلیه بشه. به طور کلی اگر دسترسی به پزشکی که جراحی انجام بده ندارید قعلا شاک وی رو امتحان کنید.

      پاسخ
  • مژگان کریمی
    2022-02-21 23:59

    درود برپاتر کوشان،من درد شدید در کتف و شانه دارم یه وقتهایی تو بازو هم حس میشه با توجه به اینکه کم کاری تیرویید دارم و در پستان چپم میکرو کلیسیفات دارم (حدودا ده سال)امکان داره شانه ام هم همین باشه ؟

    پاسخ
  • سلام 31 سالمه ده روز پیش از درذ دست از خواب بیدار شدم وحشتناک بود عکس گرفتم رسوب کلسیم جمع شده و التهاب مفاصل تشخیص دکتر بوده الان ده روزه داروهای آنتی بیوتیک میخورم. ولی هنوز ذره ای از درد کم نشده نمیتونم دستمو تکون بدم.

    پاسخ
    • سلام. بیماری رسوب کلسیم در شانه به همین شکل است اما این بیماری نیازی به انتی بیوتیک ندارد. باید حتما ام ار ای گرفته بشه و میزان رسوب مشخص بشه. درمان از تزریق تا جراحی با توجه به میزان اسیب مشخص میشه.

      پاسخ
    • س.فتحی
      2022-03-08 22:03

      با سلام.
      بنده بیش از سه سال درد در ناحیه شانه راست دارم
      تو عکس ام ار ای گفتند که التهاب تاندون است
      هرچی قرص و پماد دادن درست نشد از بس روی دست چپ خوابیدم که شانه چپ هم درد گرفته
      اخیرا عکس رادیولوڗی هم گرفتم اگر امکانش هست لطف کنید شماره بفرمایید تا عکس را برای اعلام نظر شما بفرستم
      شماره قبلی تلگرام غیرفعاله
      سپاس از شما

      پاسخ
  • نسرین
    2021-10-26 12:52

    سلام من دچار پارگی تاندون شانه شدم و عمل آرتروسکوپی ا
    شانه رو انجام دادم بعد از دو هفته عکس شانه رسوب
    کلسیم رو نشون میده لطفا راهنمایی کنید چکار کنم

    پاسخ
    • با سلام. باید عکستون رو ببینم. ولی نمیدونم این رسوب کلسیوم از قبل عمل وجود داشته یا نه. عکستون رو ارسال کنید تا بتونم بهتر راهنمایی کنم.

      پاسخ
      • مریم بوجارزاده
        2023-04-11 20:50

        سلام دکترجان رسوب کلسیم درکتفم دارم همراه بادردشدید prpوازن تزریق کردم سه روزه درحال انجام فیزیوتراپی هستم
        تاکی این دردادامه داره وکی جواب میده این تزریق
        وچندباردیگه بایدتزریق انجام بشه
        ممنون میشم جواب بدین
        حیف دیرپیداکردم شمارو

        پاسخ
  • مائده
    2021-10-06 14:19

    با عرض سلام و ادب و خسته نباشید.من یه سالی میشه مشکل رسوب کلسیم دارم و پارگی لبرون هم دارم .بیست جلسه فیزیوتراپی رفتم تاثیر نداشت راه حلش چیه حتما باید عمل شما.به جز عمل راه دیگه ای نداره؟؟؟راهنماییم کنید لطفا

    پاسخ
    • هر دو مشکل فوق فقط توسط جراحی درمان میشه و راه غیر جراحی نداره

      پاسخ
      • زینب
        2021-10-30 23:59

        باعرض سلام وشب بخیر. من یه چند ماهی بود که درد خفیف شانه راست داشتم وبا پمادهای موضعی باعث تسکین درد شانم میشد تا اینکه
        این درد شدید شد وبه پزشک مراجعه کردم وعکس شانه انجام دادم وتشخیص رسوب کلسیم رو دادند ومن در حال حاضر از مسکن استفاده می کنم ناگفته نماند که من خود دچار بیماری روماتیسم مفصلی هستم وتحت کنترل هستش وایا این کلسم خودش جذب میشه یا اینکه حتما باید جراحی انجام بدم ممنون میشم بنده را راهنمایی کنید. با سپاس 🙏🌺

        پاسخ
  • دکترقدرت اله یارمرادی
    2021-03-06 21:59

    سلام سلام وقت شما بخیر خسته نباشید اتفاقی وارد سایت شما شدم بادقت وعلاقه تمام مقالات اموزشی وپرسش وپاسخها را مطالعه کردم مفید بود لذت بردم ارزوی سلامتی وتوفیق روز افزون دارم

    پاسخ
  • لاچین نعلبندی اقدم
    2020-11-18 10:00

    سلام. روزتون بخیر.آقای دکتر من خانم 33 ساله هستم و چندین ساله از درد شانه و مچ دست راست رنج میبرم. یکبار مچ دستم شکسته و دو بار در رفتگی شانه داشتم. پس از انجام ام آر آی پارگی جزئی تاندون روتاتورکاف و رسوب کلسیم گزارش شد و حدود 20 جلسه فیزیوتراپی انجام دادم.پس از یه دوره درد دوباره بشدت شروع شد و اینبار تزریق شانه انجام دادم. ولی الان دوباره درد شروع شده و تا محل اتصال کتف به مهره های صدری ادامه داره و بازو، آرنج و ساعد رو هم شامل میشه. مچ دستمم درد شدید و بی حسی داره عین علایم تونل کارپال.قبلا نوار عصب و عضله انجام دادم مشکلی نبود ولی الان درد شدیدتر شده و بی حسی در انگشتام ایجاد میشه و چند بارم وسایل خیلی سبک بی اختیار از دستم افتاده. کارمم تایپ و کار با ماوس هست و این شدیدتر میکنه. دکترپیشنهاد تزریق کورتون تو مچ دادن ولی چون تو تزریق شانه بر عکس درد من بیشتر شد حاضر به تزریق نشدم. ممنون میشم راهنماییم کنین.

    پاسخ
  • علی رستمی
    2020-11-02 17:04

    با عرض سلام و احترام
    ۳۵ ساله سابقه ورزش بدنسازی و بوکس
    در خصوص مشکل شانه راستم خواستم از حضرتعالی راهنمایی و کمک بگیرم.
    درد شانه راست شاید از نوجوانی یا جوانی داشتم(در حدود شاید ۱۷ سالگی یا کمی بیشتر) ، اما قابل تحمل و در فشارهای زیاد فقط نه حالت عادی
    خشکی شانه راست
    در چند سال اخیر درد خیلی شدید و چند ماه اخیر طوری که برخی شبها خوابم را هم مختل کرده
    اگر دستم را پشت سرم نگه دارم حدود ۲۰ ثانیه انگار قفل میشود و خیلی خشک و دردناک
    تمامی درمانهای معمول و سنتی را انجام دادم از جمله
    فیزیوتراپی
    لیزر درمانی
    طب سوزنی
    حجامت زالو درمانی ماساژ استخر روغن و ژل درمانی
    تزریق کورتون و انواع مکمل و …
    جدیدا ۲ شهریور ام ار ای گرفتم مثل سالهای قبل فقط وجود کیست استخوانی و عدم نقطه ac بود که پزشک ها میگن درد ازین ها نیست
    تا جدیدا آرتوگرافی نوشتن شنبه دهم آبان در مرکز تصویربرداری سعادت اباد انجام دادم.
    متاسفانه اینبار وجود ۹mm رسوب کلسیم مشاهده شده است!
    اگر از قبل بوده چرا در ام ار ای های قبلی مشاهده نشده؟ و اینکه نگرانی از این است که اگر رسوب کلسیم جدید باشد! پس این همه سال درد از چی بوده است؟
    و آیا با prp میشود درمان کرد یا خیر!
    در صورت نیاز لطف بفرمایید دستور بدین تا نتایج ام ار ای و ام آر آرتوگرافی را خدمت شما ارسال کنم.
    یک هفته اخیر درد وحشتناک و حتی دستم را هم بزور تکان میدم!
    همچنین تق تق زیاد و انگار مفصلم کلا قفل میشه. در در حد برق گرفتگب و نیش مار زیاد می باشد.
    با تشکر فراوان🙏💐💐

    پاسخ
  • هنگامه اديب
    2020-10-21 19:42

    وقت بخير جناب دكتر.
    من از سال ٢٠١٧ شانه چپم شروع به درد گرفتن كرد . دو بار تزريق كورتون داشتم كه يك سال درد رو آروم كرد اما دوباره برگشت درد. فيزيوتراپي جواب نداد تا ٤ ماه پيش اسپورت دكتر من هفته ايي يك بار شروع به تزريق اين دارو كرد: Macaine: sodium channel blocker به مدت ٢ ماه اين تزريق انجام شد كه نتيجه عكس داد و دست چپم دايره حركتيش خيلي كمتر و دردش بيشتر شد. اين دكتر ميخواد هفته ديگه شستشو براي از بين بردن inflammation انجام بده. از طرفي با دكتر جراح كه حرف زدم ميخوان دوباره تزريق كورتون در مفصل با دوز بالاتر انجام بدن براي وقت خريدن كه بعدا مفصل رو تعويض كنن. از اونجا كه به دكترهاي اينجا اعتماد ندارم ، نظر شما برام مهم هست كه من كدوم راهكار رو انجام بدم: پي آر پي ؟ جراحي؟ شستشو و يا ؟ در ضمن من كانادا هستم. اگر خواستيد جواب ام آي آر رو هم دارم ميتونم ارسال كنم. بينهايت سپاسگذار خواهم بود اگر راهنمايم كنيد.
    با تشكر
    اديب

    پاسخ
  • مهدی
    2020-10-19 05:12

    سلام خسته نباشید ببخشید من برای جلوگیر از درست شدن کلسیم در مفاصل به نظر شما ماساژ دادن خوبه تا درست نشه مثلا در قسمت مچ

    پاسخ
  • پروین
    2020-09-27 18:55

    باسلام
    دکتر فوق تخصص ارتوپد گفتن این رسوب کلسیم در شانه چیز خاصی نیست،خوب میشید! الان بنده سه شبانه روز هست که فقط گریه میکنم و خواب ندارم،چاره چیست

    پاسخ
  • پروین
    2020-09-27 18:20

    با سلام
    بنده سه شب پیش با درد شدید شانه که توان تکان دادن دست راستم را نداشتم بیمارستان رفتم و عکس از شانه رسوب کلسیم را نشان داد، ی مسکن ساده دادن و گفتن چیز خاصی نیست، الان سه شبانه روز هست که از درد فقط گریه میکنم و پلک روی هم نگذاشتم، تورو خدا کمکم کنید اصلا حال خوبی ندارم

    پاسخ
  • حافظ
    2020-09-25 00:17

    سلام دکتر لطفا تلگرام رو چک کنید ام ار ای فرستادم
    من بدنسازی میرم ۵ ماهه هر ۲ شانه چپ و راستم درد میکنه و درد هر ۲ دقیقا مثل هم هستش ۴ بار ارتوپد رفتم نظر هر ۴ نفر با هم فرق میکنه ام ار ای گرفتم
    ۱ نفر میگه بورسیت داری
    ۱ نفر میگه التهاب تاندون دو سر بازو داری
    ۱ یه نفر میگه تاندونیت داری
    ۱ نفر میگه پارگی لابروم داری
    ۱ نفر میگه اصلا ام ار ای چیزی نشون نمیده باید ارتروسکوپی بشی
    ۱۰ جلسه فیزیوتراپی با لیزر رفتم هنوز خوب نشده
    کلی پماد زدم کلی گلوکزامین خارجی مصرف کردم روزی ۳ مرتبه زیر اب گرم ماساژ دادم

    من اصلا در حالت عادی درد ندارم حتی وزنه ی بالا سر هم میتونم بزنم محدودیت حرکت هم ندارم

    فقط وقتی دستمو از بقل میارم بالا یه چیزی مثل تاندون جلوی شانه چپ و راست حرکت میکنه گیر میکنه و ترق ترق صدا میخوره بهم برخورد میکنه و درد ایجاد میشه
    ولی دردش اصلا ادامه دار نیست
    اصلا خوب نشده ۵ ماهه هر دو شانه همینجوریه
    نمیتونم حرکات رو خوب بزنم
    دستمو از رو به رو ۱۸۰‌ میچرخونم همینجوریه

    پاسخ
  • مرضیه مومنی
    2020-07-16 12:50

    سلام اقای دکتر من چند سالی هست درد شانه دارم55سالمه عکس و ام ار ای هم دارم گفتن انباشته کلسیم دارید میخواستم بپرسم این بیماری فقط با جراحی درمان میشه ممنون میشم جواب منو بدید خیلی درد دارم

    پاسخ
  • سعید
    2020-07-15 10:57

    هزینه رسوب زدایی چقدره؟ممنون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-07-27 09:21

      بستگی به نوع عمل داره.بایستی ام ار ای رو ببینم

      پاسخ
  • الهام سامری
    2020-07-04 12:10

    سلام آقای دکتر خدا قوت
    من زنی ۴۴ساله هستم که چند ماه دچار عارضه تنیس آلبو بودم وبا فیزیوتراپی رفع شد ولی کاملا از بین نرفته، چند شب پیش استخوان بازوی همان دستم(دست راست)درد شدید و طاقت فرسای گرفت که به بیمارستان مراجعه کردم و پس از عکس و اسکن گفتن شکسته آتل بستن و فردای آن روز به پزشک دیگری مراجعه کردم فرمودند نشکسته و آتل را باز کردن ولی کلسیم در سرشانه رسوب کرده .میتونم عکس رو براتون ارسال کنم، که تشخیص شما چیه و چکار باید بکنم.ممنون از پاسخگویی شما بزرگوار

    پاسخ
  • رخساری
    2020-06-29 13:40

    سلام آقای دکتر خسته نباشید چندماه بود کتفم درد میکرد و بعضی مواقع خوب میشد اما چند روز پیش درد خیلی شدیدی کرد فردای اون روز رفتم دکتر عکس انداختن گفتن کلسیم رسوب کرده و از اون روز به بعد دستم رو بالا نمیتونم بیارم لطفاً راهنمایی کنید ممنون از لطفتون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-07-18 14:41

      درمان موقت تزریق شانه و درمان قطعی جراحی بسته است

      پاسخ
  • اشرف رخساری
    2020-06-26 10:37

    سلام آقای دکتر شونه من از چند ماه پیش درد داشت و بعضی مواقع خوب میشد اما چند روز پیش کمی درد میکرد تا اینکه موقع دراز کشیدن احساس کردم شکستگی در ناحیه شونه احساس کردم فرداش که دکتر رفتم بعد عکس گفتن کلسیم رسوب کرده و تاندون هام التهاب کرده و به داروی ملوکسیکام دادن الان درد ندارم بعضی مواقع درد دارم اما دستم رو نمی تونم بلند کنم میشه نظرتون رو بگین و من چیکار کنم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-07-07 09:39

      باید عکستون رو ببینم.احتمالا اگر کوچک باشه با تزریق اومی بشه.اگه بزرگ باشه نیاز به ارزیابی داره

      پاسخ
  • زهره
    2020-05-10 22:21

    سلام اقای دکتر خسته نباشید.شبتون بخیر.خیلی گشتم پیج شمارو پیدا کردم داخل اینترنت هم سوالمو پرسیدم.مامانم داخل شانه هاش کلسیم جمع شده و دکتر گرگان گفتن عمل.ولی من داخل سایت ک دیدم شما گفتین در صورت پارگی تاندون و … جراحی.میتونم عکس شانه هاشون و بفرسم راهنمایی کنین؟ البته بعید میدونم دایرکت و نگاه کنین با حجم زیاد کاریتون😔

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-05-25 06:48

      لطفا عکس و شرح مشکل رو به شماره 09034562274 تلگرام کنید

      پاسخ
    • فاطمه فرخنده فال
      2021-11-22 00:09

      سلام و خسته نباشید
      من ۵۴ ساله هستم الان چند سالی میشه که کتف راستم درد میکنه ولی حدود ۳ سال پیش درد بقدری شدید شد که حتی شبها خواب نداشتم رفتم دکتر MRI و عکس xray گرفتم و تشخیص کاسیفیته شانه بود دکتر ۱۰ جلسه برای من فیزیوتراپی شاک ویو نوشتند من انجام دادم درد مقدار زیادی کم شد ولی خانم فیزیوتراپ گفتن احتیاج به manual دارد ولی بخاط شیوع کرونا من برای انجام این کار نرفتم حالا بعد از ۲ سال و خورده مجددا شانه ام درد گرفته چه تجویز میفرمایید ممنونم

      پاسخ
      • سلام. بیماری رسوب کلسیم در شانه در اکثر مواقع نیاز به جراحی دارد. با فیزیوتراپی و شاک ویو معمولا برطرف نمیشود مگر اینکه اندازه خیلی کوچکی داشته باشد. در مورد شما که مجدد عود کرده و اندازه رسوب نسبتا زیاد است احتمالا نیاز به جراحی های لیزر دارد. البته اگر عکس و ام ار ای جدید را ببینم نظر بهتری می توانم بدهم. فعلا توصیه نمیکنم که manual تراپی انجام دهید.

        پاسخ
  • جواد بابایی
    2020-04-15 14:17

    سلام آقای دکتر ، اینجانب پسری ۲۳ ساله هستم که حدود ۶ ماهه درد شدیدی در بازوی راست خود دارم زمانی که به دکتر مراجعه کردم با انجام سونوگرافی این جوابو بهم دادن: در سونوگرافی انجام شده از مدیال بازوی راست در قسمت های دیستال استخوان بازو یک کانون هیپو اکو به دیامتر 12.7×12 چسبیده به کورتکس استخوان بازو قابل رویت میباشد که میتواند ناشی از انفیلتراسیون چربی ثانویه به التهاب بوده باشد..
    با انجام M.R.I هم جواب اینگونه بود:یافته فوق میتواند مطرح کننده استوئید استئوما و از نظر تسخیص افتراقی ضایعات التهابی ثانویه به تروما بوده باشد…ولی بخاطر کرونا نتونستم از شهرستان به مشهد یا تهران بیام برای ادامه تشخیص، برای همین میخواستم نظرتونو بدونم که الان تو این وضعیت من باید چیکار کنم؟؟؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-21 13:57

      سلام. بله توجه به موارد فوق جراحی لازمه.بایستی مراجعه کنین

      پاسخ
      • محسن
        2020-05-01 11:48

        سلام آقای دکتر . به دکتر مراجعه کرده ایم که درد ناشی از ماهیچه بالای آرنج یا همون بازو است‌. دچار سفتی یا خشکی شده. دکتر گفته ماهیچه ات رسوب گرفته. الان با رفتن فیزیوتراپی درمان نشده. چه ورزشهایی انجام بدهیم و انجام ندهیم. چه دارویی و چه کاری مناسب است ؟ تشکر

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2020-05-25 06:05

          اگر با فیزیو بهتر نشده باید ام ار ای بازو و شانه انجام بدین

          پاسخ
    • مهناز فرزیها
      2020-04-27 16:35

      سلام آقای دکتر. مادر بنده ۲ سالی هست که از درد دست رنج می‌برند و الان مدتی هست از پشت گردن تا آرنج درد بسیار شدید دارند که دستشون رو به سختی تکان میدهند، اگر تکان هم بدهند با درد بدی همراه هست. اول دست راستشون بود ولی دست چپ هم داره شروع میشه، ام آر ای و رادیولوژی هم هست که اگر لازم بدونید خدمتتون ارسال میکنم. لطف میکنید راهنمایی بفرمایید؟ با تشکر از شما.

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2020-05-11 09:40

        احتمال اسیب تاندون شانه هست.ام ار ای رو ارسال کنین

        پاسخ
        • شنیان
          2021-11-22 20:20

          سلام مادر بنده ۶ تا ۷ ماه است از شانه تا آرنج درد دارن وچون بالن زدن قلبشون امکان ام ار ای نیست قسمت جلویی بازو یعنی بین شانه و آرنجشون میگن انگار گره خورده و درد ساکت نمیشه دوبار کورتن تزریق شد که بار دوم اثری نداشت و داردی پرگابالین ۱۰۰و گاپنتین هم خیلی کم درد و آروم کردن

          پاسخ
          • سلام. علائمی که میفرمایید احتمالا پارگی تاندون شانه و چسبندگی در شانه است. البته اگر بالن زده اید ام ار ای هیچ مشکلی ندارد و میتوانید انجام دهید. مگر اینکه قلبتان باطری داشته باشد. توصیه من این است که حتما ام ار ای انجام دهند تا علت قطعی بیماری شان مشخص شود. با توجه به اینکه بعد از تزریق هم بهتر نشدند شاید روش های دیگر درمان مثل پی ار پی یا عمل لیزری بتواند پاسخگو باشد.

  • نجمه
    2020-04-06 22:03

    با سلام و وقت بخیر
    من 31 سالمه
    حدود 2 سال هست که شانه درد دارم البته قبلا گاهی بود و 2 ماه هست که درد شدید دارم
    میشه عکس و mri بفرستم که تشخیص شما چیه
    نگران از جراحی میترسم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-16 10:56

      سلام. عکستون رو به این شماره تلگرام کنید: 09034562274

      پاسخ
  • عرفان
    2020-02-06 04:00

    سلام اقای دکتر اینجانب پسر 21 ساله هستم 6 ساله درد شدیدی درگردن کتف خودم دارم که اخیرا درد به حدی شده ک باعث ایجاد اخلال خواب و عصبی بودنم شده جوری ک تعادل رفتاری و عصبی خودم از دست دادم اقای دکتر روحانی در تبریز با ارتروسکوپی ک انجام دادن گفتن ایرادی در مفصل نمیببنم ولی درد من همچنان ادامه داره ریشه گردنم به صورت عصب به کتف و مچ دست راستم میزنه همچنین قدرت و توانایی دست راستم نسبت به کتف و دست راستم شدیدا کم توان هست و توسط فیزیوتراپ تایید شد اما دلیل و علت درد توی گردن و تق تق دست و کتفم بهم نمیگن ام ار ای هم دارم ولی از گردن ندارم بادتشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-30 12:20

      سلام و وقت بخیر.
      حتما ام ار ای گردن و مغز باید انجام بدید.

      پاسخ
  • ستاره سپاسی
    2019-12-29 18:17

    سلام. وقتتون بخير
    يه سوال داشتم من در MRI , نوشته شده. Acromialclavicular joint : superior capsular hypertrophy at ACJoint, is seen. Acromial type 2
    نميدونم به چه متخصصی باید مراجعه کنم. الان 9 ماهه زیر نظر فوق تخصص دست بودم اما بهبود کامل نداشتم… فیزیوتراپی هم انجام دادم. اصلا تحمل حلقه آستین رو ندارم. این مدت کلا نمیتونم عر لباسی بپوشم حتما مو و مقنعه هم اذیتم میکنه . که مجبور شدم موهامو کوتاه کنم…..ممنون میشم اگر راهنماییم بفرمایید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-01-13 14:26

      با سلام،به پزشک متخصص شانه مراجعه کتین

      پاسخ
  • لیلا امری
    2019-12-06 14:00

    سلام آقای دکتر، بنده مادرم مدتی است درد شدید شانه داره،تا حدی که حتی شب ها هم خواب راحتی نداره ، با توجه بهmri انجام شده و تشخیص دکترا، گفتن که یک شانه پارگی خفیف تاندون و شانه دیگر جمع شدن آب و خون داره. با تجویز دارو و مسکن، هنوز نتیجه ای حاصل نشده ،و درد غیر قابل تحملی داره. ممنون میشم راهنمایی بفرمائین.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-12-13 20:26

      با سلام.ابتدا تزریق شانه و در صورت عدم بهبود جراحی توصیه میکنم

      پاسخ
  • فاطمه
    2019-10-04 17:13

    با سلام و تشکر مجدد
    آقای دکتر اگر ممکنه یک بار دیگه با توجه به نتیجه MRI نظر خودتونو در مورد مشکل من بفرمایید. از اینکه برای پاسخگویی به سوالات وقت می گذارید بسیار ممنونم
    TIW/T2W Few calcific deposits on supraspinatus tendon suggestive for ≥50% partial tear and impingement synovial noted.
    T2W/PDW Bone bruising at inserting of supraspinatus tendon noted/too

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-10-09 00:45

      با توجه به رسوب و پارگی،جراحی توصیه میکنم

      پاسخ
      • فاطمه
        2019-10-09 20:28

        از لطف شما در پاسخگویی و راهگشایی بسیار ممنونم

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2019-10-10 23:48

          خواهش میکنم
          امیدوارم که مفید بوده باشه

          پاسخ
      • محیا کریمی
        2022-01-12 00:05

        سلام خسته نباشید، بنده درد روی مچ پا داشتم و با توجه به عکسی که گرفتم دکتر گفتن رسوب کلسیم هست، و تزریق کورتون و قرص ایندومتاسین رو تجویز کردن، ایا این ها درمان کننده هستش؟
        اگه نیاز هست عکس رو براتون ارسال کنم، با تشکر

        پاسخ
  • فاطمه
    2019-09-26 21:45

    سلام ، امکان داره بعد از جراحی مجددا شانه دچار رسوب کلسیم بشه؟ اگه اصلا جراحی نشه مشکلی پیش میاد؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-10-09 00:39

      رسوب مجدد نداره،رسوب میتونه به مرور تاندون رو بیشتر اسیب برسونه

      پاسخ
  • فاطمه
    2019-09-25 23:09

    سلام، 44 ساله هستم، حدودا از 20 سال پیش احساس درد و کوفتگی بسیار خفیفی در شونه چپم داشتم اما مشکلی در حرکت اون نداشتم الان مدت 3 ماهه که درد شدید شده و اذیتم می کنه و در بعضی حرکات با شونه دیگر متقارن نیست مثلا وقتی دستهامو رو سینه قرار میدم شانه چپم به صورت برامده بالاتر از شونه راستم قرار میگیره ، پزشک معالج تشخیص رسوب کلسیم و پارگی تاندون دادن و گفتن نیاز به جراحی داره، قابل ذکره که بیشتر کارهام و حمل کیفو با دست چپ انجام میدم . سوالم اینه که ایا روش دیگه ای به جز جراحی پیشنهاد می کنید یه خیر؟ با تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-09-29 13:46

      با سلام،رسوب با پارگی جراحی میخواد،ادامه این وضعیت رو توصیه نمیکم،برگشت بعد از جراحی وجود نداره

      پاسخ
      • فاطمه
        2019-10-01 22:26

        با تشکر فراوان از راهنمایی شما

        پاسخ
        • زهره
          2020-05-10 22:04

          سلام اقای دکتر حالتون خوبه.مادر من ۵۵ سالشه و دکتر رفته گفتن سر شانه هاش کلسیم جمع شده و باید عمل کنه.ولی کاراشو انجام میده اونطوری بی طاقت نیست دستشو نمیتونه پشتش ببره درد میگیره.میتونم عکسشو بفرسم؟

          پاسخ
  • ترنم
    2019-08-31 13:43

    ایا بعد از جراحی تخلیه رسوب کلسیم شانه و دست رو گچ میگیرن

    پاسخ
  • صدیقه
    2019-08-08 22:19

    سلام آقای دکتر. من ۴۳ سالمه حدود یکسالی هست که وقتی دست راستم هنگام خواب بالای سرم قرار میدم احساس کشیدگی و دزد دارم الیته بعضی اوقات خوب میشه. همچنین بازو راستمم احساس ضعف داره مثلا وقتی میخوام لباس رو رخت آویز پهن کنم دستمو که بالا میارم احساس خستگی و ضعف داره و زود میارم پایین. چندروز پیشم شانه راستم درد شدیدی گرفت که از خواب بیدار شدم درد از شانه تا آرنج بود و چند دقیقه بعد پشت گردنمم احساس درد داشتم حدود یکساعت بعد درد قطع شد و چند ساغت بعد دوباره تکرار شد. سوالم اینه علت این دردا چیه و اینکه باهم مرتبطند با تشکر.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-15 15:09

      با سلام.بله.دردها بهم مرتبطه.حتما ام ار ای شانه و گردن کنین

      پاسخ
  • salam aghaye dr man targhove samte chapam tu tasadof shekaste bud amal kardam platin gozashtan parsal joosh khord khodaro shokr dar avordan platino alan chandroze kheyli dard daram rafiografi gereftam chizi nabud in dard chie? emkan dare donare shekaste bashe?

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-06 23:31

      سلام.خیر.اگه درد ادامه داشت ام ار ای کنین

      پاسخ
  • مسعود میرحسینی
    2019-07-13 03:25

    سلام اقای دکتر
    من یک والیبالیستم دوسال پیش به علت درد سرشونه دکتر گفت جراحی داره و اندوسکوپی کردم
    و تمرینات را بعد باز توانی شروع کردم کم کم دوباره درد شانه من برگشت
    و علائم تاندونیت هم دارم
    درد شانه من فقط هنگام ابشار زدن هست
    و میتونم وزنه سنگین هم بزنم فقط توی اسبک زدن مشکل دارم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-21 08:21

      با سلام. به نظر مشکل کپسول شانه دارین و مشکل ادامه داره.باید ام ار ای مجدد کنین

      پاسخ
      • زهرا
        2022-05-09 13:50

        سلام من کلسید سرشانه دارم ۲۲mmو دوتزریق کورتن داشتم می خواستم ببینم آیا تزریق سوم که ژل هست واجب است

        پاسخ
  • دکتر محمد رضا حاتم ابادی
    2019-06-03 15:31

    سلام و عرض ادب و احترام خدمت همکار گرامی
    من بدلیل رسوب کلسیوم در تاندون شانه درد بسیار شدیدی دارم 6ماه پیش تزریق کورتن انجام دادم و با گرافی جدیدی که گرفتم به مقدار کمی کلسیفیه هنوز به صورت لوکال در محل دیده میشود و درد کماکان مپل قبل باقیست و احتمال پاره گی تاندون هم طبق عکس رنگی که گرفتم منتفی است امروز یکی از همکاران شما تزریق prp راتوصیه کردند خواهشمندم شما طرح درمان خودتان را بفرمایید .میدونم که نیاز به دیدن گرافی ها داریدمن با اجازه شما گرافی ها را ارسال خواهم کرد
    با سپاس فراوان

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-06-06 15:01

      با سلام.حتما بعد ار ارسال عکس،راهنمایی دقیق میکنم .ولی به طور کل،در صورت باقی ماندن علایم بیش از سه ماه،درمان قطعی،جراحیست
      تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
      • فاطمه مهدی نیا
        2021-10-04 20:16

        سلام و خدا قوت
        مادرم با درد شدید دست به پزشک ارتوپد مراجعه کردند و تشخیص رسوب کلسیم دادند و با توجه به این مورد ایندومتاسین و موبیفارم (ملوکسیکام) و ۳ تا آمپول کتورولاک دادند و تجویز فیزیوتراپی برای ده جلسه دادند ، آیا داروهای زیر برای اسکین و درمان کافیه؟

        پاسخ
        • برای تسکین بله، ولی درمان قطعی جراحیه

          پاسخ
        • حمیده
          2022-06-16 08:24

          سلام آقای دکتر
          من چند روز بعد از درد وحشتناک از ناحیه بازو و کتف به تشخیص دکتر متوجه تاندونیت کلسیته شدم با سه آمپولtetracosactid وناپروکسن که تجویز شده درد دستم کمتره میخام بدونم این رسوب کاملا برطرف میشه یا مجدد برگشت داره؟ کارم سنگین نیست و علت اصلی بوجود آمدنش چیه بیماری خاصی ندارم فقط ندول تیروئیدی دارم و اینکه میتونم ورزش پیاده روی سبک داشته باشم؟

          پاسخ
          • با سلام. این حالت بیماری است که علت مشخصی نداره. وقتی ایجاد بشه تنها درمانش جراحی است تا اون رسوب کلسیم رو از بدن خارج کنیم. درد با مصرف دارو کاهش پیدا میکنه. شاید تا یه مدتی همچنان بدون درد باشید ولی دوباره برمیگرده.

      • آرزو کیایی
        2022-09-04 21:40

        سلام و عرض ادب خدمت دکتر کوشان عزیز، من در اتریش زندگی میکنم برای بیماری همسرم میخاستم با شما در ارتباط باشم ولی شماره شما وصل نمیشه ، شما در ترکیه زندگی میکنید؟ برای عمل شانه باید آنجا بیاییم؟

        پاسخ
      • احمد احمدی
        2022-09-09 22:27

        با عرض سلا م خدمت شما. اقایی دکتور همسرم مدت دو ماه میشه از قسمت شانه خیلی درد دارد حتا شب ها خواب نداره زوزانه دو تا چهار تا مسکن استفاده میکند. CTوMRIهم دارد هر جا رفتم نتیجه نداشته لطفا کمکمان نماید واقعا دچار مشکل زیاد هستم لطفا هر چه زودتر جواب منو بدهید. ممنون

        پاسخ
    • پریسا
      2022-02-27 12:31

      سلام من مادرم ۵۰سالشه ی مدت شانه و دست درد شدید داره جوری که دستش تکون نمیتونه بده از درد نمیتونه بخوابه و کار انجام بده تو جواب ام ار ای فکر کنم تجمع کلسیم هست چجوری میتونید راهنمایی کنید ما رو

      پاسخ
    • فرشاد تیموری
      2022-07-21 20:43

      سلام جناب دکتر
      کارمند هستم و بدمینتون رو نیز حرفه ای بازی می کنم الان پنجاه سالم شده چندین ساله از ناحیه شانه راست درد شدید دادم دامنه حرکت محدود دارم مثلا از صندلی پشترماشین بخوام وسیله ای بیادم درد وحشت ناکی توی شانه ام می پیچه. پار سال امدآر آی گرفتم در ماهیچه های شانه ام دولکه سفید رنگ دیده میشه و لی متاسفانه تسخیص درستی از پزشک ها ندیدم شبها روی شانه امدنمی تونم راحت بخوابم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

      پاسخ
      • با سلام. ببینیند حتما باید ام ار ای رو ببینم. اما معمولا کسانی که ورزش هایی مثل بدمینتون یا تنیس یا والیبال انجام میدن، نقاط خاصی از کپسل مفصلیشون پاره میشه. که معملوا توی ام ار ای با تزریق مشکل مشخصه و اکثرا هم نیاز به جراحی های لیزری برای بهبودی کامل دارند. توصیه ام این است که در صورت امکان تشریف بیارید ببینمتون با مدارک که بهتر بتونم راهنمایی کنم.

        پاسخ
  • زهره
    2019-05-21 05:43

    سلام آقای دکتر
    خواهش میکنم خیلی فوری جوابمو بدید.
    همسرم چند ماهی میشه ک کتف و شانه اش به شدت درد میکنه طوری که خواب شب را ازش گرفته. ام آر آی، سی تی هسته ای و مولتی اسلایس، و نمونه برداری هم شده، اما دکترشون ب نتیجه ای نرسیدن. فقط میگه استخوانش مشکل داره، اما به نتیجه مشخصی نرسیده و هیچ دارویی هم تجویز نکرده. اینقدر مسکن مصرف کرده ک ادرارش خونی شده. خواهش میکنم خیلی زود پاسخ بدید. ممنون میشم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-24 08:50

      سلام.لطفا عکساتونو ارسال کنین تا بتونم تشخیص بدم
      09034562274

      پاسخ
  • شیرین اسداله
    2019-04-08 23:06

    ممنون توضیحات جامع و عالی بود 👍👍👍

    پاسخ
    • مهری
      2022-07-19 15:01

      با درود
      آیا رسوب کلسیم پس از تزریق و فیزیوتراپی،منوول تراپی،شاک ویو،لیزر به جاهای دیگر بدن انتقال پیدا کند
      زیرا بعد از یک هفته از تمام اینکارها درحال حاضر درد در لگن،باسن،ران،زانو تا مچ پا و حتی روی پای چپ درد با همون ویژیگی هوایی که در شانه داشتم ایجاد شده شب ها از درد خواب ندارم روز از درد توانایی راه رفتن ندارم
      اگر جواب منفیست بفرمائید چگونه و چه مدت از ازبدن دفع خواهد شد ؟
      با سپاس از عنایت شما

      پاسخ
  • هادی احمدی
    2019-03-28 01:46

    ممممنون استفاده کردم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed