درد شانه در بین بیماران ارتوپدی شایع است، به ویژه آنهایی که فعالیت روزانه آنها شامل استفاده مکرر از بازو است. ورزشکاران در ورزش‌های پرتابی اغلب شانه درد یا صدمات مربوط به روتاتور کاف را تجربه می‌کنند. اگر درد شانه را تجربه می‌کنید، بهتر است سریعا به فوق تخصص شانه مراجعه کنید. افراد متخصص و فوق تخصص در این زمینه آموزش‌های گسترده‌ای در زمینه تشخیص و درمان آسیب‌های شانه دارند.

فوق تخصص شانه

درد بین تیغه شانه و ستون فقرات از کجا می‌آید؟

درد بین تیغه شانه و ستون فقرات اغلب به دلیل تنش در گروه‌های عضلانی آسیب دیده است. عوامل احتمالی درد بین شانه و ستون فقرات عبارتند از:

  • شغل کم تحرک
  • اضافه بار عضلانی ناشی از حمل مکرر کوله پشتی یا سایر بارهای سنگین
  • حالت بد مثل کمر خمیده

برای درد یا آسیب شانه به چه نوع دکتری باید مراجعه کرد؟

اگر احساس درد، ضعف یا هر نوع آسیبی در شانه دارید، باید به فوق تخصص شانه مراجعه کنید. آنها پزشکانی هستند که دوره فلوشیپ را آموزش دیده‌اند و در درمان شرایط شانه تخصص دارند. اگر نشانه‌هایی که در زیر بررسی شده‌اند را دارید باید به فوق تخصص شانه مراجعه کنید

  • درد شانه شما بیش از 3 تا 6 ماه ادامه داشته شده باشد.
  • درد شما ناشی از آسیب خاصی است که رخ داده است، مانند پارگی روتاتور کتف. همچنین اگر باعث ضعف در بازوی شما می‌شود، ممکن است نیاز به مراجعه به جراح داشته باشید.
  • شانه شما دررفته شده است
  • شانه شما ناگهان متورم می‌شود
  • شما نمی‌توانید بازوی خود را به طور معمول بلند کنید
  • آسیب‌های شایع شانه
  • آسیب‌های روتاتور کتف

کدام پزشک برای درد شانه بهتر است؟

فوق تخصص شانه و ارتوپد به ویژه کسانی که در شانه تخصص دارند، در درمان شانه درد مناسب هستند. وقتی از اختلالات شانه رنج می‌برید، به پزشک ارتوپد مراجعه کنید. تشخیص زودهنگام گزینه‌های درمانی را برای شما گسترده‌تر می‌کند و به طور کلی منجر به موثرتر بودن این درمان‌ها می‌شود.

متخصصین شانه همچنین جراحی تعویض شانه را انجام می‌دهند که شامل قرار دادن یک پروتز به جای استخوان آسیب دیده یا غیرقابل استفاده است. شایع‌ترین مواردی که نیاز به جراحی دارند، شکستگی است که با درمان‌های ساده بهبود نیافته‌اند. در این شرایط فوق تخصص شانه، پیشنهاد جراحی شانه را خواهد کرد.

با درد بین تیغه‌های شانه چه کنیم؟

شکایات عضلانی اغلب نیازی به درمان ندارند. فقط ماساژهای سبک و گرما درمانی می‌توانند بهبود را تسریع کنند. اما درمان اختلالات ستون فقرات دشوار است. در مورد شکایات مزمن، عضله سازی و تمرینات برای حمایت از ستون فقرات اهمیت ویژه‌ای دارد. حتی با فتق دیسک در ستون فقرات، در اکثر موارد درد درمانی انجام می‌شود. جراحی فقط در برخی موارد ممکن است ضروری باشد.

چه زمانی برای درد شانه باید به فوق تخصص شانه مراجعه کرد؟

اگر اخیراً دچار آسیب دیدگی در شانه شده‌اید که باعث درد شدید، تورم، قرمزی، تغییر شکل و هرگونه مشکل در استفاده از مفصل می‌شود. باید فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید تا مشخص شود که آیا آسیب به جراحی نیاز دارد یا خیر. در غیر این صورت، اگر درد شدید مداوم در شانه خود دارید یا دردی که از برطرف شدن خودداری می‌کند و همچنین اگر در گذشته آسیب دیدگی شانه یا جراحی شانه داشته‌اید و در آن ناحیه دچار درد شدید مداوم شده‌اید، باید به فوق تخصص شانه مراجعه کنید.

تاندونیت روتاتور کاف یکی از دلایل اصلی درد شانه است که منجر به تحریک یا ملتهب شدن تاندون‌های شانه می‌شود. در حالی که علائم جزئی را اغلب می‌توان با کشش و استراحت تسکین داد، التهاب ممکن است به جراحی شانه برای جلوگیری از درد بیشتر نیاز داشته باشد. به خاطر داشته باشید که درد ناگهانی و غیر قابل توضیح در بازو یا شانه شما می‌تواند یکی از علائم هشدار دهنده حمله قلبی باشد. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، باید به فوق تخصص شانه مراجعه کنید.

مهارت‌های فوق تخصص شانه چیست؟

وقتی فردی به دلیل درد شانه مزمن به فوق تخصص شانه مراجعه می‌کند، پزشک ابتدا قسمت‌های مفصل شانه از جمله بافت استخوانی، سطح مفصلی، عضلات و تاندون‌های روتاتورکاف را معاینه می‌کند. و در صورت لزوم عکس برداری رادیوگرافی و ام آر آی برای بیمار تجویز می‌کند. توصیه می‌کنیم هنگامی‌ که به دردهای استخوانی یا آسیب به بافت نرم مبتلا می‌شوید، سریعا به فوق تخصص شانه یا متخصصین ارتوپد مراجعه کنند.

چرا که بسیاری از دردها و آسیب‌های شانه به زمان حساس هستند با گذشت زمان سخت‌تر درمان می‌شوند. همچنین امکان دارد سطح درد عمیق‌تر شود و یا به سایر قسمت‌ها برسد. در برخی مواقع که آسیب شانه زیاد باشد، امکان دارد از درمان‌های جراحی استفاده شود. بهترین فوق تخصص شانه این مهارت را دارد  تا درد شانه را به درستی درمان کند. او از داروهای موثر در کاهش درد استفاده می‌کند.

بهترین فوق تخصص شانه

بهترین فوق تخصص شانه کسی است که بتواند در مرحله اول علت درد شانه را به درستی تشخیص دهد. و سپس بهترین درمان را تجویز کند. دکتر کوشان فوق تخصص شانه و دست، عضو انجمن جراحان شانه اروپا، از جمله پزشکانی است که مهارت‌های لازم برای تشخیص و درمان دردهای شانه و دست دارد. بسته به علت، درد شانه می‌تواند از نظر شدت متفاوت باشد. علاوه بر محدودیت‌های حرکتی، بیماران اغلب احساس درد شدید در هنگام کشش دست می‌کنند. حتی درآوردن ژاکت می‌تواند عذاب آور باشد. حتی در حالت استراحت، یعنی هنگام دراز کشیدن، درد کوبنده‌ای می‌تواند رخ دهد که برخی از آنها به بازوها فشار می‌آورند.

کلام آخر

فوق تخصص شانه یک پزشک ارتوپدی است که طیف کاملی از آسیب‌ها و شرایط شانه را تشخیص داده و درمان می‌کند. بهترین فوق تخصص شانه کسی است که بتواند در مرحله اول علت درد شانه را به درستی تشخیص دهد. و سپس بهترین درمان را تجویز کند. و سپس بهترین درمان را تجویز کند. پزشکان ارتوپد، به ویژه کسانی که در شانه تخصص دارند، در درمان شانه درد حتی زمانی که نیاز به جراحی ندارد، متخصص هستند.

تشخیص زودهنگام گزینه‌های شما را برای درمان گسترده‌تر می‌کند و به طور کلی منجر به موثرتر بودن این درمان‌ها می‌شود. جراحان ارتوپد در بیماری‌های استخوان‌ها، تاندون‌ها، مفاصل، ماهیچه‌ها و رباط‌ها متخصص هستند. آنها در تشخیص، پیشگیری و درمان اختلالات با بیماران کار می‌کنند. در مورد درد شانه، باید به دنبال یک جراح ارتوپد عمومی یا متخصص در جراحی شانه باشید.

4 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed