تزریق شانه یک روش درمانی است. در این روش برای درمان مشکل بیمار و درد از تزریق استفاده می شود. در بسیاری از آسیب ها اگر این روش پاسخگو نباشد، نیاز به جراحی شانه ایجاد خواهد شد. اما تزریق شانه چیست؟ چه کسانی نیاز به تزریق شانه دارند؟ و چه موادی در تزریق استفاده می شود؟

در چندماه گذشته که به سؤالات شما عزیزان در وب سایت پاسخ میدادم چندین بار با سؤالاتی درباره نوع دارو و روش های تزریق شانه روبرو شدم به همین خاطر تصمیم گرفتم تا در این مقاله شما را با روش درمانی تزریق تزریق شانه انواع مختلف داروهای مورد استفاده در این روش آشنا نمایم.

تزریق شانه چیست؟

همانطور که گفتیم تزریق شانه روشی درمانی است که باعث بهبود آسیب های شانه میشود. اگر آسیب شانه خیلی جدی نباشد، این روش جایگزین جراحی شانه می شود. میتوان گفت یکی از مهم ترین مزیت های این روش، کاهش هزینه برای بیمار است. هنمچنین پس از تزریق، بیمار با درد و مشکلات ناشی از جراحی شانه مواجه نخواهد بود.

اما تزریق شانه چیست؟ در واقع برای جلوگیری از پیشروی بعضی بیماری های شانه و یا کاهش دردهای ناشی از آسیب از تزریق استفاده می کنیم. تشخیص اینکه با تزریق در مفصل شانه، بیماری بهبود پیدا خواهد کرد و یا نه با توجه به شرایط هر بیمار متفاوت است.

چه دارویی برای تزریق شانه استفاده می شود؟

داروهایی که برای ترزیق در شانه استفاده می‌شود انواع مختلفی دارد. در واقع بسته به هدف تزریق و همچنین نوع آسیب موجود در شانه متفاوت استاما بطور کلی دو دسته مهم از مواد برای تزریق در شانه استفاده میشود. 

همانطور که گفتیم نوع دارو با توجه به آسیب متفاوت است. اما اگر آسیب موجود در شانه تنها التهاب باشد و آسیب دیدگی های دیگر از جمله پارگی تاندون و یا کشیدگی تاندون وجود نداشته باشد؛ برای کاهش التهاب از کورتون استفاده میشوداین سؤال برای بسیاری از مراجعین پیش می‌آید که آیا تزریق کورتون خطرناک است یا خیر ؟

آیا تزریق کورتون خطرناک است؟

در پاسخ به این سؤال باید بگویم که تزریق کورتون باید توسط پزشک متخصص و با در نظر گرفتن موارد مختلفی صورت گیرد. اگر کورتون بطور صحیح و در مقدار مناسب استفاده شود، جای هیچ نگرانی وجود ندارد. اما اگر بیمار خودسرانه و یا به دلایل مختلف و غیر ضروری استفاده بیش از حد از کورتون داشته باشد، میتواند برای بسیار مضر و آسیب رسان باشد.

علت درد شانه

تزریق برای آسیب های جدی تر شانه

داروی تزریقی در مواردی به کورتون منتهی نخواهد شد. اگر آسیب موجود در شانه بیش از یک التهاب باشد. مثل زمانی که پارگی و یا کشیدگی شدید تاندون شانه وجود دارد، علاوه بر تزریق کورتون لازم است تزریق های ترمیم کننده دیگری نیز صورت بگیرد. یکی از انواع تزریق های موجود که نتایج خوبی در درمان بسیاری از پارگی ها و کشیدگی ها دارد، تزریق به روش PRP است. در این روشاز بدن بیمار مقداری خون گرفته می‌شود.سپس سلول‌های ترمیم کننده بافتاز خون با روش‌های تخصصی جدا می‌شود.در مرحله بعدی بعد از تغلیظ بر روی محل آسیب تزریق انجام می شود. این تزریق باعث بهبود سریعتر تاندون های آسیب دیده می‌شود.

در نظر داشته باشید که در پارگی های خفیف شانه که پارگی تاندون کم است، تزریق و پی ار پی میتواند درمانگر باشد. اگر پارگی از میزانی که پزشک تشخیص بدهد، بیشتر شود، دیگر تزریق نمیتواند راهکار درمانی باشد.

عوارض تزریق شانه چیست؟

در هنگام تزریق کورتون بیمار کمی درد احساس خواهد کرد. ممکن است این درد تا چند ساعت بعد از تزریق طول بکشد. اما برطرف خواهد شد.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است زمان تزریق است. اگر پزشک لازم دید که شما تزریق انجام دهید، حتما و در اسرع وقت این کار را انجام دهید. پشت گوش انداختن روند درمان می تواند باعث شود که آسیب جدی تر شده و دیگر درمان با تزریق امکان پذیر نباشد. زمانی که پارگی ها طولانی می شود و بیمار برای درمان مراجعه نمی کند، احتمال نیاز به جراحی افزایش پیدا میکند.

آیا تزریق یک درمان دائمی است؟

تزریق معمولا برای تسکین درد انجام می شود. این روش ممکن است بیشتر از دو ماه پاسخگوی درمانی نباشد. یا ممکن است میزان آسیب آنقدر کم باشد که تزریق بتواند مشکل را حل کند. دانستن این نکته ضروری است که محل تزریق بسیار مهم است. اگر تزریق توسط پزشک متخصص انجام نشود، این روش درمانی موثر واقع نخواهد شد. چرا که تجربه و تخصص پزشک محل دقیق تزریق را به او نشان خواهد داد. بنابراین در انتخاب پزشک خود آگاهانه رفتار کنید.

در درمان بیماری هایی مانند بورسیت، پزشکان از تزریق استفاده میکنند. التهاب یا بورسیت، باعث میشود شما نتوانید به راحتی دست خود را حرکت دهید. دامنه حرکت بیمار در اثر این بیماری کاهش پیدا میکند. تزریق در چنین موردی می تواند التهاب را کاهش دهد و علائم بیماری که بر اثر التهاب ایجاد شده، به طور کامل از بین برود.

هزینه تزریق چقدر است؟

این سوال به دفعات توسط بیماران پرسیده میشود. واقعیت این است که هزینه تزریق با توجه به میزان آسیب، محل تزریق و داروی مصرفی متفاوت خواهد بود. برای پاسخ قطعی لازم است که حتما به پزشک مراجعه کنید. شماره تماس برای کسب اطلاعات بیشتر:

257 دیدگاه. Leave new

  • امیرحسین محمدی
    2023-12-04 00:25

    سلام و عرض ادب . شانه سمت چپ بنده پارسال در باشگاه بدنسازی دچار آسیب شده . تو کرج پیش متخصص رفتم و بعد از ct scan و mri دکتر گفت ک دچار التهاب شده چندتا بسته قرص ریپنتین 100 و سلکوکسیب 200 برای من نوشت همچنین 10 جلسه فیزیوتراپی هم رفتم . بعد از گذشت 4 ماه امروز ب باشگاه رفتم با وجود اینکه سبک هم تمرین میکردم ولی باز هم درد از همون ناحیه شروع شد میخواستم از شما بپرسم نیاز به تزریق هست یا این درد ب مرور با مصرف داروتکسین پیدا میکنه ؟

    پاسخ
  • زارع
    2023-11-13 13:15

    سلام
    دکتر چند وقتیه شانه راستم درد و سوزش داشت، محدودیت حرکتی هم بسیار کم و در حد لحظه ای دارم،مثلا دستم رو از آرنج خم کنم و از پهلو به صورت بال زدن تا ۹۰ درجه باز میشه و آخر این ۹۰ درجه احساس سفتی و درد داخل شانه میکنم
    رفتم دکتر ،سونو نوشت.
    جواب سونو ؛
    بهم خوردگی اکوژنیسیته نسوج نرم اطراف شانه همراه با مایع مفصلی و تصویر کلسیکاسیون در اطراف دیده میشود،بیان گر هماتوم قبلی میباشد. آثار کشیدگی و پارگی در تاندون‌ها اطراف دیده میشود، ضخامت پوست اطراف نرمال است

    پاسخ
    • با سلام. محدودیت حرکتی در این میزانی که شما میفرمایید احتمال زیاد اسیب تاندون شانه دارید. برای ارزیابی مشکلات شانه دیگر خیلی از سونوگرافی استفاده نمیشود و حتما از ام ار ای استفاده میکنیم. به نظرم حتما ام ار ای انجام بدید و به بنده یا همکاران مراجعه کنید تا مشکلتون بررسی بشه

      پاسخ
  • مریم ترکمندی
    2023-10-23 13:40

    سلام آقای دکتر ، مدته ۶ ماهه که مادرم شانه راستش درد داره و یکبار تزریق انجام دادن بهبود پیدا نکردن، مجدد پیش یک دکتر دیگر رفتیم بعد از دیدن عکس رادیولوژی گفتن که شکستگی در استخوانش مشاهده نمیشه و آمپول هیالیک رو به همراه فیزیوتراپی تجویز کردن، مادرم دیابت داره و به تزریق کورتون حساسیت داره ، آیا این آمپول کورتون داره و اینکه چه عوارضی داره و اگه راه دیگه ای برای درمانشون هست بفرمایید ممنون میشم.

    پاسخ
    • با سلام. آمپول هیالیک اسید کورتون نیست. ژلی است که برای نرم شدن مفاصل استفاده میشه و عارضه خاصی ندارد. البته بیمارانی که با درد شانه مراجعه میکنند و دردشان بیش از سه هفته طول میکشد بنده قبل از هر اقدام درمانی ام ار ای تجویز میکنم که ارزیابی بشه ایا پارگی تاندون دارند یا خیر. اگر پارگی تاندون داشته باشند تزریق های مفصلی میتواند کمک کننده نیست.

      پاسخ
  • سلام من از ناحیه شانه سندروم ایمپینجمنت داشتم دکتر یه ده جلسه فیزیوتراپی گفت برو ولی فایده نداشت
    الانم با توصیه دکتر آمپول مفصلی رو زدم
    آیا یک هفته استراحت بعد از تزریق کفایت میکنه؟
    تا دوباره والیبال رو شروع کنم؟

    پاسخ
    • با سلام بعد از یک هفته الی دو هفته بعد از تزریق می‌توانید به ورزش برگردید و دیگر نباید در حین ورزش درد داشته باشید. اگر دوباره بعد از ورزش دردناک شد شانه شما پیشنهاد می‌کنم که ام آر آی انجام دهید. چون یک سری مشکلات خاص در والیبالیست‌ها و ورزش‌های پرتابی وجود دارد. قسمت‌های خاصی از مفصل شانه آسیب می‌بیند و پاره می‌شود که تنها در ام آر آی مشخص خواهد شد. در صورت برگشت درد حتماً ام آر آی انجام دهید.

      پاسخ
  • ندا یاری
    2023-08-08 23:21

    سلام آقای دکتر من دچار آرتریت روماتویید هستم و دچار ساییدگی مفصل شانه راست شدم .بهم پیشنهاد تزریق دادن اما من مقاومت کردم به خاطر اینکه دکتر روماتولوژی گفتن با فیزیو تراپی درمان کن و تزریق نکن من ۴۲ جلسه لیزر و فیزیوتراپی رفتم اما بهبودی کامل نشد و شب درد شدید دارم و روز هم درد دارم . فیزیتراپ پیشنهاد شام ویو داده .من بین شاک ویو و تزریق دچار شک و دودلی هستم لطفا راهنمایی بفرمایید با وجود ۴۲ جلسه لیزر و فیزیتراپی من تزریق کنم یا شک ویو جواب میده ؟؟ممنونم ازشما

    پاسخ
  • مهدیه
    2023-06-20 20:47

    با سلام
    من ی سه هفته ای هست ب دلیل ورزش شنا. شانم دچار مشکل شده و بالا پایین کردن برام سخت
    و دکتر هم گفتن ک. پارگی وکشیده کی تاندون هست
    و دارو دادن گفتن اگه بعد یک هفته بهتر نشد تزریق انجام بدم.
    بعد از تزریق کشیده کی تاندون اوکی میشه یا نیاز ب جراحی هست؟؟

    پاسخ
    • باسلام. اگر پارگی کامل باشه نیاز به جراحی داره. برای کشیدگی باید ببینید نتیجه روش های درمانی که دارید استفاده میکنید چی میشه.

      پاسخ
    • سامان
      2023-07-08 15:06

      با سلام
      دکتر من ۱۰ سال پیش ورزش سنگین انجام دادم حالا ازونموقع شونه راستم درد میکنه بیشتر موقعی که کار سنگین انجام میدم سه سال پیش دکتر رفتم ویتامین دی بهم داد ولی اثری نداشت بعدش یه ماه پیش دکتر دیگه ای رفتم ام آر آی انجام دادم گفتن لب پریدگی غضروف و پارگی جزعی رباط دارین دارو تقویتی بهم دادگفتن اگه خوب نشدی باید تزریق انجام بدی حالا داروهارو که مصرف کردم ولی باز درد میکنه به نظرتون من چیکار کنم تزریق انجام بدم یا باید جراحی بشه

      پاسخ
      • با سلام نیاز به عکس ام آر آی برای تشخیص درست است اما آسیب‌های شانه اگر بعد از سه ماه با تزریق و دارو یا فیزیوتراپی درمان نشدند، معمولا نیاز به جراحی خواهد بود.

        پاسخ
        • سامان
          2023-11-06 18:45

          سلام اقای دکتر .من یه ماه پیش عکس فرستادم دایرکت اینستاتون ممنون میشم اگه جواب بدین

          پاسخ
          • با سلام. متاسفانه امکان ارسال عکس از طریق شبکه های انلاین وبسایت وجود ندارد. تنها به سوالات به صورت متنی پاسخ داده میشود. همچنین در اینستاگرام به سوالات جواب نمیدهیم. اگر نیاز به مشاوره فوری دارید با مطب تماس بگیرید و اگر سوالتان فوری نیست در وبسایت به صورت متنی بنویسید.

    • سهیل جعفری
      2023-11-08 20:32

      سلام آقای دکتر خسته نباشین،قبلا میرفتم باشگاه زیاد فشار میاوردم روی شان چپم،الان زده شده ورشد نداره خیلی ضعیفتر شده نسبت به شان وکتف راستم،رفتم ام ار ای گرفتم گفتن پارگی عضله داری،الان حتی افسردگی گرفتم یه ساله اینطورم روزبه روز ضعیفتر میشه به نظرت چی تزریق کنم تا بهتر بشه

      پاسخ
      • با سلام. شرح حالی که میفرمایید خیلی واضح نیست اما دو حالت میتواند داشته باشد مشکلات پارگی تاندون های مفصل شانه و فشار روی اعصابی که باعث حرکت شانه میشود. طبیعتا اگر پارگی وجود داشته باشد درمان پارگی فقط جراحی است. در صورت امکان با ام ار ای تشریف بیارید که ببینمتون و بتونم بهتر راهنمایی کنم.

        پاسخ
  • ماریا
    2023-06-04 00:44

    سلام دکتر…
    همسرم راننده هستند ودرد زیادی در ناحیه گردن و شانه ودست راست داشتند
    نوار عصب و ام آر ای گرفتند
    دکتر خودشون نظرشون مبنی بر پارگی نیمه کامل تاندون ودوجلسه تزریق بود
    الان یک جلسشو انجام دادن…
    دردش خیلی بهتره
    حدود3روز تزریق اول گذشته..
    ایشون گفتندد اگه به تزریق جواب نده باید جراحی بشن…
    نظرتون راجع به تشخیصشون وتزریق چیه؟
    درضمن گفتند دوتا مهره گردن ساییدگی داره که فعلا گردنبند طبی استفاده کنند…

    پاسخ
    • با سلام. مرحله اول درمان پارگی های ناکامل تاندون شانه تزریقه البته من خودم کورتن رو خیلی توصیه نمیکنم. ما از روش های دیگه ای برای تزریق استفاده میکنیم مثل پی ار پی اما روش کارامدی است اگر با کورتن دردشون افتاد که نیاز به جراحی نیست اما اگر بهتر نشدن بله نیاز به جراحی است

      پاسخ
  • مراد حبیبی فر
    2023-05-05 06:00

    عرض سلام وادب دارم محضر دکتر کوشان
    شهرستان هستم حدودا 7ماه که درد شانه راست دارم واین قدر درد شدید است که یک لباس پوشیدن ساده هم رنج می برم ام آی گرفتم نشان دکتر دادم گفتند بریدگی مختصر تاندوم شانه دارید 85درصذ بادارو وتزریق آمپول وورزش خوب میشه تا الان سه جلسه تزریق ٱمپول داشتم دکتر گفت 5جلسه تزریق آمپول و6ماه بطور مداوم تمرین وورزشی که بهت دادم انجام بده حتما نتیجه میگیری می خوام بدانم تزریق ٱمپول برای گاین درد که خدمتتان گفتم کارساز یا فقط مقطعی اول نمی توانستم کوچکترین حرکتی به دستم بدم ولی الان نسبت به اول کارایی دستم بهتر شده ولی درد دارم ممنونم هستم اگر راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • با سلام. شما دچار خشکی مفصل شانه شدید. خشکی مفصل شانه علت های مختلفی داره. بعضی از بیماری ها هستن که این مشکل رو ایجاد میکنند. گاها پارگی تاندون های شانه هم این مشکل رو ایجاد میکنه. من توصیه ام این است که حتما ام ار ای شانه انجام بدین. در صورتی که در ام ار ای پارگی تاندون به شکل واضح مشخص نباشه تزریق شونه و یه کم صبر کردن احتمالا مشکلتون رو حل میکنه. اما اگر پارگی داشته باشید نیاز به جراحی خواهید داشت علی رغم اینکه به درجاتی وضعیت شونه تون بهتر شده.

      پاسخ
  • شایان
    2023-05-03 20:24

    سلام من کتف چپم ام آر آی گرفتم آب انداخته ی خورده ی نقطه وقتی فشار میخوره خیلی درد میکنه بنظرتون چه کاری براش انجام بدم دکتر تزریق نوشته بنظرتون کارساز هست آیا خوب میشه ؟

    پاسخ
    • با سلام توضیحاتتون کامل نیست اما به طور کلی وقتی که ما اب اوردگی در ام ار ای میبینیم احتمال زیاد اسیب تاندونی کپسول مفصلی شانه است که به دنبال اون مفصل شانه ملتهب میشه و اب میاره. اگر این پارگی کامل نباشه تزریق میتونه بهتون کمک کنه

      پاسخ
  • فرشته
    2023-03-05 23:41

    سلام همسر من درد کتف
    داشت بهش گفتن که باید امپول بزنه پارگی تاندون داره میخواستم شما هم ام آر ای رو ببینید آیا امکانش هست

    پاسخ
  • فرهود
    2023-01-06 13:40

    سلام و عرض ادب جسارتا درد در ناحیه سرشانه دست راستم سالهاست در ورزش برام مشکل ایجاد کرده علی الخصوص شب ها موقع خواب آیا تزریق سوماتروپین در این ناحیه باعث کاهش درد و رفع پارگی جزیی خواهد بود ؟؟؟ با سپاس

    پاسخ
    • با سلام. این حالتی که میفرمایید به احتمال زیاد آسیب کپسول مفصل شانه و تاندون شانه هستش. سوماتروپین نه درمان کننده نیست فقط جهت تقویت عضلات به کار می‌ره و باعث بهبودی آسیب نمیشه. پیشنهاد میکنم حتما ام ار ای بگیرید چون راه های درمانی دیگری برای این مشکل وجود دارد.

      پاسخ
  • پیام
    2022-10-17 00:15

    سلام آقای دکتر وقت بخیر
    من حدود یک سال هست که شانه سمت راستم درد داره ام آر ای گرفتم بردم پیش دکتر گفتن که لابروم کمی اسیب دیده واسم دوتا کورتون خارجی زد به نظرتون رفع میشه
    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

    پاسخ
  • مصطفی
    2022-08-22 03:00

    سلام اقای دکتر تو را بقران جوابمو بدین من به علت ورزش شانه هام تق تق میکنن یکیشو که پیش اقای اخوند پور جراحی کردم همون که از اتاق عمل برگشتم دررفت باز این یکی هم جلو و عقب که میبرم تق تق میکنه ایا با تزریق درمان میشه دست و پاهامم زود دوساعت یبار خواب میرن

    پاسخ
    • با سلام. این حالتی که میفرمایید اسیب کپسول مفصل شانه است. خوب اینجوری راهنمایی کردن یه کم دشواره چون هم باید معاینه بشید و هم ام ار ای رو ببینم. ولی اگر پارگی داشته باشه میشه با روش های جراحی بسته درمان کرد و معمولا مشکل به صورت کامل برطرف میشه.

      پاسخ
  • داوین
    2022-08-18 21:54

    سلام.آقای دکتر کتفم به دلیل بازی والیبال درد میکنه وقتی دو جلسه بازی نمیکنم خوب میشه بعد دو جلسه دوباره دردمیکنه چیکار میتونم بکنم که خوب بشه

    پاسخ
    • با سلام. معمولا در والیبالیست ها قسمت خاصی از کپسول مفصلی دچار آسیب میشه. که این حالت رو بخصوص موقع اسپک زدن براشون ایجاد میکنه. پیدا کردن روش درمان نیاز به ام ار ای با تزریق دارد. در صورت امکان ام ار ای رو بگیرید و مراجعه کنید.

      پاسخ
  • ابراهیم معصومی
    2022-07-18 00:53

    سلام آقای دکتر من از سرشانه چپم ام آر آی گرفتم میش دوتا دکتر بردم هرکدوم نظر متفاوتی داشتن یکیشون میگفت اصلا فیزیوتراپی نرو بدتر میشه دومی میگفت اول از همه فیزیوتراپی کن من در د شانه رو از قبل عید دارم که قبل عید بدون ام آر آی یه دکتری ژل تزریق کرد برام و چون ورزش میکنم گفت دو هفته ورزش نکن بعد دبار شروع کن خوب میشه که نشد
    ام آر آی هم که گرفتم دو نظر متفاوت شنیدم
    من فقط معمولا شبها که جلو کولر میخوابم عضله جلوی شونم احساس درد و التهاب میکم و مقداری هم در زدن حرکاتی مثل سرشانه و پرس سینه استخوان بازو که به سرشانه وصله مغزش دزد میکنه که در این حرکات در دامنه کامل نمیتونم بزنم
    من برای ادامه ورزشم باید چه کنم
    چطور میتونم جواب ام آر ای رو به دستتون برسونم تا راهنماییم کنید
    ممنون میشم کمکم کنید

    پاسخ
  • رضا سلیمانی
    2022-07-03 22:41

    سلام
    وقت بخیر
    آقای دکتر پدرم زمین خوردن و در MRIپارگی تاندون دست چپ رو نشون دادن، و تنها علامت هم دست چپ از یه حدی بالاتر نمیره و شبها موقع خواب کمی درد دارند، ۱۰ جلسه هم فیزیوتراپی داشتن که خیلی بهبود خاصی نداشتن، و از زمان زمین خوردن حدود ۲۰ روز میگذره، ممنون میشم بفرمایید که غیر از عمل راه دیگه ای هم هست؟ سپاس

    پاسخ
  • جعفری
    2022-06-20 21:04

    سلام اقای دکتر
    من نزدیک به هشت سال هست که درگیر درد و گرفتگی کتف هستم.مهره ۵ و ۶ گردنم دیسک‌هاش درگیرن ولی احتیاج به جراحی ندارم به گفته دکترها،درد واقعا کلافم کرده و جدیدا دکتر طب فیزیکی لیزر برام تجویز کردن
    به نظر شما خوب و موثر هست؟

    پاسخ
    • سلام. اگر بهتون گفتن مشکل گردنی ندارید پس آسیب شانه دارید. آسیب های مختلفی مثل گیرافتادگی های استخوانی یا آسیب های کپسول مفصل و یا تاندون های شانه مطرح هست و با توجه به زمانی که میفرمایید یعنی هشت سال توصیه ام اینکه حتما ام ار ای شانه انجام بدید و به پزشک شانه مراجعه کنید که ببینن آیا قابل درمان هست مشکلتون یا نه.

      پاسخ
      • حسین
        2023-11-08 03:22

        سلام خدمت شما.
        من نزدیک سه سال هست تق تق بهمراه گیر کردن عضلات یا عصب و التهاب شدید پشت کتف دارم
        ام ار ای گرفتم مشکل خاصی نداشت
        قبلش فیزیوتراپی هم ۳۰ جلسه انجام دادم بیفایده بودش.
        و این حالتای عذاب اور همچنان هست.
        ب تشخیص پزشک کورتون دورمدرول ترریق کردم یکم ساکت شده ولی التهاب و گیر بازم داره میخاستم بدونم ایا تزریق خاصیت درمانی داره اگه مجدد درد شدید التهاب برگرده راه کار درست چیه؟ ممنون

        پاسخ
        • با سلام. شرح حال شما خیلی دقیق نیست اما احتمالا حالتی که میفرمایید اسپاسم عضلات کتف متصل به بدن است. به خاطر پوزیشن های بد و کارهایی که با سیستم و موبایل انجام میشه. تزریق کمک کننده است اما نه تزریق کورتون. در این موارد ما تزریق های خاصی را انجام میدهیم. در صورتی که بعد از این تزریق مشکلتون ادامه داشت تشریق بیارید بتونم حضوری مشکل را بررسی کنم.

          پاسخ
  • حسین
    2022-04-26 21:20

    سلام وقت شما بخیر
    من والیبال بازی می کردم اما یک شب پس از بازی درد شدیدی در شانه داشتم
    به دکتر مراجعه کردم مسکن و… نوشت و پس از چند ماه استراحت خوب نشدن و به دکتر دیگری مراجعه کردم mri رفتم و مشخص شد که تاندونیت خفیف شانه دارم ۱۰ جلسه فیزیوتراپی رفتم و کورتون ضد التهاب تزریق کردم و تقریبا دوماهه که استراحت دارم ولی هنوز نمیتوانم فعالیت کنم و به محض کوچک ترین فعالیت احساس درد دارم چه راه حلی پیشنهاد می کنید؟ آیا درمان قطعی داره و چه موقع می تونم به ورزشم ادامه بدم؟

    پاسخ
    • با سلام. والیبالیست ها و ورزش هایی که حرکت پرتابی انجام میدن دچار آسیب خاصی در قسمت خاصی از کپسول مفصلی شون میشن. در قسمت فوقانی مفصلی. که این مشکل فقط در mri با تزریق مشخص میشه. یعنی mri ای که تزریق داخل مفصل شونه انجام بشه. با توجه به طولانی شدن مشکل پیشنهاد میکنم حتما اون ام ار ای رو انجام بدید و به یه جراح شونه مراجعه کنید.

      پاسخ
  • علیرضا
    2022-03-27 10:25

    سلام آقای دکتر
    آیا امکان داره عکس و جوابیه ام آر آی رو جهت تشخیص واستون ارسال کنم و نظرتون رو بفرمایید؟
    آیا شما تزریق سلول بنیادی در مفصل شانه هم انجام میدهید؟
    هزینه تزریق سلول بنیادی چقدر است؟

    پاسخ
    • با سلام. بله البته من با تاخیر میتونم پاسخ بدم اما بفرستید راهنمایی رو انجام میدم. بله تزریق سلول بنیادی هم در مطب انجام میدم. هزینه ها با توجه به کیتی که باید تهیه بشه متفاوت میشه. اما حدودا بین 2 تا 2.5 میشه.

      پاسخ
  • رنجبر
    2022-03-22 05:58

    سلام همسر دستش قسمتش شانه یکدفعه با بلند کردن ی شی سنگین درد گرفت الان یک ماه درد دار کارشم ارایشگری این ایام اوج کارش بوددردش خوب نشد شما چه راهنمایی میکنید

    پاسخ
  • ابوالفضل
    2022-03-05 00:49

    سلام خسته نباشید
    تاندون شانه بنده دچار پارگی شده و دکتر فعلا ۱۰ جلسه فیزیوتراپی تراپی نوشتن و گفتن اگه بهتر نشد باید تزریق صورت بگیرد آیا این روش درمانی صحیح است؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید.
    من حین وزنه زدن و انجام ممتد حرکات پرسی، دچار آسیب تاندون سوپراسپیناتوس شدم (ریش ریش شدن) (در تصویر MRI). بهم گفتن که بایستی تزریق انجام بدم و اینکه بعد 10 – 15 سال بایستی عمل جراحی کنم چون با افزایش سن ممکنه برگرده عارضه و 20 سالم هستش. لطفا راهنماییم کنین. دکتر حرفی از فیزیوتراپی هم نزد. یعنی شانه م رو تموم شده فرض کنم؟

    پاسخ
  • پروین پالیزی
    2021-12-21 23:34

    سلام اقای دکتر
    من خرداد ماه پیش خودتون تاندون دست چپمو عمل کردم به علت ۸۰ درصد پارگی تاندون، با گذشت هشت ماه هنوز احساس درد خفیف دارم که شدید نیست اما میخواستم ببینم طبیعیه یا نه

    پاسخ
  • نادیا
    2021-11-12 01:43

    سلام ، من نرس هستم حدود هشت ماه پیش اسیب دیدم تو سونوگوافی پارگی تاندون ۶ میلی متر نشان داد بعد دچار frozen shoulder شدم و استرویید تزریق شد ، الان چهار روز میگذره ولی هنوز درد دارم و ROM کم شده است ، خواهش میکنم راهنمایی کنید

    پاسخ
  • لادن ترحمی
    2021-10-20 11:23

    سلام من ۳۹ ساله هستم جوا ام ارای من ریش ریش شدن تاندون سرشانه است و دامنه حرکت دستم خیلی کم شده و درد شدید دارم و حدود ۸ ماهی هست که درد دارم و فیزیو تراپی رفتم و الان در حال انجام کایروپراکتیک هستم گفتن باید تزریق انجام بدم در چندممرحله آیا لازم هست و باعث بهبود میشه ممنونم

    پاسخ
    • سلام. حتما باید ام ار ای را ببینم. خیلی مواقع به بیماران اعلام می شود که تاندون ریش ریش شده است. ولی بعد از دیدن ام ار ای می بینیم که پارگی از یک حدی بیشتر است. با توجه به زمانی که طول کشیده است آسیب تاندون شما به نظر از ریش ریش بودن بیشتر است. اگر پارگی ناکامل باشد، گاها تزریق جواب می دهد. اما اگر از یک حدی این پارگی بیشتر باشد، تزریق هم کمک کننده نیست. توصیه من این است که حتما ام ار ای خود را به فوق تخصص شانه نشان دهید.

      پاسخ
  • بهاره
    2021-09-11 18:12

    با سلام
    من درد خیلی زیادی در ناحیه بازو داشتم و دامنه حرکتی دستم خیلی کم شده بود ام ارای دادم سالم بود دکتر گفت تاندونیت شانه است برایم امپول تزریق کرد لیدوکایین با یه امپول دیگه مخلوط کرد شیری رنگ بود از وقتی زدم دامنه حرکتی دستم خیلی کمتر شده احساس ضعف زیاد دردستانم دارم وشبها و کل دستم احساس ضعف دارم ۱۰جلسه هم فیزیوتراپی نوشت ایا این احساس ضعف طبیعیه؟

    پاسخ
  • مهناز
    2021-06-30 14:18

    سلام آقاي دكتر، من خانمي 46 ساله هستم. تقريبا ده سال پيش مبتلا به آرتروز گردن شدم و با انجام 15 جلسه فيزيوتراپي بهتر شدم. الان چند ساليه، محل اتصال دست راستم به شانه خيلي درد مي كنه جوريكه از خواب بيدار ميشم به خاطر درد. MRI و نوار عصب انجام دادم. ميتونم براي شما ارسال كنم تا راهنمايي بفرماييد؟ ممنون

    پاسخ
  • یوسف
    2020-11-14 21:58

    سلام دکتر، کتف راست من چند باری دچار در رفتگی شد در ورزش، و تزریق هم داشتم، و عکس ام آر ای گرفتم و تاندون ها و عضلات سالم بودن، الان بهم گفتن که باید جراحی کنم ولی وضع مالی نامناسبی دارم و ميخواستم ببینم تزریق داروهای دیگری فایده نداره؟ ورزشم دیگه نمیکنم و اینکه الان یکسالی هست ورزش نمیکنم ولی کتف دیگرم هم درد میگیره و علت اون به نظرتون چیه؟ و هزینه جراحی خوب کتفی که چند بار در رفته توی چه رنجی هست؟سپاس

    پاسخ
  • جامی
    2020-10-29 07:30

    سلام من سالهاست که درد در شانه راست دارم گفتند کشیدگی تاندون است محدودیت حرکتی هم داشتم که با فیزیوتراپی رفع شده ولی هر حرکتی با درد همراه است. در موقع خواب هم درد دارم. ام آر ای قدیم گرفتم که الان ندارم ولی عکس معمولی گرفتم دکتر گفتند یکی از رباطها پاره شده و باید تزریق ژل با ازن انجام شود. یک دکتر دیگه گفتند باید کورتون تزریق شود. نظر شما چیست

    پاسخ
  • سمیه
    2020-10-23 04:10

    سلام یک هفته ی پیش کتفم مادرم به شدت درد داشت به دکتر ارتوپد مراجعه کردیم و یه امپولی توی کتف ترزیق کردن اما الان جای امپول ورم کرده و به شدت قرمز شده اینم بگم که ایشون دیابت هم داره باید چکار کنم لطف می کنید راهنمایی کنید.

    پاسخ
  • همتی پور
    2020-10-10 15:16

    ‎سلام جناب دکتر کوشان . من ورزشکار هستم چند سالی هست التهاب تاندون شانه راست دارم قبل از نوروز99 بعلت برداشتن وسیله سنگین درد شانه ام شدید شد دکتر بعد از دیدن ام آر آی ۳۰٪ پارگی تاندون هست و لیزر پر توان لازمه ، دکتر دیگه گفتن تاندون ریش ریش شده و ۲۰ جلسه فیزیوتراپی رفتم از نظر شما خدمتتون برسم میتونم با تزریق درمان بشم ؟ کورتون یا پی آر پی ؟

    پاسخ
  • همتی
    2020-10-08 16:02

    سلام جناب دکتر کوشان . من ورزشکار هستم چند سالی هست التهاب تاندون شانه راست دارم قبل از نوروز99 بعلت برداشتن وسیله سنگین درد شانه ام شدید شد دکتر ام آر آی نوشتن نظر دکتر پیرحسینی ۳۰٪ پارگی تاندون هست از نظر شما خدمتتون برسم میتونم با تزریق یا prp درمان بشم چون شغلم مربیگریست ؟ ساکن کرج هستم

    پاسخ
  • محمد رضا خیرالهی
    2020-09-04 08:30

    سلام برای ریش ریش شدن تاندون شانه به اندازه ۱۲ میلیمتر تزریق کورتون تاثیر گذار است ام ار ای انجام شده ممنون

    پاسخ
    • خیرتاثیرگذار نیست

      پاسخ
      • معصومه حسنی
        2020-09-16 12:51

        سلام. خدمت آقای دکتر کوشان بخشید من مادرم ۶۸ساله هستن. وتقریبا. شش ماه است. بازودرد زیاد جوری است دستش. بی حس میشود. رفتم. دکتر فرمودن تاندون شانه پاره شده کورتون تزریق کردن خوب نشد وهر درد دارند آیا عمل میشود میگن به خاطر سنش نباید عمل بیشه. واصلا. عمل برای اون خوب نیست مشکل قند هم ندارند من شهرستان. بانه. هستم. متاسفانه. این یک دکتر نداریم. برای شانه. درد. اماکنات نداریم. ممنون میشم. راهنمای کنید. چه جوری درد مادرم از بین. می رود الان جواب ام آرآی را خدمتان میفرستم. کمال تشکر را دارم. جواب. بدهید 🙏🙏🙏🙏

        پاسخ
      • ساناز
        2021-02-04 03:27

        سلام جناب دکتر بنده تقریبا دو سال پیش موقع ورزش دچار درد کتف شدم ولی مربی باشگاه گفتن طبیعیه و به مرور خوب میشه اوایل فقط وقتی کار سنگین میکردم درد داشت ولی به مرور درد بیشتر شد و دیگه ورزش نکردم، به دلیل تورم در قسمت ترقوه سال گذشته گرافی شانه انجام دادم و در نتیجه قید شده که افزایش جزئی فاصله مفصلی آکرومیوکلاویکولر مشاهده میشه و دکتر هم گفتن به مرور خوب میشه و فقط پماد بیزالن و قرص ناپروکسن بهم دادن و گفتن فشار نیارم بهش ولی از چند ماه پیش درد خیلی شدیدتر شده و مجبور شدم کارم رو هم کنار بذارم و استراحت کنم و باز هم نهایتا ۲_۳ ساعت تحمل تکان دادن دست رو دارم و حتی راه رفتن و نشستن هم باعث درد میشه و باید مدام دراز بکشم به نظر شما مشکل کتف و شانه من چی هست؟

        پاسخ
  • سلام اقای دکتر حدود ۵ الا ۶ ماه پیش یه وزنه بلند کردم وزنش کم بود چون حرکت کششی بود به سر شانه فشار اومد و درد گرفت دکتر رفتم mri گرفت دارو هم نوشت که یه امپول به نام دپوکورتین داده این امپول برا چی هست و هنوزم درد درارم نمیدونم پاره شده عضله یا کش اورده

    پاسخ
  • بابایی
    2020-08-25 08:57

    با سلام ،مهر ماه پارسال بر اثر افتادن دچار اسیب در شانه ی چپ شدم ، چواب mri
    Low grade partial instrasubstance tear بود . 20 جلسه فیزیوتراپی رفتم بهتر نشد در قسمت بازو تورم و درد اضافه شد .خرداد ماه امسال به خاطر بلند کردن وسیله ی سنگین درد شانه ام بدتر شد .دستم را به بالا و پشت نمیتوانم کامل ببرم و اگر ضربه ای به شانه ام بخورد چند ثانیه دچار درد شدیدی در شانه میشوم .لطفا مرا راهنمایی کنید به دکتری مراجعه کردم گفتند باید عمل کنم و prp هم فقط 50% جواب میدهد .

    پاسخ
  • سلام…دکتر بنده والیبال حرفه ای بازی میکنم تقریبا یک سال و نیم پیش دچار التهاب و کشیدگی تاندون شانه(بایسپس) شدم…چندین جلسه فیزیو و شاک ویو انجام دادم ولی بعد از مدتی فردای روزی که والیال رو خیلی نرم شروع کردم احساس درد در قسمت بالاتر تاندون داشتم…به نظرتون تزریق انجام بدم…برای من عوارضی داره؟مثل تضعیف تاندون؟!
    ممنون از وقتتون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-08-23 05:59

      سلام،تزریق توصیه نمیکنم بهتره اول ام ار ای کنین

      پاسخ
  • عاطفه
    2020-07-18 14:15

    سلام دکتر وقتتون بخیر باشه
    من حدودا یک ماه پیش اومدم پیشتون گفتید در ام آر آی من دو دیسک خفیف هست به من دارو دادید و آمپول گفتید اگر خوب نشدید برام تزریق شانه انجام می دید که اون قسمت فلج بشه الان من خیلی البته ی چند وقتی دردم کمتر شد ولی بهتر نشدم می خواستم ببینم اگر بخوام تزریق رو انجام بدم اول اینکه عوارضی نداره و اینکه روی ورزش کردن اثری نداره و اینکه چه چیزی تزریق میشه؟
    با تشکر از زحمات بی پایان شما

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-07-27 09:22

      با سلذم. خیر مشکلی ایجاد نمیکنه و یه جور فلج عضله مبتلاست

      پاسخ
  • پژمان لک
    2020-07-14 07:44

    با سلام.از اراک هستم.پارگی جزئی در تاندون شانه چپ دارم (طبق ام آر آی) اما مشکل حرکتی ندارم و در تمام جهات دستم حرکت میکند فقط در بعضی مواقع درد کمی ایجاد میشود لطفا بفرمائید بدون عمل قابل بهبود هست؟ تا کنون 16 جلسه فیزیو تراپی انجام شده و تا حد زیادی بهبود یافته ولی درد خفیف همچنان وجود دارد؟متشکرم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-07-27 09:20

      اگر ام ار ای رو ارسال کنین دقیق راهنمایی میکنم

      پاسخ
  • دکتر ندا احمدی نژاد
    2020-07-08 08:47

    با سلام وقت بخیر
    من مادرم خیلی دستشون درد میکنه، و تا نوک انگشتان بی حس میشود، همچنین یک بار خوردن زمین و ساییده شده و آب آورده، خواستم ببینم پیشنهاد شما چیست برای دستشون؟؟؟
    با تشکر از شما

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-07-18 14:46

      بایستی ام ار ای گردن و شانه انجام بدن و ارسال کنن

      پاسخ
  • سلام آقای دکتر من۱۸سالمه و ربات شونم دچار پارگی ناکامل شده و ژل تزریق کردم چقدر زمان لازمه تا بهبودی کامل

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-07-18 14:43

      ژل باعث بهبود موقت بعد از یکماه میشه

      پاسخ
  • کمیل میهنی
    2020-07-04 00:41

    به دلیل پارگی تاندون شانه که با MRIرنگی مشخص شد ۳سال قبل جراحی آندوسکوپی شانه راست انجام دادم الان شانه چپ هم ۵الی ۶ماه است که احساس درد دارم به دلیل ورزش حتی پزشک جراح هشدار داده بود ایا امکان پارگی تاندوندچپ وجود دارد؟یا از روش PRPمیتوان ان را درمان نمود؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-07-18 14:42

      بایستی ام ار ای انجام بدین.پارگی ناکامل میتونه به تزریق جواب بذه

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2020-08-02 06:12

        باید MRI انجام بدین و دکتر ببینند. اما به طور کلی پارگی ناکامل با تزریق میتونه بهبود پیدا کنه.

        پاسخ
  • بهنام
    2020-07-01 16:58

    سلام و احترام
    من در هنگام تولد به علت کشیدگی دست دچار پارگی و در رفتگی مفصل شانه شدم . توان عملیاتی دستم از آرنج به بالا حدود ۱۰ درصد میباشد . یعنی دستم را به حالت عادیبالا نمیتوانم ببرم . همچنین براحتی و بدون کمک نمیتوانم آرنجم را خم کنم. اما قدرت انگشتانم خوب است .
    آیا با پیشرفتهای روز افزون علم پزشکی و جراحی های ترمیمی و پروتز ها امکان عمل کتف و شانه من هست؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-07-18 14:42

      احتمال پیوند عصب وجود داره

      پاسخ
      • الهه سادات
        2020-10-01 22:32

        سلام و احترام
        از ناحیه کتف و سر شانه چپ اسیب دیدم جواب ام ار ای میگه مشکلی ندارم ولی درد دارم و دستمو نمیتونم بالا بیارم دکتر میگه تزریق سرشانه شنیدم ضرر داره و عوارض میشه راهنماییم کنید چیکار کنم ؟؟

        پاسخ
  • مریم
    2020-06-28 11:06

    سلام آقای دکتر خسته نباشید.. من مادرم پیش متخصص کنترل درد رفتند تو ناحیه شانه احساس درد میکندد عکس گرفتند گویا سه تا از تاندوناشون اسیب دیده گفتند باید ژل تزریق کنند.. بنظر شما با ژل درمان میشه چیکار کنم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-07-18 14:41

      با سلام.اگر پارگی دارن،تزریق ژل کمکی به بهبود و درمان نمیکنه

      پاسخ
  • حامد
    2020-06-25 19:19

    سلام دکتر من ۳ ۴ ماهی هست دچر تاندونیت شانه شدم که حین بدنسازی پرس سینه که میزنم درد میگیره بالافاصله خوب میشه و دکتر تشخیص این بود تاندونیت دارم و قرص ضد التهاب و امپول کرتوفال داد به همراه پماد
    ضد التهاب تاثیری نداشت و امپول هر بار تزریق کردم شکم درد گرفتم

    درد من زیاد حاد نیست و خونه که نشستم خوبه فقط حین بعضی از حرکات دردناک میشه و سریع همون لحظه خوب میشه
    راستش هزینه فیزیوتراپی یک میلیون تومنه ولی ندارم
    اگه راه کم هزینه سراغ دارید مثل ویتامین ها و امپول ها بگید بگیرم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-07-07 09:39

      شما احتمالا اسیب کپسول دارین .نیاز به ام ار ای هست.فعلا توصیه میکنم ورزش های سینه رو سبک انجام بدین

      پاسخ
  • فرهاد
    2020-06-25 02:17

    سلام دکتر..من پارگی تاندون درکتف دارم،خواستم ببینم چند درصد با فیزیوتراپی احتمال درمان هست؟ آمپول دپو مدرول را از کجا تهیه کنم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-07-07 09:39

      اگر پارگی کامل باشه با تزریق و فیزیو خوب نمیشه

      پاسخ
  • امیر
    2020-06-12 12:44

    سلام
    جناب دکتر پزشک به دلیل عونت گوش برای مادرم لوفلوکساسین تجویز کردند بعد از چند روز درد شدید شانه چپ و راست و زانو ایجاد گردید. در مراجه مجدد به پزشک ایشان دارو را قطع کرده و احتمال دادند عوارض ان باشد. با گذشت یک هفته درد کمی بهبود یافت اما شانه راست کماکان دردناک بود و بالاوردن ان بسیار دشوار. این بار به ارتوپد مراجعه کردیم ایشان داروهای پرگاسول و ایندومتاسین تجویز کردند و گفتند اگر بهبود نیافت عکس بگیرید. الان بعد یک هفته درد کماکان وجود داره
    اقای دکتر اساسا لوفلوکساسین میتونه چنین عارضه ای داشته باشه. و بنظر شما تا کی این عارضه باقی میمونه و چه کارهایی باید انجام داد؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-06-23 09:32

      از عوارض این دارو آسیب تاندون. فعلا فیزیوتراپی کنید در صورت عدم بهبودی بعد از یک ماه ام ار ای کنید.

      پاسخ
  • مونا قهاری
    2020-06-12 08:29

    سلام و وقت بخیر دکتر
    من پیگیر شدم برای مشکلم شمارو معرفی کردن
    من طراحی لباس انجام میدم و شاید ۷ ساعت و یا بیشتر دارم کار میکنم.

    حدو ۵ ماهه دست راستم (یه رگ تو بازوم)وحشتناک سر میشه و میسوزه و وقتی میخوام دستم رو بلند کنم درد شدیدی میگیره. حالا بعد ۵ ماه دست چپمم به همین مشکل دچار شده میتونید راهنماییم کنید؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-06-23 09:31

      لطفا ام ارا ای گردن و شانه انجام بدین و ارسال کنید

      پاسخ
  • سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    پدر من تقریبا یکساله درد بازوی چپ داره ازقسمت سر شانه شروع میشه دردش طوری هست که نمیتونه دستش رو زیاد بالا ببره،از بعد ازعید دردش بیشتر شده بود و تازگیا رفته دکتر و گفتن بازوش/شانش منجمد شده و یه آمپول روغنی تزریق کرده و گفته سه روز نباید تکونش بده فقط همین،میخواستم نظر شماروهم بدونم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-06-23 09:29

      در صورت عدم بهبود بعد از یک هفته ام ار ای انجام بدین

      پاسخ
  • سلام آقای دکتر. وقت شما بخیر. من شصت و نه سال دارم. حدود نه ماه پیش بر اثر زمین خوردن شانه و دست راستم دچار درد شدید شد. به ارتوپد مراجعه کردم و طبق توصیه ارتوپد، چندین جلسه فیزیو تراپی و لیزر درمانی شدم. اما متاسفانه بهبودی موثری حاصل نشد. اکنون از درد شانه و دست راست رنج می برم و از قرص های مسکن و پماد استفاده می کنم و دستم بطور کامل بالا نمیاید.به دو دکتر ارتوپد دیگر مراجعه کرده ام ، یکی از آنها جراحی را برایم تجویز کرده و ارتوپد دیگر ده جلسه لیزر درمانی ( بصورت سوپر لیزر) را موثر میداند. من به بیماری دیابت مبتلا هستم و دو استنت در قلبم دارم ( چند سال قبل به دلیل گرفتگی عروق قلب دو استنت در قلبم گذاشتند)، به نظر شما با توجه به بیماری دیابت ، عمل جراحی شانه میتواند موثر واقع شود ؟ به نظر شما به لیزر درمانی بپردازم یا جراحی کنم. ضمنا جواب ام آر آی من به شرح زیر میباشد:
    :Findings
    There is supraspinatus tendon
    .tear with 2 cm retraction
    Irregularity of subscapularis tendon is noted with partial posterior fiber tear and surrounding inflammation .
    .indicative of tendinitis
    The infraspinatus and teres .
    .minor muscles appear normal
    Mild subdeltoid bursitis is
    .noted
    The acromioclavicular and glenohumeral joint appear
    .normal
    There is Type 1 acromion
    .configuration
    No anterior or lateral acromial
    .down sloping is seen
    No fracture or abnormal bone marrow signal intensity is seen
    in visualized osseous structures
    .
    The biceps tendon is normally situated without complete or
    .partial tear
    No glenohumeral joint effusion
    .is seen
    No focal cartilage defect is noted without deformity or any other lesion in the cartilaginous
    .structures and labrum
    No capsular or ligamentus
    .abnormality is seen
    Conclusion: Rotator cuff tear
    آقای دکتر از لطف و محبت شما بی نهایت ممنون سپاسگذارم.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-06-06 19:02

      با سلام،با توجه به موارد ارسالی عمل جراحی بسته برای شما مناسبه و باعث بهبود میشه

      پاسخ
  • سلام اقای دکتر. وقت شما بخیر. من شصت و نه سال دارم. چندین ماه است که بر اثر زمین خوردن دچار درد شدید شانه شده ام و دستم هم بطور کامل بالا نمیاید. چندین جلسه فیزیوتراپی و لیزر کم توان انجام داده ام ولی متاسفانه بهبودی حاصل نشده. به دو دکتر متخصص مراجعه کرده ام یکی از آنها برایم جراحی تجویز کرده در حالی که دکتر دیگر برایم چند جلسه لیزر درمانی( لیزر پرتوان) تجویز کرده و جراحی را غیر موثر می داند. من دارای بیماری دیابت هستم و دو استنت در قلبم دارم ( چندین سال قبل به دلیل گرفتگی عروق در قلبم استنت گذاشتند). حالا به نظر شما من باید جراحی کنم یا اینکه با لیزر پرتوان(سوپر لیزر) و فیزیو تراپی مجدد و احتمالا تزریق شانه و دست من بهبود پیدا می کند؟ ممنون از لطف شما.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-05-25 14:30

      لیزر باعث ترمیم تاندون نمیشه،درمان پارگی جراحی است

      پاسخ
  • میلاد
    2020-05-06 18:46

    سلام آقای دکتر پدر بنده چند روزی میشد که شانه ام درد شدید داشت دکتر mri براش نوشت نتیجه mri ضعیف شدن تاندون بود برام آمپول تزیق کرد و ده جلسه فیزیوتراپی تجویز کرد آیا آمپول و فیزیوتراپی چقدر میتونه برای بهبودی کمک کنه؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-05-25 06:07

      اگر پارگی زیاد نباشه کمک کننده هست اما اگر زیاد باشه،بهبودی موقتیه

      پاسخ
  • سید مصطفی
    2020-05-03 01:41

    سلام اقا دکتر شانه ام خیلی وقته درد میکنه ام ار ای گرفتم دکتر میگه کیست داری و حدود 30% پارگی تاندون.2مرحله prp انجام دادم خوب نشد.ایا قرصی هست من بخورم کیست از بین برود؟؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-05-25 06:06

      با توجه به موارد فوق ،نیاز به جراحی هست،دارو کیست رو از بین نمیبره

      پاسخ
  • زهرا
    2020-04-15 12:07

    سلام
    حدود یکسال است که شانه چپم دردی جزئی داشت به مرور زمان دردش بیشتر شد دکتر برام فیزیوتراپی نوشت گفت کشیدگی تاندون است بعد از فیزیوتراپی دردم بیشتر شد دوباره دکتر سه جلسه برای من تزریق نوشت که در طی دو هفته دو تزریق انجام دادم که دردم کم شد ولی در حرکت دستم هیچ تاثیری نداشت دستم نه بالا میره نه به پشت میره نه به کمر میاد به نظر شما آیا تزریق سوم نیاز است؟
    متشکرم

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید دکتر جان من دچار درد از ناحیه شانه هستم و ام ار ای دادم پارگی تاندون ندارم یک استخوان تیزی هست گفتن باید تزریق کورتون انجام بدم اگر خوب نشد جراحی کنم ب نظرتون چند درصد احتمال خوب شدن دارم با تزریق؟؟؟؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-21 13:59

      سلام. اگر تیزی درجه شدید باشه ،جراحی لازمه

      پاسخ
  • مرادی
    2020-04-11 18:37

    سلام اقای دکتر پدرشوهرم با عصا تقریبا ۲۰ساله راه میره تاندوم دستش پاره شده .گفتن با امپول میشه درمانش کرد ترمیم میشه .حدودا۵۰سالشونه .ایا این امکان هست واقعا هزینه این امپول چقدره؟ایرانی وخارجی داره؟

    پاسخ
  • شکیبا
    2020-04-08 03:10

    سلام اقای دکتر من تقریبا ۷ماه پیش کورتون ب شانه م تزریق کردم ده روز هم توی گچ بود.دکتر گفته بودن تاندونم آسیب دیده.من تا الان دردی نداشتم خداروشکر بعد از گذشت هفت ماه.فقط میخوام بدونم ک من پارگی کامل تاندون داشتم یا نه ک با تزریق فعلا خوبه. و اینکه چیکار کنم ک دردم برنگرده.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-16 10:54

      احتمال پارگی نسبی بوده،اما بهتره ام ار ای کنین تا دقیق بگم

      پاسخ
  • سلام پارگی لبروم پس از 2ماه فیزیوتراپی وخوردن قرص بهتر شد ولی بازم همون قسمت کمی درد میکنه حتما باید عمل یا تزریق کورتون شه؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-11 12:32

      سلام و وتق بخیر.
      پارگی لبروم تنها نیاز به جراحی دارد.

      پاسخ
  • سهیل
    2020-03-30 15:11

    سلام پارگی لبروم پس از 2ماه فیزیوتراپی وخوردن قرص بهتر شد ولی بازم همون قسمت کمی درد میکنه حتما باید عمل یا تزریق کورتون شه؟

    پاسخ
  • سلام من ب دکتری ک‌ مراجعه کردم با تشخیص از ام ار ای گفته لبروم پارگی داره.. 2 هفته اول دستمو نمیتونستم بالا بیارم الان 3
    ماه میگذره 15 جلسه فیزیوتراپی و قرص تریپولفلکس دادن الان فقط کمی درد دارم نیاز ب جراهی یا پی ار ایکس داره؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-21 14:07

      پارگی لبروم فقط جراحی میخواد

      پاسخ
      • امبن
        2022-04-27 03:34

        سلام.دکترمن دراثرافتادن دچارپارگی والتهاب تاندون شانه چپ شدم.الان حدود4ماه میگذره.کلی دارومصرف کردم.4مرحله فیزیوتراپی رفتم.هنوزبهبودپیدانکردم.عکسmri روخدمتتان میفرستم.سپاسگذارم

        پاسخ
        • با سلام. خواهش میکنم. عکس رو ارسال کنید اگر کیفیت اش خوب باشه حتما راهنمایی میکنم. اما به طور کلی پارگی تاندون فقط با جراحی بهبود پیدا میکنه و با روش های دیگه خوب نمیشه. ولی عکس خوب اگر داشتید ارسال کنید در خدمتم.

          پاسخ
          • سلام من حدود یکساله که درد شدید شانه دارم که بعد ام آر آی پارکی تاندون والتهاب تشخیص دادند. ۷تیرماه۱۴۰۱ تزریق دپومدرول فایزر داشتم. دردم همچنان هست کل دستم تا انتهای انگشتان.حتی هفته اول شدیدترم شد . فقط من وقتی تزریق کردم در دوره سیکل ماهانه بودم و با وجود بیش از دوهفته هنوز خونریزی دارم این بخاطر عوارض کورتن هست. چون سابقه نداشتم. من ملوکسیکام و الارتریت و مفنامیک اسید میخورم. حتی چند روز ترانس امیک خوردم. کم شد ولی نخوردم باز هست. اگر بخاطر کورتن هست که درمان نکنم. سونو شکم ولگن هم کردم نرمال بود. اگر پروژسترون بخورم با کورتن تداخل داره؟ در کل لطفا راهنمایی کنید. ضمنا چند روز طدل میکشه کورتن اثر کنه و اثرش تا چند وقت میمونه؟ ممنون

          • با سلام. دو تا بحث وجود داره. یکی بحث شانه شماست که پیشنهاد من تزریق کورتون نیست. با توجه به زمانی که از آسیب تون گذشته. اگر در گزارش ام ار ای پارگی ذکر شده که جراحی آرتروسکوپی بسته لازم دارید. اگر پارگی نسبی وجود داشته باشه، تزریق پی ار پی برای ترمیم تاندون لازمه.
            گاها تزریق کورتون میتونه سیکل ماهیانه رو تحت تاثیر قرار بده که معمولا اثر گذرا داره و به مرور زمان خوب میشه. ولیکن تخصص من نیست. در صورتی که این مشکل ادامه پیدا کرد به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

  • جمالپور
    2020-03-30 00:03

    من پارگی لبروم داشتم دکتر ارتپدم 15جلسه فیزیوتراپی و قرص تریپولفلکس داد.. الان بعد از 2ماه درد کمی دارم این نیاز ب جراحی یا پی ار پی داره؟

    پاسخ
  • با سلام . عوارض تزریق کورتون در شانه چیه ایا باعث جلوگیری از جذب کلسیم میشه و عوارضش تا چند ماه طول میکشه

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-30 12:00

      سلام و وقت بخیر.
      عارضه خاصی نداره و در جذب کلسیم اختلال ایجاد نمیکنه.

      پاسخ
    • احسان
      2020-05-28 22:22

      سلام آقای دکتر وقت بخیر ، بعد از جراحی چه مدت زمانی نیاز به بستن کتف و مراقبت های بعد از آن میباشد ؟ و آیا این امکان وجود دارد بعد از جراحی مجدد فعالیت ورزشی انجام داد؟ احتمال در رفتن مجدد چه قدر میباشد

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2020-06-06 19:00

        حدود یکماه،بعد از طی دوره درمان میتونین به ورزش برگردین و احتمال دررفتگی مثل حالت نرمال میشه

        پاسخ
  • بهار
    2020-02-24 14:17

    سلام آقای دکتر
    من چهار سالی است که دست راستم درد میکند و محدودیت حرکتی دارم. که بعد از ورزش (شنا، یوگا) شدیدتر هم میشه.3 ماه پیش 10 جلسه فیزیوتراپی کردم تقریبا بدتر هم شد. یک ماه پیش بعد از شنا دستم کم کم شروع به قفل شدن کرد که شدید درد میکرد و اصلا نمیتونستم حرکت بدم. با ام آر آی رفتم پیش یه دکتری و رسوب کلسیم تشخیص داد برخلاف میلم دگزا عضلانی برام زدن یه کم بهتر شدم.قرار شد ابتدا فیزیوتراپی کنم بعد اگه کامل خوب نشدم جراحی. بعد از 14 جلسه فیزیوتراپی یه کم بهتر بودم ولی چون هنوز درد و محدودیت حرکتی داشتم پیش دو دکتر دیگه رفتم نظرشون ایمپینجمنت شانه بود و تزریق مفصلی کورتون. با وجود ترس زیاد از تزریق کورتون، انجام دادم. ولی فیزیوتراپیستها اکثرن میگن اشتباه کردم و باعث آسیب به مفصل و تاندون شدم. با اینکه درد و حرکت دستم بهتر شده ولی دارم از استرس میمیرم که تاندون دستم قوامشو از دست میده و احتمال پارگیش هست.
    ازتون خواهش میکنم نظرتون رو بفرمایید.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-30 12:04

      سلام،نگvان نباشین، تزریق مشکلی ایجاد نمیکنه اما باعث بهبودی کامل نمیشه. سه ماه دیگه مجددا ام ار ای کنین.

      پاسخ
  • یاسمن ساغری
    2020-02-01 14:25

    سلام وقتتون بخیر، من آسیب تاندون شانه دارم و دکتر گفتن تاندونمم ریش ریش شده، تزریق دپومدرول برام تجویز کردن و بعد از تزریق یک سری حرکات اصلاحی بهم دادن، میخواستم بدونم آیا این تزریق تشخیص موثر و درستی بوده؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-03-30 12:25

      سلام و وقت بخیر.
      پارگی اگر کم باشه راه مناسبیه

      پاسخ
  • محمد
    2020-02-01 12:52

    سلام .آقای دکتر من حدود ۳سال است که در رفتگی کتف دارم طوری که وقتی دستم را بسمت بالا و پشت میارم درمیاد و دوباره خودش به حالت اول برمیگرد.چند وقت هم است که ورم داره.
    چه راهکاری پیشنهاد میکنید…

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-04-11 12:40

      سلام و وقت بخیر.
      درمان دررفتگی مکرر فقط جراحیست

      پاسخ
  • مهرداد فرهودی
    2020-01-17 03:51

    سلام و عرض ادب جناب دکتر
    بنده دچار افتادگی شانه هستم و از حالت چهار شانگی خارج شده و حالت طبیعی شانه از دست رفته میخواستم بدونم عمل جراحی داریم برای چهار شانه شدن

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-01-27 19:33

      با سلام ،خیر متاسفانه

      پاسخ
      • مجيد جلالوندي
        2020-03-25 02:21

        سلام جناب دكتر سال نو مبارك
        چند سالي هست پشت شانه سمت راستم درد شديدي دارم كه به سر شانه و از آنجا به بازو ودر انتها به ساعدم درد سرايت ميكند ، چندين بار به پزشكاني مراجعه كردم كه هر كدام نظر متفاوتي داشتند ، با عكس ام ار آي كه گرفتم به من گفتند كه پارگي ماهيچه چهارسر شانه را دارم و از طرفي ساييدگي مفصل شانه را تشخيص دادند كه جواب قطعي از هيچ كدام از پزشكان نگرفتم ، ضمنا چند وقتي هست كه كتف و شانه و بازو و ساعد دست چپم نيز با همان علائم دست راست درد ميكند لذا از شما خواهشمندم كه من را راهنمايي كنيد
        ممنون ميشوم بفرماييد كي خدمت شما برسم
        با تشكر

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2020-04-11 12:38

          سلام و وقت بخیر خدمت شما.
          با سلام،علایم شما نیاز به معاینه داره،توصیه ام انجام ام ار ای گردنیه.من از هفته اینده هستم.

          پاسخ
        • مجيد جلالوندي
          2020-04-12 00:48

          سلام جناب دكتر منتظر جوابتون هستم

          پاسخ
          • دکتر علی کوشان
            2020-04-21 14:05

            پاسخ شما داده شده دوست عزیز. در کامنتهامیتونید ببینید. مجدد اینجا براتون فرستاده میشه:

            با سلام،علایم شما نیاز به معاینه داره،توصیه ام انجام ام ار ای گردنیه.من از هفته اینده هستم.

  • مرجان
    2019-12-31 15:16

    سلام
    مدت دو ماه هست که درد بسیار شدیدی در ناحیه ی کتف و شانه دست چپ دارم به طوری که این در در تمام روز با من هست و حتی نمیتونم به سمت چپ بخوابم و درد که زیاد میشه به دستم انتشار داده میشه با مراجعه به پزشک ارتپد و گرفتن ام آر آی یافته های پاتو لوژیک به این شرح است:
    ۱.وجود مختصر مایع در ساب اکرومیال و اطراف تاندون بایسپس.
    ۲.افزایس سیگنال در تاندونهای سوپرااسپیناتوس و اینفرااسپیناتوس در سکانس FAT SAT PD مطابق با تندینوزیس.
    ۳.علایم آرتروز خفیف در مفصل اکرومیو کلاویکولر

    شکل زائده اکرومیون از نوع تیپ ۲ میباشد.
    Bone Marrow سیگنال هموژن چربی نشان میدهد.
    لابروم گلونئید در تمام قسمتها سالم است.
    سر استخوان بازو وضعیت طبیعی داردسطوح مفصلی صاف و ضخامت کورتکس طبیعی است.

    که دکتر ارتپدم گفتن باید با این اوصاف تزریق انجام بدی وقرص mobic فقط تجویز کردن هر ۱۲ ساعت.
    میخواستم ببینم تزریق آمپول مشکلی ایجاد نمیکنه؟اسم آمپول رو نمیدونم چی هست لازم باشه به شماره تلگرامتون عکس نسخه رو بفرستم.

    و اینکه من وقت ویزیت مطب شما رو گرفتم هرچی گفتم دردم زیاده نوبت بدید ندادن و ۲۳ ام این ماه وقت دادن متاسفانه.من خیلی درد دارم اگر میشه زودتر مراجعه کنم ممنونتون میشم.

    ممنون میشم جواب بدید.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-01-13 14:27

      بایستی معاینه بشین تا نوع تزریق مشخص بشه

      پاسخ
    • انسيه كاظمي
      2020-07-14 22:38

      من كشيدگي تاندون دارم الان ده روز از تزريق در شانه ميگذره ولي بعد از يك هفته دوباره درد دارم ايا طبيعي است

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2020-07-27 09:20

        اگر درد با تزریق بهتر نشده،احتمالا پارگی وجود داره

        پاسخ
  • پیمان
    2019-12-23 08:54

    سلام آقای دکتر نزدیک دو ماهی بود وقتی دستم را به سمت سرم می‌بردم احساس درد تو کتفم میکردم که فکر میکنم تو باشگاه بدن سازی اینجوری شده بود هفته پیش دکتر برام کورتن زدن که ازون موقع دستم را که عقب میبرم مثلا موقع شلوار پوشیدن احساس درد دارم و موقع بالا آوردن دست به سمت سرم درد کمتر است میخواستم بدونم که این درد خوب میشه یا از عوارض تزریق بوده ممنون از شما

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-01-13 14:33

      سلام، لطفا ام ار ای رو ارسال کنین
      تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • پیمان
    2019-12-23 08:32

    سلام آقای دکتر نزدیک دو ماهی بود وقتی دستم را به سمت سرم بالا می‌آوردم تو کتفم احساس درد داشتم یک هفته پیش دکتر برام کورتن زدن که ازون موقع دستم را که عقب میبرم مثلا موقع شلوار پوشیدن احساس درد دارم و موقع بالا آوردن دست به سمت سرم درد کمتر شده یه درد خفیفی هم تو بازو شان دارم که قبل تزریق نداشتم میخواستم ببینم دلیل چیه آیا خوب میشه یا عوارض تزریق یا چیز دیگه س با تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2020-01-13 14:22

      لطفا ام ار ای رو ارسال کنین
      تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
  • محمد
    2019-12-17 19:45

    سلام اقای دکتر وقت بخیر
    مادرم از ناحیه شانه چپ دچار پارگی تاندون شده رفتیم پیش دکتر ام ای ار گرفتن وگفتن که باید عمل بشه میخواستم ببینم که ایا میشه که بدون عمل خوب بشن؟
    (مادرم دیابت هم دارن ) آیا عمل برای ایشون که دیابت دارن مشکلی نداره ؟دوره بهبودی زخم و خوب شدنشون طولانی نمیشه؟
    بعد جایی که دکتر برای عمل معرفی کردن اشنایی نداشتیم .شما راهنمایمون کنید ! تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-12-22 22:37

      سلام.البته بایستی ام ار ای رو ببینم.اما در روش جراحی بسته عوارض خیلی کمه

      پاسخ
  • آیت الله امیدی
    2019-12-09 11:29

    سلام آقای دکتر وقت بخیر من عارضه کتف بالدار دارم راه درمانش چیه هیچ گونه دردی ندارم فقط کتفام موقع انقباض میزنه بیرون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-12-16 09:38

      اگر درد اذیت نمیکنه نیاز به اقدامی نیست

      پاسخ
  • شهرزاد
    2019-11-16 10:05

    سلام اقای دکتر.خواهر من درد کتف شدید داشته که به گردن و دست میزده و انگشت شصت و اشاره بی حس شده بود.5روز پیش تزریق در کتف انجام داده ولی هنوز بی حسی شصت باقی مونده ولی درد کتف خیلی کم شده.میخواستم بدونم چند وقت طول میکشه درمان شه و ایا نیاز به انجام کار دیگه ای هست؟ماساژ میتونه مفید باشه یا فیزیوتراپی؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-12-06 17:42

      اگر بعد از سه هفته از تزریق همچنان مشکل ادامه داشت ام ار ای گردن انجام بدن.تو این مدت فیزیوتراپی کمک کننده است

      پاسخ
  • سمیه
    2019-11-14 12:29

    باسلام اقای دکتر پارگی جزیی تاندون شانه چپ نیاز به جراحی دارد

    پاسخ
  • محسن
    2019-11-13 13:01

    سلام آقای دکتر نزدیک یکسال است در محل شانه و بازوی دست چپ درد دارم که به نظرم به دلیل استفاده بیش از حد از وزنه در باشگاه بوجود آمده در این مدت دو دوره فیرزیو تراپی انجام دادم جمعا 20 جلسه که شامل شامل لیزرتراپی و شاک ویو نیز بوده و در سه مرحله حدود 100 قرص سلبرکس 500 مصرف شده و سیلیکا کیوتن هم مصرف شده متاسفانه درد همچنان وجود داره و امکان ورزش رو از من گرفته علاوه بر این دست من ضعیف شده و هنگام تکیه به آن درد می گیره MRI گرفته شده التهاب و آب آوردگی رو نشون می ده ضمن تشکر از شمت راهنمایی بفرماپید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-12-06 17:41

      با سلام.به نظرم آسیب،بیش از التهابه.عکساتون رو اگر جدیده ارسال کنین
      تلگرام 09034562274

      پاسخ
  • شهریار
    2019-11-03 15:11

    سلام آقای دکتر من پنج سال پیش کتفم در رفت و بازم چند بار دیگر در رفته حدود ده باره در رفتگی کتفم مثل بقیه نیست فقط برای یه لحظه پیچ میخوره ودوباره میره سر جاش دیگه کلافم کرده راهکار خوبی نداره جز جراحی؟ تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-11-09 20:03

      با سلام.فقط جراحی میخواد

      پاسخ
      • محمد روحانی
        2022-04-16 23:21

        سلام وقتتون بخیر

        من والیبال بازی میکنم و هنگام اسپک زدن کتف راستم خیلی درد میگیره و ب شدت اذیت میشم میخواستم ببینم چطور میتونم از شر این درد خلاص شم آیا با تزریق میشه

        پاسخ
        • با سلام. کسانی که والیبال یا ورزش های پرتابی انجام میدن دچار آسیب خاصی در ناحیه خاصی از کپسول شانه میشوند. با تئجه به تجربه ای که در این مدت پیدا کردم، اکثر قریب به اتفاق اینها نیاز به ترمیم های جراحی دارند. و با تزریق، فیزیوتراپی و کاهش ورزش یک مدت کوتاهی خوب میشن و بعد دوباره به شرایط قبل برمیگردند. حتما باید ام ار ای با تزریق انجام بدید تا نوع آسیب تون رو ببینم به چه شکلی هست و ایشالا بتونیم کمک تون کنیم.

          پاسخ
  • مژگان
    2019-10-26 21:04

    سلام خدمت شما دکتربرای من تزریق درمفصل شانه تجویزکرده بخاطرالتهاب مفصل ایااینتزریق ضروری است چون بعدازفیزیوتراپی همچنان درد دارم

    پاسخ
  • ادیب
    2019-10-23 18:20

    سلام.از طریق ام آر آی با تزریق(رنگی) مشخص شد مشکل از ناحیه لابروم شانه هست.فقط در حین وزنه زدن اون هم بعضی حرکات درد دارم و در حالت عادی و کار های روزمره دردی ندارم.ولی همین درد 8 ماه طول کشیده و هنوز خوب نشده و آزار دهنده ست چون نمیتونم تمرین کنم و باشگاه برم.نظرتون برای درمانش چیه؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-10-28 00:05

      با سلام.جهت ادامه ورزش بایستی جراحی بشه

      پاسخ
  • امیرحسین نعمت زاده
    2019-10-14 19:14

    سلام اقای دکتر خسته نباشید اقای دکتر من پارگی لابروم دارم در ناحیه بالایی ک اسلپ میگن بعد پارگیم زیاد نیست میخواستم بدونم پی ار پی تزریق کنم ۱۰۰ درصد خوبم میکنه یا کورتون ؟؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-10-18 21:12

      این پارگی با هیچ کدوم از این روشها به صو ت کامل خوب نمیشه

      پاسخ
      • رضاشیرزاد
        2019-10-25 00:25

        سلام مجدد اقای دکتر فقط اقای دکتر کی وقت میدین بیام تواین ماه امکانش هست بیام؟ مبلغ ویزیت چه مقدار میباشد اقای دکتر؟

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2019-10-25 14:02

          با سلام لطفا با شماره های مطب تماس بگیرید راهنماییتون میکنن

          پاسخ
      • تارا
        2019-11-10 06:31

        سلام آقای دکتر. من حدود ۱۰ ساله که درد شانه راست دارم. چندین ساله والیبال حرفه ای بازی میکنم که آسیب تاندون شانه گرفتم. پیگیری نکردم و هروقت درد می‌گرفت موقع بازی مربیم با اسپری بیحسی دردشو کم میکرد. تا اینکه یک سالی هست دردش شدید شده طوری که دستم و به عقب و بالا به سختی حرکت میدم. چندین جلسه فیزیوتراپی رفتم ولی کمکی نکرد. بعد ام آر آی پارگی تاندون پشت شانه تشخیص داده شد و یک حفره بین اتصال استخوان بازو به کتف دیده شد که متوجه نشدن چیه و برای پارگی دکتر گفت باید عمل شم و تو عمل تشخیص میدن که دلیل حفره چیه. ولی به خاطر اینکه کمکی ندارم بعد عمل برای نگهداری بچه کوچیکم فعلا به خاطر نداشتن شرایط عمل ۲ بار تزریق انجام دادم به پشت کتفم که دردشو تقریبا آروم کرده. تا چند ماه پیش هم والیبال بازی میکردم ولی با کمک کرم گرم کننده و چسب مخصوص ورزشی.
        میخواستم بپرسم اگه عمل نکنم آیا تو سن بالا افتادگی و ضعف شانه و دست میارم؟ و آیا نمیتونم دیگه والیبال و یا ورزش سنگین کنم؟ ممنون میشم راهنمایم کنید.
        من ساکن ایران نیستم ولی اگه نیاز بدونید حضوری خدمتتون میرسم.

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2019-12-06 17:39

          با سلام.حتما بایستی جراحی کنین.این حفره نشانگر آسیب عصبیه.بعد از جراحی خوب میشین

          پاسخ
  • رضاشیرزاد
    2019-10-12 12:16

    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر
    اقای دکتر من چندسال پیش سر یه شوخی بادوستم که داشتم بلندش میکردم دست چپم ول میشه بعد شانه چپم اینقدر دردمیکرد بعدازاون حرکت تا چند هفته نمیتونستم بروی شانه چپم بخوابم بعد از دوسال رفتم ام ار ای گرفتم پیش چندتا دکتررفتم یکی گفت مایع میان مفصلیت تخلیه شده یکی دیگه گفت کپسول شانه ات پاره شده یکی دیگه گفت تاندونت پاره شده اثای دکتر من 20جلسه ام فیزیوتراپی ام رفتم چندجلسه هم شاک ویو کردم ولی بهبود داشته بعد دوهفته مثل روز اولش شد
    اقای دکتر من چیکارکنم بنظرتون امکانش هست شماوقت بدین؟؟؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-10-14 00:10

      با سلام،به نظرم کپسول مفصل پاره اس،تشریف بیارین ببینم

      پاسخ
  • سحر جعفری
    2019-09-28 23:31

    سلام آقای دکتر.من ۴ روزه به کتف و سرشانه تزریق کردم اما الان درد شدیدی دارم.چه دارویی برای تسکین دردم توصیه میکنید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-10-09 00:42

      قرص ولتارن ۱۰۰ روزانه

      پاسخ
    • فاطمه اهرابی
      2020-11-14 11:39

      سلام آقای دکتر درد شدید در ناحیه کتف پشت شانه دارم فکر میکنم که سنگین بلند کردم این درد موقع نشستن روی زمین خیلی بیشتر میشه حتما باید دراز بکشم شبها هم به هیچ عنوان به طرف دو پهلو نمیتونم بخوابم باید حتما طاق باز بخوابم به نظر شما چکار کنم

      پاسخ
  • علی بلندی
    2019-09-03 00:47

    سلام آقای دکتر عزیز‌
    من در اثر بارفیکس با یک دست طبق عکس و ام ار ای رباط دوسر عضله سوپرای اسپاینا توس کتفم نیمه پاره شده و درد دارم
    از شما خواهشمندم وقتی برای معاینه و راهنمایی قرار دهید سپاس

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-09-05 13:12

      شما میتوانید عکس و ام ار ای را همراه با شرح حال و سوال به تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ ارسال بفرمایید
      در صورت نیاز به معاینه لطفا با شماره های مطب تماس بگیرید

      پاسخ
  • سارا
    2019-08-21 12:42

    سلام آقای دکتر من از 5 سال پیش درد توی شانه ام شروع شد مدتی طول کشید تا پزشک ها علتش رو تشخیص بدن (التهاب تاندون) آستانه حرکتی ام محدود شده و اگر کوچکترین کاری بکنم درد میگیره حتی واسه تعویض لباس هم اذیت میشم! یا اگر نیم ساعت به جایی تکیه ندم کله پشت کتف ام درد میگیره گاهی درد از همون سمت آسیب دیده تا توی گردن ام کشیده میشه مثل حسه گیر کردن یا کشیده شدن رگها. حدود 20 جلسه فیزیوتراپی انجام دادم و دارو (تیزانیدین و…) مصرف کردم یکماه و تمرینات درمانی یه کم بهتر شده اما کمی بعد از قطع دارو ها دوباره عود کرد نه به شدت قبل ولی هنوز اذیت میکنه همه ی پزشک ها میگفتن مثه روزه اولش کامل خوب میشه ولی هنوز نشده.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-22 09:34

      با سلام.اگر التهاب باشه نهایتا بایستی تا یکسال و نیم خوب میشد.اگر تا الان بهبودی کامل ندارین بایستی حتما بایستی ام ار ای جدید بگیرن.احتمال پارگی تاندون وجود داره

      پاسخ
  • سلام . آقای دکتر . من حدودا ده سال هست که مشکل سرو صدا کردن استخوان شانه و کتف دارم البته قبلا خیلی کمتر بود اما دوسه سالی هست که شدید شده فکر می کنم سائیدگی باشه دکتر هم قبلا رفتم و دوسه دوره فیزیو اما جواب نگرفتم . ام آر آی هم انجام دادم برروی CD.میخواستم بدونم در ورامین هم شما مطب دارید
    و ویزیت می کنید ؟؟؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-15 15:10

      با سلام.هر پانزده روز یکبار میام.بهتره که عکساتونو چاپ کنین

      پاسخ
    • ریحانه کیانی
      2020-05-02 09:27

      سلام اقای دکتر وقت بخیر.1ماه هست که دست راستم بازو وشانه وکتف دچار درد خیلی شدید هست ودستم حرکت نمی کنه بالا وبغل اصلا نمی ره عکس از دستم ندارم خیلی درد دارم خواهشا بفرمایید چگونه می تونم بیام خدمتتون؟

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2020-05-25 06:05

        با مطب تماس بگیرین

        پاسخ
        • شیرین
          2022-05-27 18:59

          سلام آقای دکتر خسته نباشید مادرم چهار ماه دچار درد شدید شانه راست شده ام ار ای دادیم گفتن پارگی داره عمل کردیم الان سی پنج روزه از عمل میگذره هنوز هم درد داره دستش اصلا بالا نمیاد این درد تا کی ادامه داره؟ایا با تزریق کورتون به شانه دردش بهتر نمیشه

          پاسخ
  • سعیدی
    2019-08-12 11:06

    سلام دکتر . من ورزش بدنسازی کار میکردم. الان ۷ ماهه سرشانه م درد میکنه و بیشتر شده . کتفمو در جهت های مختلفت میچرخونم انگار یه گیری وجود داره و احساسم اینه رگ و ریشه های سرشانه م درهم پیچیده شده . البته این صحبت رو در جایی هم خوندم که ممکنه تاندون ها با رگها دچار پیچیدگی بشن. آیا ممکنه آرتوروز باشه . البته ناگفته نمونه که من استروئید های بدنسازی مصرف میکردم و بعد از اتمام دوره م آسیب دیدم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-13 00:28

      با سلام.احتمالا پارگی های تاندون دارین.بهتره ام ار ای انجام بدین

      پاسخ
      • سلام وقتتون بخیر
        پارسال التهاب تاندون داشتم که با درد شدید و به صورت پرش عضلانی مواجه شدم بعد از زدن کورتون الان مدت یکساله که هنوز نمیتونم به سمت چپ بخوابم همیشه درد به صورت خنجری از بازو تا انگشت شست دستم دارم و حتی انگشت شست دستم بی حسه.ام ارای دست و مغز و حتی نوار عصب هم گرفتم
        علت چی میتونه باشه؟ خسته شدم

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2020-04-11 12:37

          سلام و وقت بخیر.
          احتمال دیسک گردنی و یا وارگی تاندون شانه وجود داره. بهتر برای اطمینان و درمان به پزشک مراجعه کنید.

          پاسخ
    • احمد
      2019-09-16 08:20

      سلام دکتر جان من بازوم خیلی درد میکنه مسکن میخرم یک ساعت خوب میشه ولی بعد از یک ساعت دوباره درد میکنه اینگار یکی باتموم قدرت اونو گرفته وه ول نمیکنه میشه یه راه حل برام بگید

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2019-09-27 14:38

        با سلام،توضیحاتتون کامل نیست،چند سالتونه؟ولی کلا درد شما نیاز به ام ار ای شانه و بازو داره

        پاسخ
  • خسرو مرندی
    2019-08-05 22:10

    سلام شانه چپم یکماه پیش درد شدید گرفت. دکتر بیمارستان معیری عکس گرفت گفت چیزی نیست برو ژلوفن بخور .الان دردش کم شده وگاهی مفصل گاهی عضله بازو درد میگیره تشخیص شما چیست

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-08 15:21

      با سلام.به نظرم آسیب تاندون شانه و یا استخوان اضافه دارین.بهتره عکس و ام ار ای کنین

      پاسخ
  • عرفان
    2019-08-03 20:07

    سلام دکتر مادرم مدتی هست از درد شانه نمیتواند حتی بخوابد سالهای گذشته عصب دوتا دستش را هم عمل کرد
    الان میخواهم وقت دکتر حاذق بگیرم متاسفانه تا دو ماه آینده هیچ جا وقت نمیدهند شهرستان هستیم مشاوره میدهید

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-08-05 08:48

      با سلام تاجایی که بتونم کمک کنم بله
      لطفا شرح حال و سوال دقیقتون رو همراه با عکس و ام ار ای(در صورت وجود ) به تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ ارسال کنید

      پاسخ
  • فردین
    2019-07-19 20:17

    سلام اقای دکترپارگی کپسول مفصلی شانه باتزریق درست میشه..ممنون…

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-07-21 08:22

      با سلام.پارگی کامل خیر

      پاسخ
    • سلام اقای دکتر
      مادر من پارگی تاندون کتف دارنو خیلی درد دارن، ایا جراحی نتیجه بخش هست؟

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2020-05-11 09:39

        بله در صورتی که کیفیت تاندون نسبتا مناسب باشه

        پاسخ
  • محمد
    2019-07-05 20:16

    سلام آقای دکتر
    من در دست چپم احساس شل بودن دارم و احساس میکنم قدرت نداره
    جالب اینجاست که هیچ دردی هم ندارم
    ولی این قضیه داره اذیتم میکنه که چرا دستم اینطور شده
    ممنون میشم کمکم کنید

    پاسخ
  • حسن ایرانی
    2019-06-21 05:10

    باسلام،من توورزش شانه چپم اسیب دیدرفتم دکتر متخصص‌بعداز چند دوره درمان فیزیوتراپی و لیزر وتزریق بازم قسمت اکرومیون وبورس شانه‌ام درد میکنه الان ۷ماه شده ،میخواستم بدونم چیکار باید بکنم ممنون

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-06-24 15:18

      با سلام.ام ار ای شانه رو بفرستین ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴

      پاسخ
      • فروغ
        2020-06-06 07:15

        سلام اقای دکتر مادرم بیماری مغزی دارن که ایجاد سکته های ریز و تشنج و تغییرات در ماده سفید کرده پارسال دچار اسپاسم های شدید گردن و دست بودن الان با دارو کنترل شده اما الان دچار شانه یخ زده شدن که با فزیوتراپی هم خوب نمیشه درد شدیدی دارن امکان تزریق به شانه ها وجود داره ؟ ایشون نمیتونن به مطب برن به خاطر شرایطشون و ما ساکن کرجیم راهنمایی میکنید

        پاسخ
        • دکتر علی کوشان
          2020-06-14 11:08

          با سلام.بله.تزریق میتونه باعث بهبودی بشه

          پاسخ
  • مهناز رجحانی از قزوین
    2019-06-20 01:23

    اقای دکتر وقتتون بخیر من حدود پونزده ساله ک از اون موقع تا الان چندین‌ عمل ‌جراحی انجام دادم دو تا هیپ لگن مصنوعی هستن و دو تا زانوم هم عمل شدن پین گذاشته شده و اینکه گفتن‌ عاملش روماتیسم هست البته هنوز بعد از این همه سال ب قطعیت نرسیدن الان هم ی دو سالی هست ک دستام داره مورد اسیب جدی قرار میگیره شونه ی راستم‌دیگه حرکت نداره هر دو دستم از ناحیه ارنج نیمه شده و باز و بسته نمیشن من باید چکار کنم دیگه درد دستام کارهام رو نقریبا مختل کرده میتونم ب نزدیکی ی وقت بگیرم تا بگید چیکار باید بکنم ؟ ممنون میشم با تشکر

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-06-24 15:16

      با سلام.بایستی عکساتون رو ببینم و معاینه بشین

      پاسخ
    • مجتبی پاکستانی
      2019-10-26 19:10

      با عرض سلام و خسته نباشید
      حدود چهار ماه است که در پی انجام ورزش دچار درد شدید در پایین آرنج دستم کردم،ابتدا با توصیه دوستان ناحیه درد را با گرم کردن سعی در آرام کردن درد داشتم ولی هیچ تاثیری در شدت درد من نداشت بعد از یک ماه به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کردم ایشان پس معاینه توصیه کردند که به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کنم پس از مراجعه به پزشک ایشان قرص دیکلوفناک تجویز کردند و تا ده روز دیگر اگر درد شما بر طرف نشد پنج جلسه لیزر تراپی تجویز کردند پس از انجام ان نتیجه ای نگرفتم لازم بذکر است که پزشکان تشخیص دادن که بیماری من تنیس البو میباشد.
      لطفا راهنمایی کنید
      با تشکر :

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2019-11-08 16:58

        با سلام،در این بیماری در صورت عدم بهبود نیاز به تزریق موضعی هست

        پاسخ
  • سمیه زارع
    2019-05-22 09:30

    درود بر شما آقای دکتر تصادف کردم شانه چپم صدمه دیده دستمو نمیتونم بالا ببرم تاندون دستم پاره شده دکتر های شهرم میگن چون زنم جراحی نکنم بهتره اما من درد شدید دارم میخواستم نوبت بگیرم اماتلفن مطبتون یا مشغوله یا جواب نمیدهاز بابل مزاحمتون شدم

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-25 22:08

      با سلام.پارگی تاندون نیاز به جراحی داره و ربطی به زن مرد بودن نداره.تلفن از ظهر به بعد پاسخگو ست

      پاسخ
  • حسین جهانداری از استان گلستان
    2019-04-30 10:20

    سلام آقای دکتر.درد ناحیه شانه دارم.حدود ده سالی هست که دچار عارضه شده ام. ام ار ای گرفتم تشخیص پارگی تاندون داده شده چکار کنم.ایا عکس ها را از طریق ایمیل برایتان بفرستم یا نه.منتظر جوابم.ممنون.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-01 23:38

      لطفا بهمراه سوالتون به شماره تلگرام 09034562274 ارسال بفرمایید

      پاسخ
    • سلام آقای دکتر
      من در ناحیه شانه درد دادم و تورم بورسایت آیا با تزریق کورتیزون خوب میشه

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2020-04-16 10:53

        اگر پارگی نباشه اره

        پاسخ
      • هانیه
        2022-06-11 23:47

        سلام همسرم یکساله ک یه رگی از پشت گردن سمت چپ میگیره تا بازو و دستاش همچنین سمت چپ سرش خیلی درد می‌کنه امروز دکتر فلوشیپ درد رفته گفتن ک بار سنگین بلند کرده اینجور شده باید بیمارستان بستری بشه ب طور سر پایی.فکر میکنم ی آمپول ک ب رگ میزنن میخواستم ببینم این کار درسته یا خطر نداره؟؟

        پاسخ
  • سلام وقت بخیر ببخشید آقای دکتر من از ناحیه شانه دچار تاندونیت شدم گفتن باید تزریق انجام بدم درد دارم ميخواستم برسم خدمت تون ولی متاسفانه تا 20 روز دیگه نوبت نمیدادن به نظرتون چیکار کنم؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-05-01 23:33

      با سلام.با منشی هماهنگ کنین و بگین درد زیاده.کمک میکنه بهتون

      پاسخ
  • مجتبی
    2019-04-06 07:45

    سلام
    آقای دکتر من دچار در رفتگی کتف شدم دفه دوم هست اولین بار تقریبا 5سال پیش بود و الان متاسفانه دوباره و دومین بار از همون ناحیه آسیب دیدم و کتفم در رفته من ورزش میکنم و نمیخوام مانع ورزش کردنم بشه راه درمان که بتونم به فعالیت عادی برگردم هست؟

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-09 09:03

      با سلام.براي نرمال شدن نياز به جراحي هست.تاخير در جراحي رو توصيه نميكنم.تعداد دفعات در رفتگي كه بيشتر بشه.جراحي دشوار تر ميشه

      پاسخ
  • شیرین سرابخش
    2019-04-01 07:54

    شکستگی شانه دارم.بازمین خوردگی ایجاد شده.چه درمانی برای بهبود ان نیاز است؟در روز 16 بهمن اتفاق افتاده.3بار به بیمارستان شفایحیائیان مراجعه کردم.فقطsling دادندوپس از مدتی گفتند که دیگر استفاده نکنم.وقرص کلسیم و3 Dدادند.مایلم شما را ملاقات کنم.

    پاسخ
    • دکتر علی کوشان
      2019-04-06 00:17

      با سلام.اطلاعات شما كامل نيست.بايستي عكستون رو ببينم و بفرستين
      لطفاً عکس و ام از ای را به همراه متن سوال به شماره تلگرام ۰۹۰۳۴۵۶۲۲۷۴ ارسال کنید

      پاسخ
      • قاسم زاده
        2023-01-28 08:38

        سلام و عرض ادب، من چند سالی هست دیسک گردن دارم. دو ماهه‌ی درد شانه چپ دارم و باعث تورم قسمت سرشانه شده، به متخصص مراجعه کردم و تزریق ژل انجام دادم ولی باز هم درد می کند

        پاسخ
        • با سلام. بیماری دیسک گردن باعث تورم در ناحیه شانه نمیشود. اگر تورم در ناحیه شانه دارید غیر از دیسک گردنی مشکل دیگری هم در ناحیه شانه دارید. اگر تزریق انجام دادید و بهتر نشده پیشنهاد میکنم حتما عکس و ام ار ای بگیرید و به جراح شانه مراجعه کنید.

          پاسخ
        • عزيز احمد
          2023-10-25 23:04

          سلام خدمت داکتر صاحب محترم
          من شانه هام حدودا ده سال میشه که مشکل در رفتگی داره و هر چند وقت بنابر حرکات مختلف مثل مشت زدن انجام میدم شانه هام در میرن و باید برم دوکتور تا بجا بندازن
          شانه راست من یک‌ونیم سال میشه در نرفته و شانه چپ من شش ماه میشه در نرفته
          الان میخوام پیش گیری کنم نظر تون چیه که ای مشکل با تزریق ژل حل خواهد شد یا نیاز به جراحی هست

          پاسخ
          • با سلام در رفتگی مفصل شانه اگر بیش از یک بار اتفاق بیفتد بعد از آن به صورت مکرر اتفاق خواهد افتاد شاید بازه زمانی بین دررفتگی‌ها کم و زیاد شود اما همیشه اتفاق می‌افتدشاید بازه زمانی بین دررفتگی‌ها کم و زیاد شود اما همیشه اتفاق می‌افتد. روش درمانی خاصی غیر از جراحی وجود ندارد و فیزیوتراپی یا تزریق و موارد مشابه درمان کننده نیست.

    • دکتر ندا احمدی نژاد
      2020-07-06 13:57

      با سلام وقت بخیر
      من مادرم خیلی دستشون درد میکنه، و تا نوک انگشتان بی حس میشود، همچنین یک بار خوردن زمین و ساییده شده و آب آورده، خواستم ببینم پیشنهاد شما چیست برای دستشون؟؟؟
      با تشکر از شما

      پاسخ
      • دکتر علی کوشان
        2020-07-18 14:43

        بایستی ام ار ای گردن و شانه انجام بدن و ارسال کنن

        پاسخ
    • عرفان
      2021-09-25 11:59

      سلام ، بنده چند سال درگیر درد سرشانه هستم ، که این اتفاق در حرکت پرس سینه هالتر ایجاد شد ، آیا برای کاهش درد میتونم کورتون تزریق کنم

      پاسخ
    • ابوالفضل
      2022-05-18 19:42

      سلام خسته مباشید من تزریق واس پارگی خفیف تاندون داشتم ولی کل دستم درد میکنه البته بعد تزریق عادیه ؟

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed