دررفتگی کتف درواقع یک آسیب به مفصل شانه نیست بلکه آسیبی است که مفصل آکرومیوکلاویکولر (AC) را درگیر می کند. این مفصل درواقع محل اتصال ترقوه با فوقانی ترین قسمت استخوان کتف می باشد.

در رفتگی مفصل ترقوه به کتف یا shoulder separation

مکانیسم آسیب

معمولا به علت افتادن روی شانه اتفاق می افتد. دراثر این ضربه، لیگامانهای پایدار کننده این مفصل آسیب می بیند. اگر ضربه به اندازه کافی شدید باشد، باعث پارگی لیگامانهایی که به سطح زیرین استخوان ترقوه (کلاویکل) چسبیده اند می شود. این حالت باعث جداشدگی استخوان ترقوه از کتف می گردد. استخوان معمولا به پایین حرکت می کند (به علت وزن است). که این حالت باعث ایجاد یک برآمدگی روی شانه می گردد (دراثر بالا رفتن استخوان ترقوه) درمان دررفتگی ترقوه

در رفتگی مفصل ترقوه به کتف یا shoulder separation

درجات آسیب

  • آسیب حفیف: باعث کشیدگی لیگانهای آکرومیوکلاویکولر ( AC که با فلش قرمز در عکس مشخص است) می گردد. پارگی در لیگامانها نداریم و معمولا علائم بعد از چند روز بهتر می گردند. 
  • آسیب متوسط: پارگی در لیگامانهای AC داریم. همچنین کشیدگی در لیگامانهای کوراکوآگرومیال (Cc که بافلش سبز در عکس مشخص است) داریم. این آسیب باعث می شود که استخوان ترقوه از جای خود جابجا گردد.
  • آسیب شدید: پارگی در هر دو لیگامان AC و Cc داریم و مفصل کاملا جابجا می گردد.

درمان دررفتگی ترقوه

  • غیرجراحی: در میزان جابجایی خفیف تر درمان غیر جراحی است. که شامل بی حرکتی، کیسه یخ و مسکن است. اکثر افراد حتی با وجود باقی ماندن درجاتی از بدشکلی و تورم روی محل آسیب به فعالیت نرمال برمیگردند. درصورت ادامه درد بعد از ماهها، معمولا نیاز به جراحی وجود دارد.
  • درمان جراحی: درجابجایی به میزان زیاد جراحی نیاز است. جراحی شامل ترمیم لیگامانها با روشهای مختلف می باشد. گاهی نیاز به برداشتن قسمت انتهایی استخوان ترقوه است. برای اطلاعات بیشتر درباره درمان آسیب ترقوه اینجا کلیک کنید. 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید؟

همانطور که گفتیم دررفتگی کتف درجات آسیب متفاوتی دارد. در حالتی که آسیب خفیف باشد، درد و محدودیت حرکتی نخواهید داشت. تنها برآمدگی بر روی شانه شما وجود دارد. این برآمدگی برای همیشه باقی خواهد ماند. این حالت نشان میدهد که دررفتگی خفیف است. در حالت خفیف نیاز به اقدام خاصی نیست. اما اکر دررفتگی از یک مقداری بیشتر باشد، حتما نیاز است به پزشک مراجعه کنید. درجات بالاتر نیاز به جااندازی توسط پزشک متخصص دارد. دررفتگی در افراد ورزشکار نیز حتما نیاز به جااندازی و جراحی دارد.

سوالات متداول

  • آیا بستن شانه در حالت دررفتگی به درمان کمک خواهد کرد؟ خیر، بستن در دررفتگی کتف هیچ نقش درمانی ندارد و فقط برای کاهش درد و التهاب است.
  • آیا میتوان از دررفتگی کتف جلوگیری کرد؟ روش خاصی برای جلوگیری از دررفتگی کتف وجود ندارد.
  • آیا دررفتگی نیاز به جراحی دارد؟ اگر دررفتگی کتف بیش از یک بار اتفاق بیفتد، حتما نیاز به جراحی وجود دارد. بخصوص اگر دررفتگی زیر 25 سال اتفاق بیفتد، احتمال دررفتگی مجدد بالاتر خواهد رفت.
  • آیا برآمدگی ناشی از دررفتگی کتف از بین خواهد رفت؟ خیر، برآمدگی برای همیشه باقی خواهد ماند.
  • دررفتگی کتف در افراد ورزشکار نیاز به جراحی دارد؟ بله دررفتگی در افراد ورزشکار نیاز به جراحی باز دارد تا استخوان ترقوه جا بیفتد. در این جراحی بسته به نوع عمل، ترقوه سر جای خود فیکس می شود.

660 دیدگاه. Leave new

  • الهام
    2023-12-15 12:18

    سلام وقت بخیر.
    من دیروز میخواستم روی دستم وایسم و از پشت افتادم زمین بعد از اون ترقوه راستم مقداری ورم کرده و فقط به صورت آروم میتونم دستمو بالا بیارم میخوام بدونم به نظر شما چی کار باید بکنم؟ من ۱۳ سال دارم.

    پاسخ
  • امیرحسین
    2023-11-10 08:05

    سلام خسته نباشید آقای دکتر
    حدودا ۷ ۸ ماه پیش توی حرکت ماسل آپ دست چپم صدای تق بدی کرد پلی هیچ محدودیتی تو دامنه حرکتیم نبود و گاها درد میکنه و موقع سرما این درد خیلی بدتر میشه
    صدای تق تق خیلی میده مخصوصا تو پیچوندن فرمون
    ممنون میشم بگید چیکارش کنم؟ کی میتونم بهتون مراجعه کنم؟

    پاسخ
  • حسین
    2023-11-02 01:23

    با سلام
    دکتر۳۳سالمه دو شب پیش تو حین تمرینات رزمی با کتف راست به زمین خوردم و صدایی مثل صدای شکستن قلنج شنیدم و از اون موقع دردم شروع شد.دقیقا درد 2انگشت پایین تر از ترقوه ست. رفتم دکتر عکس انداختم و گفت مفصل آکرومیون یه مقدار در رفته که با استراحت و آویز دست خوب میشه. بعد رفتم پیش شکسته بند گفت که این کوفتگیه و خودش خوب میشه. مشکلی که هست اینکه خیلی درد دارم و بیشترین نگرانیم اینه که اون ناحیه درد مدام تق تق میکنه.حالا نمیدونم اگر در رفته باشه خودبه‌خود خوب میشه؟ و بعد از چه مدت میتونم ورزشمو شروع کنم؟؟
    متشکرم

    پاسخ
    • با سلام. با توجه به شرح حال احتمالا نیمه دررفتگی یا دررفتگی کامل مفصل ترقوه دارید. معمولا میزان دررفتگی با گرفتن عکسهای خاص که با وزنه گرفته میشود مشخص خواهد شد که در عکس معمول شاید مشخص نباشه و باید با عکس سمت مقابل مقایسه بشود. اگر دررفتگی وجود داشته باشد خود به خود جا نمی افتد و نیاز به جراحی دارد. اگر نیمه دررفتگی باشد مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد. توصیه ام این است که حتما به پزشک شانه مراجعه کنید.

      پاسخ
  • آرمان
    2023-10-27 02:09

    سلام دکتر عرض ادب
    من تو باشگاه درحال تمرین بدن سازی حرکت سرشانه مفصل ac سمت چپم صدمه دید و استخون ترقوم اومده بالا چند روزی درد داشتم ولی الان دردی نداره فقط دستمو بالا میارم تق تق میکنه
    راهی نداره ک استخون ترقوم برگرده سرجاش؟ روش prp هم بی تاثیره؟

    پاسخ
  • سعید سلیمان زاده
    2023-10-25 11:36

    سلام
    چند روز پیش از ارتفاع حدود سه متربا شانه سمت راست روی زمین افتادم سی تی اسکن و عکس گرفتم شکستگی ندارد ولی قسمت بالای شانه برامدگی ایجاد شده که متخصص اورتوپد گفتن با استراحت خوب میشه الان برامدگی بیشتر شده لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
  • مهدی
    2023-10-22 12:26

    با درود،
    من دو ماه پيش عمل شانه داشتم (آرتروسکوپی). درد تقريباً از بين رفته بود، تا اين‌که ديروز بيدار که شدم درد شديد بود و نمی‌توانستم دست‌ام را به‌سمتِ بيرون بلند کنم. امروز صبح، به‌زحمت از تخت آمدم پايين؛ از شدّتِ درد. و حرکت بی حرکت!! قرص ايباپروفن 600 به‌جایِ يکی دوتا خوردم. درد کم شده، ولی حرکتِ دست –مخصوصاً به سمتِ بيرون- با دردِ خيلی شديد همراه است.
    نمی‌دانم چی شده. انگار برگشته‌ام به روزهایِ دوّم و سوّمِ بعد از حادثه!
    سپاس‌گزار می‌شوم راهنمايی بفرماييد.

    پاسخ
    • با سلام. من نمیدونم چه عملی براتون انجام شده اسیب کپسول بوده است یا پارگی تاندون. اما اگر مشکلتون بعد جراحی برطرف شده بود و حالا با یک درد جدیدی برگشته، احتمال بیماری رسوب کلسیم در مفصل شانه وجود دارد. توصیه ام این است که حتما اول یک عکس رادیولوژی ساده بگیرید و در صورتی که بیماری تشخیص داده نشد حتما ام ار ای انجام بدید و به پزشکتون مراجعه کنید.

      پاسخ
  • مصطفی کریمی
    2023-10-19 21:36

    سلام وقتتون بخیر یه سوال دارم درفتگی ترقوه با در رفتگی مفصل ac یا آکرومیوکلاویکولار فرق داره با یکیه؟

    پاسخ
  • امیر علی
    2023-08-09 10:26

    سلام من یک روز داشتم ورزش میکردم داشتم شنا می میرفتم بعد یهو استخوان ترقوه ام تکان خورد دردی هم نداشتالان چند ماهه که این جوریه پیش کتر هم نرفتم
    14 سالمه

    پاسخ
    • با سلام. اگر درد یا علائمی ندارید مشکلی نیست.

      پاسخ
      • بهنام بهزادی
        2023-11-03 10:23

        جناب آقای دکتر کوشان با درود.
        در اثر تصادف استخوان ترقوه کمی بالا اومده. اگر دستم در حالت اویزان باشه درد میگیره و الان حدود ۱۷ روزه که گذشته ودرد کم شده ولی کامل برطرف نشده. ایا نیاز به اقدام دارد؟ به مرور بهتر میشود؟ آیا فیزیوتراپی باید بروم؟

        پاسخ
        • با سلام. این حالتی که میفرمایید احتمالا نیمه دررفتگی مفصل ترقوه است. البته بهتر است در این موارد عکس گرفته شود و با دست مقابل مقایسه شود. با توجه به روند بهبودی خیلی جای نگرانی نیست. توصیه ام این است که به کارهای روزمره خود ادامه دهید. فیزیوتراپی خیلی کمک کننده نخواهد بود. توقع ما این است که ۴۵ روز پس از اسیب درد کاملا برطرف شود. البته برامدگی احتمالا باقی خواهد ماند.

          پاسخ
  • امید
    2023-07-20 17:39

    سلام آقای دکتر وقت بخیر
    بنده قسمت مفصل جناقی ترقوه ایم خیلی صدا میده تق تق میکنه انگار استخونش جداشده خواستم بدونم با عمل جراحی درست میشه؟و اگه جراحی کنم بعدش میتونم ورزش بدنسازی یا رزمی ادامه بدم؟
    ممنون

    پاسخ
    • با سلام. حالتی که میفرمایید احتمالا تو اون مفصل شما دچار ارتروز شدید و گاها نیمه دررفتگی تو اون مفصل ایجاد میشه. اگر دردناک نیست خیلی و خیلی اختلال عملکرد براتون ایجاد نکرده توصیه به جراحی نمیکنم. چون نسبتا عمل جراحی دشواری است. اگر واقعا دردناکه و عملکردهاتون رو دچار اختلال کرده توصیه به جراحی میکنم.

      پاسخ
  • راحله
    2023-06-19 05:37

    سلام من بیست سالمه جناغ سینه من چندماهه درد میکنه وقتی کار خونه یا ورزش انجام میدم بیشتر میشه طوری که نمیتونم تکون بخورم نمیتونم بخوابم وقتی عطسه هم میکنم دردش خیلی زیاد میشه ویه صدایی میده نفس تنگی ام میاره ولی الان زیاد شده دردش تا گلوم هم امتداد داره دکتر هم رفتم عکس هم گرفتم گفت چیزی نمی بینم دکتر گفت سی تی اسکن بگیر علتش چیه

    پاسخ
    • با سلام. این حالتی که میفرمایید بیشترین امکانش التهابات مفصل جناغ هست که به دنده ها متصل میشه. یکی از شایع ترین علتها رماتیسمه. توصیه میکنم قبل از مراجعه به دکتر شانه به روماتولوژیسم مراجعه کنید.

      پاسخ
      • سلام
        من ۱۸ سالمه طی یه حادثه ای مشابه تصادف ضربه شدیدی به کتفم وارد شد و حتی اسیب شدید گردن هم داشتم هنوز هم بعد حدودا۵ ماه گردن درد دارم و حرکت گردنم کاملا خوب نشده طی حادثه ترقوه راستم هم در رفتگی قدامی پیدا کرد و دکتر سی تی اسکن رو دیدن و گفتن در رفته و کاریش نمیشه کرد با جراحیم خوب نمیشه
        من از ناحیه در رفتگی که برا امده هم شده درد ندارم
        ولی پشتم کتفم به شدت درد میکنه و گرفته است گاهی که گردن یا دستمو زیاد فعالیت میکنم باهاشون همون نقطه به شدت گرفته میشه به طوری که سرمو میارم پایین کشیده میشه درد داره
        درد کتفم ربطی به دررفتگی ترقوه ام داره؟

        پاسخ
        • با سلام مقداری شرح حال شما پیچیده است و با معاینه حضوری مشخص خواهد شد که آیا در رفتگی ترقوه شما موجب دررفتگی کتف شده است یا نه. توصیه‌ام این است که در ابتدا حتماً به دکتر ستون فقرات برای بررسی وضعیت گردنتان مراجعه کنید اگر مشکلی در آن قسمت وجود داشت و دکتر شما گفت که منشا درد شما در گردن است، دکتر ستون فقرات ارزیابی و درمان را برای شما انجام خواهد داد. اگر گفت مشکلی ندارد حتماً به دکتر شانه مراجعه کنید و دررفتگی‌ها قابل درمان است و اصلاً به این شکل نیست که درمان نشود.

          پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      من فوتبالیست هستم (دروازبان) فقط وقتی که شیرجه میزنم یا به شانم فشار میاد درد میکنه در حالت عادی و کار های روز مره درد نمیکنه ولی ترقوه هام حالت استاندارد نیست ترقوه سمت راستم رفته بالاتر

      پاسخ
      • با سلام. احتمالا شما دچار نیمه دررفتگی مفصل ترقوه هستید. نیمه دررفتگی مفصل ترقوه به خودی خود نگران کننده نیست و معمولا در حرکتایی مثل همون شرایطی که میفرمایید اتفاق می افته. اگر درد ازاردهنده است توی مراحل اول بعد از گرفتن ام ار ای تزریقات موضعی رو پیشنهاد میکنیم که باعث از بین رفتن درد میشه اما گاها افزایش مشکل باعث میشه که نیاز به جراحی داشته باشید.

        پاسخ
  • فرهادد
    2023-06-16 17:35

    سلام آقای دکتر وقت بخیر.من چند ماه پیش تو باشگاه روی کتفم خوردم زمین و شانه ام صدایه تَرَق کرد. خیلی درد داشت و دستم را به زور حرکت میدادم و موقع بعضی از کار ها مثل لباس پوشیدن لاق لاق می‌کرد. کار خاصی نکردم و پیش دکتری هم نرفتم الان هیچ دردی ندارم و کار میکنم ولی استخوان ترقوه ام حالت استانداردش نیست و با ترقوه سمت چپم فرق میکنه و یک قسمتش کمی بالا هست وقتی چیزی روی شانه ام میزارم خیلی اذیت میشم میشه یه توضیحی بدید و راهنمایی کنید؟

    پاسخ
    • سلام. این حالتی که میفرمایید دررفتگی یا نیمه دررفتگی کپسول مفصلی است که درجات مختلف داره. بعضی از این درجات نیاز به جراحی داره و بعضی نه. توصیه میکنم که عکس بگیرید و به جراح شانه مراجعه کنید اگر خفیف باشه با تزریق مشکلتون حل میشه و اگر دررفتگی کامل باشه نیاز به جراحی است.

      پاسخ
  • سمیر
    2023-06-10 22:35

    سلام وقت تون بخیر من مدت دو هفته می‌شود بالای شانه درد شدید دارم عکس برداری نمودم تشخیص دوکتور آکرومیوکلاویکولار درجه ۱ بود برای من تسکین درد داد همراه بانداژ بسته نموده مگر هنوزم درد دارم .

    پاسخ
    • با سلام. اگر بیماری شما درجه یک یا دو تشخیص داده شده چه در ام ار ای و چه توسط پزشک چیز نگران کننده ای نیست معمولا در عرض سه تا شش هفته مشکل برطرف خواهد شد و جهت بهبودی سریع تر میشه از تزریق های موضعی استفاده کرد. به طور کل به نظر چیز نگران کننده ای نمیاد

      پاسخ
  • مهرسا
    2023-06-07 22:12

    سلام اقای دکتر خسته نباشید مادربزرگ من 61 سالشه بعد بر اثر کار زیاد و سنگین فکر کنم ترقوش برآمده شده و اومده بیرون چندجا هم مراجعه کردیم ولی چیز خاصی نگفتن بعضی اوقات زیاد اذیتش میکنه باعث میشه نفس کشیدنم براش سخت بشه چی توصیه میکنین چیکار کنه بهتر میشه ایا اصلا راه بهبودی وجود داره؟!

    پاسخ
    • با سلام. حالتی که میفرمایید احتمالا آرتروز ترقوه است. درمان ارتروز ترقوه تو این سن و در مراحل اول تزریق موضعی است و در صورت عدم بهبودی میشه از جراحی استفاده کرد.

      پاسخ
      • جمال جمالی
        2023-08-18 13:26

        باعرض سلام خدمت شما پسر من جناب دکتر تشنج کرد ودردوکتف در رفته ومن به بیمارستان بردم گفتن چیز مهمی نیست به همین روال درد داشت تا دکتر نوشت ام ار ای که گفت تاندو م دستش کش اومده فیزیوتراپی نوشتن ۲۰ جلسه خوب نشد الان ۱۰ ماه گذشته بیست روز پیش دکتر نوشت عکس بگیرید اون وقت گفتن که کتف در رفته الان دست چپ در رفته وجوش خورده ودرد هم داره ایا میشه عمل کرد و‌‌کتف جا انداخت اگر میشه هزینه چقدر است خدا خیرتون بده کاکو راهنمایی کنید ما شیراز هستیم عمل خودتون انجام میدهید سپاسگزارم .

        پاسخ
        • با سلام. این حالتی که میفرمایید حالت پیچیده ای است. دررفتگی های قدیمی و جانیفتاده مفصل شانه که در تشنج ایجاد میشه. خوب حتما نیازه که سی تی اسکن سه بعدی داشته باشید ببینیم که سر استخوان به چه شکلی است باقیمانده هست یا نه. معمولا تو این شرایط میشه درمان های جراحی رو انجام داد ولی جراحی دشواری خواهد بود. اگر تخریب مفصل داشته باشند که حتما نیاز به تعویض مفصل دارند در غیر این صورت شاید بشه با جراحی درمانشون کرد. اگر خواستید حتما تشریف بیارید چون مسئله ای که بیمار شما داره جز درمانهای پیچیده مفصل شانه است و نیاز به ارزیابی دقیق داره.

          پاسخ
  • سلام آقای دکتر
    من مادر نوزادی هستم که تازه 12روزه متولد شده
    الآن دوروزه که متوجه یک برآمدگی روی شانه سمت راست کنار گردن بچه شدم.وخیلی ترسیدم چون دست راستش رو خیلی کم حرکت میده و وقتی دستش رو بالا میبرم گریه میکنه توراخدا آقای دکتر راهنمایی کنید باید چیکارکنم مشکل چیه؟
    ممنون.

    پاسخ
    • با سلام. به احتمال خیلی زیاد مشکلی که وجود داره شکستگی مفصل ترقوه است در حین زایمان طبیعی ایجاد میشه. نگران کننده نیست بعد از دو الی سه هفته اروم اروم جوش خوردگی اتفاق می افته. اگر خیلی درد داره یه جوری ببندینش که تکون نخوره زیاد

      پاسخ
  • عباس
    2023-04-15 01:16

    سلام اقای دکتر
    من نزدیک ۲۵ روزه که کتف سمت راستم در رفته، فردای شبی که در رفت به پیش دکتر ارتوپد رفتیم و گفت به احتمال ۸۰ درصد دوباره در میره و گف به مدت سی روز دستت بسته باشه من توی این مدت یه دستم بسته بوده یا ساکن خواستم بدون راهکاری هست که دیگه کتفم در نره یا این مشکل ادامه داره؟

    پاسخ
    • با سلام دررفتگی شانه بخصوص برای افراد زیر 25 سال اگر در برود، احتمال اینکه دوباره دررفتگی ایجاد شود خیلی بالاست. اگر دررفتگی دوبار اتفاق بیفتد که قطعا تکرار خواهد شد. بستن در دررفتگی کتف هیچ نقش درمانی ندارد و فقط برای کاهش درد و التهاب است. روش جلوگیری خاصی هم ندارد غیر از جراحی. اگر کتف بیشتر از یکبار در بره حتما نیاز به جراحی است.

      پاسخ
    • نيسي
      2023-11-14 21:18

      باسلام واحترام خدمت دكتر عزيز بنده ورزشكار هنرهاي رزمي تركيبي هستم ٣ ماه قبل زمين خوردم و مفصل ac نيمه در رفت بعد از دو ماه استراحت و فيزيوتراپي ودارو احساس تغير نكردم حالا كه بعد از ي ماه ب تمرين برگشتم آرتروز خیلی کم گرفته به نظر شما چکار باید کنم ؟اگه عمل کنم میتوانم به ورزشم برگردم وحرفهای کار کنم؟

      پاسخ
  • مهنا
    2023-04-08 12:37

    سلام آقای دکتر برادر من ۱ هفته پیش کتف سمت راست ش بر اثر ضربه دچار در رفتگی شده و بیمارستان جا انداختن ۱ هفته بدون حرکت بود دستش الان همچنان درد داره و بازو و ساعد دستش همچنان ورم داره ،آیا این ورم طبیعی؟؟ و سوال دیگه ای که هست اینکه شما برای بهبود زودتر مکمل دارویی پیشنهاد میکنید؟؟

    پاسخ
    • با سلام. دررفتگی و عدم حرکت دست باعث تورم میشود. خود تورم به خودی خود مشکل نیست. با حرکت دادن انگشتان، مچ دست و آرنج این تورم کاهش پیدا میکنه. معمولا بین یک تا دو هفته بعد از دررفتگی به بیمار میگیم که حرکات نرمال زندگیشو انجام بده و در صورت ادامه درد فیزیوتراپی کنه. مکمل خاصی رو پیشنهاد نمیکنم. مسئله اصلی این هست که اگر دررفتگی یک بار اتفاق بیفته ممکنه مجددا اتفاق بیفته. برای ارزیابی اینکه ایا این اتفاق دوباره خواهد افتاد یا نه پیشنهاد میکنم ام ار ای انجام بدین بعد از دو الی سه هفته و به پزشک شانه مراجعه کنید.

      پاسخ
  • امیر
    2023-04-03 14:59

    سلام آقای دکتر 16 سالمه و هم شانه راست و هم چپ مفصل نزدیک به شانه برآمدگی داره و بیرون زده اصلا نمیدونم چرا همچین اتفاقی افتاده اصلا درد ندارم اما اعتماد به نفس من از بین برده و حس میکنم شانه سمت راستم که برآمدگی کمتره طول بیشتری از شانه سمت چپم داره ببخشید آقای دکتر راهی است که بعدا درمان بشه ؟
    شانه سمت چپ دو تا سه سانت بیرون زده و خیلی غیر عادیه

    پاسخ
  • شهداد
    2023-01-12 20:44

    سلام دکتر من ۱۷ سالمه وقتی ۱۶ سالم بود در ورزش وزنم افتاد رو دست سمت راستم موقع بلند شدن . فاصله اتصال کتف با بازوم . از اون موقع از جاش در حد چند میل به سمت جلو خارج بشه و برگرده یه صدا ترق ریز و دلخراشی هم میده هیچ وقت درد نداشتم . ایا مشکل من جدی است؟ چیگار کنم؟ممنون

    پاسخ
    • با سلامتی که میفرماید پارگی کپسول مفصلی دارید و حتما باید ام ار ای بگیرید. معمولا این حالت نیاز به جراحی داره.

      پاسخ
    • رضا نجاتی
      2023-04-17 01:24

      سلام آقای دکتر من ۱۷ سالمه دست چپم از ناحیه کتف در میاد یعنی کلا جدا میشه از ناحیه کتف. پیش دکتر که مراجعه کردم گفتن که تو ناحیه کتفم یه قطعه استخوان نداره باید عمل شه . حتی با یه کشش ساده هم جدا میشه . به نظرتون چیکار کنم ممنون

      پاسخ
  • محمد
    2022-12-28 02:52

    سلام آقایی دکتر مدتی است که یکی از دو برآمدگی جلوی گلو که به نظرم نقطه اتصال ترقوه و دنده ها باشه برآمده شده ، سمت چپ ، دردی ندارد فقط احساس کمی بی حسی در دست چپ دارم و یک برآمدگی هم‌ قسمت مچ دست چپم وجود دارد ، خیلی نگران چون در اینترنت مطالعه کردم در مورد غدد لنفاوی ترقوه مطلب زیاد گذاشتند من یک دست فروشم و مدتی است که کیف سنگینی را جا به جا می کنم به نظر شما این برآمدگی غده لنفی است یا علت پزشکی دیگری دارد ؟ و اصولا غدد لنفی ترقوه بیشتر کجا قرار دارند ؟ سپاسگذارم اگر پاسخ بنده را بدهید چون خیلی نگرانم به خاطر این برآمدگی .

    پاسخ
    • با سلام. این حالتی که میفرمایید به احتمال زیاد نیمه دررفتگی مفصل ترقوه است که به علت کار سنگین ایجاد میشه. مشکل خاصی نیست. بعد از چند ماه بهبود پیدا میکنه. بعید میدونم مشکل غدد لنفاوی وجود داشته باشه.

      پاسخ
      • فرزاد
        2023-02-21 09:25

        سلام وقت بخیر اقای دکتر من چند روز پیش کتفم دچار درفتگی شده بعد همون روز رفتم پیش شکسته بند جا انداخته ولی از ناحیه دررفته بازم درد داره بعدش مثل سابق نیست سمت آسیب دیده از طرف دیگه بلند تره

        پاسخ
        • سلام و وقت بخیر. دررفتگی مجدد نیاز به جراحی داره. بهتره در اسرع وقت مراجعه کنید.

          پاسخ
          • سلام دکتر وقت بخیر. من 31 سالمه و مفصل ac آسیب دید. دکتر گفت ک خفیفه
            استخونم یکم تغییر شکل داده ولی درد آنچنانی ندارم
            میتونم ب فعالیت ورزشیم ادامه بدم؟ نیاز به عمل یا جا افتادن نداره؟
            هیچ درمانی نیست ک استخون ترقوم حالت قبلیشو بگیره؟ prp تاثیری نداره؟

          • با سلام. این حالت نیمه دررفتگی و آرتروزهای مفصل ترقوه است. در صورتی که دردناک نباشد اقدام خاصی لازم نیست انجام دهید. بهتره حرکاتی که برای تقویت سرشانه است شدتش رو و وزنش رو کمتر کنید. اگر دردناک بشه در مرحله اول prp میتواند کمک کننده باشد، اگر پیشرفتی ایجاد شود، برآمدگی افزایش پیدا کند و یا درد اذیت کننده ایجاد شود شاید نیاز به اقدامات جراحی باشد

  • سلام من استخوان ترقوه ام شکسته و بد جوش خورده که هم بر آمده هست و هم موقع چرخوتدن دست تق تق میکنه
    آیا باعث ناتوانی میشه برای ورزش؟
    یا اگه فشار بیارم مشکلی نداره؟

    پاسخ
    • سلام و وقت بخیر. شکستگی های ترقوه معمولا زمانی که بدون عمل جراحی بی حرکت میشن تا جوش بخورن، اون برامدگی همیشه باقی میمونه. تق تق بدون درد خیلی مهم نیست.

      پاسخ
      • بهنام بهزادی
        2023-10-29 08:08

        درود.
        در اثر تصادف و ضربه مفصل Ac من برجسته شده. فقط در حالتی که دستم آویزان هست دردناک است و احساس کشش زیادی را تحمل میکنم‌. مشکل حرکتی ندارم و فقط درد در حالت آویزان بودن دست. چه کار کنم؟

        پاسخ
        • با سلام در رفتگی مفصل ac درجه‌بندی دارد و بر حسب درجه‌ای که وجود دارد تعیین تکلیف خواهیم کرد اینکه تنها در حالت آویزان درد دارد به معنی اینکه هیچ مشکلی وجود ندارد نیست در این حالت ما عکس‌های خاصی با وزنه از دو طرف ac می‌گیریم اگر در رفتگی از مقداری بیشتر باشد جراحی لازم دارد در غیر این صورت درد به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند اما برآمدگی باقی خواهد ماند.

          پاسخ
  • محسن
    2022-11-03 17:50

    سلام استخوان ترقوه سمت چپ دخترم دوهفته پیش شکست دکتر گفت نیاز به جراحی نداره الان عکس گرفتیم کج جوش خورده ایا نیاز به جراحی داره؟

    پاسخ
  • یگانه
    2022-10-04 11:06

    سلام وقتتون بخیر دکتر ۲۱ سالمه من کارم پشت سیستم هستو چندماهیه بین دوتا کتفم حس گرفتگی دایم دارم وقتی شونمو به عقب میدم صدای تق تق شکستن بدی از وسط دوتا کتفم میاد و گاهی درد شدید میگیره مشکل از کجاس این موضوع خیلی منو ترسونده

    پاسخ
  • سعید آذرمینا
    2022-09-25 09:59

    سلام دکتر. قبلا خدمت رسیدم . سال قبل در اثر واژگونه ماشین استخوان ترقوه سمت راستم شکست وبعد از۲مرتبه جراحی که با پلاتین صورت گرفت ترقوه از مفصل جناق جدا شده (اسیب قدامی)وطی صحبتی که کردیم قرار بر این شده که بعد از یک سال جهت جارج کردن پلاتین وجااندازی استخوان ترقوه اقدام کنیم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.ضمنا هزینه آن چقدر میشه.با تشکر

    پاسخ
  • افشین
    2022-09-24 11:56

    سلام آقای دکتر، من حدود پانزده سال قبل موقع تمرین کشتی کتفم در رفت وبلافاصله رفتم بیمارستان و کیفمو جانداختن و عکس هم گرفتم و گفتند هیچمشکلی نداره ، چند سال بعد با یک حرکت اشتباه کوچک دوباره همون کتفم در رفت و بعداز مدتی خودش جا افتاد ، حالا مشکل من اینه که هرچند وقت یک بار با یه حرکت اشتباه کتفم در میره و بجایی رسیده که بایک عطسه که اگه حواسم نباشه کتفم در میره وبعداز کمی تلاش خودبخود جا می افته ، و این قضیه خيلي اذیتم میکنه و درد این دررفتگی اینقدر شدیده که بعد از دررفتگی چند روز کتم درد داره ، آیا کتفم نیاز به جراحی داره؟؟ یا بدون جراحی هم میشه درمانش گرد، سپاسگزارم

    پاسخ
  • مریم
    2022-09-08 14:12

    باسلام ببخشید ۲۴روز پیش از روی تخت افتادم وترقوه من شکست و یک شب بیمارستان بستری بودم وگفتن عمل احتیاج نداری و بهم دستبند دادن و دوهفته بعد از مرخصی رفتم پبش دکتر متخصص شخصی گفت دستبند باعث شده که شکستگی بیشتر بشه گفت روش درمان اشتباه بوده وبا دست استخوان ترقوه را فشار داد و یکم فرو رفت و بانداژ برام بست و بعد از یک هفته باز رفتم پیش دکتر وعکس گرفتم دو سر شکستگی مقابل هم قرار نگرفته بود روی هم بود ودکتر گفت که دیگه از این بهتر نمیشه. میشه راهنمایی کنید لطفا… ممنون

    پاسخ
  • امیر
    2022-08-23 23:28

    سلام من داداشم که 8سالشه امردز بر اثر ضربه ترقوش شکسته و ما با چندین دکتر صحبت کردیم گفتن باید صبر کنین تا جوش بخوره ولی از این ناراحتیم که یک تیکه استخوان بیاد ردی پوست اون بعدش ناپدید میشه یا نه؟ و بعد میخواستم بدونم تو حرکات با دستش به مشکل نمیخوره؟

    پاسخ
  • مهدی
    2022-08-23 22:45

    سلام دکتر خسته نباشید
    من در یک دعوا تر قوه ام اسیب دیده طرف گردنم رو پیچوند و نشست رو پاهاش زانو طرف به ترقو ام فشار
    که نگهان یک ترق از سمت شانه ام اومد
    الان دو هفته است که همون حالت است ترقوه ام جلو
    امده
    اگر میشه لطفا یک درمانی بدهید

    پاسخ
    • با سلام. باید حتما عکس بگیرید تا قابل تشخیص باشه. ممکنه دچار دررفتگی ترقوه شده باشید. بهتره به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ
      • مریم
        2022-09-09 15:40

        باسلام ببخشید ۲۴روز پیش از روی تخت افتادم وترقوه من شکست و یک شب بیمارستان بستری بودم وگفتن عمل احتیاج نداری و بهم دستبند دادن و دوهفته بعد از مرخصی رفتم پبش دکتر متخصص شخصی گفت دستبند باعث شده که شکستگی بیشتر بشه گفت روش درمان اشتباه بوده وبا دست استخوان ترقوه را فشار داد و یکم فرو رفت و بانداژ برام بست و بعد از یک هفته باز رفتم پیش دکتر وعکس گرفتم دو سر شکستگی مقابل هم قرار نگرفته بود روی هم بود ودکتر گفت که دیگه از این بهتر نمیشه. میشه راهنمایی کنید لطفا

        پاسخ
        • با سلام در شکستگی ترقوه اگر جابجایی از حد مشخصی بیشتر نباشه نیاز به جراحی نیست.ولی این شکستگی قابل جااندازی نیست .اگر استخوان روی هم جوش بخوره مشکلی ایجاد نمیشه معمولا

          پاسخ
        • امیر
          2023-05-05 02:36

          سلام من بدنسازی کار میکنم 18 سالمه ی چند وقتی هست زیر پرس سینه یا دمبل میرم ترقوم درد میگیره با گردنم

          پاسخ
          • با سلام. این حالتی که میفرمایید تو افرادی که بدنسازی کار میکنند نسبتا شایع هستش. بیشترین مشکلی که وجود داره التهاب و آرتروز مفصل ترقوه است. اگر درد اذیتتون میکنه توصیه میکنم حتما عکس از شانه بگیرید و به پزشک مراجعه کنید. در مراحل اولیه این بیماری میشه با تزریق این مشکل رو برطرف کرد.

  • لیلا
    2022-08-21 12:51

    سلام و روز به خیر
    من دیروز با kettelbell برای اولین بار تمرین کردم و از حالت اسکوات وزنه رو تا بالای شانه کشیدم، سمت چپ بالای شانه روی استخوان برامدگی و کمی درد و تورم ایجاد شده و از سمت راست بزرگتر به نظر می اد و بیشتر انگار استخوان بالا اومده! درد شدید نیست و محدودیت حرکتی هم ندارم ولی این عدم تقارن و بیرون زدگی استخوان بالای شانه یا ترقوه یه مقدار نگران کرده و چون کارم ورزش و تدریس هست به نظرتون باید به پزشک مراجعه کنم و یا یه مقدار ملتهب شده و خودش خوب می شه؟ سپاسگزارم

    پاسخ
    • با سلام. این حالت بیشتر نشانه التهاب یا دررفتگی مفصل ترقوه است. اگر التهاب باشه باید رد عرض دو هفته خوب بشه. ولی اگر بیشتر از دو هفته طول کشید حتما به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ
    • حسین
      2023-04-07 04:56

      سلام دکتر من ۱۵سالمه نزدیک کتفم چاقو خورده خیلی کم واز شده خیلی کمه ولی درد می‌کنه نمیخام بخیه بزنم به قیرض بخیه چیکار میشه کرد

      پاسخ
      • با سلام. به غیر از بخیه زدن راه دیگه ای برای اینکه زخم به طور کامل خوب بشه وجود نداره. با پانسمان هم جای زخم از بین میره اما جاش بیشتر باقی خواهد موند. روش هایی هست از چسب هایی که استفاده میکنند و دو سر پوست رو بهم میچسبونه ولی این چسب ها توی ایران موجود نیست.

        پاسخ
  • دانیال
    2022-08-15 10:17

    سلام من توی باشگاه کشتی می‌گرفتم یهو افتادم رو کتفم و خرچ صدا کرد خیلی درد کرد نفسم موند حالا 1ماه تمرین نکردم الان بازم بعد 1ماه رفدم بازم درد میکنه صدا داد چکار کنم

    پاسخ
  • محمد
    2022-08-08 21:58

    سلام اقای دکتر.
    من یک هفته است درد جلوی شانه ک ب بازو هم میزنه دارم. شروعش با خوابیدن روی اون سمت بود. اصن نمی تونم دست و بالا تر از تنه بیارم. ب سمت داخل هم نمیتونم بیارم. خوابمو مختل کرده از شدت درد. انگار کنده شده بازو از مفصل شانه. دگزا سرمی زدم دوبار دردو کم میکنه ولی برمیرگرده. سن ام 28 عه و ورزش خاصی ندارم. چیز سنگینی هم بلند نکردم. عکس ساده هم شکستگی نشون نداده. ام ار ای ندادم ولی.

    پاسخ
  • مسعود
    2022-07-22 19:37

    با عرض سلام و وقت بخیر
    آقای دکتر ترقوه ی من تو ناحیه ac دچار در رفتگی خفیف شده ، نمیدونم کی اینجوری شده ، حین ورزش متوجه ظاهرش شدم ، هیچ درد آزار دهنده ای نداره هیچگونه محدودیت حرکتی هم ندارم ، اما احساس خستگی میکنه همون شانه و دستم ، عکسشم گرفته م نشون جراح ارتوپد دادم گفت وضعش خوبه ی در رفتگی خفیفه هیچکاریم لازم نیست انجام بدی ، فقط اگه درد داری برو پیش فیزیوتراپ ، تمرینات فیزیوتراپ این احساس خستگیشو برطرف میکنه؟ بدنسازی کار میکنم در حال حاضر

    پاسخ
  • میرزا
    2022-06-16 23:03

    سلام عرض آدب خدمت شما امید سر حال باشین
    بارفیکس با یک دست زدم اون هم دست چپ ۹۰ درجه
    پیچ خوردم فعلا دو هفته میشود شانه ام درد می کند و بدون
    تورم یا کبوتی است نمیدانم چه شده محترم لطف نموده جوابی
    بفرستی

    پاسخ
    • با سلام. تو این نوع حرکت ورزشی معمولا دست آسیب میبینه. بعد از سه یا چهار هفته باید درد کاملا برطرف بشه و شما بتونین فعالیتتون رو از سر بگیرید. اگر دوباره درد داشت لازمه که حتما ام ار ای بگیرید.

      پاسخ
    • مهدی خواجه
      2022-08-17 09:37

      سلام دکتر
      من در یک دعوا ترقوه ام اسیب دیده یک نفر
      گردنم را گرفت و پیچوند و ارنج اون به ترقوه ام
      فشار اورد و یهو تَرَق صدا امد و الان ترقوه سمت
      چپم جلو امده و یک حالت ورم کردگی به وجود امده
      و من تا مقدار خیلی کمی میتوانم دستم را تکان
      بدهم
      لطفا یک درمانی بدهید

      پاسخ
  • لیلا اسکندری
    2022-06-11 02:22

    باسلام خدمت شما دکترعزیزمن۴۵ سال سن دارم دوماه پیش صبح که بیدار شدم استخوان ترقوه ام درد کرد والان هم شدید شده ویکمی نسبت به سمت چپم برآمدگی داره وتقریبا نزدیکی گلوم دردش زیاده وموقع درد انگار دوتا رگ یادوتا استخوان روی هم میره ودردشدیدی داره طوری که سرمو زیادنمیتونم بالا ببرم میشه راهنمایی کنید که من چه کاری باید انجام بدم عکس هم دارم چه جوری باید براتون بفرستم ممنون وبراساس فراوان

    پاسخ
    • با سلام. حالتی که میفرمایید میتونه نیمه دررفتگی مفصل ترقوه به جناغ باشه. معمولا چیز نگران کننده ای نیست ولی اگر بتونم عکس تون رو ببینم بهتر میتونم راهنمایی کنم

      پاسخ
      • ابراهیمی
        2022-06-27 14:08

        من با کتف از داربست افتادم حالا استخوان بزرگ کتفم از پشت در مقایسه با کتف سالمم حدود ۵ سانت پایینتره
        سوال اینه آیا دررفته این جابجایی؟؟؟؟

        پاسخ
        • سلام. این حالتی که میفرمایید به احتمال زیاد آسیب عصبی کتفه. در اثر افتادن احتمال زیاد یکی از اعصاب کتف دچار مشکل شده و کتف از حالت نرمال خودش خارج شده. حتما در صورت امکان باید تشریف بیارید معاینه تون بکنم یا به پزشکی که جراح کتفه مراجعه کنید که ببینند آیا نیاز به اقدام درمانی هست یا نه

          پاسخ
  • نمنباتی
    2022-06-03 18:00

    سلام همسرم دچار جذاشدگی ترقوه و کتف شده سه دنئه اول چپ شکسته شده .باناز ولپو انچام می دهیم ولی مجدد ترفوه بالا می اید و فرقی نمی کند بعد از سه هفته هنوز درد دارد ایا می توا ن با چسب فسمت بالای برجستگی ترقوه را به طرف پایین هذایت کرد و دو بازو دست را جرکت را داشته باشد و پوزیشن صحیح را داشت تا حداقل حداقل اسیب وارد شود. سپاس

    پاسخ
    • با سلام. دررفتگی ترقوه هیچ راه جااندازی غیر از عمل جراحی نداره. اعم از فشار و بانداژ و از این قبیل مسائل. اگر دررفتگیشون درجه پایین باشه مشکل خاصی ایجاد نمیکنه. اما اگر میزان دررفتگی بالا باشه تنها راه جراحی است.

      پاسخ
  • مینو
    2022-05-26 03:09

    سلام جناب دکتر من چپ دست هستم چندسال پیش شانه چپم بشدت درد میکرد با کل دستم و انگشتام ی ک حتی با دکتر و دارو دردش کم نشد تا قرص اسپرین کودکان خوردم ک دردش ساکت شد دکتر قلب میگفت از معدته دکتر معده میگفت از قلبته خلاصه به مرور بهتر شدم ولی بر اثر کار سنگین درد شانه رو دارم و پشت کتفم سبز رنگ شده وقتی ناراحت و عصبی باشم بشدت درد میکنه این درد به استخونای قفسه سینم هم میزنه. هیچ عکس و ام ار ای هم انجام ندادم یعنی دکترا برام ننوشتن.چندتا از مهرهای وسط شانم فشار میدم احساس درد دارم. چیکار کنم بنظرتون ؟؟

    پاسخ
    • سلام حتما ام ار ای گردن و شانه انجام بدین.احتمال دیسک گردن و یا آسیب تاندون شانه وجود داره

      پاسخ
      • مهدی
        2022-06-24 02:20

        سلام آقای دکتر وقت بخیر تروخدا راهنماییم کنین…منه مشکل داره کتف راستم ،چندسال پیش یه دعوایی شد ومن حین دعوا کتف راستم کش اومد ..ازون موقع تا الان چهار پنج سال میگذره وهمش کتفم در میاد ..و چون کشتی گیرم هستم الان تو باشگاه خودبه خود هی از جا در میاد میره سرجا…هرموقع که در میاد خودش برمیگرده سرجاش ولی درد شدیدی داره …عکسم انداختم گفتن کش اومدگی زیاد سر شونته و نمیتونی ورزش سنگین کنی ولی من عشقم کشتیه .. آیا راه حلی داره ..دکتر کمکم کنین

        پاسخ
  • با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
    من یک ماه پیش تصادف کردم و استخوان ترقوه ام از جا درفت به حدی که بیرون زدگی روی شانه ام نزدیک دو سانت بود و کاملا پله ایجاد شده بود . توی بیمارستان عکس که انداختن گفتن یک سانت و شش میل فاصله ایجاد شده و پیشنهاد گردن آویز دادن . بعد دو هفته دکتر بیمارستان گفت باید عمل کنم . پیش دو نفر از دکترای ارتوپد رفتم گفتن باید روز اول عمل میشدم ولی حالا که عمل نشدم دیگه دست نگه دارم و با فیزیوتراپی برم جلو . پیش یکی از همکاراتون که فوق تخصص کتف و شانه داره هم رفتم و درمان رو زیر نظر ایشان ادامه میدم . ایشان ده جلسه فیزیوتراپی دادن و گفتن یه ماه دیگه برم پیششون . آیا به نظر شما با فیزیوتراپی مشکل من حل میشه یا باید عمل کنم . اگه لازم میدونین راه ارتباطی اعلام کنید عکس کتفم رو بفرستم ممنون میشم .سپاسگزارم

    پاسخ
  • الیتا
    2022-05-12 21:18

    استخوان ترقوه در نوزادان اگر اسیب دیده باشد زود بروز میکند؟ خواهرزاده من یک ماهش هستو قسمتی از ترقوه که وصل هست به دنده ها باد کرده و دست میزنیم بدجور گریه میکنه ایا ممکنه حین زایمان اسیب دیده باشه و تازه متوجه شده باشیم؟

    پاسخ
    • با سلام. معمولا در زایمان های طبیعی میتونه شکستگی ترقوه ایجاد بشه. ولی در نوزادان یک الی دو هفته بهبودی ظاهر میشه و بعد از اون نوزاد نباید درد داشته باشه. اگر همچنان درد دارند توصیه میکنم که عکس بگیرید و مراجعه کنید به پزشک ارتوپد.

      پاسخ
  • محمد ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰
    2022-05-09 17:20

    سلام اقای دکتر . ببخشید من حدودا یکسال پیش توی باشگاه متوجه شدم که دوتا کتفم درد میکنه رفتم دکتر و گفتن که هر دو رباط پاره کرده از رباط های چرخاننده . اندازه پارگی ها
    روی کتف راستم mm10*1.3و کتف چپم 6.2*1.8mm هست که دکتر گفتن خودش خوب میشه . بنظرتون کتف چپم عمل نیاز نداره؟
    واینکه روی کتف راستم هم یه استخون ریز اومده بالا که دکتر گفتن که دوتا استخونه که از بچگی باید به هم میچسبیدن و نچسبیدن و کم هم درد دارم تو اون ناحیه و قدرتمو گرفته کامل . دکتر گفته باید عمل بشه . میخواستم اگ ممکنه نظرتونو درباره این دوتا مشکلم بدونم . خیلی محبت میکنید

    پاسخ
    • با سلام. پارگی تاندون درمان قطعی اش جراحی است. و روش درمانی غیر از جراحی میتونه بهبودی موقت ایجاد کنه. میتونید از تزریق های داخل مفصل شانه مثل پی ار پی استفاده کنید برای کاهش درد اما من توصیه ام جراحی است.

      پاسخ
  • حسین
    2022-05-08 16:56

    سلام دکتر بنده چنده وقتیه بر اثر ورزش دچار لق زدگی شدید دو شانه شدم دردی حس نمیکنم ولی خو دستمم بالا و پایین میبرم این لق زدگی رو حس میکنم میشه بگید چیکار کنم

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید من در اثر ضربه استخوان ترقوه ام شکست و رفتم عکسش رو گرفتم و نشان دکتر ارتوپد دادم گفتن که شکستگی ریزی دارد و فقط گفتن که دستم را بندازم دست آویز
    و داخل قفسه سینه ام استخوانی زده بیرون و نسبت به شانه چپم خیلی برآمدگی داره میشه لطفاً راهنمایی کنید که چیکار کنم این برآمدگی برود داخل متشکرم

    پاسخ
    • با سلام. ناحیه برجستگی که میفرمایید رو دقیق نمیدونم. اما دو حالت میتونه وجود داشته باشه. 1. برامدگی محل شکستگی باشه که برای تو رفتن ان کاری نمیشه کرد. 2. همزمان با شکستگی قسمت داخلی ترقوه دررفتگی پیدا کرده. در چنین حالتی بعضی از دررفتگی ها نیاز به جراحی دارد و بعضی دیگر نه. باید بررسی بشه که کدوم یکی از این حالتهاست. اگرچه برای از بین بردن برامدگی به نظر کار زیادی نمیشود انجام داد.

      پاسخ
  • سلام ببخشید در حین راه رفتن وسط خیابان صدای ترقوم رو شنیدم و حس کردم که جا به جا شد حتی کیف هم روی دوشم نبود و هیچ حرکت خاصی هم انجام نمیدادم الان ترقوه راستم نزدیک یک سانت بالا اومده و وقتی دستام رو تکون میدم انگار کاملا جدا شده اما درد نداره فقط گاهی تیر می‌کشه میشه لطفا بگید باید چیکار کنم

    پاسخ
    • با سلام. حالتی که توصیف میکنید دررفتگی مفصل ترقوه است. در بعضی افراد که ضعف استخوانی دارند این حالت میتواند بدون فشار زیادی اتفاق بیفتد. توصیه ام این است که عکس بگیرید چون این دررفتگی درجه بندی دارد. و بعضی از درجات دررفتگی ترقوه نیاز به جراحی دارد. درد نداشتن خیلی نکته مهمی نیست. حتما باید عکس گرفته بشه.

      پاسخ
  • رامین
    2022-04-26 05:06

    سلام دکتر جان
    وقت بخیر و خسته نباشید
    امروز یه کیسه کچ برداشتم کتفم درد گرفت رادیولوژی انداختم استخوان بالای کتفم یکم فاصله پیدا کرده
    بنظرتون چکار کنم
    ممنون از راهنماییتون

    پاسخ
    • با سلام. شما احتمالا حالت نیمه دررفتگی مفصل ترقوه رو پیدا کردید. تو این شرایط ما حتما عکس سمت سالم رو میگیریم و با سمت مبتلا مقایسه میکنیم. اگر درجه خفیف باشه که مشکل خاصی نیست و نهایتا با تزریق های مفصلی شرایط برطرف میشه. اگر بیشتر باشه که شاید نیاز باشه جراحی انجام بشه. توصیه ام این است که حتما به یک جراح شونه مراجعه بکنید تا ارزیابی کامل تری براتون انجام بدن.

      پاسخ
  • Jvad.Nazari
    2022-04-09 00:43

    ضمن عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما
    خدمت شریفتون عارضم ک بنده مادر پیری دارم که در سالهای پیش ظاهرآ از ناحیه کتف دچار مشکل شده
    و در رفتگی حاصل شده که متاسفانه اهمیتی بهش نمیده و همین جور میمونه از شانس و اقبال بد سال گذُشته هم دچار سکته مغزی میشه و متعاقبا بیمارستان و فیزیوتراپی و …. جهت مداوا انجام میشه ولیکن اکنون از ناحیه همو کتف دست راست اظهار تالم داره و بنا به گفته خودش اون ناحیه باعث میشه ک نتونه رو دست راست خودش فشر لازم رو بیاره تا ورزشها و درمان فیزیوتراپی به نتیجه برسه بنده نزد پزشک هم بردم منتها بنا به اظهارات پزشک ظاهرآ به دل لیل اینکه مابین اون قسمت دررفتگی پر شده و بقول گفتنی کج هم جوش خورده امکان درمان رو براش قائل نشدند که اکنون که بنده با وب سایت شما آشنا شدم گفتم باز از خدمت شریف شما هم مجدد سوال کنم تا اگر برای درمان کتف مادرم راهی وجود داره تا انجام بدیم واقعا واسم خیلی سخته درد کشیدن مادرم رو اونم تو سن سالمندی شاهد باشم و دست رو دست بزارم و کاری نکنم لطفا اگر امکان دارا و راه حلی برای درمانش هست تا ابد منو مدیون خودتون کردید اگر بفرمائید. 🙏😔
    با سپاس

    پاسخ
    • با سلام. البته برای ارزیابی دقیق باید عکس هاشونو ببینم. اما این حالتی که میفرمایید به طور کلی تنها راه درمانش تعویض مفصل شانه باشه. اگر البته مشکل در خود مفصل باشه و پایین تر نباشه. تزریق های موضعی در محل میتونه درد رو کاهش بده. البته اینایی که عرض میکنم خدمتتون به صورت ضمنی است چون من عکس هاشونو ندیدم

      پاسخ
  • علی اکبر
    2022-04-07 16:01

    سلام آقای دکتر من بخاطر تصادف ترقوه سمت راستم شکست والان روی هم رفته و جوش خورده میخواستم بدونم مشکلی ندارد

    پاسخ
  • علی اکبر
    2022-03-28 21:59

    سلام آقای دکتر من از روی موتور افتادم و استخوان ترقوه سمت راست م شکسته رفتم پیش دکتر گفت نیازی به جراحی ندارد خه الان یه ۴۰روز میشه تا اینکه سر ۴۰روز رفتم فوتبال بازی کردن به نظر شما استخوان جا به جا شده آخه دردی احساس نمی کنم

    پاسخ
    • با سلام. معمولا استخوان ترقوه بعد از چهل روز جوش میخوره و مشکل خاصی ایجاد نمیکنه. اگر درد ندارید نیاز به اقدام خاصی نیست.

      پاسخ
      • با سلام و احترام
        مدتیه در قسمت سرشانه چپم احساس درد دارم که بیشتر وقت خوابیدن به پهلو نمایان میشه و همینطور به لحاظ ظاهری با سرشانه راستم کمی تفاوت داره و موقع لمس چیزی مثل یک برجستگی استخوان زیر دستم حس می‌کنم. به نظرتون آیا در رفتگی اتفاق افتاده؟ باید به چه پزشکی مراجعه کنم و آیا با رادیو گرافی مشکل قابل تشخیصه؟

        پاسخ
  • امین
    2022-03-18 02:49

    سلام آقای دکتر من نزدیک ۴ ماهه عمل در رفتگی ترقوه انجام دادم ولی هم باز درد دارم و بیشتر شبا توی خاب بخاطر دردش هی باید دستمو و یا کفتمو جابه جا بکنم . خاستم‌ بدونم طبیعی هست یا نه؟

    پاسخ
    • با سلام. البته من نمیدونم کدوم عمل جراحی دررفتگی ترقوه رو انجام دادید. آیا پلاتین براتون گذاشتن یا از روش های دیگه ای استفاده کردن. اما نهایتا تا شش ماه برای ما درد طبیعی تلقی میشه ولی بعد از اون باید ارزیابی مجدد براتون انجام بشه

      پاسخ
  • سعید آذرمینا
    2022-02-09 22:48

    سلام اقای دکتر.من در شهرستان قشم دچار سانحه رانندگی شدم واستخوان ترقوه ام شکست وبواسطه پلاتین جراحی شوم.حدود ۱۰ روز بعد پیچهای پلاتین شل شدن ودچار حرکت شدن ومجددا جراحی کردم .الان بعد از گذشت ۴۰ روز با نظر پزشک دستم رو ازاد کردم ولی دوباره استخوان ترقوه از قسمت زیر گلو به سمت بالا امده بسیار متورم شده ودارای درددی خفیف هستم .از جهت حرکت مشکلی ندارم واز جهات مختلف با کمی درد خفیف حرکت میدم.لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  • مجتبی
    2022-02-08 17:43

    سلام اقای دکتر من کشتی گیر هستم ۸ماه پیش داخل تمرین از ناحیه شانه اسیب دیدم دکترا بهم گفتن ام ار ای بگیر ؛گرفتم گفتند مشکلی نیست یه التهاب تاندون هست با چند جلسه فیزیوتراپی حل میشه من رفتم فیزیوتراپی الان بعد از هشتماه درد ندارم ولی بعضی مواقع دستم خسته میشه یا بعداز تمرین یه درد خفیف داره الان رفتم عکس گرفتم استخوان ترقوه ام یکم فاصله گرفته و دقت هم که میکنم برامدگی مشخص هست آیا برای اینده مشکلی ایجاد نمیکنه راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ
    • با سلام خیر اینها معمولا حالت نیمه دررفتگی ترقوه است. البته در شما که کشتی گیر هستید امکان داره که این نیمه دررفتگی بر اثر ضربه تبدیل به دررفتگی کامل بشه. در حال حاضر اگر درد زیادی ندارید نیازی به اقدام خاصی نیست.

      پاسخ
      • محمدیاسین
        2022-06-15 18:10

        سلام آقای دکتر خسته نباشین
        پسر من ۷ سالشه یه هفته پیش با دوچرخه برخورد کرد و شانه سمت چپش قسمت ترقوه آسیب دید بردیمش بیمارستان بستری شد و عکس گرفتن بعد دکترش گف چیزی نیس و مرخص شد الان دستش بالا می‌ره ولی درد داره و قسمت ترقوه بالا اومده نگرانم چکار کنم به یه دکتر ارتوپد دیگم نشون دادم گفته نمیشه کاری کرد چون نزدیک ریه هستش ریسک عمل بالاست.ولی عکس کمی دررفتگی مفصل ترقوه نشون داده

        پاسخ
  • احمدرضا گیوی
    2022-01-30 20:08

    سلام خسته نباشید.من‌توی فوتبال روی شانه راستم‌سقوط کردم و دچار آسیب شدم.حالا چند دکتر گفتن‌باید جراحی بشه یک دکتر هم گفت باید بری فیزیوتراپی نیازی به جراحی نیست لطفا کمک کنید🙏🙏

    پاسخ
    • سلام. معمولا این حالتی که می فرمایید دو تا علت بیماری دارد. یا ترقوه در رفتگی دارد، یا کپسول مفصلی پاره میشه. اینکه جراحی لازم هست یا نه باید عکس هاتون رو ببینم. یا اگر ام ار ای کردین ام ار ای تون رو ببینم. تا به صورت دقیق بتونم راهنمایی کنم

      پاسخ
  • اریا
    2022-01-27 14:55

    با سلام.ببخشید دخترم ۵سال سن داره و حدود ۵ روز پیش در اثر زمین خوردن استخوان ترقوش شکست.بردمش پیش ارتوپد با پانسمان هشتی فیکسش کرد.امروز رفتم خودم ازش عکس گرفتم و توی عکس رادیولوژی دوسر استخوان روبروی هم هستن ولی فقط یک مقدار یه طرفش بالاتره و درست در یه خط موازی قرار نگرفتن.اگر تو این حالت جوش بخوره مشکل پیش میاد یا باید ببرمش پیش دکتر?ممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ
  • سلام آقای دکتر من طی بلند شدن از زمین یهو سر شونم درد گرفت و نگاه کردم دیدم که استخونم اومده بالا الان دستمو میتونم راحت تکون بدم ولی حس میکنم شیکسته یا در رفته استخون اومده بالا و یکم قرمز شده

    پاسخ
    • سلام. این حالتی که میفرمایید دررفتگی استخوان ترقوه است. توصیه ام این است که حتما عکس بگیرید. اگر دررفتگی جزیی باشد با یک سری اقدامات مشکل برطرف میشه اما اگر دررفتگی شدید باشد نیاز به جراحی دارد. زیاد به این توجه نداشته باشید که درد ندارید.

      پاسخ
      • بی خونه
        2022-03-27 20:35

        سلام
        پسرم هشت سالشه.آرنج و سرشونه سمت چپش ضربه خورد.دکتر گفت با دستمال ببند.استخون ترقوه ی زیر گردنش بعد دو روز بسته بودن دستش ورم کرد و درد داره.دکتر گفتن باید پین بذاریم.ولی من مخالفت کردم.نمیدونم کارم درست بوده یا نه. میشه راهنماییم کنید

        پاسخ
    • الهه
      2022-02-05 23:38

      سلام مادرم حدود سه چهار ماه است که ترقوه ی دست چپ در رفته است و مقاومت میکنه برای عمل جا انداختن و حدود ۶۵ سالشه.چکارایا عمل بعد از این مدت مشکلی ایجاد نمیکنه؟!

      پاسخ
      • سلام. سوالتون کلی است. دررفتگی ترقوه در دو نقطه اتفاق می افته. هم قسمت خارجی شانه و هم قسمت داخلی. بر حسب اینکه در کدام قسمت دررفتگی باشد، درمان متفاوت خواهد بود. ولی به طور کلی دررفتگی ترقوه با جاانداختن بهبود پیدا نمیکند و نیاز به جراحی وجود دارد. معمولا در این سن جراحی توصیه نمیشه اما باید عکس هاشون رو ببینم تا درمان نهایی رو پیشنهاد کنم.

        پاسخ
  • محمد مهدی
    2022-01-05 18:01

    سلام ، حس میکنم ترقوه سمت راست من از مفصل جناق سینه جدا شده و یه مقداری حرکت داره ، لازمه به پزشک مراجعه کنم؟

    پاسخ
  • مانی
    2021-12-28 01:58

    سلام من ۱۶سال هستم هنگام ورزش وقتی بدن سر هست وقتی شنا میزنم ترقوه ام صدا میده ولی وقتی بدنم رو با. تمرینات گرم میکنم و دوباره شنا میزنم ایندفعه صدا نمیده به نظر شما این عادیه احتمال داره وقتی بدنم خشک این صدا ایجاد میشه؟؟؟ و انتهای ترقوه ام کمی احساس درد. دارم

    پاسخ
  • بهاالدین
    2021-12-21 23:38

    سلام خسته نباشید چند ماه پیش وقتی که در حال انجام حرکت شنا بودم در ناحیه ی شانه درد شدید را احساس کردم که باعث شد تا مدتی ورزش را کنار بگذارم الان درد های لحظه ای یی رو در این ناحیه احساس می کنم همچنین وقتی که شانه ام را تکان می دهم استخوان ترقوه از ناحیه ی اتصال به جناق سینه جدا می شود و دوباره در جای خود قرار می گیرد خواستم بدونم آیا می تونم باز هم به ورزش ادامه دهم؟

    پاسخ
    • سلام. این حالتی که میفرمایید احتمالا دررفتگی مفصل ترقوه از جناح است. دررفتگی خود به خود برطرف نمیشود. اما اگر درد ندارید میتوانید به زندگی روزمره ادامه دهید.اگرچه با ورزش و حرکات ورزشی دررفتگی مجدد اتفاق خواهد افتاد. اما اگر درد دارید، حتما نیاز به جراحی وجود دارد.

      پاسخ
  • تهمینه رسولی
    2021-12-18 21:40

    راستش شاگرد در حرکت بارفیکس دچار اسیب شد در قسمت
    کتف جلو اندازه یه گردو ورم کرده بنظرتون چه مشکلی ایجاد شده

    پاسخ
  • ارمین
    2021-12-14 11:40

    سلام دکتر ببخشید یه سوال میشه از استخوان ترقوه ام ار ای گرفت

    پاسخ
  • نور اغا
    2021-11-17 12:27

    سلام
    من دو سال میشه که شانه ام درد دارد در قسمت که به دست وصل است جوری درد دارد که کتی چاقو بریده شده در داخل وقت وزن برداری میکنم درد ندارد وقتی به این بغل خاب میشم زیات درد میکنه.
    نوټ: سن 20 سال و کدام زربه هم نخورده
    اګر عکس نیاز باشد که ارسال کنم
    با سپاس پراوان

    پاسخ
    • با سلام. درد طولانی مدت شانه معمولا به علت اختلال یا پارگی هایی است که بر روی کپسول مفصل شانه و تاندون ها اتفاق می افتد. در بعضی از حرکت ها اوایل درد دارند اما به مرور زمان در تمامی حرکات دچار مشکل خواهند شد. توصیه ام این است که حتما ام ار ای انجام دهید.

      پاسخ
      • سلام آقای دکتر من تقریباً چهار هفته پیش از ناحیه کتف آسیب دیدم ضربه زیاد سنگین نبود اما بعد که درد گرفت رفتم دکتر یه دکتر گفت بیا عملت کنم اما سه دکتر دیگه رفتم گفتن نیازی نیست تو باید ۲ هفته استراحت کنی بعد دیگه میتونی باهاش کار کنی اما یکیشون میگفت باید سه ماه کار نکنی باهاش‌من ورزش میکنم و برام مهمه که‌ ورزشم رو ادامه بدم الآن درد کمتر شده برا جابجایی دست هم مشکلی ندارم ولی انگار استخوان ترقوه کمی فاصله گرفته نمیدونم تا کی باید به ورزش نکردن ادامه بدم ؟

        پاسخ
        • سلام. این حالتی که میفرمایید احتمالا دررفتگی ترقوه است. البته باید عکستون رو ببینم تا درجه بیماری مشخص بشه. درجات پایین نیاز به جراحی ندارد و بعد از دو ماه میتوانید ورزش رو شروع کنید. اما درجات بالای دررفتگی باید جراحی انجام بدین. اگر عکستون رو ببینم بهتر میتونم راهنمایی کنم.

          پاسخ
  • سارا
    2021-11-12 13:50

    سلام برای جراحی ترقوه چند روز برای جوش خوردن استخوان ترقوه لازم است

    پاسخ
  • علی معزی
    2021-11-08 23:53

    سلام من در خردادماه تصادف داشتم واستخوان ترقوه ام دچاردررفتگی شده وبرامدگی دیده میشود در2ماه پیش عمل جراحی انجام دادم وچند روز پیش در اثر بلند کردن وسیله برامدگی دوباره دیده شد همچنین وقتی باددستم کار میکنم درد میگیرد وقتی که دوباره به دکتر مراجعه کردم گفتند که باید باعمل جراحی دیگری با پیچ استخوان بسته شود نظر شماچیست؟ایا به عمل نیازی هست یا نه؟

    پاسخ
  • طالب پور
    2021-10-30 16:46

    سلام من درناحیه مفصل ترقوه احساس کمی برآمدگی میکنم که با درد همراه است دکتر به من گفته امکان تمرین بدنسازی رو ندارم الان حدود یکماه است آیا حرکاتی جهت اصلاح وجود دارد؟وووووو اینکه نمیتونم باشگاه برم؟

    پاسخ
    • ین حالتی که میفرمایید معمولا در اثر التهاب مفصل ترقوه است. که معمولا در حرکات ورزشی وسرشانه ایجاد می شود. معمولا اگر همراه با نیمه دررفتگی مفصل نباشد بعد از یک دوره یک تا سه ماهه استراحت و ورزش نکردن درمان میشود. اما اگر بعد از این دوره استراحت درد ادامه پیدا کرد حتما باید به پزشک مراجعه کنید تا عکس و ام ار ای از شانه گرفته شود.

      پاسخ
  • آتوسا شفيعي
    2021-09-17 14:54

    سلام وقتتون بخير
    مادر از نردبون پرت شدن استخون ترقوه ايشون شكسته الان تهران نيستند ، عكس هاشونو برام فرستادن ، درد شديد دارن بايد جواحي بشه جا بيافته يا به مرور ترميم ميشه

    پاسخ
  • هراتی
    2021-09-17 12:17

    سلام خسته نباشید
    من در قسمت ترقوه یه برامدگی دارم که از قبلا باهام بوده ولی دردی نداره فقط هر از چند گاهی بعد از جابه جایی یه صدا میده اما بدون درده

    پاسخ
  • مهدی
    2021-09-13 20:17

    با سلام خدمت شما آقای دکتر بنده کارگر ماشین حمل زباله شهرداری هستم از عقب خودرو سقوط کردم ودچار حادثه از ناحیه کتف شدم بعداز عکس گرفتگی گفتن استخوان ترقوه از مفصل acدچار در رفتگی شده کلا دوروز درد داشتم ولی الان دردی ندارم پزشک معالج گفت یکماه فیکسش کن تا بگیره ولی من بعد از دوهفته فیکس رو درآوردم امروز رفتم عکس گرفتم تغییر نداشتم دستم هم تا زاویه 45درجه بیشتر بالا نمیره آیا نیاز به عمل داره یا بدون عمل با فیکس خودش میگیره آیا عواقبی هم داره بدون عمل با تشکر

    پاسخ
    • سلام و وقت بخیر. دررفتگی مفصل ترقوه با بستن و فیکس شدن درمان نمیشود و آسیب در همان حدی که هست باقی خواهد ماند. این آسیب درجه بندی دارد. اگر میزان آسیب در درجه بالایی قرار داشته باشد، برای جلوگیری از درد و آرتروز نیاز به جراحی وجود دارد. اگر درجه پایین باشد، بعد از دو هفته می توانید حرکت ها را شروع کنید. گاها دچار درد خواهید شد اما مشکلی درست نمیشود.

      پاسخ
  • علی فیضی
    2020-11-18 07:45

    سلام و عرض ادب
    من حدود 26 سال پیش روی شانه ام بار سنگین از نردبان بالا بردم که ضربه خوده بود البته نه خیلی حاد. در طول این مدت هر از گاهی بروز وظهور درد در شانه داشتم و موقع حرکت و چرخش دست راست در محل شانه صداهای زیادی ایجاد میشه. اخیرا شب وقت خواب درد بسیار شدید دارم به طوری که نمیتونم بخوابم. لطفا راهنمایی بفرمایید چه اقدامی باید انجام دهم. ممنون و سپاسگزارم

    پاسخ
  • داریوش
    2020-10-31 18:56

    سلام آقای دکتر کوشان داریوش کیانی هستم 31 ساله من دوماه پیش دچار در رفتگی مکرر و کامل کتف سمت راست شدم چه کاری باید انجام بدم و متاسفانه هچ عکسی نگرفته ام با تشکر فراوان و سپاس

    پاسخ
  • حسین پورامن
    2020-10-28 12:32

    سلام آقای دکتر خسته نباشید من حدود 50روز پیش یه درد خیلی کمی در شانه سمت راستم داشتم بعد از گذشت 30روز بعد از پختن کباب وباد زدن زیاد شانه سمت راستم عدود 2سانت به سمت بالا باد کرد روی تیزی استخوان شانه یک 15 روزی مراقبت کردم دیدم فرقی زیاد نکرده به دکترمراجعه کردم ویک عکس از شانه گرفتم که گفتن در رفتگی هستش یک مقدار به سمت بالا حرکت کرده است باید استراحت کنی تا بهتر بشه ولی هرچی میگذره درد به پشت کتفم وروی بازوسمت گردن کشیده شده لطفا بفرمایید نیاز به جا انداختن نداشت ممنون جوابی که میدن

    پاسخ
  • محمد
    2020-10-24 20:45

    سلام وقتتون بخیر جناب دکتر.
    چند ماهی هست که یه درد خفیفی توی کتفم حس میکنم و وقتی با یک زاویه خاصی کتف راستم رو حرکت میدم استخوان ترقوه سمت راست صدای تق تق میده و دردی جزئی هم حس میکنم.
    دستم مشکلی توی حرکاتش نداره و معمولا بصورت عادی درد خاصی هم حس نمیکنم و مانع حرکت یا انجام کاری نمیشه. ولی بعد گذشت چند ماه تکرار این درد کمی داره اذیت کننده میشه و کمی هم حس میکنم گردنم هم درگیر این درد شده. البته خیلی کمه ولی حس میشه.
    استخون ترقوه هم الان بصورت عادی وقت نشستم و کاری هم انجام نمیدم هر از گاهی خود به خود داره درد میگیره ولی دردش کمه.
    البته خیلی خیلی کم هم ترقوه سمت راست تقریبا زیر گردن انگار کمی برآمدگی هم پیدا کرده که خیلی محسوس نیست ولی به اندازه خیلی کمی جلوتر از ترقوه سمت چپه.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  • کاوه
    2020-10-22 01:16

    با عرض سلام خدمت جناب دکتر کوشان
    آقای دکتر تقریبا یک سال پیش بر اثر تصادف ترقوه راست در رفتگی نوع سه داشتم که لیگامانها پارگی داشته و عمل باز انجام شد و پلاک گذاشته شد درد شدید بعد از یک هفته کمتر شد اما تا بحال اکثرا درد خفیف داشتم سوال بنده این هست که آیا پلاک که در ترقوه پیچ شده میشه درآورد یا اینکه دائمی باید باشه واگر پلاک حذف بشه بهتره یا بدتر واینکه هزینش تقریبا چقدر هستش مرسی

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    بنده از بچگی این مفضلم رفته که الان 17 سال سن دارم و برای درمانش اگه عمل کنم ایا باز هم میتوانم ورزش بوکس را انجام دهم؟
    اصلا درمان میشه؟😕

    پاسخ
  • سیمین
    2020-09-06 09:23

    سلام آقای دکتر
    من برامدگی استخوان تر قوه دارم فک کنم خیلی وقته البته اینو تازه فهمیدم با توجه به کسایی که در نت هست .الان چند روزه استخوان ترقوه ام وقتی نفسمو حبس میکنم یا دو تادستامو بالای سرم مثل دو خط موازی بالا میبرم یا حتی وقتی ایستاده ام و دستام کنار بدنم وسعی میکنم کتفمواز پشت به هم نزدیک کنم یه دردی تو قسمت استخوان تره قوه ام در هر دو سمتم احساس میکنم که ولی سمت راستم دردش بیشتر از سمت چپم ، ورزشی هست خودم تو خونه انجام بدم که خوب بشه یا کلا چکار کنم در ضمن من به طرز صحیح نمیشینم
    باتشکر از وقتی ک قرار میدید برای پاسخگویی

    پاسخ
  • سلام و خسته نباشید.من 13 سالم بود که داخل باشگاه جودو خوردم زمین و ترقوم شکست بردمش بیمارستان گفتن باید عملش کنی الان عملش کردم و یک سال و نیم میگذره به همین زودیا دوباره عمل میکنم و پلاک رو در میارم می‌خواستم بدونم بعد از درآوردن پلاک و استراحت میشه ورزش سنگین و جودو کار کرد؟ممون

    پاسخ
  • محمد یونس
    2020-09-03 00:47

    با سلام خسته نباشید
    اقای دکتر من تر قوه هم در رفت حدود یک نیم سانت بالا آمده بود دکترا گفتن بایدعملیات شود بنا برمشکلات کی داشتم نتوانستم عملیات کنم بایگ سری بانداژ های مخصوص از پشت واز بلای تر قوهتابیش رومحکم بانداژ کردن بعد چند کی عکس انداختم امده پاین مشکل اینجاست کی وقتی فشار میدم درحرکت است بالا وه پاین میشه آیا عزلاتکی از زیر ترقوه پاره شده دوباره خود راباز سازی خواهد کرد نمیتوانم بالای بازوی چم کی دررفتگی است بخوابم حرکات دستم کاملا خوب است بازو وه تر قوه حالاهم از هم دیگه جدااست وقتی بازوخودرا جلو عقب میکشم صدا داردمشخص است کی جدااست ترقوه وه بازو از هم دیگر
    مشکلات در نوشتاری من اگر هست مرا ببخشید

    پاسخ
    • با بی حرکتی این اسیب ترمیم نمیشه.اگر درد ندارین فعلا میتونین صبر کنین.ولی من جراحی توصیه میکنم

      پاسخ
  • علی عباس زاده
    2020-08-29 03:00

    سلام خسته نباشید
    من سرشونه هام نا متقارن سمت راست از سمت چپ بزرگتره(عضله کول سمت راست از سمت چپ بزرگتره و در عضله کول سمت چپ بعضی موقع کشیدگی احساس میکنم وسرشانه سمت راست ایجاد اسپاسم میکنه زود خسته میشم درد میگیره )
    استخوان تر قوه سمت راست کمی جلو تر از استخوان ترقوه سمت چپ است زمانی که کتف ها از پشت به هم نزدیک میکنم سرشانه سمت چپ عقبتر قرار میگیره(چند سال پیش یه ضربه مستقیم به دست چپم خورد اما دردی نداشتم ایا مشکل از این هست یا نه) الان بیشتر درد در سرشانه سمت راست .
    عکس ام ار ای دست راست گرفتم گفتن دست سالمه 10جسله فیزیوتراپی رفتم.
    یه بار دیگه عکس رادیو لوژی گرفتم گفتن مهره های گردنت صافه بهم حرکات اصلاحی با 10جلسه فیزیو تراپی دادن درد کمی کمتر شد اما نامتقارنی کتف ها برطرف نشد.

    پاسخ
  • Mohammad
    2020-08-28 15:48

    سلام پسرم چهار روز است که ترقوه اش شکسته است
    چندروز ه جوش می خورد؟
    تاچندروز درد دارد؟

    پاسخ
  • علی محمدپور
    2020-08-16 23:29

    درود بر شما اقای دکتر
    دیروز در حال ورزش و پریدن از روی موانع در اخر یه مانع بلند 100 سانتی که پریدم و روی شانه راستم فرود اومدم یه صدای قروچی از شونه ام شنیدم و بعدش درد!!! همون شبش تا امروز همش یخ کمپرس روش گذاشتم ولی هنوز درد دارم.لازمه عرض کنم که میتونم در همه جهات دستمو حرکت بدم ولی خب بعضی جهات درد شدید داره
    ممنون میشم از راهنماییتون که چیکار کنم بهتر میشم و تا چند ساعت بعد از اتفاق از یخ استفاده کنم
    من المان هستم و دسترسی به دکترهای ایرانی ندارم متاسفانه

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-08-23 05:59

      کمپرس یخ تا ۲۴ ساعت مفیده.ولی با توجه به شرح حال احتمال اسیب تاندونی وجود داره.اگر درد بیش از ۳ هفته طول کشید ام ار ای انحام بدین

      پاسخ
  • امیر حسین
    2020-07-18 14:17

    سلام آقای دکتر من ترقم یک ماهه شکسته و نیازی به عمل هم نداشته بعد چند وقت میتونم فوتبال بازی کنم

    پاسخ
  • امیر حسین
    2020-07-17 03:18

    سلام آقای دکتر من ترقوه ام شکسته لطفا میشه بگید بعد چند وقت میشه فوتبال بازی کنم

    پاسخ
  • فروین قاسمی
    2020-06-30 05:36

    سلام اقای دکتر من ۲۱ سالمه بر اثر افتادن روی کتف استخوان ترقوم شکست بعد با بانداژ ۸ بسته شد الان بعد از یک ماه احساس میکنم جایه شکستگی خوبه ولی از روی مفصل کنار سر شونه حالت بیرون زدگی داره دامنه حرکتیم محدود شده و درد در مواقعی که دستمو حرکت میدم دارم حتی لباسمو به سختی میپوشم خواهش میکنم کمکم کنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-07-18 14:41

      برامدگی باقی میمونه.اگر درد و محدودیت حرکتی بیش از دو ماه طول کشید ام ار ای کنین و مراجعه کنین به پزشک

      پاسخ
  • Reyhaneh
    2020-06-27 14:06

    سلام آقای دکتر ببخشد من مادرم امروز داشت یه کاری میکرد بعد خیلی هول شد بخاطر همینم دستش خورد به کابینت خونمون اولشم خیلی درد داشت الانم داره نمیدونیم چیکار کنیم اخههه هرچقد بهش میگیم بریم دکتر میگه تو این اوصاع کرونا چیکار کنیم میترسه کرونا بگیره حالا به نظرتون باید بره کتفشو جا بتدازه اخهه هم میترسه کرونا بگیره

    پاسخ
  • علی صمیم
    2020-06-21 02:07

    سلام آقای دکتر ۳ماه قبل تو باشگاه با شونه راستم محکم زمین خوردم که اسخوان ترقوه همونجا بالا رفت دکتر رفتم عکس برداشت گفت اشکال نداره دست آویز کرد گفت خوب میشه حالا هنگام کار شونم در میکنه و بالا زدگی ام داره خوشحال میشم یه رهنمایی بدین

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-07-07 09:39

      دررفتگی دارین.باید عکس رو ارسال کنین ولی جهت بهبودی نیاز به جراحی هست

      پاسخ
  • محمد
    2020-06-04 07:17

    سلام آقای دکتر ، مدتی است فعالیت ورزشی ام کم شده ولی در کتف راست احساس سرو صدا می کنم و چند صدا میشنوم اما اصلا درد ندارم آیا این می تواند خطرناک باشد؟ و اینکه آیا نیمه دررفتگی ترقوه با درد همراه است؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-06-14 11:07

      صدا بدون درد و محدودیت معمولا مشکلی نیست

      پاسخ
      • حامد
        2020-06-14 12:49

        سلام اقاي دكتر من ساعت ١بامداد روز پنج شنبه هفته گذشته در محل كارم بر اثر سرخوردگي از ناحيه شانه دچار آسيب شدم با مراجعه به ٥پزشك همه ي عزيزان نظر به عمل دادن بر اثر پارگي رباط و در رفتگي درجه ٣و٤ با پيگيري هاي انجام شده پزشك كه نظر قطعي به عمل نوع بسته دادند كه ليزر ميشه و يك وسيله توسط سه سوراخ ايجاد شده در سرشانه باعث فيكس شدن استخوان كلاويكل ميشود بنده چون اميد و نياز به بهبودي صدرصد دارم و مهم هست براي ينده كه بعد از بهبودي انشالله بتونم به ورزش بدنسازي و شرايط كاري سابق كه باعث استفاده زياد از دست راستم هست..شما اين نوع عمل رو تاييد ميكنيد؟بهتر عمل باز نتيجش؟و اينكه نتيجه كلي رو چگونه ارزيابي ميفرماييد؟
        من شرايطم اورژانسي و درد زياد دارم ولي هنوز استرس عمل و عدم نتيجه دارم خواهش ميكنم راهنمايي بفرماييد تشكر فراوان

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2020-06-28 09:10

          با سلام.اگر این روش توسط پزشک حاذق انجام بشه نتیجه خوبی داره.البته در این بیماری عمل باز هم نتیجه خوبی داره

          پاسخ
  • علی اصغر حسینی
    2020-05-29 16:52

    جناب خواستم بدونم آیا نیاز به جراحی هست؟
    شرایطی که جراحی لازم باشد را بیان کنید.
    ام آر آی در چه صورت جراحی رو لازم میکنه ؟
    پیام داده بودم دوتا بالاتر.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-06-06 19:03

      لطفا شرح مشکلتون رو در یک پیام مجددا ارسال کنید

      پاسخ
  • محمد
    2020-05-29 08:58

    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر ، یه مدته بخاطر مصدومیت نتونستم ورزش کنم و موندم خونه ، بعد از یه مدت از خواب که بیدار شدم احساس میکنم که انتهای استخوان ترقوه (از طرف کتف) بیرون زده ، هیچ درد خاصی نداره ولی کتفم صدا میده و نمیدونم این صدا بخاطر عدم فعالیت هست یا اینکه بخاطر این مشکله ، خواستم بدونم علائم نیمه دررفتگی با درد همراهه ؟ و نظرتون درمورد مشکل من چیه ؟ آیا باید به پزشک مراجعه کنم؟
    ممنون از زحمات شما

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-06-06 19:00

      نیاز به عکس ترقوه دارین.بگیرین و ارسال کنین

      پاسخ
  • با سلام دکتر جان یه شماره ی جدید تلگرام برای ارتباط با خودتون بدین شماره ی قبلی که مربوط به شما نمیشه

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-05-30 11:45

      اقای دکتر شماره تماس مستقیمی ندارند. سوالات افراد توسط ادمین برای اقای دکتر ارسال میشه

      پاسخ
  • 40روزه تصادف کردم راه میرم وآروم میدوئم اما نمیتونم رو دوزانوهام بشینم چهار زانو بادرد میشینم دستشویی ایرانی هم میشینم ولی با کمی درد آیا زانوهام آسیبی دارن یا به مرور درست میشه.ممنون از راهنماییتون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-06-06 19:02

      به نظر مشکلی نیست اما اگر بیش از سه ماه طول کشید ام ار ای کنین

      پاسخ
  • سلام من سه چار ماه میشه که دوستم چند بار تنه محکمی به شانه چپ من زدند.درد ملایمی داشتم و هنگام پوشیدن پیراهن پشت شانه احساس رد کردن استخوانی رو داشتم که بعد از دو روز به طور کامل خوب شد بعد از اون هم چندین بار بدنسازی رفته ام و مشکلی نداشته ام فقط استخوان ترقوه من در سمت قفسه سینه کمی بیرون زده و بالا تر رفته می خواستم بدونم ادامه فعالیت بدنسازی من مشکلی نداره؟؟؟ ممنون

    پاسخ
  • سلام مدت 35روز است که تصادف کردم یک برآمدگی روی استخوان ترقوه ام ایجاد شده وعکس گرفتم دکتر گفت مفصل آکرومیونم فاصله گرفته واز جا در رفته به چند پزشک مراجعه کردم یکی گفت فیزیوتراپی یکی گفت عمل یکی گفت نه فیزیوتراپی نه عمل خودش به مرور بهتر میشه حالا میخاستم بدونم با توجه به کارم که کشاورزم باید چکار کنم آیا میتونم در آینده با دستم کار کنم و بار بردارم در حال حاضر هم دستم به همه طرف حرکت میکنه اما گاهی یه درد وحالت تیر کشیدن داره لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-05-25 14:30

      اگر در رفتگی کامل هست،علی رغم بهبود درد جراحی توصیه میکنم

      پاسخ
  • سید علی اصغر حسینی
    2020-05-13 21:30

    آقای دکتر در ضمن هر دو باری که دستم اون طوری شده نه تورم داشته نه قرمزی و فقط یک بار که با روغن زیتون چرب کردم کمی رو بازدم سوزش گرفت و قرمز شد که بعد چند ساعت خوب شد.دست راستم هست.
    ممنون

    پاسخ
  • سید علی اصغر حسینی
    2020-05-13 21:20

    سلام جناب دکتر من حدود دوماه و اندی پیش با ضربه به شانه ام متوجه شدم دستم رو که دوران میدادم یا بالا می آوردم انگار که جابجا میشد و درد شدیدی داشت.یک هفته بستمش و خوب شد اما بعد یک هفته حین خواب و اینکه دستم رو گذاشتم زیر سرم دوباره در رفت و نفسم بالا نمی اومد و پدرم آرام به صورت قائم کشیدن و معرفت و دردش خوابید و بعددمراقبت خوب شد.اما درد داره خصوصا وقتی فشار میاد بهش چه کار کنم؟
    میترسم دستم رو بالا بیارم که یک وقت در نره ترس دارم.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-05-25 14:28

      کپسول مفصل پارگی داره و بایستی ام ار ای کنین

      پاسخ
  • سعید حکمی
    2020-05-11 05:48

    با سلام,مادر بنده ۶۵سالشه و حدودا یکسال پیش تو حیاط خونه زمین خورد ,از اون موقع یه درد خفیفی گرفت دستش که دیگه از فروردین ماه امسال شدت زیادی پیدا کرد ,تا حدی که دیگه اصلا ازدرد نمیتونه بخوابه ,بردم مادرمو پیش دکتر داخلی گفت در رفته و جاانداخت مثلا ,اما الان بهتر که نشده بدترم شده,نکته اینجاست که دستش به سمت جلو تا حدی خوب بالا میاد ولی به پشتت اصلا نمیره و میخواد مثلا پشتشو بخارونه اصلا دست به هیچ وجه به پشت نمیره و بقل پاش میمونه او درد شدیدی میگیره,ممنون میشم راهنماییم کنین علتش چیه و بهترین کار چیه ؟؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-05-25 14:27

      احتمال زیاد تاندونشون پارگی داره،حتما ام ار ای کنین

      پاسخ
  • مجید احمدی
    2020-05-09 20:40

    با سلام مادر بنده هنگام راه رفتن زمین خوردن و دچار در رفتگی ترقوه شدن سنشون ۶۵ سال با توجه به سنشون پیشنهاد شما چیه هست؟

    پاسخ
  • احمدرضا حسنی
    2020-05-04 15:53

    سلام اقای دکتر ، خسته نباشید .
    من ۳روز پیش تصادف داشتم و فقط ترقوه شانه سمت راستم در رفته بود که در اورژانس بیمارستان جا انداختن و هیچ دردی دگر نداره ولی از ارنج تا نوک انگشتام بی حس هست ، و فقط انگشت شصت و تقریبا میتونم تکون بدم ، میخاستتم بپرسم ایا این بی حسی از بین میره و میتونم انگشتامو تکون بدم و چه مدت طول میکشه .
    مرسی از شما و همکاران زحمت کش

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-05-25 06:06

      بی حسی معمولا تا یکماه از بین میره،ولی عدم تحرک انگشتان مهمه و بایستی مغاینه بشه

      پاسخ
  • احسان
    2020-04-30 03:37

    سلام آقای دکتر
    من از ۶ سالگی روماتیسم مفاصل دارم (در حال حاضر ۳۴ ساله هستم )
    من ۴ ماه پیش استخوانی که از بالای سینه به دست متصل است دچار برامدگی شد ( سمت چپ )
    و امروز متوجه شدم که همان سمت استخوان کتفم مقداری بیرون زده
    در ضمن من سالهاست که درد در ناحیه هر دو کتف و گردن دارم
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-05-25 06:05

      احتمالا التهاب مفصل ترقوه اس،عکستون رو ارسال کنین

      پاسخ
  • زهرا مرادی
    2020-04-28 13:10

    سلام خسته نباشید.پدرم ۲۰ روزه تصادف کرده در رفتگی کتف داشت با شکستگی بازو.کتفشو عمل کردن واسه بازوش هم پریدگی داشت گفتن بعد دو هفته شاید بگیره.ک متاسفانه هیچ تغییری نکرده.بعد الان متوجه شدت کتفش هم سرجاش نرفته.یعنی باز بایدعمل بشه.لطفا راهنمایی بفرمایید اخه پدرم با توجه ب بیهوشی زیادی ک ۲۰ سال پیش واسه ی عمل دیگه داشته و اون موقع گفتن بیهوشی براش خطر داره

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-05-25 06:05

      باید عکسشون رو ببینم.ولی به نظرم عمل لازمه

      پاسخ
  • فرهادی ازلرستان
    2020-04-19 23:47

    سلام‌‌من امروز یک سنگ‌پرتاب کردم تو اب و باعث کتف درد شدم خیلی درد میکنه حتی نمیخونم تکونش بدم دلیلش چیه کتفم در رفته یا کشیده شده چکار کنم خوب بشه

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-27 16:39

      معمولا بعد از چند روز درد بهتر میشه.در نرفته. ولی اگر بیش از یک هفته طول کشید بایستی ام ار ای کنین چون احتمال پارگی کپسول هست

      پاسخ
  • مسعود
    2020-04-17 21:04

    سلام دکتر . بنده حدود یک ماه است که شانه سمت راستم برروی مفصل اخرمی ترقوه ای درد میکنه وعلت دردش هم چون روی سمت راست بدنم می خوابیدم به وجود اومد در اوایل دردش کم بود فقط وقتی با دست مفصل رو لمس میکردم درد میگرفت ولی جدیدآ دستم رو حرکت که میدادم درد می گرفت. ام آر آی با آزمایش انجام دادم دکتر گفت آزمایش التهاب بالا نشون داده مفصلت نیز دررفتگی جزیی داره ونهایتا آمپول تزریق کرد العان درد نداره ولی نمی تونم دستم را حرکت بدم لطفا راهنماییم کنید آیا از آویز دست استفاده کنم یا خیر وبرای التهاب چکار کنم.ممنون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-21 14:27

      لطفا برای نوبت عمل با مطب تماس بگیرید.

      پاسخ
  • مهدی
    2020-04-12 13:25

    با سلام و عرض خسته نباشید
    آقای دکتر حدودا یک ماه پیش کوله ی تقریبا سنگینی رو به مدت نیم ساعت بلند کردم و روی شانه هایم بود
    بعد از گذشت چند روز احساس کردم بر روی کتفم و در محل متصل شدن دست به کتف ، استخوانم یه مقدار برآمده شده و در دو طرف این حالت بوجود اومد ولی الآن احساس درد ندارم فقط یکی دو روز اول که روی استخوان ها فشار وارد میکردم کمی درد میگرفت
    میخواستم سوال کنم که جای نگرانی وجود داره یا خیر؟ و اینکه اقدام خاصی باید انجام بدم؟
    با تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-21 13:59

      سلام. اگر درد کاملا از بین رفته نیاز به اقام خاصی نیست

      پاسخ
  • علی بیات
    2020-04-12 02:20

    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    من در تابستان پارسال در مسابقه بکس وقتی داشتم هوک راست میزدم وقتی که مشتم به صورت حریفم خورد دستم از کتف خالی کرد ازون موقع 6 بار داره در میره من باید عمل کنم ایا یا خیر اگه عمل کنم هزینش چقد میشه

    پاسخ
  • بهنام
    2020-04-04 01:33

    باسلام، من چند روزی کتف سمت راستم که قبلن عمل در رفتگی مکرر روش انجام دادن و یه اسکرو( پیچ) تم داخل عضله کتفم کار گذاشتن به طرز شدیدی درد میکنه انگار از تمان جایی که پیچ کار گذاشتن داخل کتفم چیزژ فرو میکنن و درد شدیدی داره، میخواستم بپرسم آیا امکان داره پیچ جابجا شده و همون جابجایی پیچ باعث درد شدی تو کتفم بشه؟

    پاسخ
  • علیرضا طایفه
    2020-04-04 00:58

    با عرض سلام و احترام،

    اینجانب حدود ۱۸ سال در ورزش کاراته و این اواخر بدنسازی فعالیت داشتم و حدود ۲ سال به دلیل ادامه تحصیل ورزش نکردم و به تازگی متوجه شدم یه برآمدگی در مفصل اخرمی ترقوه به کتف سمت راست ایجاد شده بر اثر تمرین مجدد درد ایجاد میشه البته کار بنده اداری و پشت میز هست، ممنون میشم راهنمایی بفرمائید. من یه عکس هم براتون به واتس آپ میفرستم.

    باسپاس فراوان

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-16 10:59

      سلام. لطفا عکس و شرح حال رو مجددا به این شماره تلگرام کنید: 09034562274

      پاسخ
  • بهزاد
    2020-04-01 20:57

    باعرض سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر عزیز من ۶ماه پیش دررفتگی ترقوه و پارگی رباط داشتم عمل کردم وپین گذاشتم الان درد ومحدودیت حرکت ندارم فقط درهنگام بالا آوردن دست از روبرو یک نیرویی از داخل کشش ایجاد میکنه میخواستم راهنماییم کنید متشکرم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-16 11:00

      خشکی کپسول دارین،تا ۶ ماه دیگه بایستی بهتر بشه. در غیر این صورت ام ار ای کنین

      پاسخ
  • محسن
    2020-03-31 02:07

    آقای دکتر با سلام و احترام
    من الان ۳۷ سالمه. حدود بیست سال پیش تو ورزش کشتی زمین خوردم و شانه راستم متورم شد و درد شدیدی گرفت طوری که دستم رو تا یکی دو هفته نمیتونستم تکون بدم ولی از ترس به پزشک مراجعه نکردم بعد از یکی دو هفته یواش,یواش,درد کم شد و تورم از بین رفت و دستم رو هم کامل میتونستم تکون بدم ولی متوجه شدم که استخوان کلاویکل یکمی بالا زده و استخوان اسکاپولا هم قدری از پشت بیرونه طوری که وقتی به پشت میخوابیدم احساس میکردم کتفم بیرونه. حالا بعد بیست سال که ورزش بدنسازی رو شروع کردم مجددا دستم یواش یواش درد گرفت و این درد زیاد شد طوری که به ارتوپد مراجعه کردم و mri نوشتن که گرفتم و بردم نگاه کردن گفتن دچار نیمه پارگی تاندون سوپر اسپیناتوس هستی ولی هر چی در مورد آسیب قبلی و بیرون زدگی کتفم گفتم متوجه نشدن چی میگم ضمن تینکه بیرون زدگی کلاویل بیشتر شده و از روی پوست مشهوده. حالا سوالم اینه که علاوه بر پارگی جدید تاندون موضوع متقارن نبون کتف و کلاویل از نظر روانی خیلی اذیتم میکنه و کتفم بیرونه آیا امکانش هست هم تاندون رو جراحی کنم و همزمان مشکل کلاویل و اسکاپولا رو همزمان حل کرد؟ اصلا باید تاندون رو عمل کنم یا نه ک یه متخصص شانه گفت باید عمل کنی یه متخصص شانه دیگر گفت اگه کامل پاره نشده باید تزریق prp انجام بدی.
    لطفا راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-16 11:01

      سلام. ام ار ای رو به این شماره ارسال کنید:
      09034562274

      پاسخ
  • مینا
    2020-03-25 04:34

    سلام آقای دکتر مادر من ۵۶سالشه ,۱۵بهمن تو خون پاش پیچ خورده کتفش خورده به ستون،که چند روز بعدش روی شونه از پشت کبود شده بود الان کبودی نیست ولی زیرگلو روی سینه بطرف همون شونه ورم کرده،ودرد شدید داره ،بخطر مشکل ریوی و کرنا بیرون نمی‌تونیم ببیریم امکان داره کمک کنید تا دردش کمتر بشه؟!؟؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-11 12:37

      سلام و وقت بخیر.
      بایستی عکس بگیرن،در حال حاضر کم خطر ترین دارو واسه ایشون شیاف دیکلوفناکه.

      پاسخ
  • علیرضا
    2020-03-18 04:57

    سلام خسته نباشید حدود چهار ماه پیش ترقوه راستم شکست و الان جوش خورده ولی وقتی کتفمو عقب جلو میکنم یه صدای ترق ترق میده و کمی درد میگیره چیکار باید بکنم و ایا دوباره میتونم بدنسازی برم. ممنون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-30 11:47

      با سلام.
      مشکلی نیست و به مرور بهتر میشه. ورزش مانعی نداره.

      پاسخ
  • سلام، خسته نباشید
    مدت ۴ سالی میشه ترقوه ام در رفته ولی دردی احساس نمیکنم ولی شانه هام تقارن نداره و این منو اذیت میکنه میشه لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-30 11:48

      سلام و وقت بخیر.
      اگر درد نداره نیاز نیست جراحی کنین.

      پاسخ
  • حسینی
    2020-03-17 11:34

    باسلام خدمت جناب دکتر ، بنده براثر افتادن روی شانه ترقوه ام در رفته بود و چون فاصله اش زیاد بود عمل کردم و پلاک گذاشته بودم وحدودا سه ماه پیش پلاک را باعمل جراحی از ترقوه ام برداشتم حال چون کار یدی زیاد انجام میدم حس می کنم کمی ترقوه ام بالا زده . البته این برآمدگی را از زمانی حس کردم که وسیله ای تقریبا سنگین رو مدت زیادی رو همان شانه آویزان کرده بودم . البته در حرکت دست، درد و یا مشکلی ندارم .حال سوال این است که این برآمدگی، تورم مفصله یا بالا آمدن ترقوه ؟ در هرصورت چه توصیه ای می فرمایید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-30 11:49

      سلام و وقت بخیر.
      برای پاسخ دهی باید عکس ببینم. اما احتمال بیرون زدگی ترقوه وجود نداره. اگر درد نداره لازم نیست کاری کنین.

      پاسخ
  • وهاب
    2020-03-16 23:29

    سلام خسته نباشيد من چند ماه پيش پام سور خورد تو اشپزخونه با كل وزنم امدم روى شانه أم الان بعد از چند ماه احساس درد از ناحيه شانه وكتف و تيركشيدن پشتم رو دارم لطفا راه حلى براى موضوع هست؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-30 11:50

      با سلام.

      احتمال اسیب تاندون وجود داره و بهتره ام ار ای کنید.

      پاسخ
      • بهار
        2022-08-24 23:50

        سلام من ترقوه سمت چپم شكسته فردا صبح عمل دارم يه سوال داشتم پلاتين بذارم يا عمل كنم بعدش ميتونم ورزش كنم يا استخر شنا كنم مشكلي ندارم؟؟؟

        پاسخ
  • نوید
    2020-03-16 14:45

    سلام آقای دکتر،من پونزده سالمه،وقتی دستمو یکجا میذارم و بدنمو عقب می کشم احساس می کنم استخوانم ازمفصل شانم جدا میشه،و این اتفاق فقط برای دست چپم میفته،ایا مشکلی نداره؟لطفا جواب بدین،با تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-30 11:51

      با سلام.
      مشکلی نیست و نرمی بودن کپسوله و به مرور بهتره میشه.

      پاسخ
  • اعلائي
    2020-03-15 02:14

    با سلام
    آقاي دكتر من ماه پيش تصادف كردم و ترقوه سمت چپم شكست و عمل جراحي كردم و پيچو پلاك گذاشتم. تقريبا هر روز دردم داره بهتر ميشه. اما الان بعد از يك ماه دقيقا جاي شكستگي هنوز بالا آمدگي داره ميخواستم ببينم طبيعيه؟

    پاسخ
  • فاطمه
    2020-03-13 10:59

    سلام دکتر خسته نباشین.من دیروز خوردم زمین ب کمر اومدم زمین ولی دستمم همزمان درگیر بود ینی به طرف چپ بدنم اومدم زمین امروز صب ک بیدار شدم کتفم درد میکنه .ممکنه دررفته باشه؟

    پاسخ
  • جعفری
    2020-03-11 23:29

    سلام آقای دکتر امروز استخان ترقوه سمت راستم ظربه محکمی خورد جایی که ظربه خورده درد میکنه دستم هم کلا باهاش درد میکنه به نظر تون عکس بگیرم نشکسته باشه ؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-23 19:02

      سلام.
      اگر درد بیش از یکهفته طول کشید عکس بگیرین.

      پاسخ
  • حسین
    2020-03-05 21:56

    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر من حدود یک ماه پیش کتف چپم در رفتگی داشت.کتفم روجا انداختم ولی الان شکلش با کتف دیگ ام فرق میکنه یکم برآمدگی پیدا کرده میشه راهنماییم کنید باید چکار کنم

    پاسخ
  • سلام خسته نباشین.
    من هفته پیش ی وسیله سنگین بلند کردم همون روز دردی نداشتم ولی از روز بعد هی دردم بیشتر شد ب صورتی که در حالت خوابیده میخندم دردی توی کتفم حس میکنم و نمیتونم نفس عمیق بکشم و نمیتونتم با دوتا دستم وسیله سنگین بلند کنم بنظرتون چکار کنم دیگه از دردش خسته شدم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-24 09:52

      سلام.
      باید حتما ام ار ای شانه و گردن انجام بدین.

      پاسخ
  • ستایش
    2020-02-22 09:44

    با سلام
    جناب آقای دکتر من یک مدت درد گردن ازناحیه پشت گردن راست داشتم که چندتا دکتر رفتم و گفتن ضعف عضله. کی از پزشکان، دکتر آسیب های ورزشی بودن و یک سری حرکات رو به من آموزش دادن. یکی از این حرکات حالت ایستاده با دو دست کش را کشیده، به حالت پارو زدن و یکی با دمبل یک کیلویی شانه ها را بالا اوردن.
    بعد از 3 روز که اینکار رو انجام دادم یک برآمدگی در سمت چپ، زیر استخوان ترقوه و بالای سینه (نه بالای جناق) احساسا کردم. یک مدت صبر کردم کمتر شد اما برطرف نشد اما چند روزه که بنظرم بیشتر شده و البته کمی کار منزل انجام دادم این روزها و این مدت پشت کامپیوتر به خاطر درد گردن، با دست چپ با ماوس هم کار کردم. یعنی تقریبا کارها رو با دست چپ انجام داده که فشار به سمت راست نیاد اما الان سمت چپ این مشکل بوجود اومده.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-24 09:53

      سلام.
      نیاز به سیتی اسکن‌ و ام ار ای دارید.

      پاسخ
  • جمال
    2020-02-16 14:22

    سلام من ۴روز پیش کتف چپ ام در رفت که در بیمغرستان جا انداخته شد ، الان ی کم درد داره و میتونم تکونش بدم ولی به سمت جلو ( مثلا حالت سلام نظامی هیتلری) نمیتونم زیاد ، آقای دکتر چند وقت دیگه کاملا ترمیم میشه؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-24 09:54

      سلام.
      چهار هفته بعد از دررفتگی لازم که ام ار ای کنید.

      پاسخ
  • سلام من کتف سمت چپم یه چند ماهی درد میگیره بعضی وقتا ونمیتونم زیاد روی شانه م کیف نگه دارم یا روی اون دستم بخوابم عکس هم گرفتم و دکتر گفت چیزی نیست ولی وقتی حرکتش میدم صدا میکنه و انگار کمی گیر داره و نسبت یه اون شانه ی دیگم خیلی کم احساس میشه که بیرون تره . مشکلش چیه ؟ من خودم فکر میکنم از غضروفه.

    پاسخ
  • ناصر
    2020-02-01 19:46

    درود و وقت بخیر آقای دکتر گرامی
    من حدود شش روز پیش در یک سانحه دچار شکستگی استخوان ترقوه(سمت چپ) شدم، در ابتدا درد خفیفی داشتم اما پس از مراجعه به دکتر و گرفتن سی تی اسکن سه بعدی با پیشنهاد ایشان بانداژ8 گرفتم و تا به الان بستم، درد زیادی ندارم اما نگرانیم از بد جوش خوردن استخوان هست! اگر مشکلی نیست عکسش رو براتون ارسال کنم نظرتون رو جویا شم؛ سپاس از محبت شما

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-24 09:57

      سلام.
      خواهش میکنم. لطفا عکس رو ارسال کنید.

      پاسخ
  • بهاره
    2020-01-24 00:31

    وقت بخیر….در تمرینات مکرر بالا اوردن وزنه و البته نشستن زیاد درحالیکه ارنجم روی میز بوده و فشار به شونه اوردم، متوجه شدم یکم مفصلم استرنو بیرون زده است البته تشخیص فیزیوتراپم بوده..‌درد این قسمت رو به صورت فشار به عصب در قسمت بازو حس میکنم و خود مفصل هم کمی به لمس حساسه…اما درد دستم در دو دست هست اما مفصل انگار از سمت راست فقط بیرون زده (به سمت بالا امده).. این مورد نیاز به جا اندازی داره یا ممکنه علت چیز دیگه باشه؟البته مشکل تریگر پوینت تو ناحیه تراپیزوس هم دارم…تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-24 09:57

      سلام و وقت بخیر.
      این حالت قابل جا اندازی نیست،ولی بهتره عکستون رو ارسال کنین.

      پاسخ
  • امیر
    2020-01-16 18:42

    سلام آقای دکتر
    بنده ۲ ماه پیش جراحی در رفتگی مفصل ac رو انجام دادم و ترقوه ام پیچ و پلاتین شد که تقریبا بعد یکماهو نیم پلاتین ها رو کشیدم
    میخواستم ببینم پیچ تا چند وقت باید در شونه ام باشد؟
    و از اونجا که ورزشکار حرفه ای هستم
    آیا میتونم به ورزش حرفه ای برگردم و یا با کوچک ترین ضربه ممکنه دوباره تکرار بشه؟
    الان هم که ۲ ماه گذشته دکتر بنده اجازه بالا آوردن دستم رو به طور کامل بهم نداد چون به گفته خودشون ممکنه پیچ جابجا بشه

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-01-27 19:28

      سلام
      لطفا عکستون رو بفرستین
      تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • سلام آقا دکتر من چند روز پیش بر اثر ضربه دستم در رفت دکتر نرفتم درد دستم بهتر شده ولی استخوان دستم و روی دستم ورم داره به نظرتون جدی بگیرمش؟؟؟

    پاسخ
  • مهرداد
    2020-01-03 00:28

    باسلام. اقای دکتر میتونم برایتون عکس ام ار ای ارسال کنم نظرتون رو در موردش بفرمایید؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-01-06 15:46

      سلام لطفا به تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ همراه با شرح حال ارسال کنید

      پاسخ
  • نیما
    2019-12-14 07:26

    سلام اقای دکتر میشه شماره ای که باهاش تلگرام دارید رو بزارید لطفا باید براتون یه عکس براتون بفرستم ، ممنون میشم

    پاسخ
  • حامد
    2019-12-09 22:24

    سلام اقای دکتر من در اثر وزنه زدن در باشگاه چند سال پشت سر هم . ۴ هفته قبل برامدگی روسرشانه دست چپ ظاهر شد . با درد زیاد دکتر رفتم . ام ار ای گرفتم . ربات ها مشکل نداشت دکتر گفت دچار در رفتگی ترقوه شدی . گفت دیگه ورزش نکن جراحی فایده نداره الان استخوان کف و بدشکل شده حرکت ترقوه در داخل شانه حس میکنم گاهی استخوان سرشانه میره پاین وقتی صبح از خواب پا نیشم اومده بالا دوباره . لطفا کمک کنید من دوست دارم دوباره ورزش کنم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-12-16 09:40

      با سلام.البته بهتره که عکس و ام ار ای رو ببینم.اما معمولا درمان این حالت جهت بهبودی کامل،جراحیه

      پاسخ
  • حسینی
    2019-11-27 08:49

    اقای دکتر سلام در پرسش و پاسخ های بالا فردی به نام فرهاد سوالش را از شما این طور مطرح کرد: من ترقوم تو باشگاه چون برای مسابقات تمرین میکردم در رفت عمل کردم ۵ ماه پین گذاشتم تازه ۱ ماه در اوردم پین رو حالا میتونم به تمرینم ادامه بدم؟ پاسخ شما بود بعداز شش ماه می تونینید …بنده ازشما سوال کردم بعداز شش ماه بردارم کی می تونم به ورزش بپردازم با توجه به یکی بودن شرایط آسیب دیدگی و پین گذاری با فرهاد فرمودید دوماه ، خواستم تفاوت در پاسخ را اگه میشه بفرمایید . سپاسگزارم

    پاسخ

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-12-06 17:45

      چون شما یکماه پین رو دیرتر در آوردین.کلا یکماه بعد از در آوردن پین میتونین

      پاسخ
  • محمود
    2019-11-09 00:52

    با سلام و وقت بخیر
    آقای دکتر من سرشانه دست چپم بصورت زیاد درفتگی داره و هنگام بالا اوردن دستم بشدت ام سرشانم درد میکنه و روزانه ام کار دستی(کار تولیدی مس، صنایع دستی) انجام میدم، دکتر رفتم نتیجه خاصی نگرفتم، میشه راهنماییم بفرمایین. خیلیی ممنون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-12-06 17:38

      با سلام. متاسفانه در رفتگی مکرر با جراحی درمان پیدا میکند

      پاسخ
  • باسلام 51 سالمه حدودا شش ماهست که روی ترقوه ام بخاطر دررفتگی پلاک گذاشته شده خواستم بدونم چندروز استراحت و دوری از ورزش مانند دویدن و فوتبال لازمه بعدازاین که پلاک از ترقوه خارج بشه ؟

    پاسخ
  • حسینی
    2019-11-07 20:08

    باسلام خدمت دکتر بزرگوار ، بعداز شش ماه برداشتن پلاک ازترقوه ای که دررفتگی داشته است چه مدت نباید به ورزش مثل فوتبال یا دویدن پرداخت؟

    پاسخ
  • محمد سعید
    2019-11-04 19:52

    سلام آقای دکتر من حدود یه ماه پیش توی باشگاه کشتی ترقوه ام شکست ورفتم پیش چند تادکترهیچ تغیری نکرده امکان داره آقای دکتر استخوان اصلا باهم جوش نخورند … باتشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-11-09 20:04

      احتمال جوش نخورن کمه،معمولا در عرض دو ماه جوش میخوره

      پاسخ
  • محمد
    2019-11-01 10:35

    سلام دکتر من حدود ۱۵ روزه کتف وگردنم درد میکنه .۴ روز پیش رفتم دکتر ارتوپد وگفت درد در ناحیه ترقوه است ودو هفته استراحت کن ودستت آویز باشه الان بعد این ۴ روز دستم اصلا بالا نمیاد ودرد در اطراف گردن وتا آرنج دستم پیش رفته لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-11-08 17:08

      با سلام،نیاز به عکس و ام ار ای شانه هست

      پاسخ
  • ابوالفضل
    2019-10-29 13:57

    سلام دکتر من ۲ ماه هست که روی استخوان ترقوه ام تورم کرده پیش هر دکتری رفتم درست جواب نداد نمیتونم دسمو حرکت بدم چکار کنم؟

    پاسخ
  • حسینی
    2019-10-28 20:28

    باسلام شما و دکترم تاکید داشتید باید بعداز شش ماه برداشته بشه زودتر بردارم عواقب نداره؟ باتشکر

    پاسخ
  • نیلوفر
    2019-10-27 00:11

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    ببخشید من والیبال کار میکنم مدتی بود شانه راستم درد میکرد که این اواخر بدتر شده بود رادیولوژی و ام ار ای رفتم ولی توی ام ار ای نوشته بود که کاملا سالمه. اما تو عکسای رادیولوژیم ترقوم توی هردو شونم با مفصل فاصله داره شبیه دررفتگی ولی خب دستمو کامل میتونم تکون بدم
    بنظرتون مشکل از چیه؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-11-08 16:59

      احتمالا اسیب کپسول دارین که با ام ار ای با تزریق مشخص میشه

      پاسخ
  • امیر
    2019-10-26 19:09

    سلام جناب دکتر
    بنده ۳هفته پیش بر اثر زمین خوردگی وافتادن روی شانه در فوتبال سر ترقوه سمت راستم مقداری بالا آمد که همان شب بخاطر درد به بیمارستان رفتم و بعد از عکسبرداری تشخیص این شدکه دستمو بصورت ۹۰ درجه دو تا سه هفته از گردنم آویزون کنم و ام ار ای گفتن لازم نیست،بعد دو هفته باز دکتر دیگری رفتم همین حرف رو زدن و گفتن در حدی نیست که عمل لازم باشه ولی الان هنوز مقداری درد دارم بعد ۳ هفته ،طبیعیه؟
    برامدگی هم به همون شکل مونده و اصلا تغییری نکرده ظاهرش

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-11-08 16:57

      با سلام درد تا ۲ ماه میمونه،برامدگی برطرف نمیشه

      پاسخ
  • حسینی
    2019-10-23 12:46

    باسلام حدودا پنج ماهی است که ترقوه ام به دلیل در رفتگی با پلاک به آکرومیون شانه ام فیکس شده می خواستم بپرسم علت درد تاندون های بازو هنگام حرکت دست که اغلب هنگام لباس پوشیدن یا در حرکت های شدید مثلا در هنگام ورزش فوتبال اتفاق می افته چه چیزی می تونه باشه . باتشکر از جناب دکتر کوشان بزرگوار

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-10-28 00:04

      با سلام.بایستی پلاک خارج بشه

      پاسخ
      • شایان
        2022-12-29 01:13

        سلام خسته نباشید .من یه ساله که ضربه ای به کتفم میخوره زود از جاش در میره و خودم سر جاش میندازم یه روز ورم میکنه باز خوب میشه ولی باز با یه ضربه از جای خود درمیاد

        پاسخ
  • سارا
    2019-10-14 00:18

    با سلام. حدود دو هفته هست که استخوان ترقوه ام که متصل به جناغ سینه ام هست دچار برجستگی شده که با یه عکس رادیولوژی متوجه شدم استخوان ترقوه ام دچار در رفتگی قدامی شده. پیش متخصص ارتوپد رفتم گفتن که همیشه همینطوری میمونه. به نظر شما با فیزیوتراپی نمیشه این استخوان رو به عقب برگردوند. چون من یه خانم سی ساله هستم و این قضیه از لحاظ زیبایی خیلی برام مهمه. چون دو استخوان زیر گودی گردنم ناقرینه شده. ممنون

    پاسخ
  • حسینی
    2019-10-10 09:58

    باسلام حدوداچهارماهاست که دررفتگی ترقوه ام را عمل کردم و پلاک گذاشتم اما باز هنگام حرکت دست جای پلاک گذاری شده درد داره و نمی تونم سمت چب بخوابم چون هم کتفم درد می گیره و همگردنم به کامل به سمت کتف نمیاد .خواستم بدونم این مشکلات بعداز برداشتن پلاک خب میشه یا باید برای همیشه اونو تحمل کنم . باسپاس

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-10-13 10:23

      با سلام،به احتمال زیاد بعد از برداشتن خوب میشه

      پاسخ
  • محسن
    2019-09-25 12:24

    سلام و خسته نباشید
    من هفته پیش باموتور تصادف کردم و شانه راستم اسیب دیده و انتهای ترقوه طبق عکسی که گذاشتین بالا امده و بعد از گرفتن عکس سی تی گفتن که انتهای ترقوه در رفته و نیاز به جراحی لیزر برای فیکس کردن هست. ایا میتونم عکس رو برای شما ارسال بکنم که بدونم نیاز به عمل هستش ایا؟

    پاسخ
  • آرین
    2019-08-30 10:56

    با سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر من حدود یک سال و نیم که مشکل سندرم گیرافتادگی شانه داشتم و چند دفعه کورتیزون تزریق کردم فیزیوتراپی هم رفتم ولی هیچ کمکی به من نکرد و مجبور شدم یکی از شانه ها مو عمل بکنم و از روزی که شونه ها مشکل داره شدیداً استخوانهای ترقوم درد می‌کرد و این مفصل های که بین ترقوه و جناغ سینه هستند خیلی درد می‌کنند احساس صدای سابید گی می کنم می خواستم بدونم برای درمان این مفصل های ترقوه جناغ سینه چه کار باید بکنم درمانش چیه خیلی ممنون میشم اگه جواب منو بدید تشکر می کنم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-09-05 09:53

      با سلام.احتمالا نیاز به تزریق دارین ولی عکستون رو ارسال کنین
      ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • حسینی
    2019-08-27 08:01

    باسلام خدمت دکتر عزیز، 51 سالمه و ترقوه ام به دلیل دررفتگی پلاک گذاری شده است بخاطر محدویت حرکتی که پلاک جاگذاری شده روی ترقوه واسم ایجاد می کنه تمایل دارم که در حداقل زمان آن را بردارم اما دکتر م میگه هرچه پلاک رو دیرتر برداری بهتره و شش ماه حداقل زمانه و بهترین زمان یکسال هست حال خواستم نظر وزین شما رو درین خصوص بدونم تا خیالم راحت باشه

    پاسخ
  • حسینی
    2019-08-17 08:26

    باسلام خدمت دکتر عزیز ، سوالم اینه آیا ممکنه بخشی از محدودیت حرکتی دست به دلیل پلاک گذاری روی ترقوه ای که دررفتگی داشت، باشه و تا پلاک برداشته نشه این محدودیت وجود داره؟ در این صورت اگر تا برداشتن پلاک این محدودیت وجود داشته باشد و دست به صورت عادی نچرخه باعث تثبیت در همان محدوده نمیشه و آن وقت بعداز برداشتن باز به همین صورت باقی نمی مونه؟ یا این که با برداشتن پلاک آزاد میشه و به حالت اول باز می گرده؟ باتشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-21 22:08

      با سلام.معمولا بعد از برداشتن پلاک،اگر خشکی مونده باشه،میشه حین عمل برطرف کرد.اماتوصیه میکنم حتی المقدور در اسرع وقت با حرکات،دامنه حرکتی رو برگردونین

      پاسخ
    • امیر
      2020-01-16 23:19

      سلام جناب دکتر
      من ۲ ماه پیش جراحی مفصل ac ترقوه رو انجام دادم
      تقریبا ۱ماهو نیم بعد از عمل پین هارو کشیدم
      میخواستم ببینم پیچی که تو کتفم هست چه مدت دیگه باید باشه
      و از اونجا که ورزشکار حرفه ایم میخواستم ببینم بعد از درمان میتونم به ورزش حرفه ای برگردم ویا ممکنه دوباره با آوردن فشار از جاش در بره؟
      و دکتر جراحم گفته فعلا دستمو به سمت بالا نبرم چون ممکنه پیچ از جاش جابجا بشه

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2020-03-24 09:59

        سلام و وقت بخیر.
        معمولا پیچ رو خارج نمیکنیم بعد از چهار ماه میتونین ورزش کنین ولی بهتره از جراحتون بپرسین.

        پاسخ
  • امید شیرازی
    2019-08-14 01:23

    سلام خواهش میکنم کمکم کنید..من ۲۷ سالمه ۱۰ سال پیش در باشگاه بدنسازی بعد حرکت پشت بازو خوابیده احساس سوزش در گردشگاه کتفم داشتم…خلاصه ۵ سال پیش رفتم سربازی توی تمرینات سخت اویز بودم که همون محل قبلی کتفم سوزش شدید گرفت و صدای کمی مثل در رفتن داد….خلاصه از بعد از سربازی با کوچکترین حرکتها کتفم از جا در میره و خودم ب کمک برادرم جاش میندازیم….خواهش میکنم راهنماییم کنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-21 22:13

      سلام، در رفتگی مکرر فقط با جراحی قابل درمان است

      پاسخ
  • آقای دکتر سلام من پنج روز پیش داخل فوتبال روی شانه ام افتادم رفتم دکتر عکس گرفتم و دکتر گفت ترقوه ات شکست و دکتر گفت چون تو سن کمی نداری با تکان ندادند دست که بهم وسیله باند و آویزون کردن روی گردن که تکان نخورد بهم داد جوش می خورد الان هیچ دردی ندارم و الان یک چیزی کوچک از همانجا زد بیرون و دست می زنم درد ندارم و می توان دستم را تکان بدهم به نظر شما جوش خورده است و اون برآمدگی خود ش میرود؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-13 00:28

      با سلام.بعد از پنج روز جوش نمیخوره.برامدگی معمولا باقی میمونه

      پاسخ
  • حسین
    2019-08-06 12:22

    باسلام خدمت دکتر عزیز، با توصیه شما واسه درد شانه و اطرافش به دکتر م مراجعه کردم ایشون میگن بخاطر پلاک گذاری روی ترقوه است که به دلیل دررفتگی جاگذاری شده و تا برداشتن آن باید باهاش مدارا کنی به نظر شما جوابشون تخصصیه یا رفع تکلیفیه؟ سوال دیگر این که بالا بردن دست که با کمی فشار ودرد صورت می گیره باعث برخورد استخوان های اطراف ترقوه و یا مفصل دست به پلاک نمیشه؟ تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-08 15:22

      با سلام.فکر میکنم جوابشون صحیحه.امکان برخورد هست.پلی بایستی عکس رو ببینم

      پاسخ
      • آقای دکتر سلام من پنج روز پیش داخل فوتبال روی شانه ام افتادم رفتم دکتر عکس گرفتم و دکتر گفت ترقوه ات شکست و دکتر گفت چون تو سن کمی نداری با تکان ندادند دست که بهم وسیله باند و آویزون کردن روی گردن که تکان نخورد بهم داد جوش می خورد الان هیچ دردی ندارم و الان یک چیزی کوچک از همانجا زد بیرون و دست می زنم درد ندارم و می توان دستم را تکان بدهم به نظر شما جوش خورده است و اون برآمدگی خود ش میرود؟

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2019-08-15 15:10

          سلام.هنوز جوش خوردگی نداره .برامدگی باقی میمونه

          پاسخ
  • حسین
    2019-08-05 10:35

    سلام اقا دکتر من یک هفته پیش رفیقم افتاد روی کتف چپم الان مثل یه غده استخوان ترقوه ام زده بیرون
    دکتر گفت چون تنگی نفس نداری ولش کن
    شما میگید چی کار کنم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-08 15:20

      سلام.حتما عکستون رو بفرستین.تنگی نفس به تنهایی دلیل جراحی نیست
      ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • حسین
    2019-07-30 09:58

    باسلام حدودا دو ماه از عمل جراحی دررفتگی ترقوه شانه و پلاک گداریش میگذره و شانزده جلسه هم فیزیوتراپی رفتم واینک هم درحال فیزیو هستم اما درد مفصل شانه و اطراف آن مخصوصا شب ها رهام نمی کنه خواستم بدونم این طبیعیه و اگر طبیعه تاکی باید درد بکشم و یادرمانش چیه؟ باسپاس دکتر بزرگوار

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-02 11:54

      با سلام.درد تا سه ماه طبیعیه.در صورت ادامه به پزشکتون مراجعه کنین

      پاسخ
  • الناز
    2019-07-27 20:29

    سلام من افتادم روی شوفاژ و شونم درد شدید گرفت وقتی ولی می تونم تکون بودم ولی درد میگیره و کبود نشده ترقوم الان ترقوم وضعش چطوره؟ می تونم حرکتش بدم ولی درد میگیره و وقتی که تکونش نمیدم درد نمیگیره

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-01 15:44

      سلام.لطفا یه عکس بگیرین و بفرستین
      تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • باسلام دخترم چهارده سالشه چهار سال پیش افتاد و ارنجش شکست و استخونش خرد شد عمل جراحی انجام شد اما حالا دستش کامل باز نمیشه زاویه ساعد با بازو که باید صدوهشتاد باشه حدودا صدوهفتاد است خواستم بدونم اگه دوباره جراحی بشه دستش صدوهشتاد یعنی کامل باز میشه؟ تشکر

    پاسخ
  • حسینی
    2019-07-23 21:36

    باسلام دخترم چهارده سالشه چهار سال پیش افتاد و ارنجش شکست و استخونش خرد شد عمل جراحی انجام شد اما حالا دستش کامل باز نمیشه زاویه ساعد با بازو که باید صدوهشتاد باشه حدودا صدوهفتاد است خواستم بدونم اگه دوباره جراحی بشه دستش صدوهشتاد یعنی کامل باز میشه؟ تشکر

    پاسخ
  • سیدحسین
    2019-07-21 15:47

    باسلام خدمت جناب دکتر عزیز، حدودا چهل وپنج روز از عمل ترقوه شانه و پلاک گداریش می گذره اما باز مخصوصا شب ها درد شدیدی در قسمت مفصل شانه وبالای بازوها دارم و هنگام بلندکردن دستام انگار دارم رگهاشو میکشم .موضوع دیگه خواستم بدونم حالا بخوام ور زش دو یدن نسبتا آرام درحد سه چهار کیلومتر واسه عملم مشکلی ایجاد میشه؟ سپاس

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-01 15:39

      با سلام.درد تا سه ماه نرماله.دویدن مشکلی نداره

      پاسخ
  • کمیل
    2019-07-16 16:21

    باسلام ضمن پوزش، پاسخ به سوالات خیلی دیر داده میشه لذا اغلب پاسخ ها وقتی داده می شود که دیگر برای دریافت کننده موثر نیست. البته قصد جسارت به بزرگواری شمارو ندارم و تا همین حد هم خیلی لطف می کنید منحصرا نقدی بود

    پاسخ
  • مهدی فضلی
    2019-07-16 12:32

    سلام آیا پارگی ماهیچه کتف باعث بیرون زدگی استخوان کتف میشود ؟

    پاسخ
  • حسینی
    2019-07-15 10:28

    باسلام دررفتگی ترقوه داشتم و برای گداشتن پین عمل جراحی انجام دادم وحالا حدودا چهل روز از عملم می گذره و ده جلسه فیزیو تراپی برام تجویز شد که هفت جلسه رو انجام دادم و دستام از طرفین با کمکی ، صددرجه بالا میاد خواستم بدونم بعداز ده جلسه بدون فیزیو تراپی دستم خود به خود و تداوم حرکات به حالت اول برمی گرده یا حتما باید فیزیو رو ادامه بدم وبرق و لیزر استفاده کنم؟ تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-20 19:30

      با سلام بهتره ده جلسه دیگه ادامه بدین

      پاسخ
  • علیرضا ب
    2019-07-13 13:59

    سلام آقای دکتر من ورزش ایکیدوکار میکنم و حدودا 10 روز پیش سر تمرین بر روی شانه ام زمین خوردم و صدایی از شانه ام به گوشم خورد و درد بسیار شدید داشت که بلافاصه به مدت 24 ساعت مرتب کمپرس یخ کردم و بعدش کمپرس گرم و پیش دکتر ارتوپد رفتم و عکس گرفتم و گفت استخوان ترقوت از جاش تکان خورده و برگشته سرجای خودش و یکم فاصله گرفته از محل مفصل.گفتند که دستتو تکان نده و با اویز دست گفت ببند تا خوب بشه. الان دردم کم شده (قرص سیکلوسکوپ میخورم) ولی محل تروما درد میکنه و دستم قدرت نداره. خواستم ببینم که از کی میتونم تمرینم ورزشیمو شروع کنم ؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-21 08:21

      با سلام.با توجه به نوع ورزش،حتما ام ار ای کنین و عکس رو همراه با متن سوالتون به تلگرام شماره ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ ارسال کنین

      پاسخ
  • سلام دکتر استخوان ترقوه من ضربه شدید خورده بود و فاصله گرفته دقیقا تو عکس حالت شدید.
    الان نزدیک دو ماهه هم درد دارم و هم برامدگی دارم ولی یکم کم تر شده برامدگی

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-21 08:20

      سلام.لطفا عکس رو همراه با متن سوال به شماره تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ ارسال کنین

      پاسخ
  • عاطفه
    2019-07-12 19:18

    سلام آقای دکتر من ترقوه سمت راستم شکسته رفتم دکتر یکی گفت باید عمل بشه یکی گفت نه،الان یک ماه گذشته عمل نکردم و لی خیلی درد دارم باید چیکار کنم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-18 13:47

      با سلام
      لطفا سوالتون رو همراه عکس و ام ار ای به شماره ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ ارسال کنید

      پاسخ
  • حسین
    2019-07-12 16:44

    باسلام خدمت دکتر عزیز و بزرگوار، 51 سالمه یکماه پیش عمل دررفتگی ترقوه شانه انجام دادم و حالا محدودیت حرکتی دست دارم به طوری که دستم با کمک دست دیگر و درد تا زاویه نود درجه با بدنم قرار می گیره و بسیار ضعیف شده خواستم بدونم طبیعیه ؟ در صورت امکان راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
  • صادق بادی
    2019-07-08 15:46

    سلام دکتر خسته نباشید
    من استخوان ترقوه سمت راستم ۱۴ سالم ک بود شکست.
    و الان ک ۲۰ سالمه بعضی وقتا احساس درد میکنم
    باید بردارمش؟؟

    پاسخ
  • علیرضا
    2019-07-05 11:22

    با سلام. من چهارم دی ماه سال گذشته در تصادف دچار شکستگی ترقوه چپ شدم. با شواهد و قرائن موجود استخوان جوش خورده و البته استخوان اضافه هم بوجود اومده. اما وقتی استخوان رو با دست راستم به بالا و پایین حرکت میدم، احساس میکنم جابجا میشه اما این امر در مورد ترقوه سالم سمت راست اصلا وجود نداره و خیلی محکمه. خواستم ببینم امکان این تکان خوردن هست اصلا؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-08 10:52

      با سلام.حرکت در محل شکستگی نرمال نیست.باید عکستونو ببینم
      به همراه متن سوال ارسال کنید
      ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • محمد حسین
    2019-06-26 08:42

    آقای دکتر من دیروز در حالی که داشتم قدم میزدم ناگهان سر خوردم و افتادم روی شانه دست چپم (دست چپ من‌ به طور کامل معلول هست) و در حین افتادگی صدای ریزی شنیدم الان وقتی بی حرکت نگه میدارمش دردی نداره ولی وقتی تکونش میدم درد میگیره ولی میتونم تحملش کنم من با توجه به جایی که زندگی میکنیم و مشکلات مالی نمیتونم به پزشک مراجعه کنم آیا با استراحت دادن کامل میتونم خوبش کنم؟ در ضمن من 16 سال سن دارم ممنون میشم پاسخ بدید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-05 21:50

      با سلام.اگر ترک داشته باشه ،با بیحرکتی بهتر میشه.ولی بهتره عکس بگیرید

      پاسخ
  • علی گورکانی
    2019-06-25 12:14

    سلام
    من ۱۸ سالمه حدود یک سالی هست که استخوان کتف راستم زده بیرون
    رفتم دکتر دکتر برام عکس رادیولوژی نوشت
    نشون دکتر دادم دکتر گفت که ستون فقراتت انحراف داره
    انحراف ستون فقراتم خیلی شدید نیست فقط کتف راستم زده بیرون
    دکتر واسم پوشیدن بریس رو تجویز کرده و گفته حرکات ورزشی اصلاحی انجام بده جواب میگیری
    نظر شما در این مورد چیه ؟
    لطفا راهنماییم کنین
    ممنون میشم 🌹

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-08 10:51

      با سلام.مشکل شما در تخصص من نیست.باید با جراح ستون فقرات مشورت کنین

      پاسخ
  • حسینی
    2019-06-25 07:31

    سلام اقای دکتر ضمن تشکر از پاسخگویی ووقتی که برای هموطنان خود میذارید. من پنجاه سالمه ترقوه ام رو بخاطر افتادن وجابهجایی عمل کردم وپلاک گداشتم بعد از یه هفته دکتر گفت نیازی به اویزان کردندست و بستنش به گردن نیست و دستم ازاد گداشته شده حال بعداز سه هفته هنو ز درد شدید دارم مخصوصا صبح که از خواب بلند میشم تا ساعت ها درد شدید دارم و گاهی تیر می کشه ودرمواقعی احساس می کنم که پلاک به استخوانام برخورد میکنه و که واقعا طاقت فرساست خواستم بدونم علتش ازاد بودن دستمه یا طبیعیه باید تحمل کرد تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-08 10:51

      با سلام.من بعد از عمل تا ۴ هفته دست رو آویز می‌کنم .در کل درد تا ۶ هفته طبیعیه

      پاسخ
  • علی گورکانی
    2019-06-24 15:07

    سلام
    من ۱۸ سالمه حدود یک سالی هست که استخوان کتف راستم زده بیرون
    رفتم دکتر دکتر برام عکس رادیولوژی نوشت
    نشون دکتر دادم دکتر گفت که ستون فقراتت انحراف داره
    انحراف ستون فقراتم خیلی شدید نیست فقط کتف راستم زده بیرون
    دکتر واسم پوشیدن بریس رو تجویز کرده و گفته حرکات ورزشی اصلاحی انجام بده جواب میگیری
    نظر شما در این مورد چیه ؟
    لطفا راهنماییم کنین
    ممنون میشم 🌹

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-05 22:06

      با سلام لطفاسوال خود را همراه با عکس و ام ار ای به تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ ارسال بفرمایید

      پاسخ
  • سلام آقای دکتر .من شانزده سال دارم .بنده بدلیل انحراف خفیف ستون فقرات کتفم برآمدگی داشته و کمی به بیرون اومده .دکتر هم رفتم و برام فیزیوتراپی نوشته با ورزش های خاص و مقداری هم ویتامین. میخواستم بپرسم اگه این ورزش ها بطور طولانی انجام بشه این انحراف خفیف و برآمدگی استخوان کتف درمان میشه؟!

    پاسخ
  • حسین
    2019-06-20 22:13

    سلام. من دیروز داشتم با یکی از بچه ها شوخی میکردم که سرش تو بغلم بود یهو افتادیم روی شونه من و دوتا صدای شرق شنیدم. بعد از اون حرکت دستم محدود شد یعنی دستمو نمی‌تونستم جلو بیارم. میخواستم بدونم که باید چه کار کنم. آیا اتفاق خاصی افتاده؟؟

    پاسخ
  • حسین
    2019-06-20 21:18

    باسلام خدمت دکتر گرامی
    بنده 51 سالمه در خین فوتبال افتادم روشانه سمت چپم و ترقوه در رفت دکتر در رفتگی را شدید اعلام نمود و گفت نیاز به جراحی و جاگذاری پلاکت برای فیکس کردن ترقوه داره الان مدت دوهفته است جراحی کردم خواستم بدونم اولا بعد از چه مدت بهتره پلاکت گذاشته را بردارم و دوما کی می تونم به صورت عادی به فوتبال بپردازم. سپاسگزارم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-06-24 15:17

      با سلام.بعد از سه ماه ورزش و بعد از شش ماه خارج سازی پلاتین

      پاسخ
  • سلام ببخشید من خیلی وقت پیش که اسکیت انجام میدادم با کمر محکم خوردم زمین طوری که نفس نمیتونستم بکشم….بعد اون که یه دوسال گذشت دوقسمت از بدنم که یکی ترقوه باشه و یکی قفسه ی سینم برآمدگی پیدا کرد…من درد ندارم در اون نواخی اما برجستگی وجود داره و نگرانم کرده…حتی دکتر هم رفتیم ….گفتن که انحراف ستون مهره دارم و برجستگی روی قفسه سینمم مادرزادیه …گفتن چون یکم چاق بودم متوجهش نشدم…از نظر شما اینا طبیعیه؟…

    پاسخ
  • سلام آقای دکتر
    ترقوه م در رفته بود جراحی کردم الان یک ماه ونیمه دستم بسته ست و حس میکنم خوب شده و دستمو تکون میدم خواستم بپرسم میتونم بازش کنم؟

    پاسخ
  • با سلام خدمت اقای دکتر
    من ۲۵ روز پیش تصادف کردم و استخوان ترقوه در رفتگی پیدا کرده دکتر گفت دو هفته دستتو اویزون نگه دارید .الان دردش ی کم کم شده ولی استخوان اصلا فرقی نکرده دستم کمی میره پایین از شونم استخوان میزنه بالا .ممنون میشم راهنمای کنین.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-06-16 19:56

      با سلام.بایستی عکستونو ببینم.ولی در صورت در رفتگی کامل بهتره عمل بشین

      پاسخ
  • حسن رحیمی
    2019-06-07 11:48

    سلام آقای دکتر من ترقوه ام شکسته بعد ۴۰روز هنوز درد دارم مخصوصا صبح از خواب پاشدنی و تکون دادنی دکترم بعد ۲۰روز بدون گرفتن عکس فرستاد فیزیوتراپی گفت جوش خورده منم یه هفته رفتم دیدم خیلی درد میکنه نرفتم عکس گرفتم که انگار خوب نگرفته چیکار کنم حالا؟

    پاسخ
  • غزاله رضایی
    2019-06-06 22:46

    سلام آقاب دکتر من ۴۹ سالمه حدود دو ماهی هست که استخوان ترقوه سمت راستم بالا نزدیک جناغم دچار بیرون زدگی شده و با سمت چپم کاملا فرق داره درد هم نداره میخواستم بدونم برای چی هست
    ممنون میشم راهنمایبم کنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-06-14 04:44

      با سلام.بهتره سی تی اسکن کنین.ولی نگران کننده نیست

      پاسخ
  • ساحل
    2019-06-06 01:09

    امروزاستخوان ترقوه ی پسرم در رفته و توی عکس رادیولوژی حدود2cmفاصله پیدا کرده.گفتن بایدبستری بشه وجراحی بشه ولی پسرم جراحی رو قبول نکرد.میخوادفرداصبح بره شکسته بند گچ بگیره.نظرتون چیه؟

    پاسخ
  • با سلام خدمت آقای دکتر
    من در بوکس شانه ام آسیب دید.
    رفتم دکتر و ایشان گفت که التهاب شانه است
    باید استراحت کنم و نیاز به MRI و عکس نیست.
    بعد از 6 هفته درد از بین رفت و دوباره شروع به تمرین کردم که درد کمی دوباره برگشت با این تفاوت که تا پست بازو ام هم تیر میکشه.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-06-10 10:01

      با سلام.حتما ام ار ای شانه انجام بدین

      پاسخ
  • مهدی فضلی
    2019-06-04 10:55

    سلام آقای دکتر کوشان
    من کتف راستم زده بیرون
    رفتم دکتر بهم گفته که ماهیچه کتفت پاره شد و دوباره جوش خورده بد جوش خورده
    گغته اگه میخوای مثل اولش بشه باید عمل جراحی انجام بدی
    میخواستم ببینم باید چکار کنم ؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-06-06 15:02

      با سلام.اطلاعاتتون کامل نیست.بهتر عکسشو ببینم.ولی درمان پارگی ،جراحیست

      پاسخ
  • amir hosein 3
    2019-06-03 20:30

    سلام اقاي دكتر . ١ ماه پيش من در يك سوم مياني استخوان تر قوه شكستگي و جابجايي داشتم كه در فوتبال رخ داده كه با بانداژ ٨ بسته بودم . اما ا ماه وقتي گذشت به دكتر مراجعه كردم گفته جوش خورده . ولي نميتوني فعلا فعاليت ورزشي داشته باشي به علت اينكهه فعلا حالت غضروفي داره ميخواستم بدونم كي ميتونم ورزش رو شروع كنم دوباره ايا فيزيو تراپي هم داره ؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-06-06 15:01

      با سلام.بعد از ۴۰ روز ،فیزیوتراپی و بعد از سه ماه ورزش

      پاسخ
  • سلام
    خوبین
    خسته نباشین
    آقای دکتر کوشان . من ۱۷سالمه حدود هفت / هشت ماهی هست که استخوان کتف راستم بیرون زده (بیرون زدگی کتف) چیز سنگین که بلند میکنم دردم میکنه . کتفم رو که تکان میدم صدای تق تق استخون هام رو میشنوم
    پیش دکتر هم رفتم بهم گفته که ماهیچه های کتفت پاره شده
    واسم ام آر آی نوشته
    هنوز نوبتم نشده
    دکتر گفته امکان داره عمل بشه
    میخواستم ببینم نظر شما چیه؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-27 22:54

      با سلام.بیشتر احتمال آسیب عصب دارین.لطفا نوار عصب انجام بدین

      پاسخ
  • محمد
    2019-05-21 04:28

    سلام اقاى دكتر كوشان
    من ٦٢ سال سن دارم و متاسفانه دو هفته قبل زمين خوردم و استخوان ترقه ام از جا در امد و فورا در بيمارستان انرا جا انداختند و بعد از گرفتن عكس و MRI دكتر متخصص باين نتيجه رسيد كه احتياج به عمل نميباشد وبا فيزيوترپئ و نرمش بهتر خواهد شد و لئ استخوان پشتم كمئ بيرون زده و در اثر استفاده از دستم خيلئ احساس خستگئ شديد دارم سوالم اين است أيا اين برامدگئ با فيزيوتراپئ از بين مئ رود و چون دست راستم است أيا اين شانه هيچ وقت بحالت سابقش بر مئ گردد و يا بايستئ بهمين منوال ادامه حيات داد.
    با كمال تشكر از لطفتان

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-24 08:49

      با سلام.این برامدگی میمونه.اگر میخوایین برطرف بشه بایستی جراحی کنین

      پاسخ
  • اساعیل حیدری
    2019-05-20 18:32

    سلام حدود چهار روز کتف پشت شانه ام احساس میکنم زده بیرون رفتم دکتر گفت دو روز صبر کن دارو ها رو مصرف کن بعد بیا .ایا باید همین کار بکن چه کنم اقای دکتر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-24 08:49

      با سلام .بایستی نوار عصب بگیرین.یکی از اعصاب مشکل داره

      پاسخ
  • اسماعیل
    2019-05-20 18:25

    سلام استخوان کتفم از پشت کمر زده بیرون به نظر خودم بادست چپم کار تا حدی انجام میدم ولی در پشت احساس در رفتگی کتف دارم چه باید کرد اقای دکتر؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-24 08:48

      با سلام .بایستی نوار عصب بگیرین.یکی از اعصاب مشکل داره

      پاسخ
  • حسن رحیمی
    2019-05-16 16:56

    سلام خسته نباشید آقای دکتر من استخوان ترقوه ام شکسته جابه جایی زیادی نداشته دکترم گفت آتل ببند سه هفته دیگه بیا الان دو هفته اس یکم بهتر شده رفتم یه عکس دیگه خودم گرفتم بعد دو هفته خواستم ببینم این کی جوش میخوره آیا الان جوش خورده؟؟؟

    پاسخ
  • سروش
    2019-05-02 13:08

    من زمين خوردم و روي كتف فرود اومدم ترقوه ي راستم خيلي كم باد كرده ولي دو حركتام مشكلي ندارم فقط برخي وقت ها تو بعضي حركتا كمي درد مي گيرد ولي وقتي ثابت است هيچ دردي نداري تازه الان نسبت به روز اول كمترم شده مشكلش چيه

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-15 21:47

      با سلام.باید عکستون رو ببینم.ولی احتمالا التهاب مفصلی دارین
      ارسال عکس09034562274

      پاسخ
  • سروش
    2019-04-30 16:37

    سلام من چند روز پيش خوردم زمين و روي كتف فرود اومدم الان سه روزه ترقوه زير گردنم باد كرده ولي كبود و خون مرده نشده دستم راحت حركت مي كنه ولي وقتي به بعضي طرف ها مي چرخانم درد مي گيرد مثلا وقتي بالا ميارم درد ميگيره بعد چند ثانيه عادي ميشه مي خوام ببينم شكسته يا نه

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-07 09:39

      با سلام.احتمال شکستگی خیلی کمه ولی احتمال نیمه دررفتگی هست.بهتره در صورت بهتر نشدن عکس بگیرین

      پاسخ
  • ادریس
    2019-04-26 14:10

    دکتر جواب من چی شد عکس رو به شماره ای ک گذاشته بودین ارسال کردم ممنون‌میشم اگه زودتر پاسخ بدین

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-28 18:51

      با سلام با توجه به تعدد سوالات ارسال لطفا کمی صبور باشید

      پاسخ
  • عرفان
    2019-04-23 23:29

    با سلام من حدود۳ سال است که استخوان ترقوه ام جابه جا می شود و صدای تق تق میدهد سه ماه نیز میشود که استخوان ترقوه چپم هم جا به جا می شود وگردنم نیز به همون جور صدامی دهد روش درمان چیست

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-28 18:44

      با سلام.لطفا ام ار ای کنین.با توجه به نتیجه،درمان متفاوته

      پاسخ
  • ادریس
    2019-04-21 01:14

    سلام من ترقوه ی سمت چپم شکسته الان حدود ۲۵روز میگذره به دودکتر ارتوپد مراجعه کردم بعد از این بازدید کردن دردم هم نداشتم گفتن ک نیاز نیس عمل کنی منم میتونم کارهای روزمره رو انجام بدم بدون درد فقط دوتا سوال داشتم یک این که هرموقع ک خواستم یعنی حدود سه چهارماه میتونم عمل کنم مشکلی پیش نمیاد دومین سوال اینه ک این استخوانم جوش خورده بنظرم ولی خراب جوش خورده ودردی هم ندارم بنظرتون عمل کنم یا ن ممنون میشم جواب بدین با تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-28 18:42

      با سلام.به نظرم جراحی نمیخواد.بعد از ۴۵ روز قابل جراحی نیست

      پاسخ
  • مهدی ماهینی
    2019-04-16 23:17

    سلام دکتر خسته نباشید دکتر بنده در رفتگی صد درصد ac joint داشتم و عمل کردم با وسیله ای به نام پیم یا تاندوباتن دقیقش رو نمیدونم میخواستم بدونم من میتونم ورزش بدنسازی انجام بدم

    پاسخ
  • یاسین
    2019-04-14 20:37

    سلام خسته نباشید من چندسالی میشه ناحیه ترقوهه ازجا دررفته خیلی نگرانم لطفا راهنمایم کنید واقعا باعث خجالتم هست 18سال سن دارم لطفا راهنمایم کنیدایا درمان میشه بایدبه کجا مراجعه کنم برایه درمان

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-28 18:35

      با سلام.لطفا عکستون رو ارسال کنین
      تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • زینب عبدی
    2019-04-09 23:10

    سلام آقای دکتروقت شمابخیرمن ۲۰روزمیشه ترقوه ام ترک خورده ودکتر رادیولوژی رفتم وعکس گرفتم آقای دکترگفتن خوب میشه باید دستموببندم ازگردنم وقرص ندادن گفتن خوب میشه ولی الان خوب نشدم ودرد دارم بایدچیکارکنم ممنون

    پاسخ
  • احمد
    2019-04-05 22:21

    با سلام
    من ترقوه ام کمی جلو زده هیچ دردی احساس نمیکنم ولی با اون یکی فرق میکنه ۳ سال میگزره میشه راهنمایی کنید.

    پاسخ
  • محدثه
    2019-04-05 10:57

    سلام خسته نباشید.
    مدت ۱۵ روز پیش استخوان ترقوه ام شکسته و عکس مجدد گرفتم ولی تغیری نکرده و حتی فاصله دو استخوان بیشتر شده و درد دارد..
    الان باید چکار کنم؟
    باتشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-07 09:27

      با سلام.بايد عكستون رو ببينم.ولي در صورت افزايش فاصله احتمالا نياز به جراحي باشه
      تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • باسلام .پسر 3 ساله بنده سه روز پیش به سمت راست روی سرامیک افتاد .دستش رو از ارنج بالا نمیاورد و بسیار درد داشت و جیغ میکشید.چون تعطیلی بود بعد از رفتن به اورژانس و عکس و نشون دادنش به پزشک اورژانس فقط گفتن شکستگی داره و دستش رو بانداژ کردیم .کبودی نداره ورم هم اونقدر به چشم نمیاد ولی کتف دست راستش نسبت به چپ پایین افتاده و الان که سه روز گذشته هنوز حتی لباسش رو نمتونم عوض کنم.گفتن بعد یک هفته ببریم ارتوپد.نگرانم در رفتگی کتف هم داشته باشه یا دررفتگی ac .لطفا راهنماییم کنید.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-07 09:32

      با سلام .نگران نباشين.همون اويز تا سه هفته كافيه

      پاسخ
  • پرهام
    2019-03-26 03:28

    با سلام
    جناب دکتر کوشان من کتفم هرزه و تا حدی دچار در رفتگی شده که خودم خیلی راحت جا میندازم کتفمو ، دو روز پیش افتادم و در رفت کتفم ولی احساس میکنم کامل استخوان جا نمی افته با اینکه درد خاصی احساس نمیکنم ولی از حرکت دادن دستم متوجه میشم که کامل جا نیفتاده چون کامل دستمو نمیتونم حرکت بدم میخواستم اگه میشه لطف کنین راهنماییم کنین ، خیلی ممنون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-03-28 08:19

      با سلام.خيلي مهمه اين حالت ،حتما سي تي اسكن كنين

      پاسخ
      • با سلام و خسته نباشید
        من 14 سالمه ، حدود هشت ماه پیش روی تخته فنر(ترامبولینگ)میخواستم پشتک بزنم که تعادلم به هم خورد و گردنم رفت زیر بدنم و تا ده ثانیه نفسم بند اومد در این اتفاق گردنم درد شدیدی داشت اوایل وقتی نفس عمیق میکشیدم هم احساس درد میکردم و حتی وقتی سرمو به عقب میبردم به طور معمول خم نمیشد همینطور وقتی به سمت جلو هم میبردم هم درد میگرفت تا سه ماه بعدش که دردشو جدی گرفتم از گردنم عکس و به شکسته بند نشون دادم که گفت فاصله ی بین ترقوه های کتفم به هم خورده تا یکماه پیش جا انداختش چند روزی دردی که داشت کمتر بود اما الان دردش بیشتر شده و کتف راستم درد بیشتری نسبت به کتف چپم داره و اصلا نمیشه خمش کنم . تلگرام هم بهتون پیام و عکس دادم متاسفانه ندیدی.
        نظرتون در این مورد چیه باید چی کار کنم دردش خسته کننده شده ؟
        ممنون از لطفتون

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2020-04-21 14:06

          سلام. حتما ام ار ای گردنی انجام بده،اسیب مهره دارن

          پاسخ
  • محسن
    2019-03-23 02:34

    سلام جناب دکتر
    من هفته پیش حین والیبال شیرجه رفتم جوری که روی شونه راستم فرود اومدم و وزنم افتاد روی شونم.حدود 110 کیلو هم وزن دارم.حدود یک ساعت بعد شدت درد به حدی بود که قادر به تکان دادن دست نبودم.عکس هم انداختم که گفتن نشکسته.اما در ناحیه شانه احساس برآمدگی دارم.آیا جابجایی یا در رفتگی اتفاق افتاده؟ممنون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-03-24 16:18

      سلام و وقت بخیر لطفاً عکس را بهمراه متن سوال به شماره تلگرام 09034562274 ارسال بفرمایید

      پاسخ
  • سلام ترقوه من در تصادف دچار در رفتگی شده دکتر گفته 2هفته استراحت کنم خوب میشم و بعد از دو هفته میتونم به فعالیت ورزشی برگردم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-03-28 08:17

      سلام و وقت بخیر
      متاسفانه متوجه سوالتون نشدم

      پاسخ
  • محمد
    2019-03-14 18:17

    سلام خسته نباشین آقای دکتر من دوسال پیش تصادف کردم و ترقوه ام شکست ولی دکتر بدون جراحی فقط با باند ترقومو بستن حالا بد جوش خورده به طوری که استخوانم کمی کوتاه تر شده و قسمت بالایی ترقوه به پایین ترقوه رفته آیا الان می‌توانم جراحی کنم ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-03-19 18:42

      با سلام.من جراحي رو توصيه نميكنم.در مورد شما عوارض جراحي بالاست

      پاسخ
  • احسان داوری
    2019-02-02 12:49

    با عرض سلام جناب دکتر
    من کتفم در بعضی حالت ها که کتف رابالا بیارم صدا میده و انگار در میاد باحرکت دست خودم جا میوفته با کمی درد خوب میشه دیگه و درد هم نمیکنه اما دفعه آخر که جا انداختم بعد از اون انتهای استخوان ترقوه از سمت زیره گلو موقع تکان دادو دست ترق توروق صدا میده خیلی نگران کننده شده واسم آیا نیاز به پیگیری داره؟؟ ساییدگی مفصل پیش نمیاره این صدا ها؟؟ ممنون ازتون که راهنمایی میکنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-02-09 10:49

      با سلام.این صدا که میگین مشکلی نداره و باعث ساییدگی نمیشه

      پاسخ
  • حسین چراغی
    2019-01-29 10:45

    با سلام و درود جناب دکتر کوشان.
    من در یکم بهمن با موتور زمین خوردم و ترقوه سمت راستم از جا دراومده ودرد کمی دارم،تمام حرکات شانه را انجام میدم،به پزشک مراجعه کردم و گفتن باید عمل بشه.میتونم عکس رادیولوژی براتون بفرستم و شما هم نظرتون را بگید.
    با تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-02-04 00:25

      سلام و وقت بخیر عکس را همراه با متن همین سوال به برای شماره ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ارسال نمایید

      پاسخ
  • یوسف
    2019-01-24 22:13

    سلام آقای دکتر کتف دست چپ من توی دوران دبیرستان در رفته بودو دکتر جا انداخت برام بعد از آن هشت مرتبه دیگه هم در رفته و هر با جا می انداختم الان جوری شده که با دست چپم نمیتونم یه پارچ آب را بلند کنم درد میگیره الانم سی و هفت سالمه باید چیکار کنم تا راحت شم از درد و در رفتنه دوباره کتفم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  • Amir hossein
    2019-01-21 22:29

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من هشت،نه ماه پیش موقع بارفیکس زدن با دست باز در باشگاه به شونه راستم فشار اومد ،MRI گرفتم و دکتر گفت ترقوم لق شده و درحال حاضر بازوم رو به راحتی بالا نمیتونم بیارم (کتفم تیر میکشه) البته دکتر بهم چند تا پماد داد که تاثیر چندانی روم نداشت ! خیلی خسته شدم از این وضعیت چون نمیتونم به راحتی ورزش کنم . شما میتونین راهنماییم کنین؟!

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-23 22:08

      با سلام، توصیه به انجام ام ار ای شانه میکنم .احتمال آسیب کپسول مفصل‌دارین

      پاسخ
  • مهدی ظاهری
    2019-01-17 10:28

    سلام من چهار ماهه ترقوه ام یک خورده سرش اومده بالا اصلا نمی تونم چیزی بلند کنم و وزن دستم هم سنگینی میکنه و درد میگیره پیش دکتر رفتم میگه چیزی نیست علتش هم هیچی نبوده خواب بودم صبح بیدار شدم این طوری شده اقای دکتر ترو خدا بگین چیکار کنم از زندگی افتادم ممنون میشم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-22 13:12

      با سلام.حتما ام ار ای کنین.به نظرم آسیب تاندون دارین

      پاسخ
  • فرزاد
    2019-01-17 00:15

    سلام اقاى دكتر من قسمت بالايى كتف چپم نسبت به كتف راست بيرون زدگى كمى دارد و بعضي روزها درد ميكته و دردش به شانه چپ و ترقوه ميزنه بايد چكار كنم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-22 13:11

      سلام.بایستی در خال حاضر یک عکس ساده بگیرین و ارسال کنین

      پاسخ
  • امیرحسین
    2019-01-16 00:02

    با سلام و خسته نباشید ،
    من حدود ۱ ماه پیش تو بدنسازی استخوان ترقم به جلو اومده و از ۱ ماه قبل دردش کمتر شده ولی کامل خوب نشده

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-22 13:10

      اگر درد بهتر شده نیاز به اقدام خاصی نیست

      پاسخ
  • قاسم اسلامی
    2019-01-12 20:52

    باعرض سلام ۱۶ روز پیش با دوچرخه زمین خوردم کتف سمت چپ اسیب دید به چند تا دکتر مراجعه کردم دکتر **** و دکتر ****و دکتر **** سر درگم شدم یکی میگه عمل کن و یکی میگه نه عکس و MRI هم دارم خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید عکس هم براتون ارسال میکنم خدا خیرتون بده

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-15 14:37

      سلام.عکس رو بفرستین
      تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • مهدي
    2019-01-10 10:41

    سلام اقاي دكتر من ٢٤ چند روز پيش تو باشگاه متوجه شدم ك رو شانه هام بيرون زدگي دارم..خودم احساس ميكنم ك اين بيرون زدگي از قبل بوده..ايا اين بيرون زدگي به ترقوه مربوط ميشه؟؟.اخه من هيچ دردي ندارم و حتي ميتونم وزنه هاي سنگينم بزنم…البته بايد متذكر شم ك سابقه ديسك گردنم هم دارم لطفا راهنماييم كنيد

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-15 14:46

      با سلام.بله.مربوط به ترقوه است.اگر درد ندارین،مهم نیست

      پاسخ
  • بیک محمدی
    2019-01-08 22:53

    سلام آقای دکتر دو هفته پیش تصادف کردم احتمالا ترقوه سمت چپم در رفته و بالا زدگی داره و الان دردش نسبت به روزهای قبل کمتر شده راه کار کاهش درد چیه و برآمدگی حذف میشه؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-15 14:49

      با سلام.بهتره عکس رو ببینم.ولی بیرون زدگی،در صورت ایجاد،برطرف نمیشه

      پاسخ
  • حامد
    2019-01-03 14:16

    سلام جناب دکتر
    من ۲۷ سالمه ، ۴ سال ورزش میکنم بدنسازی طبیعی نه به صورت حرفه ای
    در حرکت پرس سینه یک ماه پیش کتف سمت چپ بدنم درد گرفت ، و بهش توجه نکردم گفتم خوب میشه ، بعد نزدیک چهل روز یه بر آمدگی در کتف سمت چپ ام ایجاد شده ، تمام کار های روز مره میتونم انجام بدم ، فقط اجسام سنگین بلند میکنم به طور خفیف تیر می‌کشه، دکترم رفتم گفت ترقوه ته و یک آمپول متیل پردنیزولون استات ، به همراه لیدوکائین داخل ترقوه همون جایی که بر آمده بود تزریق کردم ، به نظر شما این کار باعث بهبودی میشه ؟ فقط میخوام زودتر برگردم و بتونم بازم ورزش کنم ، پارسال هم کتف سمت راستم قسمت پشتش این مشکل را داشت ، همین تزریق را انجام دادم بعد چند روز کم کم بهتر شدم ، خوشحال میشم نظر شما را بدونم ، متشکرم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-05 22:19

      با سلام.بهتره که عکستون رو ببینم.ولی با توجه به مطالبی که گفتین،به نظرم مشکل خاصی نیست و در عرض دو هفته بهتر میشه

      پاسخ
  • سپهر
    2019-01-02 08:48

    اقای دکتر سلام وقتتون بخیر.من بدنسازی کار میکنم ۲۳ سالمه یروز تو قسمت ترقوه احساس درد کردم ولی بهش اهمیت ندادم بعد از چند روز رفتم جلو اینه دیدم یه تیکه از قسمت آخرومی ببرون زده سریع رفتم عکس گرفتم ولی دکتر گفت چیزی نیست الان نزدیک به ۳ هفته میشه وقتی دستمو میارم بالای سرم درد دارم ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-01-15 15:18

      با سلام.لطفا عکستونو رو بفرستین
      تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • نوید
    2018-12-21 21:26

    سلام عرض خسته نباشید بنده نوید شفیع هستم۲۲ساله من سه سال پیش کتفم در رفت جا انداختم بار دوم در رفت جا انداختم ولی گاهی وقتا در میره با بالا پایین شانم کتفم سر جاش میاد ایا درمانی هست واسه کتفم یا نه خستم کرده

    پاسخ
  • مرادی مهر
    2018-12-17 16:22

    با سلام، من ۲۶ سالمه سه هفته پیش روی شانه چپم زمین خوردم طبق نظر پزشک دررفتگی ترقوه بود و دو هفته کتفم رو تکون ندادم الان درد دارم ولی کمتر شده در صورتی که چیز سنگین بلند کنم یا فشار بدم تیر میکشه برجستگی روی شانه هم همونجوریه و تغییری نکرده، نیازی به پیگیری هست یا در آینده بهتر میشه و میتونم ورزش هم بکنم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-12-25 17:46

      سلام.عکستونو واسم بفرستین.چون این آسیب انواع متنوعی داره

      پاسخ
  • ترابی
    2018-12-15 22:00

    سلام جناب دکتر
    من هفتاد روز پیش تصادف کردم و از سمت چپ درفتگی ترقوه به سمت داخل رو داشتم که به گفتی پزشکان دیگه باید جراحی می شدم با اکیپ پزشکی جراح ارتوپت و جراح عروق و جراح قفسه سینه چون استخوان ترقوه خیلی به رگ ااورتم نزدیک شده بود
    ولی من جراحی نکردم بعد گذشتن این زمان هنوز در دستم در ناحیه پشتم درد دارم و به سمت چپم نمی تونم بخوابم و اذیتم
    به نظر شما عوارض جراحی نکردم چیه و آیا استخوان ترقوه دچار ارتروز می شود

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-12-25 17:45

      سلام.من هیچ عکسی از شما ندارم.در حال حاضر جهت جواب قطعی،باید یک سی تی اسکن سه بعدی از‌ مفصل مبتلا بگیرین

      پاسخ
  • لیلا
    2018-12-12 23:25

    سلام، من 4ماه پیش از روی دوچرخه افتادم واز همون زمان هر چندوقت یکبار استخون ترقوه ام به شدت درد ميگيره بطوریکه اصلا نميتونم دستم رو تکون بدم،و بعد از چند ساعت خودش خوب ميشه،آیا نیاز هست که به پزشک مراجعه کنم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-12-14 15:52

      با سلام.ذکر نکردین چند سالتونه.ولی بهتره معاینه بشین.چون گاها علایم پارگی نسبی تاندون های شانه به همین شکل خودشو نشون میده

      پاسخ
  • محسن
    2018-12-10 23:29

    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر.
    شانه سمت راستم دو هفته پیش بر اثر ضرب خوردگی تو باشگاه اسیب دیده.طوری که با کل وزنم روی شونم خوردم زمین.هم در رفتگی مفصل شونه دارم هم در رفتگی ترقوه.
    برامدگی روی شونم مشخصه.
    الان بعد دوفته درد شونم خیلی کم شده
    میخواستم بدونم این اسیب دیدگی ممکنه تو اینده بر اثر ورزش شدید بشه.در کل میتونم با این وضعیت باز به ورزش ادامه بدم.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-12-14 15:49

      با سلام.در رفتگی ترقوه در افراد جوان نیاز به اصلاح داره.اگر عکستونو بفرستین بهتر راهنمایی میکنم
      ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • سجاد
    2018-12-06 19:32

    سلام. خسته نباشید
    من ۱۷ سالمه و تقریبا پارسال تو مبارزه جودو از پشت محکم خوردم زمین و ترقوه‌ام آسیب دید. چندروز اول درد داشت. رفتم دکتر و عکس گرفتم و گفت نشکسته و در هم نرفته. از اون موقع استخون ترقوم یه مقدار بیرون زدگی داره (البته از پارسال تا الان یه مقدار صاف تر شده)
    تو این یکسال هم باشگاه نرفتم
    میخواستم بپرسم آیا من میتونم دوباره برم باشگاه و جودو رو ادامه بدم؟ (با وجود اینکه هنوز ترقوم بیرون زدگی داره)

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-12-09 09:58

      سلام.اگر ممکنه عکس جدید ترقوه رو واسم ارسال کنید
      ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
    • پدرام
      2020-09-24 08:08

      سلام وقتتون بخیر
      آقای دکتر من چند مدتی میشه که متوجه شدم سرشانه راستم یکم افتادگی داره نسبت به سرشانه چپ ، موقع دقت مشخص میشه که ترقوه راستم هم انحراف داره و هم افتادگی میخواستم بپرسم با حرکات اصلاحی میشه درمان کرد یا نیاز به جراحی داره

      پاسخ
  • الهام اماموردی
    2018-12-01 09:43

    سلام پسر من 8 سالشه وافتادن باعث در رفتکی مفصل بین استخوان ترقوه و جناغ شده حدود یکماه پیش، استخوان به سمت بیرون امده… میشه با جا انداختن درست کرد یا حتما باید جراحی بشه

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-12-09 09:55

      با سلام.متاسفانه قابل جااندازی نیست.در صورت نیاز جراحی میخواد

      پاسخ
  • سلام اقاي دكتر خسته نباشيد من چند روز پيش از روي موتور افتادم و ترقوه و استخوان كتفم خورد شد و عمل كردم الانم پلاتين گذاشتن و نميدونم ترقوه جديد يا قضروف جديد گذاشتن من همش درد دارم همش ميخوام بخوابم خواستم بدونم كي ميتونم كاراي روز مره رو انجام بدم و از اين درد خلاص شم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-11-17 21:31

      با سلام.لطفا عکس بعد از عمل رو واسم بفرستید

      پاسخ
  • محمدرضا
    2018-10-29 02:13

    سلام جناب دکتر در حال فوتبال بازی کردن با کتف خوردم زمین استخان تر قوه دستم در رفت میشه بدونم چه مدت طول میکشه که بدنسازی و ورزش کنم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-11-01 11:05

      با سلام.عمل شدید؟عکس از ترقوه دارین؟لطفا عکس را به تلگرام شما ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ارسال کنید

      پاسخ
  • سلام اقای دکترخسته نباشید.
    من ۱۶ سالم هست و وزنم بالاست
    موقع بازی کردن محکم با کتف به زمین افتادم و صدایی تخخخ دادومن فکر کردم که شکست در جا دستمو تکون دادم صدا هایی کرد الا ۱ روز گذشت از این اتفاق.
    احساس میکنمتر قوه ام در رفت .
    ولی نه ورمی داره .فقط خودمو صاف میکنم سر شونه هام یا ترقوه ام یکم درد میگیره .
    هنوز به پزشک مراجعه نکردم
    نیاز به عمل جراحی دارم
    از عما هم خیلی میترسم .
    میشه عمل نکرد
    دستم رو بالا میبرم حس خوبی دارم رکی کتفم ولی پایین میخوام بیارم درد میگیره.
    راهنمایی کنید لطفااا

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-09-17 23:02

      با سلام.احتمال آسیب کپسول مفصلی وجود داره.گاها خود بخود خوب میشه.اگر بیشتر از دو‌هفته ادامه داشت ام ار ای‌کنین

      پاسخ
      • محمد
        2018-10-23 02:06

        سلام آقای دکتر من کشتی گیرم و دیروز سر تمرین مفصل تره قوه ام در رفته.با توجه ب اینکه ۴۵ روز دیگ مسابقه دارم چند روز دیگ میتوانم تمریناتمو شروع کنم آیا ب مسابقه میرسم؟

        پاسخ
  • ابراهیم
    2018-09-13 23:51

    سلام من کلا ترقوهام مشکل داره قسمت ابتدایی که بالای شانه ام قرارداره به اندازه یک سانت اومده بالا وقسمت انتهایی ام که چسپیده به سینه ام صدا میده رفتم دکتر میگه شل شده خودش خوب میشه ولی هشت ماهی هست که همین جوریه چکار کنم باید جراحی کنم ممنون میشم عکسم و ام ار ای هم گرفتم اگه میشه براتون ارسال کنم ممنون میشم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-09-17 23:01

      با سلام.لطفا عکس ها رو ارسال کنین
      تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • سلام وقت شما بخیر،همسر بنده دچار شکستگی کتف شده است بر اثر تصادف در 1397.5.3 و دکتر گفتن نیاز به جراحی یا کچ گرفتن ندارد،پس از گذشت یک ماه و نیم در تاریخ 1397.6.18 مجدد عکس گرفتن و به دکتر مراجعه کردن گفتن جوش خورده اما بد جوش خورده و مجدد گفتن که نیاز به عمل ندارد فقط کمی باید باهاش مراعات کنند،من وقتی میبینم کتف سمت چپشون نسبت به راستشون بیرون زدگی داره،میخوام بدونم در طول زمان براشون مشکل ایجاد نمیکنه؟و این حالت غیر طبیعی که پیدا کرده رفع نمیشه؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-09-15 20:17

      سلام.لطفا عکسشو بفرستین
      از طریق شماره تلگرام
      09034562274

      پاسخ
  • اصغر عسکری
    2018-09-05 18:08

    سلام استخوان ترقوه ی من در رفته عمل کردم و میل توشه و سرهای میل بیرون است طول درمان چقدر است؟ آیاموقع خوابیدن دست به گردن آویز باشد یا کنار بدن قرار گیرد ؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-09-15 20:19

      نیاز هست که ۶ هفته،دست کنار بدن باشه

      پاسخ
  • مهان شیرازی
    2018-09-02 00:25

    با سلام و خسته نباشید آقای دکتر پسر من ۵ ماهش دیروز از روی تختی که ارتفاعش بلند بود افتاد امروز کتف سمت چپش قرمز و‌متورم شده باید چیکار کنم خیلی نگرانم کدوم متخصص ببرم من ساکن البرز هستم ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-09-17 23:05

      با سلام.بهتره به متخصص ارتوپد مراجعه کنین.ولی به نظر نگران کننده نمیاد.نگران نباشین

      پاسخ
  • لیلی
    2018-08-19 22:37

    باسلام اقای دکتر من استخوان ترقوه ام درجایی ک به استرنوم وصل میشه دچار بیرون زدگی شده است ک حدودا دوسالی است به همین شکل است البته نسبت به قبل بهتر شده ولی دستم راکه تکان میدهم صدا میدهد ایا نیازی به عمل وجود دارد؟

    پاسخ
  • محسن
    2018-08-16 18:05

    سلام آقای دکتر .مدت یک هفته است که استخوان ترقوه من از هر دو طرف بر آمده شده .بعد از زدن حرکت سرشانه با دستگاه تو باشگاه اینطوری شدم .محل بر آمدگی محل اتصال ترقوه و آخر امی است درد زیادی هم ندارم فقط برآمده شده رو شانه هام

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-08-19 08:43

      با سلام.معمولا التهاب مفصل هست.اگر درد نداره،مشکلی نیست.چند هفته ورزش سر شونه نکنین.اگر بهتر نشد باید عکس بگیرین

      پاسخ
  • فرهاد
    2018-08-11 19:42

    اقای دکتر سلام من ترقوم تو باشگاه چون برای مسابقات تمرین میکردم در رفت عمل کردم ۵ ما پین گذاشت تازه ۱ ماه در اوردم پین رو حالا میتونم به تمرینم ادامه بدم؟

    پاسخ
  • عاطفه
    2018-08-11 15:51

    سلام آقای دکتر ؛خانمی24ساله هستم بخاطر چاق شدن رفتم باشکاه بدنسازی و دستگاه سیم کش ده کیلویی استفاده کردم بعد استفاده بخاطر فشار شکل شانه ام تغییر کرده دو روز درد داشتم ولی الان نه؛عکسشو بفرستم واستون؟ایا باید به دکتر مراجعه کنم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-08-13 13:31

      با سلام.احتمالا مشکلی نیست ولی عکسشو واسم بفرستین

      پاسخ
  • حمیدرضا
    2018-08-10 08:44

    با سلام حضور آقای دکتر ،در صبح روز بعد از تمرین با وزنه هنگاه برخواستن از خواب متوجه برآمدگی روی شانه شدم که کمی هم دردناک هست به پزشک مراجعه کردم و عکس رادیو لوژی گرفتم،بنابه نظر ایشان نیاز به انجام کاری جز مراقبت و عدم فشار نیست تا بهبود پیدا کنه،سوال من این است ظاهر برامده و جابجایی استخوان قابل درمان هست؟سپاس از سایت خوب شما

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-08-13 13:29

      با سلام.اگر عکس رو ببینم بهتر میتونم راهنمایی کنم.به هر حال ،اگر این آسیب ناشی از جابجایی استخوان باشه،تورم خوب نمیشه ولی اگر به خاطر التهاب بافت باشه خوب میشه

      پاسخ
  • امیرحسین
    2018-08-05 00:01

    سلام ببخشید من مشکلم اینه ک به سمت چپ بدنم میخوابم و فشار زیادی روی اون سمت هست و این باعث شده ترقوه چپم بیشتر از ترقوه راستم بیرون زده باشه برای بهتر شدنش چیکار باید بکنم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-08-07 12:20

      سلام اطفا عکس هر دو ترقوه رو ارسال کنین

      پاسخ
  • محمد
    2018-07-28 23:31

    سلام خسته نباشید ببخشید من روی هر دوتاشانه هام برامدگی ایجاد شده و ترقوه هام بیرون زده و همینطور باعث غوز شدنم شده و یه بدشکلی شدید برام ایجاد کرده خواهش میکنم کمکم کنیددیگه روزی نیست ارزوی مرگ نکنم 22سالمه لطفا کمکم کنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-08-01 08:25

      سلام .بایستی عکس کل ستون فقرات و شانه ها رو بفرستین واسم
      لطفا به این شماره تلگرام کنید
      ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • شاهرخ سلیمانی
    2018-07-27 20:19

    سلام .خسته نباشید.من۳ ماه پیش بعد از تصادف ترقوم در رفته بود.رفتم دکتر گفت اتل ببند بی حرکت نگهش دار.اما هنوزم درد دارم.هم ترقوه هم پشتش.در ضمن موقع غذا خوردن هم اذیت میکنه.لطفا راهنمایی‌کنید.ممنونم

    پاسخ
  • محمد مهدی
    2018-07-22 18:45

    سلام اقای دکتر دیروز تو با شانه خوردم زمین دوستم همین رو کتفم افتاده تر قوم در رفته عکس هم دارم . فوتبالیستم میخاستم ببینم با توجه به عکسی که میفرستم و بعد از عمل کی میتونم فوتبال بازی کنم؟

    پاسخ
  • احمد
    2018-07-20 21:50

    با عرض سلام
    عکس رو برا تون فرستادم،این در رفتگی باعث پایین و بالا شدن کتف هم شده.
    یادم نمیاد ضربه ای خرده باشه ولی قبلا خیلی پایین تر قرار گرفته بود که با آویزان کردن خودم با‌یک دست و حرکت کششی بالا آمده ولی در رفتگی داره.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-07-23 22:58

      در صورت درد،یا محدودیت حرکتی،نیاز به جراح داره

      پاسخ
      • مجتبی
        2019-09-26 09:15

        با سلام
        من هفته پیش دچار شکستگی ترقوه در شانه چپ شدم الان در شانه راستم هم درد دارم علتش چی میتونه باشه

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2019-09-29 13:46

          با سلام،طیبعیه،میتونه به خاطر اویز بودن دست باشه

          پاسخ
  • احمد
    2018-07-15 22:18

    با عرض سلام
    من فرد ۱۷ ساله هستم و ترقوه ام از جناغ در رفته ولی دردی را احساس نمی کنم
    ولی ترقوه که در رفته از دیگری فرق میکنه و پایین و بالا شده لطفا کمکم کنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-07-18 09:14

      سلام.ایا ضربه خورده؟عکس رو واسم ارسال کنین
      [email protected]

      پاسخ
    • Mohammad
      2019-10-20 20:40

      سلام خسته نباشید ..من ۵ سال هست که ورزش بدنسازی انجام میدم و استخوان ترقوه راستم از چند سال پیش یکم برامدگی داشته خیلی کم تا چند وقت پیش که دیدم توی حرکاتی مثل پرس سینه درد میگیره و اذیتم میکنه الان درد میکنه و با ورزش نکردن دردش کمتر میشه اما برامدگیش بیشتر نشده و فقط درد میکنه هنوز دکتر نرفتم میخواستم نظر شما رو بدونم .ـ..در ضمن من یکم سمت راست بدنم پایین تر هستش خیلی کم یعنی به خاطر انداختن کیف رو یک سمتم اینحوری هست البته خیلی کم طوری که کسی متوجه نمیشه اصلا

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2019-10-28 00:04

        با سلام بهتره عکس بگیرین.به نظرم شروع ارتروز مفصله

        پاسخ
        • محسن
          2021-09-30 01:23

          سلام دکتر من نزدیک به دوماه از شکستگی ترقوم میگذره که به مدت ۴۰ روز دستم با اویز دست فیکس بسته بود الان ۱۰ روزی میشه باز کردم و فقد یه مقدار درد جزئی مونده برام فقد فیزیوترپی نرفتم آیا میتونم ورزشم ادامه بدم بدنسازی

          پاسخ
  • مهدی
    2018-07-15 06:21

    سلام دکتر من حدود یک ماه و نیم پیش طی تصادف دررفتگی ترقوه پیدا کردم و الانم بعضی اوقات درد دارم عکسارو براتون ایمیل کردم لطفاً راهنمایی کنید با تشکر

    پاسخ
  • بهزاد
    2018-07-07 20:55

    باسلام من بخاطر ورزش بدنسازی مفصل AC متورم شده و سه بار هم دکتر ارتوپد برام کورتون تزریق کرده دو بار بیرون مفصل و بار آخر با توجه به ام‌آر‌آی درون مغصل، دو بار اول تقریبا دردش افتاد ولی کماکان متورم بود و بخاطر تمرین مجدد دوباره عود کرد و درد میکرد تا اینکه سری آخر با وجود اینکه کاملا دردش از بین نرفت ولی بخاطر استراحت دو ماهه تقریبا دردش خیلی کم شده ولی هنوز متورمه، میخواستم ببینم آیا این بیرون‌زدگی و تورم بدون درد مشکلی برای ورزش بدنسازی مجدد ایجاد میکنه یا نه؟ ممنون میشم اگه کمکم کنید.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-07-13 18:03

      سلام.چند سالتونه.عکس یا ام ار ای دارین
      لطفا ارسال کنید

      پاسخ
      • سلام ، من خواهر زاده ام ترقوه اش در رفته و دکتر هم بردیم میگن چیزی نشون نمیده تو عکس و عکس رو هم بهمون ندادن و خیلی هم درد داره، یه جوری شده ک ما فکر میکنیم انگار دستش از بدنش جداست و هیچ راه چاره ای هم نداریم الان باید دقیقا چیکار کنیم؟ در ضمن ایران زندگی نمیکنیم

        پاسخ
    • دکامین
      2019-02-11 18:54

      سلام بنده هم همین مشکل برام پیش امده درد بسار کم دارم ولی ترقوه کمی برجستگی دارا . ایا تمرین با وزنه بدترش نمیکنه ممنون

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2019-02-23 10:22

        با سلام.طبعا ورزش شدید و خصوصا حرکات سر شانه باعث آسیب بیشتر میشه.تا زمانی که درد اذیت کننده نیست،نیاز به اقدام خاصی نیست.در صورت افزایش درد‌میشه با عمل بسته،درمان کرد

        پاسخ
  • بابك
    2018-07-05 13:19

    سلام اقاي دكتر من ٣٧ سال سن دارم ٢ هفته پيش در اثر فوتبال در اثر برخورد كتف با زمين دچار در رفتگي مفصل اكروميوكلاويكولار شدم برخي همكاران شما اعتقاد به عمل دارند و برخي نه در حال حاضر درد چنداني ندارم ايا ميتونم چند ماه عمل نكنم و در صورت عدم برطرف شدن درد و مشكلات حركتي عمل كنم عكس رو هم براي شما ارسال كردم با تشكر فراوان

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-07-08 14:53

      با سلام.به نظر من حتما عمل کنین و زودتر

      پاسخ
  • مینا
    2018-07-05 12:52

    با سلام و عرض خسته نباشید
    من حدوده ۱۵ روزی هست که پلاک بر روی ترقوه قرار دادم شکسته گی و فاصله زیاد داشتم
    الان بعد از ۱۵ روز دردی عجیب سراغم اومده که قبلا اینطوری نبودم هس میکنم یه رگ یا رشته از گردنم تا ترقوه گیر کرده و بیرون زده و درده شدیدی تا گردن حس میکنم مشکلم چیه جناب دکتر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-07-08 14:53

      با سلام.این درد به خاطر کشش عصبی است.معمولا تا ۴۵ روز خوب میشه

      پاسخ
  • جواد...
    2018-06-07 21:49

    سلام.به خاطر درس خواندن برای کنکور و نشستن با وضعیت بد حس میکنم که ترقوه چپم جا به جا شده و از وسط به کنار رفته.در شانه چپم هم کمی ورم دارم.و لباسم ک میپوشم مشخص میشه ک توازن نداره دو طرف بدنم و یکم یقه اش به سمت چپ کشیده میشه.میخواستم بدونم وزنه زدن براش ضرر داره.و اینکه اگه ۲۰روز دیگ بعد از کنکور برم پیش دکتر دیر نمیشه؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-06-12 11:26

      با سلام.باید عکستون رو ببینم که دقیق نظر بدم.ولی با توجه به نکاتی که گفتین،۲۰ روز تاخیر مشکلی نداره و ورزش هم همینطور

      پاسخ
  • عرفان درویشوند
    2018-05-29 18:52

    سلام اقای دکتر من حدود دو سال هست استخوان تر قوه ام از جا در رفته یعنی از قفسه ی سینم جدا شده دکتر میگه نیاز به جراهی و پلاتین چیکار کنم۱۸ سالم هست

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-06-03 09:24

      با سلام.لطفا عکس ترقوه رو‌واسم بفرستین
      [email protected]

      پاسخ
      • حسینی
        2020-08-21 14:54

        سلام دکتر کتف پدرم دیروز بر اثر تصاف دچار در رفتگی استخوان تر قوه شدن الان درد هم دارن
        تشخیص شما چیه ؟ آیا نیاز به عمل جراحی داره یا خیر
        ممنون میشم راهنمایی کنید
        عکس رادیولوژیش هم هست

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2020-09-06 11:25

          لطفا عکسش رو بفرستین

          پاسخ
        • مجید
          2021-12-12 02:12

          سلام دکتر چند روز پیش موقع برداشتن وسیله تر قوه سمت چپم صدا داد بعد از چند روز امروز درد شدید گرفته آقای دکتر چکار کنم

          پاسخ
  • مکرمی
    2018-05-25 01:42

    سلام اقای دکتر
    عکس برایتان ارسال شد احتمالا بخاطر مشغله وقت نکردین ایمیلاتونو چک کنید
    بعد از ۲۰ روز که دستم ثابت بود
    دوروزه حرکتتش میدم دردش خیلی کم شده ولی بعضی حرکات فوق العاده دردناکه
    برجستگی روی کتف هم باقی مانده
    چجوری جا میره این برجستگی؟
    میتونم کار سنگین بکنم ؟
    این دردچجوری کامل برطرف میشه ؟
    ممنون از شما که وقت اینجوری میزارین برا بیمارا
    خداخیرتون بده.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-05-26 10:13

      با سلام و وقت بخیر
      بنده ادمین وب سایت دکتر کوشان هستم مجددا ایمیل را چک کردم ولی متاسفانه ایمیلی از شما با این ایمیل ادرس دریافت نکردم
      در صورت امکان لطفا ایمیل را مجددا به ادرس ایمیل زیر ارسال بفرمایید باتشکر
      نایینی
      [email protected]

      پاسخ
  • محمد
    2018-05-10 10:13

    سلام،خسته نباشید،من یه ماه پیش تصادف کردم با ضربه شدید سمت چپ،که ی برا امدی بالای کتفم هس دردش بعد ده روزی شروع شد،که پشت کتفمم میگیره و ی خورده مانع نفس کشیدن میشه،ولی با دستم همه کاری میتونم انجام بدم،اگه مشکل جدی باشه باز اینجور هس ک من بتونم دستمو راحت بااهاش کار کنم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-05-16 09:46

      با سلام.احتمالا شما در رفتگی مفصل ترقوه دارین.اگه میتونین عکسشو بفرستین تا راهنمایی کنم
      [email protected]

      پاسخ
  • سولماز
    2018-05-04 23:49

    سلام،پسری نه ساله دارم که استخوان ترقوه هم شکسته هم در رفتگی داره،دقیقا 18روزه توی این زمان استخوان جوش نخورده بلکه جابجایی هم داشته،متاسفانه استخوان روی هم قرار گرفتن،خیلی نگران هستم،دکتر لطفا من رو راهنمایی کنید،ممنون میشم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-05-12 00:15

      سلام.معمولا شکستگی ترقوه در کودکان مشکل ساز نیست و اگر روی هم جوش بخوره ،بعد از یک مدت اصلاح میشه.۱۸ روز واسه تصمیم گیری زوده.نگران نباشید.ولی‌بهتره عکسشو ببینم

      پاسخ
    • .سلام اقای دکتر ، در مفصل وصل کننده ترقوه به شانه ام دردی احساس نمیکنم اما به هنگام جابجایی دستم انگار ترقوه ناپایدار است (در میره و جا میافته (بدون درد)) بخصوص هنگامی که شنا میرم یا با وزنه کار شانه انجام میدم؛ توصیه شما چیه اقای دکتر؟ لطفا جواب بدین

      پاسخ
  • مکرمی
    2018-05-03 06:34

    سلام.چند روز استخوان ترقوه چپم در رفت البته در حد جزیی بالا خیلی نرفته ولی فاصله گرفته از مفصل…درد شدیدی داره و با حرکت دادن شانه هم درد داره…. دکتر گفته دوهفته دستتو ببند به گردنت ..الان یه هفتس ولی هیچ تغییری نکرده.بستن دست چجوری صحیحه؟کجا باید ثابت باشه؟ماساژ تاثیر داره؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-05-12 00:12

      با سلام.اگر در رفتگی کامل نباشه،نیاز به جراحی نداره.بهتره عکستونو ببینم.ماساژ ندین.بستن دست فقط باید به شکلی باشه که بازو از کنار بدن دور نشه

      پاسخ
  • عرفان ذوالفقارى
    2018-04-30 18:09

    سلام جناب دكتر كوشان نزديك به يك ماه پيش روى كتف چپم روى آسفالت افتادم درد زيادى ندارم بعد از يك ماه اما دكتر بهم وقت عمل داده مى خواستم عكسامو براتون ارسال كنم تا نظر شما را بدانم ممنون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-05-12 00:10

      با سلام.اگر سن شما زیر ۵۰ سال هست باید عمل بشه واسه جلوگیری از عوارض بعدی

      پاسخ
  • فرهاد
    2018-04-19 03:27

    سلام من هم از ناحیه شانه در رفتگی داشتم و هم از قسمت انتهایی ترقوه در رفتگی شانه ام رو جا انداختم اما ترقوه ام همینجوری مونده و همیشه احساس درد وسوزش میکنم از قسمت روی سینه ام چیکار باید بکنم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-04-24 18:44

      سلام.چه مدت از آسیب گذشته و آیا میتونین عکس شانه تون رو بفرستین؟

      پاسخ
      • فرهاد
        2018-04-28 04:10

        خسته نباشید دکتر حدود چهار سال میشه ک گذشته
        بله عکس رو میفرستم از چه طریقی میتونم بفرستم براتون؟

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2018-05-12 18:54

          لطفا به [email protected] ایمیل کنید

          پاسخ
          • سلام دكتر بر روي شانه من ضربه هم وارد نشده ولي انتهاي شانم كه به بالاي بازوم وصل شده يه مقدار باد كرده علت چيست و درد در شانه و بازو و در سينه سمت چپم احساس ميكنم

          • دکتر علی کوشان
            2019-08-22 09:35

            با سلام.چند سالتونه؟احتمالا ارتروز مفصل هست

        • سيدمجيد ثنايي فرد
          2022-12-03 04:51

          سلام دکتر جان. بنده بدنسازی کار میکردم در شانم بعد ورزش یه دردی احساس کردم بعد یه هفته اروم شد اما یه برآمدگی انتهای ترقوه رویه شونم یه استخون زده بیرون که حرکات شنا. و پرس سینه رو اصلا نمیتونم بزنم درد میگیره مشکل کجاست ممنون

          پاسخ
  • سلام . من چندسال پیش تصادف کردم و استخوان ترقوه سمت چپم شکست که نیاز به عمل جراحی داشت . پلاتین که گذاشتن کاملا صحیح جوش خورد . چند روز پیش دوباره همان سمت ضربه خورد با توجه به این که پلتین هم تو کتفم بود هم پلاتین اسیب دید و هم استخوان ترقوه شکست . اقای دکتر عکس قبل از تصادف دارم که صحیح جوش خورده بوده .
    ایا پزشکی قانونی نسبت به ترقوه ی سالم نظر میده یا ترقوه ی معیوب ?
    اگه ترقوه از چند ناحیه ضربه خورده باشه باز هم پلاتین میزارن یا کلا استخوان را بر میدارن???
    اگه استخوان ترقوه را بردارن چه عوارضی داره???

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-04-16 11:34

      با سلام.معمولا روی ترقوه معیوب نظر میدن.معمولا ترقوه بر نمیدارن و ترقوه رو ترمیم میکنن.بهتره عکستون رو ببینم

      پاسخ
  • سید علی جعفری
    2018-03-20 13:58

    سلام من حدود دو ماه پیش از ارتفاع ۴متر به زمین افتادم و دچار در رفتگی شانه سمت راست شدم الان تا حدودی دردم کمتر شده با ۱۵ جلسه فیزیوتراپی ولی هنوز کمی درد دارد در حرکت دادن دستم تا حدود ۱۰۰درجه میتونم دستم رو بالا بیارم ولی دیگه بالا تر نمیره و این ک بالای کتفم بعد دوماه ک دست کشیدم تازه متوجه شدم مثل هم نیستن و بالای کتف راستم به برامدگی هست به نظرتون مشکل چیه نیاز به عمل داره یا ن خود ترقوه ام دردی نداره دردم مربوط به کتفم و شانه امه
    ممنون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-04-11 08:51

      با سلام.محدودیت شانه بعد از یک ماه نیاز به ارزیابی داره.حتی اگر درد نداشته باشین.بهتره عکستون رو ارسال کنین

      پاسخ
  • دانیال
    2018-03-09 10:47

    سلام ایا بر امدی روی شانه که ناشی از استخوان ترقوه است و یک سال بیشتر میگذرد و دردی احساس نمیشود نیاز به پیگیری دارد یا میتوان ورزش و وزنه زد

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-03-10 18:18

      سلام.در صورت عدم درد نیاز به پیگیری ندارد و می‌توان ورزش کرد

      پاسخ
  • بهزاد امیری
    2018-03-09 10:11

    سلام و خسته نباشید جناب دکتر،راستش من استخوان ترقوه ام انتهاش شکسته و پیش چنتا پزشک رفتم یکی میگه عمل یکی میگه گچ و یکی تاکید فراوان داشت عمل نکن و ببند به گردن،از لحاظ ظاهری یکم تغییر کرده که نگران کنندس،لطفا راهنمایی کنین

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-03-10 18:18

      با سلام.لطفا عکس رو واسم ارسال کنید،زمان آسیب رو هم بگین لطفا
      [email protected]

      پاسخ
      • بهزاد امیری
        2018-03-18 21:31

        واستون فرستادم لطفا چک کنید جناب دکتر ممنون میشم

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2018-04-06 22:30

          با سلام.نیاز به جراحی نداره،ولی در ظاهر درجاتی از تورم باقی میمونه

          پاسخ
  • عباس
    2018-03-02 19:34

    سلام آقای دکتر عکس رادیولوژی بدلیل دردهای شدید کتف و شانه گرفتم که تو عکس جدا شدن مفصلAC را نشان میده ، میتونم عکس را براتون بفرستم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-03-06 00:18

      با سلام بفرستید به این ادرس ایمیل
      [email protected]

      پاسخ
    • ستار
      2019-12-12 15:44

      سلام اقای دکتر من هشت سال پیش تصادف کردم که متاسفانه ترقوه سمت چپ اسیب دید دکتر نرفتم ودرخانه معالجه کردم ترقوه سمت چپ انتهاش جایی که به کتف وصل میشه تقریبا یک سانت بالاتر از ترقوه سمت راست هستش وبعضی اوقات که چیز سنگین بلند میکنم به مدت چند روز درد میگیره خدایی حتی نمیدونم چه دکتری برم نظر شما چیست با تشکر

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2019-12-16 09:41

        با سلام.بایستی عکستون رو ببینم.اگر درد اذیت کننده نیست تحمل کنین.در غیر این صورت درمان فقط جراحیه
        تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

        پاسخ
  • ليلا عاليان
    2018-02-27 12:29

    دو ماهي است استخوان ترقوه أم بيرون زده ودرد در ناحيه كتف دارم اسكن و ام ار اي تهيه و به دو دكتر ارتوبد مراجعه كردم وتشخيص ارتروز دادند تا به حال4 امبول كورتون زدم ولي موثر نبوده و تا كنون از 10 جلسه فيزيوترابي2جلسه راانجام داده أم ممنون ميشم راهنمايي بفرماييد

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-02-27 22:53

      با سلام.در صورت ادامه درد جراحی توصیه میکنم.ولی باید معاینه بشین و عکساتونو ببینم

      پاسخ
  • رویا
    2018-02-26 00:47

    سلام خیلی ممنون از مطابتون
    من حدود یه سال پیش دچار یه ضربه ای شدم که کاملا دستم چرخید و حالتش عوض شد و روی شانه ام هم یک برامدگی کوچیک ایجاد شد به دکتر مراجعه کردم گفتن کتفت نیمه در رفتگی داره و دارو دادن و دو هفته هم دستم رو بستن که چرخیدگیش درست شد ولی برامدگی کماکان وجود داره من با خوندن مطالب شما و دیدن یه برنامه تلوزیونی احساس می کنم علائم من در رفتگی کتف نیست و مشکل ترقوه بوده می خواستم ببینم حالا نیاز هست من دوباره به پزشک مراجعه کنم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-02-27 22:04

      سلام.بله.شما احتمالا در رفتگی ترقوه دارین که تو برنامه تلویزیونی خودم توضیح دادم.اگر درد ندارین کار خاصی لازم نیست

      پاسخ
      • سلام آقای دکتر
        بنده به علت تصادف دچار در رفتگی ac. شدم
        از همون روز اول دردی چیزی نداشتم
        یه سال از تصادفم میگذره
        و تازگی یه تصادف دیگه ایی داشتم
        الان ارتفاعش بیشتر شده
        ولی هنوزم دردی احساس نمیکنم
        مشکلی چیزی داره؟
        چرا میگن عمل سنگینه؟
        پیچ و مهره میخوره
        مگه پیچ و مهره تا ابد می‌مونن؟
        چند وقت بعد میتونم وزنه سنگین بزنم؟
        ممنون میشم جواب بدید

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2019-09-27 14:40

          با سلام،در صورت افزایش اسیب،بایستی جراحی بشه،روش جدیدی وجود داره که پیچ و پلاک نمیشه

          پاسخ
      • سلام آقای دکتر من دوماه پیش تو فوتبال آسیب دیدم ‌و دوتا پزشک رفتم که یکیش گفت نیمه دررفتگی مفصل ترقوه هست که عمل نکنی بهتره و دومی گفت که پاره شده و در رفته عمل کنی بهتره من بعد دو ماه تصمیم گرفتم عمل کنم یعنی اتفاقاتی افتاد که نتونستم تو این دوماه عمل کنم .الان نظر شما عمل کنم بهتره؟

        پاسخ
  • مسعود سرمدی
    2018-02-15 13:10

    سلام من حدود دو هفته پیش بر اثر تصادف دچار در رفتگی مفصل ac شدم و عمل جراحی باز کردم حالا درد کمتر شده ولی در بعضی مواقع با غذا خوردن مشکل دارم در همان محل انتهای مفصل در پشت درد شدید در هنگام غذا خوردن ولی با تنفس مشکلی ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-02-16 11:25

      با سلام.معمولا درد باید در عرض یکماه برطرف بشه.این درد ها تا یکماه نرماله

      پاسخ
  • عاطفه
    2018-02-06 16:27

    با سلام من ده ماه پیش از سمت شانه چپ با وجود آنکه فرزندم که ۱۵ کیلو وزن دارد بغلم بود افتادم. سه ماه به توصیه متخصصی مغز و اعضای گردنبند بستم اما درد من همچنان سمت گردن و شانه و‌کتف چپ زیاد بود بعد از آن با مراجعه به متخصصین طب فیزیکی فیزیوتراپی و‌طب وسوزنی و تکرار تراپی و همچنین تزریق لیدوکایین و کورتون در قسمت تریکز پوینت ها کردند. اما همچنان درد دارم و درد از پشت گردن به کتف و شانه میزند.
    من الان با این شرایط چکار باید کنم. آیا عکس یا ام ار ای از شانه سمت چپ لازم نیست؟
    سپاس فراوان

    پاسخ
  • ایلییا
    2018-02-05 09:35

    سلام خسته نباشید4 ماه پیش عمل جراحی در رفتگی استخوان ترقوه داشتم و بعد از این مدت هنوز درد دارم وباز برجستگی رو شانه مشخصه به نظر شما طبیعیست ممنون میشم بگید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-02-14 10:06

      سلام.عمل شما باز بوده یا بسته؟آیا عکس از دست عمل شده دارین؟معمولا بعد از عمل نباید برجستگی واضح وجود داشته باشه.لطفا عکس روارسال کنین

      پاسخ
  • امین
    2018-01-28 20:56

    سلام خسته نباشید
    سه ماه پیش این اتفاقی که توی مطلبتون توضیح دادین برای من تو باشگاه اتفاق افتاد شدت اون در حد بیرون زدگی استخوان ترقوه میباشد
    بعد از مراجعه به چند پزشک برخی از آنها نظر به جراحی داشتند اما بعضی دیگر معتقد بودند که نیاز به جراحی ندارد
    بنده هم بنا ب سختی های جراحی و محدودیت های شغلم تن ب عمل ندادم
    در حال حاضر درد مربوط به شانه ام تقریبا برطرف شده اما سوال بنده این است که آیا میتوانم دوباره به ورزش حرفه ای برگردم و وزنه سنگین بلند کنم و ضربه بزنم یا محدودیت دارم ؟؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-01-30 09:57

      با سلام.باید عکس رادیولوژی رو ببینم تا نظر قطعی بدم

      پاسخ
      • محمد
        2019-11-12 00:55

        سلام ببخشید دگتر من کتفم با شونه خوردم زمین حدود سه ما پیش الان نمیتونم فشار زیاد بیارم بهش اخه از اول رعایت نکردم

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2019-12-06 17:39

          با سلام.در صورت ادامه درد ام ار ای کنین

          پاسخ
      • وحید
        2022-01-02 10:08

        سلام آقای دکتر وقت بخیر من بیست روز بیش ترقوه دست راستم تو باشگاه در آمده و برامدگیم خیلی بزرگ بود ولی چند سری رفتم پیش شکسته بند الان برآمدگیم کوچیک تر شده نیاز به عمل هست

        پاسخ
    • سلام خسته نباشین .دکتر من اوایل تیر تصادف کردمو ترقوم شکست بعد دوماه که مراجعه گردم ب پزشک گفتن جوش خورده و ۱۰ جلسه فیزیوتراپی رو همین هفته تموم کردم .حالا ی درد جزئی داره شونه ی سمت راستم .میخواستم بدونم میشه ورزشمو ادامه بدم بااین اوضاع؟بدنسازی کار کنم ؟یا اینکه بعد چه مدتی میتونم ورزش کنم ؟

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2019-09-29 13:45

        با سلام،از ماه بعد میتونین ورزش کنین

        پاسخ
        • باسلام
          من نوزادی دوماهه دارم که دست کسی دادم اونوایستوندوبایه دست زیرکتف بچم گذاش دست دومشوخودشومرتب میکرددرحالیکه بچه ایستاده بودویه دست زیرکتفش یهوبچه افتادوکتف بچه دس اون شخص موندالان خیلی دردداره بچه اون قسمت کتف معلومه انگارازهم جداشدن میشه یه راهی توصیه کنین بدون عکس برداری چون روی مغزبچه اثر داره

          پاسخ
          • دکتر علی کوشان
            2019-10-18 21:12

            با سلام،بدون عکس فقط با معاینه میشه تشخیص داد

  • امیر اکبرپور
    2017-11-19 16:51

    با سلام
    من حدود ده روزی هست دچار شکستگی ترقوه شده ام طی این چند روز در عکس های رادیولوژی تغییری مشاهده نکردیم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2018-01-14 14:33

      با سلام و وقت بخیر.
      تعداد زیادی از شکستگی های ترقوه نیاز به جراحی ندارند.اگر پزشک شما تشخیص دادن که جراحی نیاز نیست،نگران نباشید.بعد از حدود یک ماه در عکس ها تغییرات مشخص خواهد شد

      پاسخ
      • احسان
        2019-11-12 01:25

        سلام آقای دکتر
        من دو هفته پیش در باشگاه با سر شانه راستم خوردم زمین و درد عمیقی رو تا چند روز داشتم،همون موقع رفتم عکس و سی تی اسکن گفتن که فقط مفصل آکرومیوکلاویکولار یه مقدار باز شده و فاصله انداخته بین ترقوه و استخوان که پیشنهاد دست آویز کردن فقط اما الان با توجه به اینکه درد ناحیه کمتر شده یه مقدار اما شانه راستم یکم نسبت به شانه چپ اومده جلو تر و ایجاد یه گودی کوچک کرده و همچنین استخوان روی شانه راستم برآمده تر شده و مقداری هم محدودیت حرکتی دارم،ممنون میشم راهنمایی کنید چکار کنم
        سپاس از شما

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2019-12-06 17:40

          با سلام.لطفا عکستون رو ارسال کنین تلگرام 09034562274

          پاسخ
          • سهیل
            2020-05-31 18:29

            سلام درود دکتر کاویانی
            از اون موقعی که ترقوه در رفت پیشه دکتر رفتم اولین دکتر برای عمل گفت اماده شو ولی پدرم نذاشت ولی دکتر بدی کتف منو جا انداخت یکی دستمو از پایین گرفت وبعد از ماها الان دچار مشکلی هستم از ناحیه کتف خسته میکنه و انگار باز افتاده رو به پایین و حسی که به من میده اینکه اصلا جا نیافتاده با دست هی میبرم بالا خستیگیم تموم بشه

          • دکتر علی کوشان
            2020-06-14 11:06

            با سلام،احتمالا اسیب کپسول مفصلی دارین و باید ام ار ای کنین

          • مهدی کرمانی
            2021-10-30 02:28

            سلام آقای دکتر من چند روز پیش دچار تشنج شدم و متاسفانه این تشنج باعث شد بعد از به هوش آمدن دردشدیدی در شانه راستم احساس کنم سریعا به وسیله اورژانس انتقال پیداکردم بیمارستان اونجا فورا از شانه راستم عکس برداری کردن و آمادم کردن برای اتاق عمل اما نه جراحی بلکه فقط بیهوشم کردن و دستمو اصطلاحا جا انداختن اما پس از گذشت چندروز هنوز درد دارم میخواستم بدونم علت چیه ؟ سپاس از شما

          • سلام. دررفتگی کتف به دنبال تشنج شایع است. ولی با توجه به اینکه دردتون ادامه پیدا کرده توصیه ام اینکه ام ار ای شانه بگیرید که اسیب های همراه دررفتگی اندازه گیری بشه و در صورت وجود درمان بشه

          • قاسم جوادی
            2022-07-26 21:43

            سلام آقای دکتر 5هفته پیش بعلت جداشدن مفصل اکرومیوکلاویکلار چپ پلاتین گذاشتم ولی عکس جدید که گرفتم متاسفانه پیچی که متصل به کتف بوده جداشده الان یک دردی سرشانه دارم که به بازو منتقل میشه میخواستم بدونم این دردناشی ازپیچ جداشده هست یاازتاندونی که هنوز کامل ترمیم نشده یک مقدار کمی هم چرک میده باتشکر ازشما

          • با سلام. علامتی که میفرمایید احتمالا ناشی از عفونت مفصل و عدم ترمیم کامل مفصله. وقتی پیچ بعد از یه مدت جدا میشه نشون میده که عمل دچار مشکله. یعنی یه مشکلی پیش اومده که این حالت براتون ایجاد شده. البته باید عکساتون رو ببینم که دقیق بتونم اظهار نظر کنم ولی بهتره حتما به پزشکتون مراجعه کنید شاید نیاز به جراحی مجدد داشته باشه.

        • محمد بیگی
          2022-02-08 18:27

          سلام وقتتون بخیر من یکسالو نیم پیش سرکار یه وسیله سنگین رو کشیدم و خیلی به کتفم فشار اومد دکتر رفتم و گفتن دچار در رفتگی آکرومیوکلاویکولر شدی عکسم گرفتم گفتن خفیفه و نیاز به جراحی نیست ولی بعد گذشت این مدت الان درد دارم و نمیتونم زیاد از دستم استفاده کنم شبا خواب ندارم و جدا از برآمدگی روی شانه م حس میکنم که استخوان کتفم هم جابه جا شده و وقتی به هردو شانه م دست میزنم این تفاوت رو حس میکنم میشه راهنماییم کنید مشکلم چیه و اگه نیاز به جراحی داره چقدر هزینه ش هست حدودا

          پاسخ
          • با سلام. این حالتی که میفرمایید دررفتگی مزمن ترقوه است. تو بعضی از افراد این حالت ایجاد درد میکنه. باید برای تشخیص کامل عکس تون رو ببینم و نوع دررفتگی رو مشخص کنیم. اگر دررفتگی کم باشه با تزریقات موضعی درد برطرف میشه. اما اگر دررفتگی شدید باشه نیاز به جراحی هست. در رابطه با اینکه چه نوع جراحی باید انجام بدید و چه وسایلی لازم دارید باید عکس تون رو ببینم و بعد یه هزینه تخمینی رو بهتون خواهم گفت.

        • مریم
          2022-07-14 16:11

          سلام دوسه هفته ایست در ناحیه انتهای ترقوه همسرم که ۴۳ سالشونه روی هردوشانه به طور قرینه دو برجستگی استخوانی ایجاد شده و هیچگونه دردی هم ندارند،علتش چی میتونه باشه،لازمه بررسی بشه؟ممکنه تحلیل رفتن عضله و لاغر شدن دلیلش باشه؟ممنونم

          پاسخ
          • سلام. اینکه دو طرفه ایجاد شده و درد نداره احتمال اینکه مشکل حادی وجود داشته باشه کمه. یکی از دلایلش میتونه همون تحلیل عضلانی باشه. علت دیگه اش میتونه ورزش کردن نامتناسب و التهاب ترقوه باشه. اگر دامنه حرکتی شون مشکل نداره و درد هم ندارن نیازی به ارزیابی نداره.

        • علیرضا
          2022-12-19 16:52

          سلام آقای دکتر دررفتگی استخوان ترقوه سمت راست را دارم به نظر شما نیاز به عمل داره؟؟

          پاسخ
      • سینا
        2022-02-04 15:31

        سلام دکتر.وقت بخیر.میشه جوابمو بدین.
        من حدود ۲۸ روزه که استخوان ترقوه سمت چپم شکسته.استخوان ها از روی هم رد رفته و جوش خورده.البته کامل جوش نخورده.پیش دوتا متخصص ارتوپد رفتم و بهم گفتن که اصلا نیاز به عمل نداره.دکتر معاینه کرد و با انگشتش محکم فشارش داد و من دردی احساس نکردم.۲تا عکس هم دارم.اگه بگید چطوری میشه براتون فرستاد ممنون میشم.من ۱۷ سالمه و توی فوتبال صدمه دیده.۲ تا سوال داشتم.یکی اینکه چند وقت طول میکشه که کامل جوش بخوره و برم فیزیوتراپی.و سوال دوم اینکه ایا بعد از ۳ ماه و گذروندن فیزیوتراپی میتونم دوباره فوتبال رو شروع کنم بدون هیچ مشکلی؟الان هم اصلا هیچ دردی نداره و فعلا دستم رو ۹۰درجه بستم.ممنون میشم از پاسخ گوییتون

        پاسخ
        • سلام. علائمی که میفرمایید استخوان شما جوش خورده و مشکلی نیست. لازم هم نیست عکس ارسال کنید چون علائم نشون میده که استخوانتون جوش خورده. معمولا 45 روز طول میکشه تا استخون به صورت کامل جوش بخوره. بعد از سه ماه هم میتونین همه فعالیتها رو به صورت کامل انجام بدین.

          پاسخ
      • سینا
        2022-02-07 15:41

        سلام.وقت بخیر.میشه جوابمو بدید
        من ۱۷ سالمه.حدود یک ماه پیش توی فوتبال ترقوه سمت چپ من شکست.استخوان ها سر جای خودشون نیستن.از روی هم رد رفته ان.پیش دوتا متخصص ارتوپد رفتم
        هر دوی انها گفتن احتیاج به عمل نیست و خیلی جا به جا نشدن و با بانداژ کردن جوش میخوره.دوتا سوال داشتم ازتون دکتر.اول اینکه بعد از چند وقت میتونم بازش کنم و برم فیزیوتراپی.سوال دومم اینه که ایا بعد از فیزیوتراپی میتونم فوتبال رو شروع کنم یا بازم باید بهش فرصت بدم؟عکس هم دوتا ازش گرفتم.اگه یه راه ارتباطی بدید که براتون بفرستم ممنون میشم.

        پاسخ
        • سلام. لطفا drkoushan رو در اینستاگرام سرچ کنید و سوالتون رو به همراه عکس اونجا ارسال کنید.

          پاسخ
        • معصومی
          2022-09-30 11:02

          سلام وقتتون بخیر دخترم دوماهشه جلوی کتف سمت چپش فاصله بین بازو وشانه جلوش انگار استخوان زده بیرون دست میرنم درد نداره و دستشو حرکت میده به نظرتون نیازه معاینه بشه؟

          پاسخ
        • حسین
          2023-08-30 22:22

          سلام،من شانه چپم جوری ضربه خورده که وقتی در حالت عادی درد نداره و تا یه زوایای رو بددن مشکل حرکت میکنه ولی وقتی برای مثال دست چپ رو از حالت دست به سینه به بالا میارم انگار یه چیزی جابجا میشه و با درد همراهه ، ممنون میشم راهنمایی کنید

          پاسخ
        • سلام آقای دکتر. بدنسازی کار میکنم یک هفته‌ای هسن که جلو آینه متوجه شدم استخون ترقوه شانه راستم نسبت به شانه چپم برآمده تر شده .درد ندارم و دامنه حرکتی هم معمولیه.فقط شکل شانه هام زشت شده میتونم بدنسازی ادامه بدم یا باید برم از شانم عکس بگیرم .. باتشکر از شما

          پاسخ
    • فريد
      2019-05-16 03:32

      سلام اقاي دكتر من حدودا ٦سال پيش ترقوه سمت چپم در رفت تو باشگاه بدنسازي و برامدگي داره ديده ميشه ولي درد دارم هم هميشگي و هم وزنه سنگينم بر ميدارم كل دستم درد ميكنه اما ام ار اي گرفتم به هر دكتري نشون دادم ميگه موردي مشاهده نميشه فيزيوتراپي رفتم ٣٠جلسه خوب نشد الان دوباره هم باشگاه ميرم هم فيزيوتراپي وزنه سبك ميزنم به نظرتون چيكا كنم

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2019-05-21 18:09

        با سلام.لطفا عکستون رو ارسال کنین
        ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

        پاسخ
        • آرتین
          2019-12-07 14:24

          سلام من امروز خم شدم وسیله از روی زمین بلند کنم ترقوم یه صدایی دادو بعد درد گرفت اول فکر کردم مثل رگ به رگ شدن گردنه ولی بعد دیدم یه استخوان کوچولو برآمده شده کتفم رو هم عقب جلو نمیتونم بکنم گردنم هم گهگاهی درد میگیره وقتی هم ایستادم دستم سنگینی میکنه علتش چی میتونه باشه

          پاسخ
          • دکتر علی کوشان
            2019-12-16 09:36

            با سلام.احتمالا نیمه دررفتگی ترقوه اس.بهتره عکس بگیرین

        • حمید
          2022-06-22 12:38

          سلام من چند سال پیش با موتور رفتم دنده تغییر بدهم موتور حالت تک چرخ گرفت دچار کشیدگی کتف شدم به مرور زمان خوب شد ولی الان چندوقتی هست درد می کند قبلا هم دست هام رو نرمش های کششی انجام میدهم درد میکنه الان باید چکار کنم

          پاسخ
          • سلام. این حالتی که میفرمایید معمولا به علت آسیب کپسول مفصل شانه است. این اسیب وقتی اتفاق می افته معمولا خود به خود بهتر نمیشه. یه مدتی این درد وجود داره و بعد دوباره ممکنه از بین بره و مجدد برگرده. پیشنهادم اینکه حتما ام ار ای انجام بدید تا مشکل شناسایی بشه و بشه حل اش کرد.

    • احمد رضا قربانی
      2021-11-12 14:54

      سلام آقای دکتر حدود دو هفته است سمت چپ ترقوه بالا اومده ودرد تا شانه احساس میشه بهم گفتن تاندون ترقوه پاره شده میخواستم ببینم جراحی میخواد یا با جا انداختن درست میشه ممنون

      پاسخ
      • سلام. دررفتگی های ترقوه درمانشون جراحی است. شاید با فشار ترقوه کمی به جای خود برگردد. اما بعد از تمام شدن فشار، دوباره ترقوه در خواهد رفت.

        پاسخ
      • عباس باشتنی
        2021-11-29 12:47

        سلام دکتر من سرشانه راستم سال 89توی کشتی در رفت ازاون سال تاالان هرز شده ماهی دوبار درمیره و سریع جا میندازم.دردم نهایت سه روز دارم بعد دوباره میوفته دردش به حدی که اگه یه سری حرکات مثل پرتاب سنگ یاعطسه کردن یهویی باعث دررفتگی میشه خیلی دکترم رفتم ولی جواب درست نگرفتم اخرش یه دارویی چیزی دادن و گفتندخوب میشه ولی همچنان همون داستانه ممنون میشم کمک کنید اگه درمانی داره چون واقعازندگیمو مخطل کرده

        پاسخ
        • سلام. علائمی که میفرمایید نشان می دهد شدت آسیب بالاست. معمولا شانه بعد از یک یا دو بار در رفتن حتما باید جراحی شود. اگر بیماری در مرحله اول باشد با جراحی به حالت قبل بازمیگردد اما حالت شما نشان می دهد که اسیب های استخوانی نیز به این مشکلات اضافه شده است. ولی قابل درمان است. پیشنهاد میکنم هر چه زودتر برای درمان اقدام کنید. چرا که امکان اسیب بیشتر با هر بار جراحی وجود دارد.

          پاسخ
        • سپیده
          2022-04-14 14:33

          سلام

          وقتتون بخیر.من دوماهه درد شدیدی در ناحیه استخوان ترقوه داشتم.ابتدا تشخیص های اشتباه داده شده ولی در این چند روز اخیر برامدگی در انتهای استخوان ترقوه زیر گردن برام ایجاد شده .دکتر فیزیوتراپ بهم گفت باید حدود ۱۵ روز دو کتف رو تا جایی که امکان داره و قدرت به سمت عقب کشیده شود و در اون حالت باقی بمونه تا کم کم اون جلو آمدگی استخوان ترقوه برطرف بشه و در جای خودش قرار بگیرد.در حال حاضر با قوزبند دو کتف به عقب کشیده شده ولی ۱۵ رو بدون وقفه در این حالت نگاه داشتن کتف خیلی فشاره مخصوصن هنگام خواب
          اگر راه دیگر وجود داره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

          پاسخ
          • با سلام. شما احتمالا نیمه دررفتگی مفصل ترقوه به سمت جناغ رو پیدا کردید. واقعیت این است که نه من اصلا با بستن موافق نیستم. این برامدگی باقی خواهد ماند. به مرور زمان در عرض 6 ماه تا یک سال کوچک تر خواهد شد ولی برامدگی باقی میمونه البته مشکل خاصی رو ایجاد نخواهد کرد. البته همه اینها با شرح حالی است که میفرمایید و اگر عکستون رو ببینم شاید نظرم عوض بشه. ولیکن بنظرم مشکل شما این هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed